تخمین زده می شود که مغز انسان تصاویر 60،000 برابر سریعتر از متن را پردازش می کند. علاوه بر این ، وقتی متن با تصاویر جفت می شود ، درک مطلب تا 89٪ افزایش می یابد. استعاره بصری از عناصر و اشیا مشترک استفاده میکند، که با یک روش غیر منتظره برای ارسال یک پیام قدرتمند ترکیب میشوند. تیم تبلیغات ایران زمین بصورت سریالی در چند مقاله برترین مثال ها رو برای شما آماده کرده است. در ادامه مقاله جذاب ترین نمونه های استعاره های بصری با ما همراه باشید…
تصویر سازی معضلات
تصویر سازی معضلات
تبلیغات فراخوانی معمولا در این دسته قرار میگیرند، یک واقعیت را دراماتیزه نمایش میدهند تا باعث شوند که مردم رفتارهای منفی را تغییر دهند.
این تبلیغ اثرات یک مورد قرص روانگردانرا نشان می دهدتا نشان دهد که اعتیاد افیونی میتواند اثرات خطرناکی داشته باشد. تبلیغ تصویری نشاندهنده هزینه انسانی این رفتار آسیبرسان است که آن را حتی واقعیتر و هشداردهنده تر می سازد.
ترسیم نتیجه
یکی از بهترین روشها برای نشان دادن پیامدهای یک اقدام خاص، استفاده از یک تصویر و یک پیغام ساده است که به هم متصل میشوند.
این تبلیغ چاپی که برای Detran، اداره ترافیک در برزیل ایجاد شد، هدف افزایش آگاهیها در مورد این حقیقت را دارد که سیگار بر روی جاده میتواند آتشسوزی ایجاد کند.
مبالغه تصویری
یک راه موثر برای بازاریابان و طراحان برای انتقال اهمیت یک محصول در تبلیغ با استفاده از مبالغه است.
اغراق بصری برای اجازه دادن به مردم برای دانستن این که محصول شما چگونه میتواند به آنها سود ببرد، ایدهآل هستند.
در این تبلیغ برای ضد آفتاب، شرکت این ایده را به تصویر میکشد که ضد آفتاب آنها نه تنها میتواند از مردم در برابر خورشید محافظت کند، بلکه مقاوم به آب نیز میباشد.
نمونه های دیگری از استعاره های بصری
این مقاله ادامه دارد …