در سال ۱۹۶۰ کمپین تبلیغاتی مکدونالد با عنوان ” به دنبال قوس های طلایی” (که اشاره به دو آرک طلایی دارد که کنارهم حرف M را می سازند) فروش این شرکت را بسیار بالا برد. Ray Kroc به عنوان مغز متفکر مکدونالد اعتقاد زیادی به تبلیغات داشت او بر این عقیده بود که تبلیغات هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است که اگر درست انجام شود در آخر چیزی بسیار بیش از آنچه هزینه شده را باز خواهد گرداند.

 مک دونالد  به عنوان یکی از مهم‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای در جهان شناخته می‌شود که تقریبا بیشتر مردم دنیا اگر ساندویچ‌های آن را نچشیده باشند، قطعا نام آن را شنیده‌اند؛ بنابراین طبیعی است که برند مذکور در راستای معرفی بهتر محصولات خود، ایده‌های خلاقانه‌‌ای را در تبلیغات و بازاریابی خود به کار گیرد.
در همین راستا در اینجا به یکی از تبلیغات جالب و تأثیرگذار این شرکت اشاره می‌کنیم که از طریق یک بیلبورد بزرگ تبلیغاتی به نمایش درآمده است. این بیلبورد که توسط گروه تبلیغاتی لئوبرنت ارائه شده، حضور برند مک‌دونالد را به عنوان یک فست‌فود موفق، در زندگی‌های امروزی نشان می‌دهد.
این بیلبورد به صورت یک ساعت آفتابی طراحی شده است که ساعت‌های مختلف روز را با یکی از محصولات مک‌دونالد نشان می‌دهد.
این تبلیغ خلاق از جمله کارهای درخشان تبلیغاتی برند مک‌دونالد به شمار می‌رود که به خوبی توانسته است حضور این برند را در بیشتر ساعات زندگی نشان دهد.
به عنوان مثال، عقربه این ساعت آفتابی در ساعات آغازین صبح روی نوشیدنی‌های گرم مک‌دونالد قرار می‌گیرد و به همین نحو تا هنگام ظهر، محصولات مختلف غذایی این برند نمایش داده می‌شوند تا اینکه رأس ساعت ۱۲، عقربه ساعت مذکور روی ساندویچ‌های معروف برند مک‌دونالد، به عنوان وعده ناهار، قرار می‌گیرد.
از جمله نکات خلاقانه‌ای که در این آگهی تبلیغاتی وجود دارد، کاربرد آن به صورت یک بیلبورد بزرگ در سراسر شهر است، به این معنا که برند مک‌دونالد به خوبی بر این نکته واقف است که استفاده از ابزارهای تبلیغاتی سنتی را نمی‌توان به کناری نهاد و با وجود وفور رسانه‌های مجازی، نمی‌توان از شیوه‌های قدیمی‌تر تبلیغات دست کشید؛ چراکه این یک واقعیت است که مردم هر چقدر هم که سرشان در گوشی‌های هوشمندشان باشد، در نهایت از خانه خود بیرون خواهند آمد و سرشان را بالا خواهند گرفت؛ پس چه بهتر که بیلبوردهای نصب شده در سطح شهرها را از نظر دور نداشته باشیم و از آنها به عنوان یک سیستم تبلیغاتی تأثیرگذار استفاده کنیم.
از طرفی بیلبورد ساعتی مک دونالد این واقعیت اجتماعی را نیز منعکس می‌کند که غذاهای آماده‌ای مانند برند مک‌دونالد، به شدت با زندگی ماشینی امروز گره خورده‌اند و بسیاری از افراد در ساعات کاری خود به سوی چنین غذاهایی که راحت و سریع و در عین حال ارزان‌قیمت هستند، کشیده می‌شوند؛ به همین دلیل نیز آژانس تبلیغاتی لئوبرنت با آگاهی از این نکته مهم، به نوعی توانسته است برند مک‌دونالد را به عنوان یک برند غذایی نشان دهد که در دنیای پرتحرک امروزی می‌تواند همراه خوبی برای ساعات ارزشمند کاری افراد باشد.

در ادامه با ایران زمین همراه باشید تا نمونه هایی دیگر از تبلیغات برند موفق مک دونالد را شاهد باشیم.

ساندویچ روزنامه ای مک دونالد
تبلیغات روزنامه ای ساندویچ جدید مک دونالد در سوئد
 

 
دستمال های مک دونالد
این دستمال های غول پیکر هنگام تبلیغ بزرگترین همبرگر مک دونالد در استکهلم پایتخت سوئد استفاده شد.
 

 
ایستگاه اتوبوس مک دونالد
تبدیل یک ایستگاه اتوبوس معمولی به رستوران مک دونالد.
 

 
ساعت شنی قهوه ی مجانی مک دونالد
جورچین یا پازل مک دونالد
پوسترهای خیابانی یا پوسترهایی که در هوای آزاد بکار برده می شوند تبدیل به بزرگترین جورچین های سرگرم کننده شده اند. این کار در سوئد برای تاسیس McDonald’s Large Coffee به قیمت ۱ یورو انجام شد.
 

شیرهای طعم دار طبیعی

بیلبورد پای مک دونالد McDonald’s Pie
ایبن بیلبورد هنگام تاسیس مک دونالد در نیوزیلند بکار برده شد.
 

 
Wi-Fi مک دونالد

ظرف سالاد طبیعی و تازه ی مک دونالد

پوستر هوشمندانه ای که در آن از سبزیجات تازه استفاده شده است، یک اتاقک انتظار ایستگاه اتوبوس را به یک یخچال تبدیل کرده است.

تبلیغ کریسمس مک دونالد

ایستگاه اتوبوس مک دونالد

این آگهی خلاقانه برای تبلیغ شبانه روزی بودن رستوران های مک دونالد در استرالیا طراحی شده است.
 

همچنین ببینید یکی از بهترین تیزر های تبلیغاتی مک دونالد

.

همچنین شمارا دعوت میکینم سری مقالات خلاقیت در تبلیغات را بخوانید

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها