نمونه بازاریابی درونگرا یا (اینباند مارکتینگ) در کسب و کار B2B

آیا تا به حال از وب سایت یک شرکت یا رسانه های اجتماعی شان دیدن کرده اید

و چیزی به طور غیر منتظره اما لذت بخش توجه شما را جلب کرده است؟!

این که آیا یک ویدیوی جالب یا اینفوگرافیک فانتزی بود مهم نیست.

مهم این است که محتوای آن برند حواس شما را به گونه ای جذب کرد که برندهای دیگر نمی کنند.

شاید به سرعت مشکلی را از جلوی راه برند شما بردارد

یا شاید ایده هایی در مورد نحوه بهبود آن به طور کلی به شما بدهد.

این قدرت بازاریابی درونگرا به خوبی به اجرا درآمده است.

این امر توجه برندها و کسب و کارها را به شیوه ای منحصر به فرد جلب می کند

و آنها را مجبور می کند که پیگیر شما باشند.

بازاریابی درونگرا به ویژه برای برندهای B2B که مشتریان آنها ذینفعان تجاری و شرکت ها هستند، مفید است.

برنامه های فشرده آنها فضای زیادی برای جستجو در کوه های عظیم و سخت در راه بازاریابی باقی نمی گذارد،

بنابراین باید سریع آنها را با بازاریابی درونگرا جذب کنید.

برای جلب توجه یک کسب و کار به عنوان یک برند B2B، باید خارج از چارچوب فکر کنید.

برای کمک، ما لیستی از درس های کلیدی از چهار مثال بازاریابی درونگرا را که می توانید برای مشاغل خود پیاده سازی کنید، گردآوری کرده ایم.

Cisco: برای به اشتراک گذاشتن پیام خود یک داستان بگویید


بسیاری از برندهای B2B در بخش های طاقت فرسا و پر از اصطلاحات کار می کنند.

این محیط ابتکارات بازاریابی درونگرا را به سمتی سوق می دهد که از نظر فنی کمی دور از دسترس باشند.

کلیه گزارش ها، کتاب های الکترونیکی و کاغذهایی که ازین کسب و کارها بیرون می آیند

باعث می شوند شما این احساس را داشته باشید که توسط یک دانشگاهی نوشته شده اند.

فقط به این دلیل که تجارت شما در یک بخش تخصصی قرار دارد نباید به این معنی باشد که پیام بازاریابی شما باید در صنعت پوشانده شود.

سهامداران کسب و کار شما هنوز در پایان یک روز کاری انسان هستند،

بنابراین راهی برای ارتباط شخصی با آنها پیدا کنید.

راهی کلیدی برای ارتباط بیشتر با پیام شما؟ قصه گویی.

شرکت بین المللی فناوری سیسکو این رویکرد را با رمان های گرافیکی برنددار خود در پیش گرفت.

آنها حول یک ابرقهرمان به نام SuperSmart متمرکز شده اند که به مشاغل کمک می کند مشکلات فنی خود را حل کنند.

منبع: Cisco

راه هایی برای ساده سازی پیام پیدا کنید

هر یک از رمان های گرافیکی نسبتاً کوتاه هستند (کمتر از 10 صفحه) و شامل داستان هایی پیرامون موضوع های مرتبط برای مخاطب های خود هستند.

این نه تنها برای متخصصان فناوری اطلاعات در حوزه خود، بلکه متخصصان سایر بخش ها نیز قابل دسترسی است.

این مثال بازاریابی درونگرا ثابت می کند که لازم نیست به عنوان یک برند B2B چیزها را بیش از حد پیچیده کنید.

همیشه به دنبال راه هایی برای ساده سازی پیام های بازاریابی بزرگتر برای مخاطبان بیشتر باشید.

لزوماً لازم نیست موضوعات چالش برانگیز را حذف کنید، بلکه باید آنها را در قالب های قابل درک ارائه دهید.

در مورد اطلاعاتی که با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید فکر کنید و از خود بپرسید:

چگونه می توانیم افراد بیشتری را جذب کرده تا به پیام ما علاقه مند شوند؟

شاید این به شکل یک رمان گرافیکی مانند Cisco باشد اما می تواند به معنای انواع دیگر محتوا نیز باشد.

فیلم های کوتاه، اینفوگرافیک، GIF، هرچه شما نامش را می گذارید.

Later: اهمیت نام تجاری خود را در کانال های متعلق به خود نشان دهید

اگر به وب سایت یک شرکت طراحی مراجعه کنید، انتظار دارید که آن وب سایت نشان دهنده تخصص طراحی باشد

اما به جای آن ممکن است یک طرح شل و ول پیدا کنید!

بسیاری از مشاغل، خود را به عنوان متخصص در یک زمینه خاص معرفی می کنند

اما کانال های متعلق به آنها داستان کاملاً متفاوتی را بیان می کنند.

مشاغل B2B نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

از کانال های ارگانیکی که تحت کنترل دارید استفاده کنید

تا تخصص خود را به مخاطبان نشان دهید و نشان دهید که برند شما در مورد چیست.

شرکت نرم افزاری بازاریابی اینستاگرام با Later این کار را در رسانه های اجتماعی به کمال رسانده است.

Later یک پلت فرم بازاریابی در اینستاگرام است،

بنابراین احتمالاً می توانید مطمئن باشید که بسیاری از مخاطبان از صفحه اینستاگرام برند، برای قضاوت در مورد تخصص شان استفاده خواهند کرد.

خوشبختانه، Later ناامید نمی شود.

منبع: Instagram

صفحه نورانی و رنگارنگ اینستاگرام Later کاملاً با برند سرگرم کننده آنها مطابقت دارد.

این صفحه همچنین شامل پست هایی در مورد مسائل مختلف اجتماعی است.

بنابراین به کاربران اینستاگرامی معنایی از برند Later می بخشد.

به عنوان یک نام تجاری B2B، به تمام کانال های متعلق به خود به عنوان یک فرصت بازاریابی درونگرا نگاه کنید.

هر صفحه رسانه اجتماعی و وب سایت را با محتوایی پر کنید که نشان دهنده این است که چگونه می خواهید مخاطب شما را بشناسد.

اگر یک نرم افزار CRM می فروشید، می توانید صفحات رسانه های اجتماعی خود را با داستان شرکت هایی پر کنید که خدمات مشتری خود را با محصول شما بهبود بخشیده اند.

از ترکیبی از کلمات و تصاویر بصری برای انتقال داستان برند خود استفاده کنید.

MYOB: یک ابزار تعاملی ارائه دهید

وقتی به محتوای مفید کسب و کار B2B فکر می کنید، احتمالاً ذهن شما به سمت پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی می رود.

این منابع ارزشمند هستند اما تنها راه ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان نیستند.

ارائه یک ابزار تعاملی را در نظر بگیرید که به نوعی به مخاطبان شما کمک می کند.

ببینیم که شرکت نرم افزار حسابداری آنلاین MYOB با این مثال بازاریابی درونگرا چه کرده است.

این شرکت تقویم پایان سال مالی را برای مشاغل ارائه می دهد تا مهلت های مهم مالیاتی را به راحتی پیگیری کنند.

منبع: MYOB

از آنجا که MYOB یک نرم افزار حسابداری است، یک ماشین حساب مالیاتی و یک ابزار تعاملی مرتبط و مناسب برای مخاطبان است.

آنها راه حلی ساده و ساده برای چیزی ارائه می دهند که بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط اغلب برای پیگیری آن تلاش می کنند یعنی مهلت های مالیاتی.

این منبع داخلی در سایت آنها به کسب و کارها این امکان را می دهد تا سریع کلیک کرده و دقیقاً زمان های مهم را مشاهده کنند.

تقویم MYOB همچنین به تعدادی از منابع دیگر در سایت خود پیوند می دهد که می تواند برای مشاغل مفید باشد.

آنها نه تنها به مخاطبان خود در شناسایی تاریخ های کلیدی مالیات کمک می کنند،

بلکه خود را به عنوان راه حلی برای کمک بیشتر آماده می کنند.

هر ابزار تعاملی که ایجاد می کنید، آن را به سایر قسمت های سایت خود متصل کنید، بنابراین فرصت دارید ارزش محصول یا خدمات خود را منتقل کنید.

Salesforce: از ویدیو به نفع خود استفاده کنید


ویدئو یکی از قوی ترین رسانه های بازاریابی ورودی است که می توانید از آن به عنوان یک کسب و کار استفاده کنید.

امروزه شرکت های بیشتری روی محتوای ویدیویی طولانی سرمایه گذاری می کنند تا به این تلاش ها کمک کند.

بر اساس گزارش تصویری ویستیا در سال 2021، “تعداد فیلم ها در رده 30 تا 60 دقیقه ای در سال 2020 140٪ نسبت به سال گذشته و 446٪ از سال 2016 افزایش یافته است.”

بسیاری از شرکت ها هستند که از ویدئوهای طولانی استفاده می کنند و این یک ابزار بازاریابی درونگرای عالی است. مخصوصاً برای برندهای B2B.

ویدئو یکی از بهترین راه ها برای سرگرمی و درگیر کردن مخاطبان و در عین حال تجزیه و تحلیل اطلاعات ارزشمندی است که برای آنها مهم است.

اگر ویدئوهای جذاب طولانی را مستقیماً در وب سایت خود ارسال کنید، می توانند راهی موثر برای بازدید بیشتر مردم و کشف وجوه دیگر کسب و کار شما باشند.

یکی از برندهای B2B که با استفاده از ویدئوهای بازاریابی درونگرا برجسته شده است،

شرکت نرم افزاری Salesforce مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است.

آنها با مستند The Story of Sales رویکردی منحصر به فرد برای بازاریابی درونگرا در پیش گرفته اند

و آن را مستقیماً از طریق وب سایت خود به اشتراک گذاشته اند تا ترافیک بیشتری به دست آورند.

منبع: Salesforce

معنای کار فروش

این مجموعه به طور عمیق به معنای کار در فروش می پردازد.

مصاحبه با نویسندگان، مربیان و اساتید مختلف باعث می شود تا تصویری کامل از مخاطبان اصلی Salesforce به فروشندگان ارائه شود.

داستان فروش، Salesforce را به عنوان برندی معرفی می کند

که عمیقا در بین کارشناسان فروش جا افتاده است و دنیای فروش را در سطح عمیقی درک می کند.

ایجاد یک مجموعه ویدیویی برای کسب و کار شما یک راه عالی برای مطرح شدن به عنوان رهبر صنعت و در عین حال سرگرم کردن مخاطبان است.

موضوعی را انتخاب کنید که برند شما در آن غرق شده است و زاویه ی دوربینی خلاقانه برای جمع آوری یک مجموعه ویدیویی پیدا کنید.

لازم نیست ارزش تولید آن به اندازه داستان فروش باشد اما باید شامل نظرات رهبران شرکت شما برای نشان دادن تخصص برند شما باشد.

وقتی مجموعه ویدئوهای خود را کنار هم قرار می دهید، آن را در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا هیجان ایجاد شود.

بنابراین افراد برای تماشای ویدیوی شما به وب سایت شما می آیند.

هنگامی که افراد در وب سایت شما هستند، از این فرصت استفاده کرده و پیوندهایی را به سایر محتوا و منابع ارائه دهید،

بنابراین کاربران را در قیف بازاریابی خود نگه دارید.

نمونه هایی برای بازاریابی درونگرای خود خلق کنید


به عنوان یک برند، گاهی اوقات یافتن راه های مبتکرانه برای جذب مخاطب دشوار است

و در نهایت تلاش های بازاریابی درونگرا را در جهت آنچه که رقبا ساخته اند، انجام می دهید.

اگر این مثال های بازاریابی درونگرا چیزی به شما آموخت، پس این بدان معناست که برند شما باید با خلاقیت تقویت شود.

به چشم انداز کسب و کار B2B خود فکر کنید و فرصت هایی را برای تلاش های بازاریابی برند خود پیدا کنید تا خود را از رقبا متمایز کنید.

منبع: سایت معتبر الکسا

ترجمه: حسام بهمن

(کارشناس تولید محتوا و مدیر شبکه های اجتماعی کانون تبلیغاتی ایران زمین، “ایزاکو”)

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
2 سال قبل

جالب بود.
در زمینه بازاریابی درونگرا و کسب و کارای b2b مقاله و مثال کمه.
کوتاه و مفید.