بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

بازبینی بازاریابی و بخش بندی بازار

بازبینی بازاریابی، بررسی تفضیلی محیط بازاریابی شرکت، فعالیت های بازاریابی معین و سیستم بازاریابی داخلی آن است. بازبینی محیط بازاریابی بررسی بازار های شرکت، مشتریان، رقبا و کل محیط سیاسی و اقتصادی است و شامل تحقیق بازاریابی و جمع آوری داده های گذشته شرکت شما و محصولاتش است. این، فرایندی مرور پذیر است و تنها...

چگونه اضطراب را کاهش دهیم؟

دلشوره نه تنها قبل از سخنرانی و در آغاز آن، بلکه در مدت سخنرانی نیز می تواند سخنور را آزار دهد. اوج این دلشوره هنگام ظاهر شدن در برابر جمع، قرار گرفتن در محل سخنرانی و آغاز سخن، بروز پیدا می کند. تظاهرات و نشانه های ترس قبل از سخنرانی به صورت طفره رفتن ودفع...

منابع ایجاد ارزش ویژه ی برند

چه عواملی به شکل گیری ارزش ویژه ی برند منجر می شوند؟ بازاریابان چگونه می توانند این ارزش را ایجاد کنند؟ ارزش ویژه ی برند از دیدگاه مشتری زمانی رخ می دهدکه مصرف کننده به سطح بالایی از آگاهی و آشنایی با برند دست یافته باشد و تداعیات قدرتمند، مطلوب و منحصر به فردی را...

بازاریابی ویروسی شاخه ای

وقتی یک منبع با ارزش و یا یک فیلم ویدئویی طنزآمیز و یا گروه مهیجی در اینترنت پیدا می کنیم، معمولا آن را به همکلاسی و دوستانی که فکر می کنیم جالب است برایشان جالب است، forward می کنیم. این فرمول قدیمی که (( آنها به دوتن از دوستان خود خبر دادند و هر یک...

چگونه برنامه ی بازاریابی بنویسیم؟

برنامه ریزی یکی از مهم ترین نقش های مدیریت است. برنامه کسب و کار شرکت باعث تداوم کسب و کار می شود. برنامه ی بازاریابی شرکت، یک ورودی کلیدی به برنامه ی کسب و کار است. این برنامه باید خوش آتیه ترین فرصت های کسب و کار را برای شرکت، شناسایی و طرح کلی چگونگی...

بازاریابی چیست؟

در بازاریابی، سر و کار با مشتری بیش از هر فعالیت دیگر کسب و کار است. به زودی از بازاریابی تعاریف کامل تری داده خواهد شد، اما اکنون به ساده ترین تعریف از بازاریابی می پردازیم: (( بازارایابی مدیریت روابط سودمند با مشتری است. اهداف دو گانه ی بازاریابی یکی جذب مشتریان جدید با وعده...

تبلیغات نوروزی برند های ایرانی

یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان، عید نوروز است. از آنجایی که در این ایام دید و بازدید بسیاری وجود دارد و مردم به یک دیگر هدیه می دهند، تعدادی از افراد از این موقعیت به نحو شایسته ای استفاده کردند و با ایجاد کمپین های تبلیغاتی عید نوروز...

برند چیست؟

قرن ها است که برند سازی به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز میان کالا های یک تولید کننده از تولیدکنندگان دیگر مطرح است. در واقع واژه ی برند از واژه ای در زبان اسکاندیناوی قدیم تحت عنوان ((Brander)) (به معنای داغ کردن یا سوزاندن) ریشه می گیرد. در آن زمان دامداران برای متمایز ساختن حیوانات...

مهم ترین وظایف و بخش های کانون های تبلیغاتی

شرکت ها یا همان آژانس های تبلیغاتی، معمولا شرکت هایی هستند که کار کیفی ارائه می دهند. این شرکت ها به سازمان ها و یا فراد کمک می کنند تا مخاطبان مورد نظر خود را از طریق تبلیغات صوتی و تصویری جذاب به دست آورند. توضیح وظایف افراد و بخش های تبلیغاتی در حرف آسان...

ویژگی ها و وظایف مشاوران تبلیغاتی موفق

تبلیغات امری غیر ضروری است. ولی اگر افراد به دنبال کسب سود بیشتر هستند با تبلیغات سر و کار دارند. حال ممکن است برایتان سوال شود که در چه زمانی نیاز به مشاور تبلیغاتی داریم؟ شما زمانی به مشاور تبلیغاتی نیاز دارید که بخواهید تبلیغات مستمر داشته باشید. مشاور تبلیغاتی در تدوین و اجرا کردن...

سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

سوشال(سوشیال) مدیا اصطلاح استفاده از فناوری های مبتنی بر وب، تلفن همراه و ارتباطاتی که به گفتگو تعامل داده می شود گفته می شود. حال باید بگوییم که سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟  سوشیال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک بخش از بازاریابی اینترنتی است که اگر از آن به درستی استفاده کنید، به...

سابلیمینال چیست؟

سابلیمینال(محرک های زیر آستانه ای یا پیام های پنهان) محرک های زیر آستانه ای به هر گونه محرک حسی که پایین تر از آستانه ی مطلق فردی برای ادراک آگاهانه باشد گفته می شود. در تقابل با محرک های زیر آستانه ای، محرک های فراآستانه ای قرار دارد. به حد اقل انرژی لازم برای تحریک...

داستان برند بیژن

بیژن فرصت یاب بزرگ طبقات مرفه، متولد سال ۱۹۴۴ در تهران که در سوئیس، ایتالیا و سپس آمریکا تحصیل کرد از یک خانواده ی پول دار که به قول خودش فرهنگ پولسازی و پول آفرینی در آن خانواده نهادینه شده بود ، به دنیا آمد. و به جایی رسید که برنده ی جوایز برترین های...

تاریخچه تبلیغات

از زمانی که انقلاب صنعتی رخ داد و صنعت، یکباره دچار دگرگونی شد و تولید به مفهوم امروزی شکل گرفت، فروشندگان برای فروش کالا نیاز به شیوه های نوین بازاریابی پیدا کردند. تبلیغات بازرگانی به عنوان یک فرایند پشتیبانی کننده ی مجموعه ی فعالیت های تولیدی و اقتصادی، در کشور ما، تقریبا به صورت خودجوش...

دستیابی به افکار دیگران با زبان بدن

زبان بدن یا Body language یکی از اجزای مهم ارتباطات غیر کلامی است که در برقراری ارتباطات روزمره جایگاه بسیار پر رنگی دارد. مهم ترین هدف یادگیری زبان بدن، دستیابی به افکار دیگران از طریق تعبیر حرکات بدن است. زبان بدن به انواع شکل های ارتباط غیر کلامی یا رفتاری اشاره می کند که یک...
1 27 28 29 30 31 36