68٪ از مصرف کنندگان یک کالا ادعا می کنند تصمیم خریدشان را هنگام حضور در اتومبیل می گیرند.
آیا شما از این فرصت استفاده می کنید؟
هزاران تبلیغ در تلاشند تا به صورت دیجیتالی به شما دسترسی پیدا کنند اما شما به هیچ یک از آنها توجه نمی کنید.
چرا؟
فرسودگی تبلیغات.
ما دائماً به صفحه ها گوشی یا مانیتورها خیره می شویم که این باعث می شود بهترین مکان برای تبلیغات باشد، درست است؟
نه همیشه. تبلیغات در فضای باز یک تجربه IRL است. تجربه ای در زندگی واقعی.
امروزه بسیار نادر است، به خصوص از نظر تبلیغات. دقیقاً به همین دلیل است که شما باید آن را امتحان کنید.
اگر به دنبال سرمایه گذاری یا خرید تبلیغات در فضای باز یا به عبارتی تبلیغات محیطی یا آفلاین هستید، در اینجا 9 نوع تبلیغات در فضای باز آورده شده است که باید با آنها آشنا شوید.
آیا تبلیغات در فضای باز برای شما نیاز است؟
1. تبلیغات بیلبورد
بیلبوردها بلافاصله هنگام فکر کردن در مورد تبلیغات در فضای باز به ذهن خطور می کنند.
حدود 71٪ از مصرف کنندگان با این تبلیغات کنار جاده درگیر هستند.
در اینجا متداول ترین انواع بیلبوردها آورده شده است:
ایستا
حدود 68٪ از مصرف کنندگان در حالی که در اتومبیل هستند تصمیم خود را برای خرید می گیرید.
یک تابلوی تبلیغاتی کنار جاده می تواند قسمت مهمی از قیف فروش هر برند باشد.
این شکل از بازاریابی به معنای بازاریابی مستقیم نیست.
این بازاریابی زیرکانه است و بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد.
سیار
بر خلاف بیلبوردهای صفحه نمایش استاتیک است که نمی تواند به حرکت در بیاید، بیلبوردهای سیار این مزیت را دارند که می توانند به حرکت درآیند و در دل جمعیت بروند.
اگر یک کنسرت یا یک رویداد مهم در پیش باشد، اگر بتوانید بیلبوردهای سیار را بگیرید، عالی می شود.
حتی می توان برای ظاهر شدن بیشتر آنها در بعضی مناطق هماهنگی به عمل آورد.
دیجیتال
بیلبوردهای دیجیتالی از مزیت نمایش فیلم ها و انیمیشن ها برخوردار هستند که این باعث چشم نوازی آنها می شود.
شما می توانید با طراحی و نحوه رساندن پیام بیلبورد خود، خلاق باشید.
هزینه؟ هزینه تبلیغ آنها در حدود 3-4 برابر بیلبوردهای ثابت است.
بیلبوردهای تعاملی
ساخت یک بیلبورد تعاملی ابعاد جدیدی از تعامل را برای برندها ایجاد می کند.
نگاه به تبلیغات بیلبوردی یک چیز است اما اینکه بتوانید با آن درگیر شوید چیز دیگری است.
در سال 2016، شرکت ریباک Reebok یک بیلبورد تعاملی با دوربین سرعت با کفش های ZPump روی صفحه ای نصب کرد.
سپس رهگذران تشویق شدند که از کنار دوربین کنترل سرعت عبور کنند و سعی کنند با سرعت 10.5 مایل در ساعت از جلوی آن رد شوند.
سپس تمام کسانی که با ضربات پا به آن زده بودند، یک کفش Reebok ZPump 2.0 جایزه گرفتند.
بیلبوردهای فرا واقعی
یک نمونه عالی از بیلبوردهای واقعیت افزوده تبلیغات پپسی است که در یک ایستگاه اتوبوس در لندن نصب شده است.
روی این “پنجره شیشه ای” بشقاب پرنده، یک ببر بی حال، روبات ها، یک اختاپوس غول پیکر و … وجود داشت.
2. بنرهای پست چراغ برق
بیلبوردهای دیجیتال تنها انواع تبلیغاتی نیست که برای شب ها در نظر گرفته شده است.
بنرهای دم پست چراغ برق شما را مجبور می کنند تا با تاباندن نور مستقیم به تبلیغ، به آن توجه کرده و دیدن آن را اجتناب ناپذیر کنند.
3. پل
اگر مشتری هدف شما یک مسافر دائمی باشد، این سبک تبلیغات در فضای باز بهترین حالت است.
به عنوان مثال، اگر آنها در نیویورک کار می کنند اما از نیوجرسی هر روز رفت و آمد می کنند، این سبک تبلیغات ایده آل است.
4. تبلیغات چریکی
تبلیغات چریکی یک فاکتور شوک آور دارد.
برای شرکت در این روش بازاریابی، شما به سادگی کالای موجودتان را در انظار عمومی قرار می دهید و سپس به محیط اضافه می کنید.
مراقب نحوه کارزار باشید زیرا می تواند به عنوان تخریب اموال عمومی تلقی شود.
تکنیک های رایج برای تبلیغات چریکی:
- نقاشی های دیواری استنسیل یا کارهای مکرر هنر خیابانی
- گرافیتی های وارونه در جایی که بازاریاب ها آلودگی را از سطح پاک می کنند تا پیام هایی با ظاهری طبیعی ایجاد کنند.
- برچسب ها
- بازاریابی مخفی یا بازاریابی مخفیانه
5. نقاط نمایشی فروشگاه ها
این محصولات برای جلب نظر خریداران طراحی شده اند. محصولات در دفاتر صندوق دار معمولاً به مشتریان این احساس را می دهند که در لحظه آخر خرید بی ضرری انجام می دهند.
6. تبلیغات حمل و نقل
این نوع تبلیغات در فضای باز معمولاً در قطارها و اتوبوس ها دیده می شود.
حدود 38٪ از مصرف کنندگان هنگامی که به خانه می روند ذهن شان در خرید اجناسی که نخریده اند، متوقف شده است و این امر بسته به برند تجاری شما بسیار فرصت طلبانه است.
به یاد داشته باشید که کم و بیش است.
از آنجا که بازار شما همیشه در حال نوسان است، شما باید بدون بار شناختی بیش از حد اطلاعات را به آنها بدهید.
- تبلیغات خرده فروشی
مصرف کنندگان در ذهنیت خرید خود هستند، بنابراین از شرایط استفاده کنید.
مراکز خرید و شاپ ها مکان های مناسبی برای تبلیغات هستند، مخصوصاً اگر با فروشگاه خود فقط چند قدم فاصله داشته باشید.
8. تبلیغات شیرین کاری
تبلیغات شیرین کاری تبلیغات در فضای باز را به سطح بالاتری می رساند.
این نوع از تبلیغات بیشتر تلاش می کند افراد واقعی را درگیر کند و احساسات را ایجاد می کند.
این عکس نمونه ای از تبلیغ شرکت Telenet، ارائه دهنده کابل و باند پهن مستقر در بلژیک است.
در وسط یک خیابان آرام، آنها یک دکمه و یک پیکان قرار دادند که روی آن نوشته شده بود: “فشار دهید تا درام اضافه شود.”
هنگامی که مردم آن را فشار می دهند، شهر آرام کاملاً به یک صحنه آشفته تبدیل می شود.
پزشکان، بازیکنان فوتبال، کارآگاهان، پلیس، نزاع و درگیری و اسلحه “دوز روزانه درام” را به مردم می دهند.
اما هنگام استفاده از این روش باید مراقب باشید.
اول، انتظار داشته باشید که چندین نتیجه وجود داشته باشد.
ممکن است افراد دیگر تبلیغات فضای باز شما را دوست داشته باشند، در حالی که دیگران ممکن است این اقدام را بسیار بد بدانند.
در هر صورت، شما باید برای آن آماده باشید.
9. استفاده از علائم و نشانه ها در فضای باز
ممکن است برای ایجاد این بیلبوردهای خیره کننده پول، وقت و تلاش زیادی صرف کنید.
به عنوان یک قاعده کلی، باید از یک خیابان شلوغ بیلبورد شما برجسته باشد.
در بالا یک نمونه خوب را می بینید. به جای استفاده از نشانه های ساده و خسته کننده، می توانید ویترین فروشگاه خود را برای برجسته کردن خدمات خود به حداکثر برسانید.
اطلاعات دیگری مانند آدرس، ایمیل و شماره تماس خود را اضافه کنید تا افراد بتوانند در موارد اضطراری با شما تماس بگیرند.
آیا به طراحی تبلیغات در فضای باز نیاز دارید؟ ما خیلی خوشحالیم که با شما آشنا شدیم.
طرح های تبلیغاتی در فضای باز را از کانون تبلیغاتی ایران زمین درخواست کنید.
منبع: سایت penji.co
ترجمه حسام بهمن (کارشناس تولید محتوا و مدیر شبکه های اجتماعی)