تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اینستاگرامی امروزه یکی از پربازده ‌ترین تبلیغات موبایلی از نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود. اینستاگرام برای برندها اهمیت زیادی دارد؛ چراکه طبق آمار میلیونها ایرانی در این برنامه، حساب کاربری دارند و درصد بیشتری از افراد، برندهای محبوبشان را از طریق این شبکه دنبال می‌کنند. در میان ایرانیان، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. در طول روز افراد شاید حتی چند ساعت از وقت خود را در میان پیج‌های مختلف اینستاگرام بگذرانند. به طوری که حتی می‌توان گفت اینستاگرام تبدیل به بهترین سرگرمی ایرانیان بزرگسال شده است.

ابزار های اینستاگرام

اینستاگرام ابزارهای زیاد و مفیدی در اختیار کاربرانش قرار داده که با استفاده درست از آنها و تولید محتوای خوب میتوانید طرفداران خوبی پیدا کنید. شما در هر زمینه ای که در اینستاگرام فعالیت کنید باید تولید محتوای خوب و با کیفیت بالا را در اولویت کار خود قرار دهید، در واقع پیج اینستاگرام شما مانند یک شبکه عمل میکند که اگر محتوای جذابی تولید کنید بیننده های بیشتری پیدا میکنید. استوری هایی که یک شبانه روز باقی می مانند و بعد به صورت خودکار پاک میشوند، پست هایی که میتوانند به صورت تصویر یا ویدئو باشند، استفاده از هشتک های مرتبط با موضوع محتوایی که نشر داده اید، درست کردن کالکشن خودتان تا دسترسی به پست ها و ویدئو های موجود در پیج آسان تر شود، ویدئو های طولانی تری که به صورت IGTV به اشتراک گذاشته میشوند و امکان ارتباط لایو با مخاطبین از ابزار هایی هستند که به شما کمک میکنند. باید توجه داشته باشید که برای اینکه سفارش تبلیغات پیج یا بیزینس خود را به پیجی بدهید ابتدا مخاطبین آن را مورد بررسی قرار دهید. طبیعتا تبلیغات یک شرکت ساخت و ساز در پیجی که زمینه کاری آن استایل و پوشاک بوده بازده خوبی ندارد چون موضوع مورد علاقه ی دنبال کننده های آن نیست. شناخت درست دنبال کننده ها یا مصرف کنندگان در هر نوع تبلیغاتی باید الویت شما باشد تا به بازده خوبی در تبلیغات برسید.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در استوری

امکان تبلیغات در قسمت استوری اینستاگرام یکی از فرصت های خوب این برنامه است. هنگامی که درخواست تبلیغ پیج یا برند خود را در قسمت استوری یک صفحه داشتید باید یکی از جذابیت های برند یا کار خود را به صورت عکس یا ویدئو به همراه متن های کوتاه که جلب توجه زیادی میکنند در استوری پیج مورد نظر قرار دهید، زمانی که محتوای سفارش شده شما به نمایش درآمد فعالیت پیج شما در این مدت باید جذاب تر از قبل باشد که افرادی که صرفا از طریق یک استوری کنجکاو شده و به صفحه شما سر میزنند جذب شده و پیج شما را دنبال کنند. بعد از پایان زمان استوری شما میتوانید درخواست دیدن تعداد بازدید استوری تبلیغاتی خود را از پیجی که در آن تبلیغ کرده اید را داشته باشید برای اینکه بدانید چه تعداد از افرادی که استوری را دیدند به پیج شما هم سر زده اند تا متوجه شوید تبلیغات شما بازده بالایی داشته یا خیر و با استفاده از چه روش هایی میتوانید در آینده تبلیغات جذاب تری داشته باشید.

تبلیغات در پست

این نوع تبلیغات هزینه ی بالاتری دارند ولی شما میتوانید با صرف هزینه کمتر درخواست یک پست موقت را داشته باشید که مدت زمانی کمتری پست به نمایش دربیاید و بعد از زمان تبلیغات پست پاک شود. در این نوع تبلیغات میتوانید صرفا از یک تصویر و متن جذاب استفاده کنید یا یک ویدئو تبلیغاتی آماده کنید اما در این نوع تبلیغات هم باید در نظر داشته باشید که توضیحات طولانی و گفتن از جزئیات هر مخاطبی را فراری می دهد. در عکس از تیترهای بولد و گویا بر روی تصاویر جذاب و خوش رنگ استفاده کنید و در ویدئو بهتر است مخاطب را مجبور به خواندن نکنید چون ممکن است به دلایل زیادی مثل سرعت رد شدن نوشته ها نتوانند آن را به طور کامل بخوانند و مقصود شما درست به مخاطب انتقال پیدا نکند. بهتر است روی ویدئو از صدایی استفاده کنید که پیام و مقصود شما را توضیح دهد تا کسی مجبور به خواندن نشود.

ارتباط با رقبا

در هر حوزه کاری افراد سعی میکنند رقبای خود را دور از دید مشتری ها و مخاطبین خود قرار دهند تا تنها گزینه ی موجود برای مخاطبین خود باشند اما توجه به تعامل خوب با رقبا فرصت دیده شدن شما را افزایش میدهد. در واقع افراد از این تعامل دوری میکنند که مخاطبین خود را به صفحات رقبای خود سوق ندهند اما رقبای شما هم در حیطه کاری خود مخاطبین ثابتی دارند که میتوانند آنها را به سمت شما سوق دهند. تعامل با پیج هایی که زمینه کاری مشابهی با شما دارند باعث میشود مخاطبین هر دو پیج افزایش چشمگیری داشته باشد زیرا مخاطبین پیجی که رقیب شما محسوب میشوند مجموعه ای از افراد هستند که به فعالیت ها و یا محصولات پیج رقیب شما علاقه مند هستند پس امکان جذب شدن آنها به کسب و کار یا فعالیت های شما که موضوعات مشابهی است نیز زیاد میشود. در واقع در زمان سفارش یک تبلیغات شما باید به دنبال پیج هایی باشید که علایق مخاطبین آنها با فعالیت شما یکسان باشد و بعد از پرداخت هزینه با آماده کردن محنوای جذاب تبلیغاتی سعی در جذب آنها داشته باشید اما در این تعامل بدون اینکه هزینه تبلیغات را پرداخت کنید هم شما و هم رقیب کاریتان میتوانید از مخاطبین یکدیگر بهره ببرید. و همینطور که رقیب کاری شما از تجربه های خوب و بد شما استفاده میکند شما هم میتوانید از تجربیات آنها در بهبود کار خود استفاده کنید.

مسابقات اینستاگرامی

این نوع مسابقه ها که با جوایزی برای شرکت کننده ها همراه هست میتواند به افزایش مخاطبین و فالور ها کمک زیای کند که به شکل های مختلفی انجام میشود، گاهی با تگ کردن دوستان در کامنت و یا گاهی با درخواست فالو کردن پیج های اسپانسرها و هدف نهایی همه این فعالیت ها افزایش مخاطبین و دنبال کنندگان است.

در پایان باید بگوییم که برای موفقیت در اینستاگرام دو موضوع بسیار حائز اهمیت است. یک تولید محتوای خوب، باکیفیت و جذاب و دوم ایجاد ارتباطات زیاد با هر پیجی که مخاطبینی دارد که ممکن است به زمینه فعالیت شما علاقه مند باشند.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها