بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

ارتباطات از روی تمایل

همانطور که می‌دانید زندگی بیشتر به یک شبکه ارتباطی می‌ماند، شبکه‌ای بسیار گسترده. آنگاه که پدری بر گونه فرزندش بوسه می‌زند، کودکی به مادرش لبخند می‌زند، دانش‌آموزی برای پاسخ به پرسش آموزگار دستش را بلند می‌کند، مشتری به برچسب قیمت‌ها نگاه می‌کند، هرکدام از این حرکات نوع خاصی از برقراری ارتباط است، که آدم‌ها از...

داستان برند یک: فِدکس Fedex

فردیک دبلیو فدک اسمیت، فدرال اکسپرس را در سال ۱۹۷۳ تأسیس کرد.

جایگاه‌سازی مکتبی از برندسازی

امروزه، بسیاری از مردم نقش ارتباطات در تجارت و سیاست‌گذاری در آن را درست درک نمی‌کنند. در جامعه‌ی ارتباط زده ما، در حقیقت ارتباط‌های اندکی صورت می‌گیرد. به بیان دقیق‌تر شرکت‌ها باید جایگاهی را در ذهن مشتریان به وجود آورند. جایگاهی که نه تنها نقاط قوت و ضعف خود، بلکه شرایط رقبایش را هم مورد...

بررسی نقاط ضعف تبلیغاتی

دردنیای امروز محصور بودن درمحدوده جغرافیای خاص و فقدان تبادل نظر با دیگران پذیرفته نیست و...

شگردهای زبانی در تبلیغات

معمولاً اولین نقشی که برای زبان در نظر گرفته می‌شود انتقال اطلاعات است...

مستندنگاری چیست و مستندنگار کیست؟

برای روشن‌ شدن این موضوع، پشت صحنۀ فیلمی را در نظر بگیرید که همۀ مراحل پیش‌تولید (نویسندگی، پیداکردن لوکیشن و…)، تولید و پس از تولید (تدوین، موزیک و…) را ثبت و ضبط کرده است. ماحصل این فیلم برای علاقه‌مندان و عوامل فیلم می‌تواند فرمولی راهگشا باشد که پیش‌ازآن برای انجامش مشکل داشته‌اند یا ایده‌های جدیدی...

بازی‌وارسازی یا گیمیفیکیشن

بازی‌وارسازی یا گیمیفیکیشن «اجرای رابط کاربری بازی‌وار، برای افزایش سرعت و ایجاد لذت در انجام عملیات الکترونیکی» یا به زبان ساده‌تر استفاده از خصوصیت‌ها و تفکرات بازی‌گونه است در زمینه‌هایی که ماهیت بازی ندارند. این مکانیزم‎ها با بهره‌گیری از عناصر مختلف، رضایت درونی مخاطب را بالا برده و آنها را به استفادۀ دوباره از کالا...

تبدیل شدن به یک رهبر سازمانی

رهبری کردن یکی از ضروری‌ترین وظایف و کارکردهای یک مدیر به‌شمار می‌آید که...

بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف‌کننده

بازاریابی عصبی یا نورو مارکتینگ چیست؟ بازاریابی عصبی یک علم میان رشته‌ای است که به سرعت در تحقیقات شناخت مصرف‌کننده در سراسر جهان در حال ظهور است. به علاوه رشته‌ای خلاقانه در تحقیقات بازاریابی به حساب می‌آید که مدل بازاریابی سنتی را به منظور بهبود درک فرایند مربوط به رفتار خرید به چالش می‌کشاند. بازاریابی...

برندهای داستان‌گو ؛ با بازگو کردن سرگذشت برند خود، احساسات بخرید…

داستان برند (Brand story) یک روایت منسجم است که تمام حقیقت‌ها، اتفاقات، تاریخچه و احساساتی را که توسط برند شما به وجود آمده است، در بر می‌گیرد. برعکس تبلیغات سنتی، که در مورد برند شما آگاهی‌رسانی می‌کند و برند شما را به نمایش درمی‌آورد؛ داستان برند بایستی یک واکنش احساسی را به مخاطب الهام ببخشد. امروزه برای برندها...

اشتباهات مدیریتی خانم‌ها

هوش مدیریتی زنان با مردان متفاوت است و همین عاملی است برای...

تبلیغات غیر متعارف محیطی

منظور از تبلیغات غیر متعارف محیطی آن دسته از تبلیغاتی هستند که...

پنج نگرش مخاطب به تبلیغات : برای تبلیغاتمان کدام را در نظر بگیریم؟

پژوهش‌های مختلفی راجع به عوامل مؤثر بر نگرش افراد به تبلیغات انجام شده است؛ که از بررسی کلی عوامل دخیل در این موضوع، پنج نگرش و زاویه دید مفهومی افراد به تبلیغات را در آن بررسی می‌کنیم. این پنج عامل عبارت از باورهای اقتصادی در تبلیغات، مزایای اجتماعی در تبلیغات، باورهای اخلاقی در تبلیغات، باورهای...

ارزش ویژۀ برند، شخصیت برند و وفاداری مصرف‌کننده به برند سبز بر تبلیغات دهان به دهان

امروزه سرمایه‌گذاری بر روابط مصرف‌کننده با برند به موضوع بسیار مهمی برای بسیاری از شرکت‌هایی که به دنبال بقا و کسب سود مستمر از طریق مشتری هستند، تبدیل شده است. این به دلیل آن است که رابطۀ قوی و مناسب مصرف‌کننده با برند باعث ایجاد مزیت‌هایی برای شرکت دارنده برند می‌شود که از جمله می‌توان...

رفتار مصرف‌کننده چیست؟

رفتار مصرف‌کننده فعالیت‌هایی هستند، که در آنها افراد درگیر استفاده واقعی یا بالقوه از اقلام مختلف بازار که شامل محصولات خدمات ایده‌ها و محیط دانشگاه‌ها می‌شود، هستند. فعالیت‌های فیزیکی احساسی و ذهنی‌ای که افراد هنگام انتخاب خرید استفاده و دور انداختن کالاها و خدمات در جهت ارضای نیازها و خواسته‌های خود درگیر آنها هستند. رفتار...
1 35 36 37 38 39 40