تاثیر تبلیغات

مقدمه:

در یک کلام بله! تبلیغات بیلبورد در جذب مشتری برای کار و کسب شما بسیار موثر است؛ تا به حال شده که به بیرون بروید و در راه محل کار و یا یک راه طولانی نگاهتان به بیلبورد های پل های هوایی و کنار بزرگراه بیفتاد و با خود چند لحظه ای محو تصویر و طراحی بیلبورد شوید؟ اگر شده باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که بیلبورد ها برایش تاثیر گذار بوده.

بسیاری از سرمایه گذاران و مدیران از تأثیر تبلیغات بیلبورد و بازدهی سرمایه این نوع از تبلیغات بعد از سرمایه گذاری بر روی آن تعجب میکنند!

حالا برای شما کمی از آمار و ارقام تاثیر گذار روی این تبلیغات میگوییم:
بر اساس مطالعات Arbitron National متوسط سوار شدن مسافران در وسایل نقلیه عمومی ۲۰ ساعت در هفته است تازه این آمار برای سال ۲۰۰۹ است! با توجه به رشد تعداد خودرو ها و همچنین ترافیک شهری ما مدت زمان بیشتری را در وسایل نقلیه سپری میکنیم، حتی برای بسیاری این زمان بیشتر از زمانی است که در تماشای تلویزیون، خواندن مجله و یا موارد این چنین صرف میکنیم.

بر اساس آماری دیگر بیش از ۷۰ درصد مردم پس از افتادن نگاهشان به تبلیغات نا خودآگاه پیام آن را نیز میخوانند، و بیش از ۵۶ درصد مردم پس از دیدن تبلیغ جالب آن را برای دیگران نیز بازگو میکنند.

۷۲ درصد از کسانی که این بنر ها را میبینند خرید هایشان ا در راه خانه انجام میدهند و ۶۸ درصد آن ها تصمیم برای خرید را در ماشین در لحظه برخورد با تبلیغ میگیرند.

آمار جزئی تر و بیشتر

خرید بیلبورد:

در حالی که این آمار و اطلاعات شما را قانع میکند که تبلیغات بیلبورد هنوز هم تاثیر گذار است، شما هنوز راه درازی برای سود از تبلیغات دارید، تصمیم برای خرید و اجاره بیلبورد تازه نیمی از راه است،

طراحی استراتژی و طراحی دیزاین بیلبورد، انتخاب مشتری هدف و…

اکثر ما نگاهمان به تبلیغات بیلبوردی می افتاد ولی پس از مدتی آن ها را فراموش میکنیم، طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی گاهی هزینه بیشتری از خرید و اجاره محل بیلبورد دارد، تبلیغاتی که محتوای زیادی دارند: تصاویر و متن زیاد درصد کمتری را به خود جلب میکنند، گاهی قبل از نگاه کردن به یک بیلبورد رنگ پس زمینه بیلبورد در گوشه چشم شما، آینه و یا شیشه خوروی شما می نشیند و بلافاصله تبلیغ و محتوای احتمالی آن در ذهن شما پدیدار میشود(رنگ سبز – سفید)، (رنگ قرمز – سفید) حتی با خواندن این اسم این رنگ ها نیز اسم برند یا شرکت آن را به یاد می آورید!.

تبلیغات و طراحی تبلیغات باید به صورت حرفه ای انجام بپذیرد در غیر اینصورت به جای سود دهی تنها موجب ضرر میشود.

هدف تبلیغات بیلبورد:

هدف از تبلیغات بیلبورد جلب توجه و به دنبال آن افزایش سود دهی و درآمد فروشگاه و یا شرکت است.

یکی از روش هایی که در یکی از شرکت های رستورانی (به نام subway) مورد استفاده قرار گرفت به این صورت بود:

نمونه ای از تبلیغات جذب

که پس از انتشار، مورد توجه بسیاری قرار گرفت و این تبلیغات که در ایران پخش شد:

تبلیغات با هدف جلب توجه

منابع:

مطالعات Arbitron
مجله forbes

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها