زندگی مدرنیته تقریبا همه چیز را تغییر داده و بازار و کسب کار از این قائده مستثنی نیست . در چند سال اخیر افراد اقدام به بروزرسانی کسب و کار خود کرده و یک رقابتی بین افراد در بیزینس های جدید بوجود آمده. در این مقاله به نکاتی میپردازیم که در صورت رعایت آنها میتوانید از رقبا جلو بزنید . در ادامه بخش اول با ایران زمین همراه باشید

۱- خودتان را جای مخاطب قرار دهید

در عصر فضای مجازی که افراد بمباران تبلیغاتی میشوند دیگر کسی به هر محتوایی اهمیت نمیدهد . شما باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطب جذاب باشد و باارزش ترین دارایی خود را که زمان است برایتان خرج کند . این محتوا میتواند صرفا یک تبلیغات یا یک آموزش باشد ولی به این نکته باید توجه کنید که عموم کاربران وقت خود را خرج محتوای صرفا تبلیغاتی نمیکنند. پس میتوان از ترکیبی از تبلیغات و آموزش استفاده کرد که خود یکی از بهترین روش هاست.  بعنوان مثال فرض کنید که یک شرکت طراحی سایت با تکنولوژی X دارید . شما در صفحه اجتماعی خود میتوانید مزیت های تکنولوژی X را نبست به Y در قالب یک اینفوگرافی یا موشن گرافیک به نمایش بگذارید و در آخر خود را یکی از طراحان وب سایت با تکنولوژی X نشان دهید.

۲- استفاده از استراتژی سئو

با ظهور دنیای دیجیتال تقریبا همه کسب و کار ها تغییر کردند ویکی بزرگترین تغییرات در زمان ظهور موتورجستجو ها مثل گوگل است. هنگامی که موتور های جستجو شروع به کار کردند ، میلیون ها وب سایت ها را داخل خود ایندکس کردند و هنگام جستجو کاربران آنها را بر اساس یک روش و الگوریتم چیدمان میکرد . صاحبان و طراحان وب سایت ها تصمیم گرفتند که با الگوریتم ها سازگار شوند و وبسایت خود را در جستجو ها بالا بیاورند که به رعایت این نکات سئو میگویند . اگر شما در وب سایت خود این اصول را رعایت کنید ، نسبت به رقبایتان برتری زیادی دارید .

۳- استراتژی محتوا

محتوا میتواند کسب و کار شما را آباد و همچنین نابود کند . کاربرانی که وارد بخش بلاگ یا روزنامه وب سایت شما میشوند ، مطالبی که توسط شما نوشته شده را می بینند . اگر شما مطالبی که ایجاد کرده اید جذاب و مفید نباشند ، احتمال مشتری شدن آنها تا حد  زیادی پایین می آید . همچنین اگر محتوای باکیفیت تولید کنید ، تاثیر قابل توجهی رو سئوی سایت شما میگذارد و باعث افزایش اعتبار سایت شما میشود.

۴- استفاده از نقد و بررسی محصول

طبق مطالعات آماری وب سایت های آمازون و ایبی (eBay) که بزرگترین فروشندگان آنلاین در سطح جهان هستند ۹۰% خریداران از فروشگاه های آنلاین از طریق نقد و بررسی وب سایت ها و نظرات مشتریان قبلی محصول را خریداری میکنند . بعنوان مثال شما میتوانید در این لینک یک نمونه بررسی توسط یک وب سایت ایرانی را ببینید.

۵- گارانتی و وارانتی

استفاده از گارانتی و وارانتی بعنوان یک تضمین برای مشتری بر روی اعتماد مشتری بسیار تاثیرگذار است. اگر محصول خود را گارانتی کنید یعنی اگر مشتری یک محصول با گارانتی ۱ ساله خرید کند ، هر وقت که محصول در زمان یکسال گارانتی به مشکل بخورد شما باید آنرا تعویض کنید و اگر با وارانتی فروش داشته باشید در زمان وارانتی باید محصول را تعمیر کنید و هزینه پایین تری نسبت به گارانتی برای شما دارد.

 

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ میتوانید با متخصصان ایران زمین در این لینک تماس بگیرید.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها