اگر شما روز های آزاد خود را با رانندگی میگذرانید ، احتمالا به بیلبورد های کنار جاده چشمتان خورده است یا شاید هم طراحی آنها به قدری معمولی باشد که اصلا به آنها توجه نکنید . با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که در مرکز شهر سکونت داشتند  زندگی خود را سمت حومه شهر انتفال داده اند و همین طور حومه نشینان زیادی به زندگی در داخل شهر روی آورده اند ،منجر به  ترافیک در شهر ها شده است ، شما باید برای رسیدن به مقصد خود زمان بیشتری را سپری کنید . با تحقیقات در این باره همراه ایران زمین باشید.

این آمار راجع به رانندگان در آمریکا میباشد :

  • بصورت میانگین ۲۰ ساعت در هفته رانندگی و بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر سفر میکنند
  • آمریکایی ها در ماه های پاییز بصورت میانگین ۴۲ کیلومتر در روز صفر میکنند
  •  بیشترین رانندگی را افرادی در رنج سنی ۳۰ تا ۴۹ سال میکنند که بصورت میانگین معادل ۲۱۷۳۵ کیلومتر است

حالا به بررسی آمار دیگری راجع به مطالعه بیلورد ها در ماشین میپردازیم.

  • ۷۱% آمریکایی ها هنگام رانندگی آگاهانه به پیام های بیلبورد نگاه میکنند
  • این گزارش نشان میدهد که ۳۷% این افراد بیشترین وقت را صرف مطالعه بیلبورد ها و تبلیغات های محیطی میکنند
  • ۵۸% افرادی که به رستوران ها و رویداد هایی مثل نمایشگاه شرکت میکنند ، از طریق تابلوی تبلیغاتی جذب میشوند
  • در بررسی افرادی که سعی میکنند با تبلیغ کننده تماس بگیرند به این نتیجه رسیدیم که ۲۶% آنها با شماره زیر بیلبورد تماس و ۲۸% آنها وارد وب سایت آن سازمان یا شرکت میشوند

آیا این کار برای کار من صرفه اقتصادی دارد ؟

بهترین و کوتاه ترین پاسخ به این سوال این است که بسته به بودجه ی بازاریابی و همچنین هدفتان از تبلیغات باید تصمیم گیری کنید.

استفاده از بیلبورد تبلیغاتی یک راه طلایی برای معرفی خود است اگر چه که این راه میتواند برای شما هزینه زیادی داشته باشد . و بسیاری از شرکت ها تمایل به هزینه کردن در در تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ  یا تبلیغات چاپی  مبتنی بر برجامعه کننده که هم صرفه اقتصادی بیشتری دارد و هم احتمال بیشتری برای فروش

چگونه میتوانم بیلبورد اجاره کنم ؟

شما جهت این کار میتوانید در بخش تماس با ما با ایران زمین در ارتباط باشید و از خدمات تبلیغات محیطی ما در اتوبان قم-تهران و شهر قم بهره مند شوید

هر آنچه درباره تبلیغات بیلبورد باید بدانید

من در شیکاگو هستم و ماشین ندارم اما با قطار (که در اینجا “L” نامیده می شود) می روم.

در L، بیشتر همراهان این سفر کوچک من با چک کردن تلفن هایشان وقت می گذرانند.

بیماری حرکتی من از این امر جلوگیری می کند.

بنابراین من معمولاً دنیا را تماشا می کنم و البته بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی.

و باید بگویم: برخی از بیلبوردها می توانند بسیار بسیار سرگرم کننده باشند.

اکنون، تبلیغات بیلبورد روش معمول بازاریابی ورودی شما نیست.

پس چرا ما در مورد آن می نویسیم؟

تبلیغات بیلبورد هنوز هم می تواند راهی قدرتمند برای ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتری باشد.

بعلاوه، اگر شرکت هایی مانند MINI می توانند عناصر بازاریابی درونی شده را در تبلیغات بیلبورد خود بگنجانند، شما نیز می توانید!

تبلیغات بیلبورد


تبلیغات بیلبورد فرایند استفاده از تبلیغات چاپی در مقیاس وسیع (بیلبورد یا دیوار موقتی در انگلیس) برای بازاریابی یک شرکت، برند، محصول، خدمات یا کمپین است.

بیلبوردها معمولاً در مناطق پرتردد مانند اتوبان ها، بزرگراه ها و شهرها قرار می گیرند،

بنابراین بیشترین تعداد رانندگان و عابران پیاده آنها را می بینند.

تبلیغات بیلبورد برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و پخش نام کسب و کار شما (یا محصول یا کمپین) برای هرچه بیشتر دیده شدن توسط افراد موثر است.

از آنجا که در چنین مناطق شلوغی وجود دارند، تبلیغات در مقایسه با سایر روش های بازاریابی بیشترین تعداد بازدید و نمایش را دارند.

هزینه تبلیغات بیلبورد


هزینه تبلیغات بیلبورد به عوامل مختلفی از جمله موقعیت بیلبورد شما، میزان کل بازدید در منطقه و تعداد افرادی که تبلیغات شما را می بینند بستگی دارد.

تبلیغات بیلبورد به عنوان تبلیغات خارج از خانه (OOH) دسته بندی می شود،

یعنی هر تبلیغی که وقتی خارج از خانه باشد به دست مصرف کننده می رسد.

به هر فرصت تبلیغاتی OOH (به عنوان مثال بیلبورد) درجه OOH داده می شود که در نهایت ارزش آن و هزینه بعدی را برای تبلیغ کنندگان تعیین می کند.

Geopath یک سازمان غیرانتفاعی است که از فناوری و تحقیقات رسانه ای برای تخمین برداشت های هفتگی هر بیلبورد در کشور و دادن رتبه های OOH استفاده می کند.

(شرکت های تبلیغاتی OOH به عنوان مثال شرکت هایی که دارای فضای بیلبورد هستند

برای به اشتراک گذاشتن این داده ها با تبلیغ کنندگان بالقوه به Geopath پول پرداخت می کنند.

طبق آمار Geopath،

حداکثر 10 فاکتور تعیین کننده وجود دارد که رتبه OOH را مشخص می کند.

بنابراین هزینه هر فرصت تبلیغات بیلبورد نیز قابل محاسبه است.

در اینجا سه ​​عامل اصلی وجود دارد:

  1. تیراژ تعداد کل افرادی است که هر هفته از کنار بیلبورد رد می شوند. این اطلاعات توسط مقامات حمل و نقل محلی جمع آوری می شود.
  2. جمعیت شناسی به سن، جنس، سطح درآمد و سایر مشخصات ترافیکی که از تابلو عبور می کند اشاره دارد. این اطلاعات از نظر سنجی سفر و مقامات حمل و نقل محلی جمع آوری شده است.
  3. تاثیرگذاری یا Impression تعداد افرادی است که بیلبورد را مشاهده می کنند. این اطلاعات براساس تیراژ بیلبورد، اندازه بیلبورد، فاصله نزدیک آن از جاده، دید آن، سرعت عبور و مرور و موارد دیگر محاسبه می شود.

هزینه تبلیغات بیلبورد با “اجاره” فضای تبلیغاتی متوقف نمی شود. باید هزینه طراحی بیلبورد و همچنین چاپ و ساخت آن را در نظر بگیرید.

هزینه چاپ و ساخت بستگی به اندازه و محل تابلوی تبلیغات شما دارد.

اگر طراحی بیلبورد خود را برون سپاری کرده اید، بستگی به نوع انتخاب نمایندگی یا طراح و همچنین پیچیدگی طرح مورد نظر می باشد.

اگر می خواهید خود طراحی کنید، نکات مربوط به طراحی بیلبورد را در بخش بعدی بررسی کنید.

طراحی بیلبورد


اگر می خواهید روی تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید که بالقوه توسط میلیون ها نفر دیده می شود،

در اینجا چند نکته طراحی بیلبورد آورده شده است که از موثر بودن و چشم نوازی بیلبورد شما اطمینان حاصل کنید.

یک داستان (کوتاه) بگویید.


بیلبوردهای موفق بینندگان را به یک سفر می کشاند… حتی اگر این سفر یک نگاه اجمالی چهار ثانیه ای روی فرمان داشته باشد.

بیشتر طراحی های بیلبورد این داستان را با تصاویر و احتمالاً برخی از متن شان بیان می کنند.

در حقیقت، بیشتر رانندگان پس از چند کلمه، خواندن را متوقف می کنند.

به جای توصیف آن با متن، از بیلبورد خود برای انتقال اصل ایده یا کمپین استفاده کنید.

نگاهی به این بیلبورد بدون متن توسط سامسونیت بیندازید.

این داستانی را روایت می کند که چمدان سامسونیت مدت طولانی، حتی بیشتر از یک بیلبورد، دوام دارد.

 


آن را پررنگ و ساده کنید.


رانندگان یا عابران فقط چند ثانیه فرصت دارند تا نگاهی به تبلیغات بیلبورد شما بیندازند.

برای دستیابی به بیشترین تعداد بیننده (و مشتریان بالقوه)، طراحی بیلبورد خود را ساده نگه دارید.

به هر حال، ممکن است برخی از افراد با سرعت 70 مایل در ساعت از تابلوی تبلیغات شما رد شوند.

از قلم های بزرگ و پررنگ در برابر رنگ های متضاد زمینه استفاده کنید.

از قلم های باریک و اسکریپت خودداری کنید.

همچنین، رنگ هایی را انتخاب کنید که در چشم بینندگان برجسته باشد.

اگر تابلوی تبلیغات شما در یک منطقه روستایی است، از سبز، آبی و قهوه ای خودداری کنید.

این بیلبورد روشن، جسورانه (و خنده دار) توسط لامار را بررسی کنید.

مکان آن را در نظر بگیرید.


من اصالتاً اهل شیکاگو نیستم اما برای زمان طولانی اینجا هست که پرورش یافتم و احساس غرور خاصی می کنم.

بنابراین، وقتی از کنار بیلبوردهایی عبور می کنم که در آن با باد یا ترافیک شوخی می کنند، توجهم جلب می شود.

بیلبوردهای خوش نقش بازتابی از موقعیت مکانی خود هستند.

آنها از تیم های ورزشی، نام های مستعار، تفاوت های ظریف یا جوک های داخلی مربوط به منطقه استفاده می کنند.

این می تواند بیلبورد (و نام تجاری) را برای کسانی که آن را می بینند بسیار قابل توجه تر کند.

این بیلبورد SmileDirectClub را در مرکز شهر شیکاگو ببینید.

این بیلبورد تبلیغات فیلم جدید گرینچ در شهر نیویورک است.

آن را تعاملی کنید.


بسته به مکان بیلبورد خود، ممکن است بتوانید آن را طوری طراحی کنید که با محیط اطرافش تعامل داشته باشد.

این استراتژی باعث می شود تبلیغات شما در میان سر و صدا قرار بگیرد و توجه رهگذران را به خود جلب کند.

(که در بخش بعدی در مورد آن بیشتر خواهیم گفت)

نگاهی به این تابلوی تبلیغاتی پاناسونیک که با سیم های اطراف آن تعامل دارد، بندازید:

حتی اگر بیلبورد شما در شهر نباشد، روش هایی وجود دارد که می توانید از محیط اطراف آن استفاده کنید.

این بیلبورد Koleston Naturals از آفتاب برای “رنگ” کردن موها در تبلیغات استفاده کرده است.

آن را به یاد ماندنی کنید.


تبلیغات OOH باید خلاقانه باشد تا در میان شلوغی و رفت و آمد منظم (یا یکنواختی یک سفر طولانی جاده) خودنمایی کند.

بیلبورد شما نباید هیچ تفاوتی داشته باشد.

بیلبورد شما باید داستانی را روایت کند و یا یک دعوت به عمل را به روشی جالب و به یادماندنی به اشتراک بگذارد.

خواه به شوخ طبعی، عصبانیت، همدلی یا زیرکی بپردازید، از روش های بازاریابی احساسی در طراحی بیلبورد خود استفاده کنید تا به یاد ماندنی شود.

به این نمونه بیلبوردهای چشم نواز و خلاق نگاهی بیندازید.

این مثال که توسط گشت ایالتی کلرادو تاسیس شده است، رانندگان را از اثرات درب عقب هشدار می دهد.

این مورد، تبلیغات نوار چسبی قوی، توسط لوازم التحریر Penline است.

کوکاکولا این یکی را برای تشویق مردم به نوشیدن نوشابه طراحی کرده است.

آمار تبلیغات بیلبورد


ما چند بیلبورد شگفت آور خلاقانه بررسی کرده ایم و حتی در مورد چگونگی طراحی فردی از گروه خودتان بحث کرده ایم. در این مرحله، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید:

آیا این بیلبوردها جواب می دهند؟

آیا آنها به جمع مخاطبین هدف شما می پیوندند؟

بیایید در مورد برخی از آمارهای تبلیغات بیلبورد که تأثیر تبلیغات بیلبورد را اثبات می کنند صحبت کنیم و به کمپین بعدی خود اطلاع دهیم.

  1. آمریکایی ها به طور متوسط ​​سالانه 17،600 دقیقه در اتومبیل خود می گذرانند. این تقریباً 300 ساعت در هر سال است. (منبع)
  2. در حال حاضر 342306 بیلبورد در ایالات متحده وجود دارد. (منبع)
  3. تقریباً 8000 نفر از اینها بیلبورد دیجیتالی هستند. (منبع)
  4. 6٪ از هزینه های تبلیغات جهانی به تبلیغات خارج از خانه اختصاص یافته است. (منبع)
  5. 71٪ مردم هنگام رانندگی آگاهانه به بیلبوردهای تبلیغاتی نگاه می کنند. (منبع)
  6. بیش از 50٪ مردم می گویند که آنها بسیار علاقه مند به بیلبوردی هستند که در ماه گذشته دیده اند. (منبع)
  7. تبلیغات OOH یا خارج از خانه در هدایت فعالیت آنلاین 382٪ بیشتر از تبلیغات تلویزیونی موثر است. (منبع)
  8. تبلیغات OOH اگر با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مرتبط شود، تأثیر آن را 40٪ افزایش می دهد. ( همان منبع)

تبلیغات بیلبورد: نوعی از بازاریابی که هرگز نمی دانستید نیازی به آن دارید!


تبلیغات بیلبورد ممکن است زیر مجموعه روش بازاریابی ورودی نباشد اما هنوز هم می تواند یک روش بسیار موثر در تبلیغ محصولات شما و تقویت نام تجاری شما باشد.

همچنین می تواند برای تقویت سایر تلاش های بازاریابی ورودی که در آن سرمایه گذاری کرده اید، مانند وبلاگ نویسی یا سئو به پیشنهادات آنلاین منجر شود.

برای ایجاد یک بیلبورد تأثیرگذار و به یاد ماندنی برای نام تجاری خود، نکات طراحی بیلبورد بالا را دنبال کنید و چه کسی می داند؟

ممکن است شخصی در رفت و آمد بعدی خود از پنجره به بیرون نگاه کند و بیلبورد شما را ببیند و مشتری جدید شما شود.

برای انجام تبلیغات محیطی در اتوبان تهران- قم، قم به اراک و داخل شهر قم با ما در تماس باشید.

منبع: سایت hubspot.com

نوشته  Allie Decker

ترجمه حسام بهمن

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
2 سال قبل

خیلی عالی بود. تازه و پر از اطلاعات مفید.ممنونم

خسروی
خسروی
2 سال قبل

تشکر