بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد

ایونت مارکتینگ (بازاریابی رویداد)  به‌ عنوان یکی از استراتژی‌های کلیدی بازاریابی، به برندها این امکان را می‌دهد تا از طریق تعامل مستقیم و در لحظه ، محصولات یا خدمات خود را معرفی کنند. این رویدادها می‌توانند به‌ صورت آنلاین یا حضوری برگزار شوند و شرکت‌ ها در نقش‌های مختلفی مانند میزبان، مهمان، شرکت ‌کننده یا...

افیلیت مارکتینگ چیست ؟ (+مزایا و روش های همکاری در فروش)

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) یک استراتژی مبتنی بر تقسیم درآمد است که کسب‌ و کارها از طریق آن با تولید کنندگان محتوا و اینفلوئنسرها (به عنوان افیلیت‌ ها) همکاری می‌کنند تا محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان گسترده ‌تری معرفی کنند.  افیلیت ‌ها با استفاده از لینک ‌های منحصر به فرد یا کدهای...

لید نرچرینگ یا پرورش سرنخ [اصول و استراتژی ها]

لید نرچرینگ (پرورش سرنخ) Lead Nurturing  ، فرآیند استراتژیک و مستمر ارائه پیشنهادات و اطلاعات به مشتریان بالقوه است تا آن‌ها را به سمت خرید محصول یا خدمات هدایت کند .هدف اصلی لید نرچرینگ (پرورش سرنخ)، ایجاد ارتباط عمیق و معنادار با مشتریان بالقوه است تا نشان دهیم که محصول یا خدمات شرکت چگونه می‌تواند...

قیف بازاریابی چیست ؟ [+معرفی شاخص های کلیدی]

قیف بازاریابی  یا Marketing Funnel  به مجموعه ‌ای از مراحل استراتژیک گفته می‌شود که مشتریان بالقوه را در مسیر تعامل و تبدیل به مشتری هدایت می‌کند. این ساختار به تیم‌های بازاریابی امکان می‌دهد تا فرآیند جذب، درگیرسازی، و تبدیل مخاطبان هدف را از طریق محتوا و ابزارهای بازاریابی مانند صفحات فرود و کمپین‌های تبلیغاتی، به...

بازاریابی سبز [ روش ها و مزایا]

بازاریابی سبز به معنای ترویج محصولات یا خدماتی است که با محیط زیست سازگار هستند. شرکت‌هایی که در این نوع بازاریابی سرمایه‌ گذاری می‌کنند، نه تنها از وفاداری بیشتر مشتریان و بهبود وجهه برند خود بهره‌ مند می‌شوند، بلکه در حفاظت از محیط زیست و حرکت به سوی آینده‌ای پایدار نیز نقشی کلیدی ایفا می‌کنند....

تبلیغات 360 درجه [استراتژی و روش ها]

استراتژی تبلیغات 360 درجه یک برنامه جامع است که بر دستیابی به مخاطبان هدف از طریق پلتفرم‌ها و کانال‌های متعدد تمرکز دارد. این نوع استراتژی عموماً شامل ترکیب کانال‌های تبلیغاتی سنتی و دیجیتال است  و از تمام ابزارهایی که بتوان با مشتری ارتباط برقرار کرد استفاده می کند. به طور کلی، استراتژی تبلیغات 360 درجه...

تفاوت برندینگ و تبلیغات [ویژگی ها و تفاوت ها]

تفاوت برندینگ و تبلیغات در هدف و تاثیر آن‌هاست. برندینگ به ایجاد هویتی پایدار و ماندگار برای کسب ‌وکار می‌پردازد، در حالی که تبلیغات بر جلب توجه بیشتر و افزایش فروش تمرکز دارد. برندینگ چیست؟ برندینگ فرآیند ایجاد یک هویت منحصربه ‌فرد برای یک محصول یا شرکت است  که هدف آن متمایز کردن برند از...

 تفاوت بازاریابی و تبلیغات [ تعاریف و شاخص ها]

 تفاوت بازاریابی و تبلیغات در این است که بازاریابی مجموعه ‌ای از استراتژی‌ها برای برآورده کردن نیازهای مشتری و افزایش فروش است، در حالی که تبلیغات یکی از ابزارهای بازاریابی است که به ترویج و معرفی محصول یا برند می‌پردازد. این دو اصطلاح اغلب موجب سردرگمی کاربران می‌شوند. بازاریابی و تبلیغات به هم پیوسته ‌اند،...

تفکر طراحی چیست ؟

تفکر طراحی (Design Thinking) یک رویکرد انسان‌ محور برای حل مسائل پیچیده است که با ترکیب همدلی، خلاقیت، و تحلیل دقیق، به دنبال ایجاد راه‌ حل‌های نوآورانه‌ ای است که با نیازهای واقعی کاربران همخوانی داشته باشد.  این فرآیند شامل مراحل همد لی، تعریف مسئله، ایده‌ پردازی، نمونه‌ سازی و آزمایش است و به سازمان‌ها...

کهن الگو برند (قسمت دوم)

  همانطور که در مقاله قبل عنوان شد کهن الگوی برند ، شخصیت و روح یک برند است.. این الگوها به برندها کمک می‌کنند تا با مخاطبان خود ارتباطی عمیق و ماندگار برقرار کنند و هویتی منحصربه‌ فرد برای خود بسازند. در مقاله قبلی به معرفی انواع مختلف کهن الگوهای برند یا آرکتایپ ها پرداختیم ....

آرکتایپ برند چیست؟ ویژگی های انواع آرکتایپ ها

آرکتایپ برند، الگو یا شخصیتی است که به یک برند هویت و شخصیت می‌بخشد. این الگوها، بر اساس کهن‌الگوهای یونگی، به برندها کمک می‌کنند تا با مخاطبان خود ارتباط عمیق ‌تری برقرارکرده و به یاد ماندنی ‌تر شوند. به عبارت ساده ‌تر، آرکتایپ  برند، روح و شخصیت یک برند است که آن را از رقبا...

انواع کمپوزیسیون در نقاشی (قسمت دوم)

در مقاله قبل شش مورد از انواع ترکیب بندی و کمپوزیسیون در نقاشی را مورد بررسی قرار دادیم در ادامه می خواهیم به موارد دیگری از انواع ترکیب بندی در هنر نقاشی به خصوص هنر آبستره بپردازیم.   ترکیب بندی مارپیچی یا H ترکیب مارپیچی یا H در هنر انتزاعی شیوه‌ای است که با استفاده...

انواع ترکیب بندی در نقاشی [+ مثال هایی از نقاش های معروف]

ترکیب بندی در نقاشی به نوع چیدمان و یا استفاده از المان ها ، خطوط و رنگ ها توسط هنرمند اطلاق می شود.این عناصر بصری به هر شکلی که کنار یکدیگر طراحی شوند با توجه به روانشناسی اشکال هندسی و روانشناسی رنگ ها احساسات متفاوتی را در بیینده برانگیخته می کنند. هنر انتزاعی، به عنوان...

ضد تبلیغ چیست ؟ تبدیل تبلیغ به ضد خودش!

تبلیغات قرار است مردم را جذب کند و آنها را متقاعد سازد. اما گاهی اوقات، کمپین‌ها به جای این که اثر مثبتی بگذارند، نتیجه معکوس دارند و مخاطبان را از برند دور می‌کنند. این پدیده به عنوان  اثر ضد تبلیغ  شناخته می‌شود.  در تبلیغات، این اصطلاح به کمپین‌هایی اشاره دارد که به جای ایجاد علاقه،...

بازاریابی تهاجمی چیست ؟ [+ تکنیک های Aggressive Marketing]

بازاریابی تهاجمی  یا “Aggressive Marketing” رویکردی جسورانه و قاطع است که از تاکتیک‌های غیرمتعارف برای جلب توجه استفاده می‌کند. هدف آن ایجاد تأثیری ضربه ای است که مصرف ‌کنندگان را مجبور به توجه به برند و محصولات آن می‌کند. این نوع بازاریابی در مقابل بازاریابی منفعل قرار دارد، جایی که کسب ‌وکارها اطلاعات محصول را...
1 2 3 4 5 40