شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ساعات قابل توجهی از روز خود را در حال رانندگی و گذر از خیابان‌ها و بزرگراه‌ها سپری می ‌کنید. در این میان، بیلبوردهای تبلیغاتی کنار جاده، گاه با طرحی خیره‌ کننده نگاهتان را می ‌ربایند و گاه نیز آنقدر معمولی و تکراری به نظر می ‌رسند که شاید اصلاً به آن‌ها توجهی نکنید.

واقعیت این است که با تغییر سبک زندگی، افزایش مهاجرت از مراکز شهر به حومه‌ها و بالعکس، و در نتیجه، سنگین ‌تر شدن بار ترافیک شهری، بسیاری از ما زمان بیشتری را در خودروهای خود محبوس هستیم. اینجاست که بیلبوردها، این غول‌های تبلیغاتی خاموش، فرصتی برای دیده شدن پیدا می ‌کنند.

اما آیا این رسانه سنتی در عصر دیجیتال همچنان کارایی دارد؟ بیایید نگاهی دقیق ‌تر به آمار و ارقام و جنبه‌های مختلف این نوع تبلیغات بیندازیم.

 چرا بیلبوردها همچنان دیده می‌شوند؟

آمارها، به ویژه از کشورهایی با فرهنگ رانندگی بالا مانند ایالات متحده، نکات جالبی را در مورد تعامل مخاطبان با بیلبوردها آشکار می‌کنند:

  • به طور میانگین، رانندگان در آمریکا حدود ۲۰ ساعت در هفته را صرف رانندگی می‌کنند و مسافتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر را طی می‌نمایند.
  • در ماه‌های پاییز، آمریکایی‌ها به طور متوسط روزانه ۴۲ کیلومتر سفر می‌کنند.
  • بیشترین میزان رانندگی متعلق به گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال است که سالانه به طور میانگین معادل ۲۱,۷۳۵ کیلومتر را پشت فرمان می‌گذرانند.

حال، این آمار را در کنار داده‌های مربوط به مشاهده بیلبوردها قرار دهید:

  • حدود ۷۱% آمریکایی‌ها هنگام رانندگی، آگاهانه به پیام‌های روی بیلبوردها نگاه می ‌کنند.

  • گزارش‌ها نشان می ‌دهد که ۳۷% این افراد، بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف مطالعه بیلبوردها و تبلیغات محیطی می‌ کنند.

  • جالب ‌تر اینکه، ۵۸% افرادی که به رستوران‌ها، رویدادها یا نمایشگاه‌ها مراجعه می ‌کنند، اذعان داشته‌اند که از طریق یک تابلوی تبلیغاتی با آن محل یا رویداد آشنا شده و به سمت آن جذب شده‌اند.

  • در بررسی رفتار مخاطبان پس از مشاهده بیلبورد، مشاهده شده که ۲۶% با شماره تلفن درج شده روی بیلبورد تماس گرفته و ۲۸% به وب‌ سایت شرکت یا سازمان تبلیغ‌ کننده مراجعه کرده‌اند.

 

این آمارها به وضوح نشان می‌دهد که بیلبوردها، علی ‌رغم قدمتشان، همچنان رسانه‌ای قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان در حرکت هستند.

تبلیغات بیلبوردی چیست؟

تبلیغات بیلبوردی (Billboard Advertising) به فرآیند استفاده از تبلیغات چاپی در مقیاس بزرگ به منظور بازاریابی یک شرکت، برند، محصول، خدمات یا کمپینی خاص اطلاق می شود.

این سازه ‌های تبلیغاتی معمولاً در مناطق پرتردد مانند بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، و نقاط کلیدی شهرها نصب می‌شوند تا توسط بیشترین تعداد ممکن از رانندگان و عابران پیاده دیده شوند. هدف اصلی تبلیغات بیلبوردی، ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness) و معرفی گسترده نام کسب و کار، محصول یا کمپین به طیف وسیعی از مخاطبان است. به دلیل قرارگیری در چنین مناطق شلوغی، این نوع تبلیغات در مقایسه با بسیاری از روش‌های دیگر، پتانسیل بالایی برای کسب تعداد بازدید (Impressions) و نمایش دارد.

آیا تبلیغات بیلبوردی برای  من صرفه اقتصادی دارد ؟

یکی از اولین سوالاتی که برای هر کسب و کاری پیش می‌آید این است که آیا سرمایه‌ گذاری روی تبلیغات بیلبوردی از نظر اقتصادی توجیه‌ پذیر است؟

پاسخ کوتاه و دقیق به این سوال این است: بستگی دارد! تصمیم ‌گیری در این مورد نیازمند بررسی دقیق بودجه بازاریابی شما و همچنین اهداف مشخصی است که از تبلیغات دنبال می‌کنید.

بی‌شک، استفاده از بیلبورد تبلیغاتی می‌تواند یک مسیر طلایی برای معرفی گسترده کسب و کار شما باشد، به ‌ویژه اگر هدف اصلی، افزایش آگاهی از برند در مقیاس وسیع باشد.

 با این حال، این روش می ‌تواند هزینه‌های قابل توجهی را نیز در بر داشته باشد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها، به ‌ویژه کسب و کارهای کوچک ‌تر یا آن‌هایی که به دنبال بازدهی مستقیم و قابل اندازه ‌گیری سریع‌ تری هستند، ممکن است تمایل بیشتری به سرمایه‌ گذاری در کانال‌هایی مانند تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، یا تبلیغات چاپی هدفمند در جوامع محلی خاص داشته باشند که اغلب هم صرفه اقتصادی بیشتری دارند و هم امکان ردیابی فروش و نتایج در آن‌ها ساده‌ تر است.

 

چگونه میتوانم بیلبورد اجاره کنم ؟

شما جهت این کار میتوانید در بخش تماس با ما با ایران زمین در ارتباط باشید و از خدمات تبلیغات محیطی ما در اتوبان قم-تهران و شهر قم بهره مند شوید

هزینه تبلیغات بیلبورد

هزینه تبلیغات بیلبوردی یک عدد ثابت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. این نوع تبلیغات در دسته تبلیغات خارج از خانه (Out-of-Home یا OOH) طبقه‌ بندی می ‌شوند، یعنی هر نوع تبلیغی که مخاطب را زمانی که خارج از منزل خود قرار دارد، هدف قرار می ‌دهد.

هر فرصت تبلیغاتی OOH (مانند یک بیلبورد) معمولاً یک درجه OOH دریافت می‌کند که در نهایت ارزش آن موقعیت و هزینه نهایی را برای تبلیغ‌ کنندگان تعیین می‌ کند. در کشورهایی مانند آمریکا، سازمان‌های غیرانتفاعی مانند Geopath با استفاده از فناوری و تحقیقات رسانه‌ای، تعداد بازدید هفتگی هر بیلبورد را تخمین زده و رتبه‌ بندی OOH را ارائه می ‌دهند. شرکت‌های صاحب فضای بیلبوردی نیز این داده‌ها را با تبلیغ‌ کنندگان بالقوه به اشتراک می‌ گذارند.

اگرچه عوامل متعددی (گاهی تا ۱۰ فاکتور) در تعیین رتبه OOH و در نتیجه هزینه نهایی دخیل هستند،ولی سه عامل اصلی عبارتند از:

  1. تیراژ (Circulation): تعداد کل افرادی که به طور معمول (مثلاً هفتگی) از کنار یک بیلبورد عبور می‌کنند. این اطلاعات معمولاً توسط مقامات حمل‌ و نقل محلی جمع‌آوری می‌شود.
  2. جمعیت ‌شناسی (Demographics): ویژگی‌های ترافیک عبوری از کنار تابلو، مانند سن، جنسیت، سطح درآمد و سایر مشخصات. این داده‌ها از طریق نظرسنجی‌های مربوط به سفر و اطلاعات مقامات حمل‌ و نقل محلی به دست می‌آید.
  3. تأثیرگذاری یا ایمپرشن (Impression): تعداد افرادی که به طور واقعی بیلبورد را مشاهده می ‌کنند. این عدد بر اساس عواملی چون تیراژ، اندازه بیلبورد، فاصله آن از مسیر عبور، وضوح دید، سرعت ترافیک و سایر متغیرهای محیطی محاسبه می‌شود.

البته، هزینه‌های تبلیغات بیلبوردی تنها به “اجاره” فضای تبلیغاتی محدود نمی‌شود. باید هزینه‌های مربوط به طراحی بیلبورد، چاپ و نصب و ساخت سازه آن را نیز در نظر گرفت. هزینه چاپ و ساخت به اندازه و محل تابلوی شما بستگی دارد. اگر طراحی بیلبورد خود را به یک آژانس تبلیغاتی یا طراح مستقل برون‌ سپاری می ‌کنید، هزینه آن نیز به تعرفه آن‌ها و پیچیدگی طرح مورد نظر شما وابسته خواهد بود.

طراحی بیلبورد

اگر تصمیم به سرمایه‌ گذاری روی تبلیغاتی گرفته‌اید که پتانسیل دیده شدن توسط میلیون‌ها نفر را دارد، طراحی آن از اهمیت حیاتی برخوردار است. در ادامه به چند نکته کلیدی برای اطمینان از مؤثر بودن و چشم‌ نوازی بیلبورد شما اشاره می‌ کنیم:

  • یک داستان (بسیار کوتاه) روایت کنید:

بیلبوردهای موفق، بینندگان را با خود به یک سفر کوتاه می ‌برند، حتی اگر این سفر تنها یک نگاه چهار یا پنج ثانیه‌ای از پشت فرمان باشد. بیشتر طراحی‌های بیلبوردی این داستان را با استفاده از تصاویر قدرتمند و در صورت لزوم، حداقل متن ممکن بیان می ‌کنند. به یاد داشته باشید که اکثر رانندگان پس از چند کلمه کوتاه، خواندن را متوقف می ‌کنند. به جای توصیف ایده یا کمپین خود با متن طولانی، از فضای بیلبورد برای انتقال بصری اصل پیام استفاده کنید.

به عنوان مثال، بیلبورد خلاقانه و بدون متن شرکت چمدان سامسونیت (Samsonite) را در نظر بگیرید. این بیلبورد داستانی را روایت می‌کند که چمدان سامسونیت آنقدر دوام دارد که حتی از خود بیلبورد نیز بیشتر عمر می ‌کند! این یک نمونه عالی از داستان ‌سرایی بصری است.

  • سادگی و وضوح پیام: پیام شما باید در یک نگاه قابل درک باشد. از فونت‌های خوانا و بزرگ، کنتراست رنگی مناسب و تصاویر واضح استفاده کنید.

  • یک نقطه کانونی قوی: چشم بیننده را به سمت مهم‌ترین بخش پیام خود هدایت کنید.

  • فراخوان به اقدام (Call to Action) کوتاه و به یاد ماندنی: اگر هدف خاصی مانند مراجعه به وب ‌سایت یا تماس تلفنی دارید، آن را به شکلی بسیار کوتاه و خوانا ارائه دهید.

  • خلاقیت و به‌یادماندنی بودن: در میان انبوه تبلیغات، بیلبورد شما باید چیزی برای متمایز شدن داشته باشد.

 


سادگی و خلاقیت

  • سادگی و وضوح پیام در چند ثانیه طلایی:

به یاد داشته باشید که رانندگان یا عابران پیاده، تنها چند ثانیه فرصت دارند تا نگاهی گذرا به تبلیغات بیلبوردی شما بیندازند. برای اینکه بتوانید در این فرصت کوتاه، بیشترین تأثیر را گذاشته و توجه بیشترین تعداد بیننده (و در نتیجه، مشتریان بالقوه) را به خود جلب کنید، اصل اساسی، سادگی مطلق در طراحی است.

 فراموش نکنید که برخی از مخاطبان شما ممکن است با سرعت‌های بالا، مثلاً بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، از کنار تابلوی تبلیغاتی شما عبور کنند. بنابراین، پیام شما باید در یک آن، قابل فهم و به یاد ماندنی باشد.

  • خوانایی، حرف اول و آخر در انتخاب فونت:
    • از فونت‌های بزرگ، ضخیم (Bold) و کاملاً خوانا استفاده کنید.

    • برای اطمینان از دیده شدن متن از فاصله دور و در سرعت، کنتراست رنگی بسیار بالایی بین فونت و رنگ پس‌زمینه ایجاد نمایید. ترکیب‌های کلاسیک مانند متن تیره روی پس ‌زمینه روشن یا بالعکس، معمولاً بهترین عملکرد را دارند.

    • قاطعانه از به ‌کارگیری فونت‌های نازک، بیش از حد ظریف، فونت‌های اسکریپت (شکسته یا دست ‌نویس مانند) یا هر نوع فونت پیچیده و تزئینی که خوانایی را در سرعت و از فاصله دور کاهش می‌دهد، اجتناب کنید.
  • جادوی رنگ‌ها در جلب توجه:
    • رنگ‌هایی را برای بیلبورد خود انتخاب کنید که در میان انبوه محرک‌های بصری محیط، حداکثر جلوه، برجستگی و گیرایی را برای چشم مخاطب داشته باشند.
    • به زمینه و محیط اطراف بیلبورد خود دقت کنید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر تابلوی تبلیغاتی شما در یک منطقه طبیعی یا روستایی نصب شده که پس‌زمینه ‌ای غالب از پوشش گیاهی، خاک یا آسمان دارد، از استفاده بیش از حد از رنگ ‌هایی مانند سبز، آبی و قهوه‌ای که ممکن است با محیط اطراف ترکیب شده و از وضوح و دیده شدن پیام شما بکاهند، خودداری نمایید .

به عنوان مثال، شرکت تبلیغات محیطی لامار (Lamar)، بیلبوردهایی دارد که به دلیل استفاده هوشمندانه از رنگ‌های روشن، جسورانه و گاهی همراه با چاشنی طنز، به خوبی در ذهن مخاطب باقی می‌ مانند. این نمونه‌ها نشان می‌دهند که چگونه انتخاب صحیح رنگ و پیام می تواند یک بیلبورد را از یک اعلان صرف، به یک تجربه بصری به ‌یادماندنی تبدیل کند.

دقت در محیط پیرامون بیلبورد.

ایجاد ارتباط بومی و بهره‌ گیری هوشمندانه از فرهنگ محلی (Localization): یکی از کاربران که مدت‌هاست در شیکاگو زندگی می‌کند، با وجود اینکه اصالتاً اهل آنجا نیست، احساس غرور و تعلق خاصی به این شهر دارد.

او اشاره می‌ کند که وقتی از کنار بیلبوردهایی عبور می ‌کند که با مسائل بومی آن منطقه، مانند باد شدید یا ترافیک سنگین شیکاگو، شوخی می ‌کنند، توجهش به شدت جلب می ‌شود.

این تجربه، نکته ‌ای بسیار مهم را آشکار می‌سازد: بیلبوردهای هوشمندانه و خوش‌ طرح، بازتابی از موقعیت مکانی و فرهنگ مردمی هستند که هر روز آن‌ها را می ‌بینند.

این دسته از بیلبوردها، به شکلی خلاقانه از عناصر بومی مانند نام یا نماد تیم‌های ورزشی محبوب منطقه، نام‌های مستعار محلی، تفاوت‌های ظریف فرهنگی، یا حتی طنزها و شوخی‌های داخلی که فقط برای اهالی آن منطقه قابل فهم و ملموس است، استفاده می‌ کنند.

چنین رویکردی می‌تواند بیلبورد (و در نتیجه، برند شما) را برای مخاطبانی که با آن مرجع فرهنگی ارتباط برقرار می‌ کنند، به مراتب قابل توجه‌ تر، به‌یادماندنی ‌تر و دوست‌ داشتنی ‌تر کند. این کار، حسی از آشنایی، صمیمیت و درک متقابل بین برند و مخاطب محلی ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، کمپین‌های تبلیغاتی موفقی مانند برخی از بیلبوردهای SmileDirectClub در مناطق شهری پر رفت و آمدی نظیر مرکز شهر شیکاگو، نمونه‌هایی از تلاش برای ایجاد همین ارتباط بومی و جلب توجه از طریق درک زمینه فرهنگی مخاطب هستند.

این بیلبورد تبلیغات فیلم جدید گرینچ در شهر نیویورک است.

تجربه ی تعاملی

تعامل خلاقانه با محیط پیرامون و عناصر موجود:

یکی از هوشمندانه ‌ترین استراتژی‌ها در طراحی بیلبورد، فراتر رفتن از سطح دوبعدی تابلو و ایجاد نوعی تعامل بصری یا مفهومی با محیط و عناصر فیزیکی اطراف آن است. بسته به مکان نصب بیلبورد، شما می توانید آن را به گونه ‌ای طراحی کنید که با ساختمان‌های مجاور، درختان، سیم‌های برق، پل‌ها یا حتی شرایط خاص آب و هوایی آن منطقه، ارتباطی خلاقانه برقرار کند.

این رویکرد نوآورانه باعث می شود تبلیغات شما از یک پیام ساده فراتر رفته و به یک تجربه بصری خاص تبدیل شود. در نتیجه، به راحتی از میان انبوه پیام‌های تبلیغاتی و شلوغی بصری محیط، متمایز شده و توجه رهگذران را به شکلی قدرتمند به خود جلب کند. این استراتژی، که گاهی از آن به عنوان طراحی محیطی یا تعاملی نیز یاد می شود، فرصت‌های بی ‌شماری برای ایده‌ پردازی‌های جسورانه و به‌ یادماندنی ایجاد می ‌کند.

به عنوان نمونه، بیلبورد خلاقانه‌ای از پاناسونیک را در نظر بگیرید که در طراحی آن، سیم‌های برق عبوری از کنار یا روی تابلو، به شکلی هوشمندانه در ساختار بصری تبلیغ ادغام شده و به بخشی جدایی ‌ناپذیر از پیام یا تصویر آن  تبدیل شده‌اند.

این‌گونه تعامل‌ها، بیلبورد را از یک سطح ایستا به یک عنصر پویا و درگیرکننده در محیط تبدیل می‌کند.

حتی اگر بیلبورد شما در شهر نباشد، روش هایی وجود دارد که می توانید از محیط اطراف آن استفاده کنید.

این بیلبورد Koleston Naturals از آفتاب برای “رنگ” کردن موها در تبلیغات استفاده کرده است.

بیلبوردی به یاد ماندنی طراحی کنید .

خلاقیت نافذ و بازاریابی احساسی رمز ماندگاری در ذهن مخاطب:

ماهیت تبلیغات محیطی  (OOH)، و به تبع آن بیلبوردها، ایجاب می ‌کند که کسب و کار ها برای موفقیت، بسیار خلاق باشند. تنها در این صورت است که می ‌توانند از میان همهمه بصری محیط شهری، شلوغی رفت و آمدها و یا حتی یکنواختی یک سفر جاده‌ای طولانی، متمایز شده و نگاه‌ها را به خود معطوف سازند.

 بیلبورد شما نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید با ایده‌ای نو و اجرایی متفاوت، خودی نشان دهد.

بیلبورد شما فراتر از انتقال صرف اطلاعات، باید یا داستانی بسیار کوتاه و گیرا را روایت کند، یا یک دعوت به اقدام (Call to Action) را به شیوه‌ای جالب، غیرمنتظره و کاملاً به‌یادماندنی با مخاطب در میان بگذارد.

برای دستیابی به این سطح از تأثیرگذاری و ماندگاری، از قدرت روش‌های بازاریابی احساسی در طراحی بیلبورد خود غافل نشوید.

تلاش کنید با پیام و تصویر خود، یکی از احساسات مخاطب را به شکلی هوشمندانه درگیر نمایید. چه با برانگیختن حس شوخ ‌طبعی و لبخند نشاندن بر لبان بیننده، چه با ایجاد تلنگر یا هشداری تأمل‌ برانگیز (به‌ ویژه در پیام‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی)، چه با برانگیختن حس همدلی و ارتباط عاطفی، و یا حتی با به چالش کشیدن هوش مخاطب از طریق پیام‌های هوشمندانه و زیرکانه؛ هر یک از این رویکردها می‌تواند بیلبورد شما را در ذهن  مخاطب  حک کند.

به عنوان نمونه، به بیلبوردهای خلاقانه و چشم ‌نوازی که گاه با اهداف اطلاع‌ رسانی عمومی طراحی می‌شوند، نگاهی بیندازید.

مثالی از این دست، کمپینی است که توسط گشت ایالتی کلرادو در آمریکا راه‌اندازی شده و در آن، با استفاده از بیلبوردهایی تأثیرگذار، به رانندگان در مورد اثرات و خطرات رانندگی با فاصله بسیار کم از خودروی جلویی (Tailgating) هشدار می دهد.

 این نوع تبلیغات، با ایجاد یک ارتباط احساسی قوی (در اینجا، حس خطر یا مسئولیت‌پذیری)، بسیار مؤثرتر از یک پیام خشک و مستقیم عمل می ‌کنند.

این مورد، تبلیغات نوار چسبی قوی، توسط لوازم التحریر Penline است.

کوکاکولا این یکی را برای تشویق مردم به نوشیدن نوشابه طراحی کرده است.

آمار تبلیغات بیلبورد

پس از آنکه نمونه‌های شگفت‌انگیز و خلاقانه‌ای از بیلبوردهای موفق را با هم بررسی کردیم و حتی به اصول و چگونگی طراحی اثری منحصر به فرد توسط تیم شما پرداختیم، کاملاً طبیعی است که در این مرحله، پرسش‌هایی اساسی در ذهن شما شکل گرفته باشد:

  • آیا این سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌ها برای خلق بیلبوردهای چشم‌نواز، واقعاً نتیجه ‌بخش هستند و به اصطلاح، “جواب می ‌دهند”؟

  • آیا این پیام‌های غول‌پیکر، فراتر از جلب توجه لحظه‌ای، توانایی برقراری ارتباطی مؤثر و عمیق با مخاطبان هدف شما را دارند و می‌توانند آن‌ها را به سمت برند یا پیام ‌تان سوق دهند؟

اکنون، زمان آن فرا رسیده است که از دنیای ایده‌ها و اصول طراحی، قدمی فراتر نهاده و با استناد به آمار و ارقام معتبر در حوزه تبلیغات بیلبوردی، به این پرسش‌های کلیدی پاسخ دهیم. در ادامه، به بررسی داده‌هایی خواهیم پرداخت که نه تنها تأثیر و کارایی واقعی این رسانه قدرتمند را اثبات می‌ کنند، بلکه می‌توانند به عنوان راهنمایی ارزشمند، به تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌ تر و برنامه ‌ریزی هوشمندانه ‌تر کمپین بعدی شما نیز یاری رسانند.

بیایید ببینیم اعداد در مورد قدرت بیلبوردها چه می‌گویند:

  1. آمریکایی ها به طور متوسط ​​سالانه 17،600 دقیقه در اتومبیل خود می گذرانند. این تقریباً 300 ساعت در هر سال است.
  2. در حال حاضر 342306 بیلبورد در ایالات متحده وجود دارد.
  3. تقریباً 8000 عدد از اینها بیلبورد دیجیتالی هستند.
  4. 6٪ از هزینه های تبلیغات جهانی به تبلیغات خارج از خانه اختصاص یافته است.
  5. 71٪ مردم هنگام رانندگی آگاهانه به بیلبوردهای تبلیغاتی نگاه می کنند.
  6. بیش از 50٪ مردم می گویند که آنها بسیار علاقه مند به بیلبوردی هستند که در ماه گذشته دیده اند.
  7. تبلیغات OOH یا خارج از خانه در هدایت فعالیت آنلاین 382٪ بیشتر از تبلیغات تلویزیونی موثر است.
  8. تبلیغات OOH اگر با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مرتبط شود، تأثیر آن را 40٪ افزایش می دهد.

تبلیغات بیلبورد: نوعی از بازاریابی که هرگز نمی دانستید که به آن نیاز دارید!

اگرچه تبلیغات بیلبوردی شاید در دسته‌ بندی کلاسیک روش‌های بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) قرار نگیرد و اصولاً یک ابزار ارتباطی یک‌ سویه به شمار آید، اما بدون شک، همچنان به عنوان ابزاری قدرتمند و بسیار مؤثر برای معرفی محصولات، گسترش پیام و تقویت جایگاه برند شما در ذهن مخاطبان گسترده، ایفای نقش می‌ کند. قدرت دیداری و حضور فیزیکی آن در فضاهای پرتردد، انکارناپذیر است.

فراتر از آن، یک کمپین بیلبوردی هوشمندانه و خلاقانه می‌تواند به شکلی استراتژیک، سایر تلاش‌های بازاریابی درونگرای شما را که در آن‌ها سرمایه‌ گذاری کرده‌اید – نظیر وبلاگ ‌نویسی، تولید محتوای ارزشمند، بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی – تقویت نماید.

بیلبوردها می ‌توانند با هدایت هوشمندانه مخاطبان به سمت پلتفرم‌ها، وب‌ سایت‌ها و پیشنهادات آنلاین شما، یک پل ارتباطی مؤثر و ارزشمند بین دنیای فیزیکی و قلمرو دیجیتال برندتان ایجاد کنند و به این ترتیب، اثربخشی کلی فعالیت‌های بازاریابی شما را دوچندان سازند.

چه کسی می‌داند؟ شاید در یکی از همین رفت و آمدهای روزمره، فردی در مسیر کار یا سفر، از پنجره خودرو، اتوبوس یا قطار به بیرون نگاه کند، نگاهش به بیلبورد چشم‌نواز و هوشمندانه شما گره بخورد، پیامی که برایش تدارک دیده‌اید در ذهنش جرقه بزند، و همان لحظه، بذر تبدیل شدن او به یک مخاطب علاقه‌ مند، یک دنبال ‌کننده و در نهایت، یک مشتری وفادار جدید برای کسب و کار شما کاشته شود.

در دنیای تبلیغات، گاهی یک نگاه کوتاه، سرآغاز یک داستان بلند است.

برای انجام تبلیغات محیطی در اتوبان تهران- قم، قم به اراک و داخل شهر قم با ما در تماس باشید.

منبع: سایت hubspot.com

پست های مرتبط

2 پاسخ

ارسال دیدگاه برای %s