لنوو شرکت رایانه‌ای چینی و چندملیتی است، که از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست.

دفاتر مرکزی شرکت لنوو در شهرهای پکن و موریزویلِ کارولینای شمالی قرار دارند. این شرکت با نام اصلی لِجند در سال ۱۹۸۴ توسط لیو شوانژی در شهر پکن تأسیس شد و در سال ۱۹۹۳ با پیشی گرفتن از دو شرکت اِی‌اِس‌تی و کامپک به بزرگترین تولیدکننده داخلی رایانه در چین تبدیل گشت. شرکت لجند به سال ۱۹۹۹ به مقام بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در منطقه آسیا-اقیانوسیه (به غیر از کشور ژاپن) دست یافت و به منظور نوآوری در تولید رایانه و تأمین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد چند مرکز تحقیق و توسعه نمود.

نام و نشان تجاری لنوو به یک نام و نشان تجاری شرکتی و یک نام و نشان تجاری محصول جامع و برتر تبدیل شد. ابتدا ایجاد اعتماد و اعتبار در خصوص محصولات عرضه شدۀ لنوو براساس اندازه، قابلیت، سابقه و موفقیت سازمان در طول زمان است. دوماً از آنجا که لنوو نشان دهندۀ سازمان و ساختاری است که از لحاظ روحی و جسمی محصولات آنرا حمایت می‌کند، می‌تواند یک حامی قابل اعتماد باشد که هم در سطح عملیاتی هم احساسی فعالیت دارد.

سومین شرکت بزرگ کامپیوتری جهان

پس از این که لنوو و آی‌بی‌ام اکتساب و تملک واحد کامپیوتر آی‌بی‌ام را به اتمام رساندند، پیدایش و آغاز به کار سومین شرکت بزرگ کامپیوتری را در جهان اعلام کردند. لنوو از طریق توافق‌نامۀ ۵ سالۀ نام و نشان تجاری، با محدودیت‌هایی که با دقت تعیین شده بود به نام و نشان تجاری جهانی و قدرتمند آی‌بی‌ام دسترسی پیدا کرد. به رغم اینک «لنوو» اجازه دارد از آی‌بی‌ام در طول ۵ سال آینده استفاده کند، اما تنها بر روی محصولات، لنوو از خانوادۀ نام و نشان تجاری تینک شرکت آی‌بی‌ام از جمله تینک‌پد و تینک‌سنتر استفاده کرده است که نمادهای خلاقیت فنی، کیفیت قابل اعتماد و خدمات تخصصی هستند. در می ۲۰۰۵، لنوو شرکت اگیلوی و ماتر را که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارتباطات بازاریابی بود، انتخاب کرد تا تبلیغات نام و نشان تجاری گسترده‌ای را برای لنوو اداره کند. برنامۀ جامع تبلیغاتی شامل طیفی از کانال‌های رسانه‌ای، مشتمل بر تبلیغات آنلاین، حمایت‌های عالی مربوط به رویدادها و احتمالاً تلویزیون به علاوۀ تبلیغات چاپی می‌شد.

در ماه مارس سال۲۰۰۴، لنوو به برنامۀ «شرکا المپیک» کمیتۀ بین‌المللی المپیک پیوست و اولین شرکت چینی بود که شریک تجهیزات تکنولوژیکی کامپیوتری کمیتۀ بین‌المللی المپیک برای دوره‌ی ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ شد. حمایت مالی بازی‌های المپیک به روش‌های مختلف، پتانسیل تاثیر‌گذاری بر‌ نام‌ و نشان تجاری لنوو را دارد. لنوو موفق شد در رقابت با شرکت‌های چندملیتی مشهور، حق شراکت با المپیک را به دست آورد این امر موجب تقویت تصویر مثبت لنوو به عنوان یک شرکت جهانی می‌شود که به تقویت بنیان و اساس فعالیت‌های خارجی و صادرات کمک می‌کند.

پس از ادغام موفق از طریق غلبه بر موانع فرهنگی و بالا بردن کارایی فرایند های عملیاتی، لنوو که دوباره پا گرفته بود، تصویر نام و نشان تجاری خود را با ارزش‌های جدید پر و لبریز کرد. به علاوه بر محیط بازار تأثیر گذاشت و در واقع رده‌های محصول را تعیین و مشخص کرد. در انجام این کار لنوو خود را به عنوان نام و نشان تجاری متمایز جایگاه‌یابی کرد که پلی را از شرق به غرب می‌سازد. در حقیقت آنها اولین نام و نشان تجاری جهانی ساخت چین را خلق کرده‌اند. لنوو همچنین تلفن‌های موبایل را در چین تولید و توزیع می‌کند.

 

همچنین بخوانید داستان برندهای مطرح دنیا

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها