از آنجا که همه گیری ویروس کرونا به جهان آسیب زد ، مشاغل تقریباً در همه ابعاد وارونه شده اند. اکثر شرکت ها و فروشگاه ها مجبور شده اند بخش بزرگی از کارکنان خود را به خانه بفرستند و سایرین که ارائه دهنده خدمات ضروری محسوب نمی شدند ، تعطیل شده اند. علاوه بر نگرانی هایی که در مورد سالم نگه داشتن کارمندان ، مشتریان و تأمین کنندگان وجود دارد ، آنها همچنین باید با زنجیره های عرضه متوقف شده ، کاهش فروش و سایر چالش های عملیاتی و مالی دست و پنجه نرم کنند. شکی نیست که مشاغل بعد از همه گیری یکسان نخواهند بود. در زیر تغییراتی که خواهیم دید را ذکر کرده ایم:

ظهور انعطاف پذیری در کارها

فاصله اجتماعی از جمله اقدامات توصیه شده برای کاهش سرعت انتشار ویروس است. با این کار ، بسیاری از مشاغل مجبور شده اند با کار از راه دور سازگار شوند. کارفرمایان در تلاش هستند تا تیم های زیر دستشان بصورت همگام کار کنند و به آنها آموزش می دهند که چگونه از ابزارهای مشترک استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ بخش از کار بی کیفیت نمیشود و همچنین همه درحال انجام وظایف خود هستند. در حالی که کار از راه دور مدت طولانی در آنجا بوده است ، بسیاری از افراد آن را پذیرفته نبودند. اکنون به جریان اصلی تبدیل شده است ، کسانی که آن را لاغر می دانند ، اکنون از این بابت راحت می شوند. آنها حتی می آموزند که وقتی افراد با برنامه های انعطاف پذیر کار می کنند ، بهره وری افزایش یافته است. کارمندان همچنین متوجه شده اند که برای انجام کارها ، مجبور نیستند در دفتر باشند. آنچه بعد از بیماری همه گیر اتفاق می افتد این است که کار از راه دور در بسیاری از صنایع عادی خواهد بود ، ساعات کار انعطاف پذیر خواهد بود و حتی ممکن است کارگران حتی در هفته خواستار کاهش روز کاری شوند.

لرزش در صنعت املاک و مستغلات در شهرهای بزرگ

در حالی که بیشتر افراد از راه دور کار می کنند ، دفتر فیزیکی احتمالاً چیزی بی ارزش شود . این امر در صنایع املاک و مستغلات تأثیر خواهد داشت زیرا بیشتر ساختمانها به سمت ساختمانهای مسکونی روی خواهند آورند. همچنین احتمال تغییری عمده در این بازار بدلیل اینکه افراد متوجه میشوند هرجای دیگری بصورت غیرحضوری کار کنند وجود دارد. بنابراین هزینه اجاره در شهرهای بزرگ اجاره را کاهش می یابد.

افزایش استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی

شرکتهایی که مجبورند با حداکثر تعداد کارکنان به کار خود ادامه دهند ،دست به دامن راههای جایگزین برای دستیابی به این هدف را خواهند شد. در همین جهت، استفاده از فرآیندهای اتوماسیون و الگوریتم ها به کار سرعت میدهند. جهان در مکانی است که آینده شناسان هشدار داده اند که شغل ها با اتوماسیون (ربات ها) جایگزین می شوند. هم اکنون مشاغل در حال کار در جهت اتوماسیون مشاغل تکراری مانند کارهای اداری هستند و ربات ها تولید را به دست می گیرند. این مسئله باعث بیکاری می شود یا خیر ، هنوز مشخص نشده است ، اما پس از پایان همه گیری ، نیاز به آموزش مجدد و یادگیری مهارت های جدید وجود خواهد داشت.

نتیجه

از آنجا که همه گیر Covid-19 به زندگی خود ادامه می دهد ، ما هنوز امیدواریم که به نوعی چیزهایی به گذشته بازگردد. با این وجود ، برخی از جنبه های کسب و کار برای همیشه تغییر خواهد کرد. مشاغل باید این موضوع را درک کنند و کار خود را برای سازگاری با حالتی جدید شروع کنند.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها