راهنمای نهایی تبلیغات در سال 2021- 1400

در این مقاله از سایت معتبر Hubspot به قلم Allie Decker می آموزیم که چگونه از تبلیغات برای ایجاد یک برند مغناطیسی استفاده کنیم که هر مشتری ای را به خود جلب کند و… البته درآمدزایی کند!

با شنیدن کلمه تبلیغات، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟

آیا به تبلیغات بنر در وب سایت مورد علاقه خود فکر می کنید؟

آن تبلیغات خنده دار Super Bowl، بیلبوردهای کنار بزرگراه یا پوسترهای ایستگاه های مترو؟

در حالی که اکثر ما تصور بسیار خوبی از شکل ظاهری تبلیغات داریم اما ما اغلب تلاش می کنیم دقیقاً به معنای واقعی شکل آن باشیم یا رفتار کنیم و این کار را هم به خوبی انجام دهیم!

از چاپخانه گرفته تا تبلیغات پاپ آپ، قطعاً تبلیغات با زمان تغییر کرده است.

با وجود این، نیاز به تبلیغات تغییری نکرده است و همچنین تکنیک ها و بهترین شیوه هایی که برای تبلیغات با کیفیت ایجاد می کنند نیز وجود ندارد.

این همان چیزی است که ما در این راهنما خواهیم گفت.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات ایجاد پیام هایی برای ترغیب و ایجاد انگیزه برای اقدام اشخاص دیگر است.

تبلیغات خوب بسیار تأثیرگذار، به یاد ماندنی و گاهاً پر مخاطب طراحی شده است.

اما در واقع تبلیغات چگونه کار می کنند؟

تبلیغات چگونه کار می کند؟


تبلیغات با شکستن سر و صدا و هیاهوی زندگی روزمره و با برهم زدن توجه بیننده خواهان تمرکز آنهاست.

بسته به اهداف کمپین تبلیغاتی شما، تبلیغات می تواند به روش های مختلف برای شرکت شما کارایی داشته باشد:

  • برای آگاهی از برندتان
  • برای سوق دادن مشتریان بالقوه به سمت تان
  • برای ارتقا فروش هم برای محصولات جدید و هم برای محصولات موجود
  • برای معرفی محصول یا خدمات جدید به بازار
  • برای تمایز محصول خود از رقبا

تبلیغات همچنین می تواند به روش های مختلفی انجام شود.

تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، تی شرت های مارک دار و تأییدیه های رسانه های اجتماعی(از طریق اسپانسر شدن) همه به عنوان تبلیغات به حساب می آیند.

همانطور که در ادامه در این راهنما بحث خواهیم کرد.

تبلیغ کنندگان چه کسانی هستند؟


تبلیغ کنندگان افرادی در یک شرکت هستند که مسئولیت تبلیغات کالا یا خدمات را بر عهده دارند.

“آگهی دهنده” همچنین می تواند به یک شرکت یا سازمانی اشاره کند که هزینه تبلیغات را در یک بیلبورد، یک مجله یا از طریق یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه پرداخت می کند.

همه تبلیغ کنندگان بازاریاب هستند اما همه بازاریاب ها تبلیغ کننده نیستند.

بیایید تفاوت های تبلیغات و بازاریابی را عمیق تر کنیم.

تبلیغات در مقابل بازاریابی
بازاریابی تصویر کلی از چگونگی برنامه ریزی شرکت برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود و ترغیب مشتریان به خرید است.

تبلیغات، برقراری ارتباط با پیام های اقناع کننده پیرامون این اهداف گسترده است.

تبلیغات زیرمجموعه ای از بازاریابی است که در اصطلاح چتری برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما است.

بازاریابی شامل تعدادی کانال مختلف مانند شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، روابط عمومی، سئو و تبلیغات پولی است.

از طرف دیگر، تبلیغات فقط یکی از مولفه های بازاریابی است.

استراتژی بازاریابی گسترده یک شرکت معمولاً شامل یک طرح تبلیغاتی است. بخش تبلیغاتی روند ویژه ایجاد و انتشار پیام های اقناع کننده را بزرگ تر می کند تا مشتریان بتوانند اقدامی انجام دهند.

تاریخچه مختصری از تبلیغات


تبلیغات یکی از قدیمی ترین بخش های تجارت است. به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناخته شدن آنها نیز وجود داشت.

قدیمی ترین تبلیغ تأیید شده به 3000 سال قبل از میلاد باز می گردد.

از نظر تخصصی، این یک آگهی چاپی از مصر باستان بود که باعث جذب و بازگشت یک برده فراری شد!

اتفاقاً، در این آگهی به فروشگاه صاحب برده (تجارت فرش)، اشاره شده بود که ذاتاً ویترین فروشگاه او را نیز تبلیغ می کرد.

این برده هرگز دستگیر نشد، اما صاحب فرش یک روش کاملاً جدید برای ایجاد ترافیک کشف کرد: تبلیغات.

بیایید حدود 4000 سال را به سرعت جلو برویم!

در اینجا نگاهی کوتاه به پنج قرن گذشته تبلیغات می اندازیم:

1472: اولین تبلیغ پوستر بر روی درهای کلیساهای لندن قرار گرفت.

1650: اولین آگهی روزنامه (پاداش برای یافتن 12 اسب سرقت شده) منتشر شد. (این تبلیغات مبتنی بر پاداش چیست؟)

1704: Boston News-Letter خوانندگان خود را وادار به قرار دادن آگهی در مقاله خود کرد.

1870: سبک تبلیغات نسخه Powers متولد شد. این سبک مشت مشتی داشت – کوتاه، مهم، صادقانه و قانع کننده بود.

پاورز گفت که تمرکز باید بر این باشد که چرا مشتری باید محصول یا خدمات شما را بخرد.

پیامی که امروزه نیز به خوبی طنین انداز است.

1880: کارت پستال یکی از داغ ترین روش های جدید برای دسترسی به مشتری بود.

1902: یونیلور هنگامی که شرکت J. Walter Thompson را برای تبلیغ صابون Lifebuoy خود استخدام می کند

“طولانی ترین رابطه مشتری و آژانس تبلیغاتی در تاریخ تبلیغات” ایجاد می گردد.

1902: ملینز فود با نام تجاری خود در 25 پرواز کشتی هوایی تبلیغ می کند

و به اولین برندی تبدیل می شود که از این روش استفاده می کند.

1904: Campbell’s Kids ایجاد شد و تغییر تمرکز تبلیغات را از یک آگهی به کل کمپین هدایت کرد.

1922: تبلیغات رادیویی متولد می شوند و مشاغل 10 دقیقه را با قیمت 100 دلار خریداری می کردند.

دو سال بعد برندها با حمایت کامل از یک نمایش رادیویی سرمایه گذاری خود را افزایش می دهند.

مفهومی که در نهایت به عنوان “محتوای حمایت شده” شناخته می شود.

1925: تبلیغ کنندگان با تمرکز بر آنچه مشتری از محصول یا خدمات خود دریافت می کنند، احساسات را جلب می کنند.

این آگهی تبلیغاتی قدیمی فورد کاملاً مثال این است.

ورود تکنولوژی!

1975: VCR ها (ضبط آنالوگ تصاویر) معرفی شدند و مصرف کنندگان شروع به ضبط نمایش ها و از این رو رد کردن و جلو زدن تبلیغات می کنند.

1990: رایانه ها در بیش از 5 میلیون خانه به اینترنت متصل شده و در خانه محبوب تر و قابل دسترسی می شوند.

1994: اولین کمپین ایمیلی راه اندازی شد. تبلیغات بنری نیز معرفی می شوند.

1995: موتورهای جستجو مانند Yahoo! و آلتا ویستا متولد می شوند.

Ask Jeeves و Google به ترتیب در سال 1997 و 1998 آمدند.

2005: YouTube و Facebook (فقط برای دانشجویان) راه اندازی شد.

2008: برندها متوجه اهمیت حضور آنلاین برای مشتریان بالقوه خود می شوند.

Procter و Gamble مفهوم مرکز محتوا را با BeingGirl.com آزمایشی می کنند.

2012: فیلم های آنلاین تقریباً به 170 میلیون بیننده می رسد.

2013: سایت هایی مانند Pinterest و Instagram به صحنه شبکه اجتماعی پیوستند.

2020: تبلیغات در سیستم عامل های دیجیتال از جمله رسانه های اجتماعی، پادکست ها، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) و موارد دیگر افزایش می یابد.

داده های مشتری نقش بیشتری در هدف گذاری تبلیغات و هدف گذاری مجدد بازی می کند.

سرانجام، افزایش سریع دستگاه های تلفن همراه باعث افزایش تبلیغات موبایل و بازاریابی پیامکی می شود.

تبلیغات، مفهومی دائما در حال تغییر

تاریخ به ما می آموزد که تبلیغات یک مفهوم همیشه در حال تغییر است.

درست مثل عادت های خرید و نحوه مصرف و زمان مصرف کالا یا خدمات.

در حالی که تقریباً 140 سال پیش، کارت پستال ها جدیدترین شکل تبلیغات بودند، امروزه برندها در حال ساخت چت ربات برای مسنجر فیس بوک هستند

و هوش مصنوعی را در سیستم عامل های بازاریابی و فروش خود ادغام می کنند.

اوضاع در دنیای تبلیغات به سرعت پیش می رود.

حال، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه روش های تبلیغات تغییر کرده و بازاریابان و تبلیغ کنندگان امروز از چه استفاده می کنند.

روش های تبلیغات


1- تبلیغات چاپی
2- بیلبوردها و تبلیغات حمل و نقل عمومی
3- آگهی های بازرگانی تلویزیون
4- رادیو
5- تبلیغات رویداد
6- ایمیل مستقیم
7- تبلیغات دیجیتال

تبلیغات می تواند موارد مختلفی به نظر برسد.

در اینجا قالب ها و کانال های مختلفی وجود دارد که تبلیغ کنندگان در طول سال ها از آنها استفاده کرده اند.

1. چاپ تبلیغات


تبلیغات چاپی به پوسترها، بولتن ها، بروشورها و سایر تبلیغات چاپ شده از نظر فیزیکی اطلاق می شود.

همچنین به تبلیغات روزنامه و مجله اشاره دارد.

نحوه طراحی و مصرف تبلیغات چاپی طی سالها تغییر کرده است اما این یک رسانه ثابت تبلیغاتی بوده است.

خصوصاً با پیشرفت تبلیغات دیجیتال (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت).

برخلاف رسانه های دیجیتال، تبلیغات چاپی را نمی توان به روشنی پیگیری و تحلیل کرد.

خوشبختانه، برندها روش های درخشان برای ادغام تبلیغات چاپی در کمپین های دیجیتال گسترده تر پیدا کرده اند.

2. بیلبوردها و تبلیغات حمل و نقل عمومی


تبلیغات بیلبورد شامل تبلیغات چاپی در مقیاس بسیار بزرگ تر است.

با توجه به اندازه آنها، طراحی، محل قرارگیری و هزینه تبلیغات بیلبورد و حمل و نقل عمومی با تبلیغات چاپی کاملا متفاوت است.

به عنوان مثال، بیلبوردها معمولاً بدون هیچ کلمه ای طراحی می شوند تا بینندگان هنگام عبور از ماشین یا قطار وقت داشته باشند پیام را پردازش کنند.

همچنین، این تبلیغات برای آگاهی از نام تجاری استفاده می شود، بنابراین معمولاً فقط شامل یک نام تجاری یا شماره تلفن (در مقابل یک وب سایت) هستند.

3. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی تبلیغات کوتاهی است که توسط شرکت ها و سازمان هایی که می خواهند مخاطبان یک برنامه تلویزیونی را جذب کنند، تهیه و پرداخت می شود.

تبلیغات تلویزیونی از زمان اختراع تلویزیون وجود داشته اند و از آن زمان با تولد تلویزیون های جریان ساز به شدت تغییر کرده اند.

تبلیغات تلویزیونی از دامنه وسیعی (میلیون ها نفر) برخوردار است و تجربه تبلیغات چند حسی را برای بینندگان فراهم می کند.

کاری که تبلیغات چاپی و برخی تبلیغات دیجیتالی نمی توانند کاملاً انجام دهند.

متناوباً، تبلیغات تلویزیونی گران هستند، مخاطبان شما از آن اجتناب می کنند

و به سختی می توانند به اندازه کانال های دیگر تبلیغات هدف قرار بگیرند.

4. رادیو


تبلیغات رادیویی به تبلیغات گفتاری گفته می شود که از کانال های رادیویی بین موسیقی و سایر برنامه ها پخش می شود.

این روش به زمان پخش رادیوی تجاری برای اولین بار به سال 1920 برمی گردد.

تبلیغات رادیویی به ویژه برای تبلیغات محلی و منطقه ای بسیار قدرتمند است.

امروزه، تبلیغات پادکست روشی مشابه اما موثرتر است به ویژه برای مخاطبان ملی.

5. تبلیغات رویداد


رویدادها (هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی) فرصتی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما در هنگام تبلیغ برند و محصولات شما هستند.

شما می توانید رویداد خود را (همانطور که HubSpot با INBOUND انجام می دهد) به صورت كنفرانس، وبینار، میزگرد یا ناهار برگزار كنید.

شکل دیگر تبلیغات رویداد با حمایت مالی از یک رویداد یا خرید غرفه در یک کنفرانس یا نمایشگاه تجاری است.

این هزینه کمتر از میزبانی رویداد شخصی شما است اما شما همچنان می توانید اعضای مخاطب را جذب کنید و نام تجاری خود را تبلیغ کنید.

6. پست مستقیم


تبلیغات مستقیم از طریق پست شامل کارت پستال، بروشور و کاتالوگ هایی است که مستقیماً به خانه های مخاطبان شما ارسال می شوند.

استراتژی تبلیغات پستی شخصی تر از سایر کارهای موجود در این لیست است اما بسیار پرهزینه نیز هست. (هزینه پست را به تنهایی در نظر بگیرید.)

استراتژی پست الکترونیکی، نامه الکترونیکی است که معمولاً از طریق فرم خبرنامه یا تبلیغات ایمیل است.

این با بخش بعدی ما یعنی تبلیغات دیجیتال هم پوشانی دارد.

این همان چیزی است که در مرحله بعد باز خواهیم کرد.

تبلیغات دیجیتال: نحوه تبلیغات آنلاین


تا امروز، بیش از 4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. این تعداد نسبت به سال 2005، 300 درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر، استفاده از اینترنت سرسام آور است و متوقف نمی شود.

اگر تبلیغات آنلاین نمی کنید، عقب هستید.

اینترنت نه تنها دسترسی مستقیم شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان از جمله بیش از نیمی از مخاطبان هدف شما فراهم می کند،

بلکه کانال های مختلفی را نیز برای تبلیغ فراهم می کند.

بازاریابان اکنون آمادگی دارند تا از طریق چندین جبهه، با چندین بودجه، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.

همچنین تعدادی ابزار وجود دارد (که بسیاری از آنها رایگان هستند) که می توانند به شما در اجرای استراتژی تبلیغات کمک کنند.

در اینجا متداول ترین روش های تبلیغات آنلاین وجود دارد:

تبلیغات جستجوی پولی


اعم از گوگل، یاهو یا بینگ، همه موتورهای جستجو تبلیغات پرداخت شده خود را دارند.

این به عنوان پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC گفته می شود و شامل پیشنهاد قیمت برای کلمات کلیدی و قرار دادن تبلیغات در بالا یا کناره های نتایج جستجو است.

وقتی کسی با استفاده از یکی از موتورهای جستجو، Search انجام می دهد، تبلیغ کنندگان توانایی نمایش تبلیغات بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک را دارند.

این همان چیزی است که PPC را بسیار قدرتمند می کند.

به تبلیغات شما جایگاه برتری را در مقابل افرادی که از قبل در جستجوی موضوعات مرتبط هستند، می دهد.

مثالی در Google وجود دارد:

لیست های برتر در جعبه قرمز تبلیغات است. نتایج جستجوی ارگانیک، آنهایی که در نتیجه سئو آمده اند، در زیر قطعه نقشه قرار دارند.

کیت Ultimate Google Ads PPC رایگان ما را بارگیری کنید تا هر آنچه در مورد تبلیغات پولی در Google می شناسید را بیاموزید.

تبلیغات سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی


پلتفرم شبکه های اجتماعی می دانند که محتوای آنها چقدر ارزشمند است و به همین دلیل گزینه boost یا Promote پست ها را ارائه می دهند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار می دهد و آنها را ترغیب می کند که درگیر شوند، کلیک کنند و خرید کنند.

بیشتر سایت های شبکه های اجتماعی اولویت بندی فضای تبلیغاتی را نسبت به محتوای ارگانیک دارند زیرا درآمد بیشتری به همراه دارد.

خواه یک جوان تازه کار باشید و یا یک کسب و کار کاملاً جدید، برخی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید.

اینها نه تنها محصولات و خدمات شما را تبلیغ می کنند بلکه صفحات رسانه های اجتماعی شما را نیز ارتقا می دهند و طرفداران شما را رشد می دهند.

پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر هرکدام نسخه تبلیغات خود را دارند.

در اینجا نحوه نمایش آنها در فیدهای مربوطه آورده شده است:

فیس بوک

50 آگهی تبلیغاتی فیس بوک را که در واقع روی آنها کلیک کرده ایم، بارگیری کنید.

اینستاگرام

برای یادگیری نحوه اجرای تبلیغات اینستاگرام، تعریف اهداف، تعامل متوسط و اندازه گیری موفقیت، راهنمای رایگان ما را دانلود کنید.

LinkedIn

راهنمای رایگان ما را در مورد نحوه اجرای تبلیغات LinkedIn موفق دانلود کنید.

توییتر

راهنمای رایگان ما را در مورد نحوه استفاده از Twitter برای تبلیغات دانلود کنید.

تبلیغات بومی و محتوای حمایت شده یا اسپانسری


محتوای حمایت شده از سال 1922 وجود دارد، زمانی که برندها کل نمایش های رادیویی را حمایت مالی می کردند.

امروزه، محتوای حمایت شده بیشتر به تبلیغات بومی و محتوای وبلاگ یا مقاله که توسط برندها برای شان پول پرداخت می گردد، اشاره دارد.

آیا تا به حال مقاله ای از Buzzfeed خوانده اید که به شدت به یک محصول یا خدمات خاص ارجاع داده یا آن را توصیه کرده باشد؟

احتمالاً توسط برند خاصی حمایت مالی شده است.

این مقاله را ببینید،

10 دلیل برای دور انداختن تلفن در سفر بعدی، تبلیغ شده توسط agoda.com، هتل یا سایت رزرو مقصد.

آیا به طور آشکار خدمات Agoda را تبلیغ می کند؟

خیر، هدف اصلی آن سرگرمی و اطلاع رسانی است.

اگرچه در طول مطالب چند بار به agoda ارجاع داده می شود.

در بالا، مسیر فرعی است که حمایت مالی Agoda را منعکس می کند، درست قبل از شروع محتوا.

و هنگامی که به پایین صفحه می آیید، تبلیغ دیگری در محتوا قرار می گیرد.

محتوای حمایت شده یک روش عالی برای تبلیغ نام تجاری شما در محتوایی است که مخاطب شما از قبل با آن آشنا است.

تبلیغات بنری و نمایشی


تبلیغات بنری و نمایشی، گسترش دهنده تبلیغات موتور جستجو هستند و از مدل مشابه PPC پیروی می کنند.

اما به جای تبلیغات متنی، مصرف کنندگان تبلیغات بصری تری را مشاهده می کنند.

تبلیغات بنری معمولاً کادرهای افقی بالای یک صفحه وب هستند، در حالی که تبلیغات نمایشی ماهیت کمتری دارند و در کنار آن نشان داده می شوند (مانند تصویر بالا).

چه تبلیغات چاپی سنتی را در مجلات یا ایستگاه های مترو انتخاب کنید یا تبلیغات آنلاین را در رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو انتخاب کنید، چند قانون وجود دارد که تبلیغات عالی را ایجاد می کند.

در زیر برخی از بهترین روشهای تبلیغاتی برای اعمال در همه تبلیغات شما آورده شده است.

بهترین روش های تبلیغات


بسیاری از بهترین شیوه ها، نکات و ترفندها در مورد تبلیغات وجود دارد.

این هنری است که در طول سالها کامل شده است و با افزایش تبلیغات مدرن و رسانه های جدید، بهترین شیوه ها همچنان آشکار می شوند.

در این بخش، ما قصد داریم پنج مفهوم تبلیغاتی معروف را که امروزه نیز کار می کنند،

بدون توجه به اینکه از چه روش یا رسانه تبلیغاتی استفاده می کنید، پوشش دهیم.

در صورت استفاده صحیح، این تکنیک های تبلیغاتی معجزه هایی برای برند و محصولات شما ایجاد می کند.

بهره بردن از به احساسات


گرچه ممکن است شما ASPCA را یک شغل حساب نکنید، اما تبلیغات فراموش نشدنی سارا مک لاکلان نمونه کاملی از استفاده از جذابیت عاطفی برای فریب مردم برای اقدام به خرید است.

برای اکثر ما، تماشای تصاویر در آن تبلیغات سخت است.

حتی ممکن است روی برگردانیم.

اما از آنجایی که قلب ما را به خود مشغول می کند، پس از دیدن وحشتی که در آن گذرانده اند، احتمالاً به حیوانات نیازمند کمک خواهیم کرد.

مطالعات نشان می دهد که افراد برای تصمیم گیری در مورد برند، بیش از اطلاعات به احساسات اعتماد می کنند.

پاسخ های احساسی به تبلیغات، هدف فرد برای خرید را بیش از محتوای واقعی تبلیغات تحت تأثیر قرار می دهد.

این که بخواهید شادی، غم، ترس یا خشم را برانگیزید، جذابیت برای احساسات می تواند به مخاطب هدف شما کمک کند پیام شما را احساس کند.

نه اینکه آن را به سادگی بخواند یا بشنود.

اجتماع مثبتی ایجاد کنید


هنگامی که مصرف کنندگان محصول شما را با احساس خوشبختی، وضعیت موفقیت یا هدف تحقق یافته مرتبط می کنند، احتمالاً بیشتر توجه کنند، محصول یا خدمات شما را بخاطر بسپارند و خرید کنند.

در واقع، شما احتمالاً قبلاً در حال دریافت این موضوع بوده اید، حتی بدون آنکه متوجه شوید.

آیا تا به حال دیده اید که اینستاگرامر محبوب اینستاگرام تان با یک محصول یا مارک در حال ژست گرفتن باشد و متوجه شده باشد که می خواهید مثل او باشید،

همان کار را انجام دهید یا ظاهری مشابه داشته باشید؟

شرکت ها این ارتباط ناخودآگاه را در تبلیغات ایجاد می کنند به این امید که شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدمتی که آنها تبلیغ می کنند مرتبط سازید.

آهنگ های جذاب مانند “Nationwide با شماست” نمونه ای از کمک به مردم برای ارتباط دوستانه با برن Nationwide است.

کوکاکولا یک کمپین تبلیغاتی با نام تجاری دارد که محصول آنها را با دوستان، خانواده و سرگرمی مرتبط می کند.

اگر یک مهمانی یا یک پیک نیک برپا کنید، کوکاکولا می خواهد شما به آنها فکر کنید.

هنگامی که تبلیغات خود را ایجاد می کنید، در نظر بگیرید که می خواهید برند شما با چه احساسات، خواسته ها یا اهدافی مرتبط باشد.

این احساسات یا اهداف را از طریق داستان ها یا فیلم ها در تبلیغات خود ببافید.

به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که با ارزش های اصلی و رفتاری برند شما همسو باشند.

شما را برای ارتقا آماده کنند. ارتباط مثبت با آنها برقرار کنید.

ایجاد یک کاروان تاثیرگذار


مردم می خواهند متناسب شوند. این طبیعت انسانی است. نه شما و نه من در برابر آن مصون نیستیم.

و این میل اصلی انسان است که اثر کاروان را بسیار موثر می کند.

مردم نمی خواهند کنار گذاشته شوند.

آنها از نظر همتایان خود ارزش پیدا می کنند و مطمئناً نمی خواهند تنها کسانی باشند که از جدیدترین و بهترین محصول استفاده نمی کنند.

برندهایی مانند Maybelline این مفهوم را به خوبی درک می کنند و از آن برای مزیت تبلیغاتی خود استفاده می کنند.

هر دو ثانیه یک لوله ریمل پر فروش آنها خریداری می شود.

آماری که تاثیرگذاری اجتماعی را اثبات می کند و ادعای “ریمل محبوب آمریکایی” را بیشتر پوشش می دهد.

از توصیفات مشتری، داده های نظرسنجی یا محتوای قابل استفاده برای تبلیغ نام تجاری خود به عنوان یکی از ارزش های دنبال کردن یا خرید، استفاده کنید.

با ارتقا a تخفیف برای به اشتراک گذاشتن برند خود با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده، رویکرد دیگری را در پیش بگیرید.

بنابراین مخاطبان شما فروش شما را انجام می دهند.

در هر صورت، از تبلیغات خود برای ایجاد محیطی فراگیر که مردم می خواهند به آن بپیوندند استفاده کنید.

بر مزایا بیش از ویژگی ها تمرکز کنید


ویژگی ها و مزایا دو چیز کاملاً متفاوت هستند.

ویژگی ها جزئیات محصول یا خدماتی است که می فروشید، مانند اندازه یک کاناپه یا مواد تشکیل دهنده یک نوع پروتئین.

از طرف دیگر، مزایا توضیح می دهد که چرا یک شخص باید یک کاناپه یا نوعی از پروتئین را از شما بخرد

و چگونه او از چنین خریدی سود می برد.

تبلیغات باید بر سود محصول یا خدمات شما متمرکز باشد،

نه اینکه آنچه را که از نظر فیزیکی می فروشید توضیح دهد.

نحوه تبلیغات شرکت هواپیمایی Southwest را در نظر بگیرید.

Southwest به جای توضیح خط به خط، آنچه بلیط Business Select ارائه می دهد، تصویری از زندگی را در صورتی که شما آن بلیط را بخرید به تصویر می کشد.

در این تبلیغات، آنها بر روی مزایا تمرکز می کنند.

به جای هدر دادن فضای تبلیغاتی گران بها برای مشخصات محصول یا جزئیات خدمات، در مورد راه های تأثیر مثبت خرید بر روی مشتریان صحبت کنید.

اگر این کار را به درستی انجام دهید،

تبلیغات خلاقانه و پر از مزایای شما به آنها الهام می کند تا به تنهایی درباره این ویژگی ها تحقیق کنند.

اهرم قصه گویی


برخلاف میل ما برای جا افتادن، این میل ما به یک داستان خوب است.

قصه گویی به ترسیم تصویر بزرگ تر از یک برند یا شرکت کمک می کند.

نه اینکه صرفاً یک محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.

همچنین وقتی داستان ها با اشخاص طنین انداز می شوند، انگیزه دادن به او برای اقدام بسیار آسان تر است.

داستان سرایی تکنیکی است که باید سعی کنید به همه تبلیغات خود تزریق کنید.

در واقع، اگر شروع به ساختن داستان کلی برند خود نکرده اید، قطعاً باید این کار را انجام دهید.

تحقیقات نشان می دهد که داستان هایی که برند تجاری را “ضروری، باورپذیر و یکپارچه” نشان می دهند

برای جذب و تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان از همه موثرتر هستند.

داو در کمپین خود با Operation Homefront (سازمانی غیرانتقاعی برای استحکام خانواده های نظامی در امریکا) از قصه گویی استفاده می کند.

این ویدئوها داستان های واقعی پیوستن مردان نظامی به خانواده های آنها را نشان می دهد.

این تبلیغات مستقیماً محصولات Dove را تبلیغ نمی کند بلکه در عوض داستان برند Dove را بازگو می کند

(و همچنین احساسات چندین نفر را به خود جلب کنید).

تعیین داستان نام تجاری شما به شما کمک می کند یاد بگیرید

چگونه در همه تلاش های بازاریابی، نه فقط در تبلیغات، در مورد برند خود به بهترین وجه بحث کنید.

در مرحله بعدی، بیایید نگاهی به برخی از به یاد ماندنی ترین کمپین های تبلیغاتی بیندازیم،

تعدادی از این موارد بهترین عملکردها را دارند.

پنج کمپین تبلیغاتی به یاد ماندنی


بهترین تبلیغات بهترین معلمان هستند. خواه تبلیغات، تبلیغاتی، طراحی ، برای مخاطبان متوسط ​​یا برای مخاطبان هدف باشد،

کمپین هایی که به خوبی اجرا می شوند همیشه می توانند چیزهای جدیدی درباره تبلیغات یا موقعیت یابی به شما بیاموزند.

(تبلیغات “ما می تونیم انجامش بدیم” وستینگ هاوس الکتریک را در نظر بگیرید …)

در اینجا پنج کمپین آورده شده است که در تاریخ تبلیغات اثری قابل توجه برجای گذاشته است.

1. نایک: فقط انجامش بده


در اواخر دهه 1980، نایک کمپین “Just Do It” را راه اندازی کرد.

در آن زمان، Reebok فروش نایک را داشت پشت سر می گذاشت و نایک برای رقابت در برابر مجتمع کفش ورزشی نیاز به یک اقدام سریع داشت.

اما این فقط عبارت سه کلمه ای نبود که مورد توجه جهانی قرار گرفت.

کمپین تبلیغاتی جدید آنها همچنین به افراد واقعی ای که لباس های شان را پوشیده و مشغول کار هستند، متمرکز بود.

نه اینکه لباس ها و کفش های ورزشی را به راحتی نشان دهند.

این ترکیب قدرتمند مردم به علاوه محصول باعث شد تا نایک از 800 میلیون دلار در سال 1988 به 9.2 میلیارد دلار برسد و تنها 10 سال بعد.

2. بطری ودکا Absolut


آیا می دانید مجموعه تبلیغاتی “بطری های دیوانه” از شرکت Absolut طولانی ترین کمپین بدون وقفه در تاریخ است؟

این کمپین تلاش Absolut برای رشد نام آنها در سطح بین المللی، به ویژه در سراسر ایالات متحده بود.

این بطری Absolut در شهرها و کشورهای مختلف جهان وجود داشت.

در سال 1985 راه اندازی شد و تا سال 2000 ادامه داشت. 25 سال در معرض توجه بود.

کمپین Absolut به رشد شرکت از بخش کوچکی از سهام ودکا (2.5٪) به بیش از نیمی از سهم بازار وارداتی ایالات متحده کمک کرد.

تا به امروز، برند Absolut به لطف تمرکز خود بر داستان کلی، نه فقط خود محصول، چهارمین شرکت بزرگ مشروبات الکلی است.

3. Miller Lite


افراد در Miller Lite برای رسیدن به هدف خود از تمایز استفاده کردند:

این که “مردان واقعی” را به میل خود آبجوهای سبک بنوشند.

آنها با کمپین “طعم عالی، کمتر ریختن” پس از پخش آن، برای چندین دهه پیشرو در بازار آبجو سبک بودند.

4. فولکس واگن


اگرچه فولکس واگن رسماً تولید Beetles را متوقف کرده است،

اما کمپین نمادین “Think Small” برای همیشه در تاریخ تبلیغات جاودانه خواهد شد.

آژانس تبلیغاتی Doyle Dane & Bernbach (DDB) می دانست که اگر می خواهد با بزرگان صنعت خودرو رقابت کند، باید نظر مصرف کنندگان را تغییر دهد.

فولکس واگن در این پیام تبلیغاتی اعتراف می کند که اگرچه Beetle، در واقع، بسیار کوچک هست

اما باز هم نیرویی قابل حساب و ارزش خرید می باشد.

advertising volkswagen

اصالت و صداقت تا حد زیادی در این کمپین به ظاهر کوچک کار را جلو برد.

5. Dos Equis

با این زیبایی شناسی چهره لب مرز، خونسرد و تصنعی، جای تعجب نیست که کمپین “جالب ترین مرد جهان” Dos Equis را نشان دهد.

این کمپین ارتباط مثبتی بین آبجو Dos Equis و احساس دلفریبی و توازن ایجاد کرد.

فروش برای این شرکت به سرعت 22٪ افزایش یافت.

advertising dos equis

حتی زمانی که آبجوهای حرفه ای جای پای خود را در بازار گرفتند و آبجوهای وارداتی 4٪ ضربه خوردند این کمپین جواب داد.

جالب تر اینکه Dos Equis هم به موفقیت دست یافت.

این کمپین یکی از مولفه های اصلی موفقیت بود.

برای یادگیری نحوه جلب توجه مخاطبان خود، از افراد حرفه ای بیاموزید.

این کمپین ها نمونه ای عالی از چگونگی استفاده برندها از داستان های واقعی، افراد واقعی و گفتگوی واقعی برای رشد تجارت خود است.

تبلیغات به رشد بهتر شما کمک می کند


تبلیغاتی که از لحاظ زمانی متراکم و پویاست، ابزاری باورنکردنی برای افزودن به جعبه ابزار بازاریابی شماست.

بین تبلیغات چاپی، بیلبوردی، حمایت مالی رادیویی، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رسانه های اجتماعی، فرصت های تبلیغ و تبلیغ برند شما بی پایان است.

برای برقراری ارتباط بهتر و برقراری ارتباط با مخاطبان، با زبان مشتری صحبت کنید.

احساسات او را جلب کنید و به اشتیاق او برای عضویت در یک انجمن تلنگری بزنید.

یک داستان تجاری واضح و معتبر ایجاد کنید تا نحوه همسو شدن نام تجاری شما با ارزش های او را نشان دهد.

با استفاده از این روش های امتحان شده و درست در تبلیغات خود، برندی مغناطیسی خواهید ساخت که مشتریان را به خود جلب می کند، افرادی وفادار را ایجاد می کند و درآمدزایی دارد.

این کار را انجام دهید تا نام تجاری شما به یک نام خانوادگی تبدیل شود که در آزمون زمانه ایستادگی دارد.

منبع: سایت هاب اسپات

نوشته Allie Decker

ترجمه حسام بهمن از تیم برندینگ کانون تبلیغاتی ایران زمین

پست های مرتبط

2 پاسخ

ارسال دیدگاه برای %s