روحیه رقابت و خطر کردن را در خود تقویت کنید

مذاکره ی دو سر سود

بازاریاب ها بهتر است خود را عضو یک ارتش بدانند _ ارتشی همیشه در حال جنگ. خوشبختانه این نوع جنگ برعکس جنگ های واقعی دارای منافع زیادی است که جنگ های معمولی فاقد آن هستند. در این جنگ کسی کشته نمی شود. اما این حقیقت باعث نمی شود که ذره ای از مبارزه طلبی _ روح توفق جویی _ شما بکاهد؛ یا نیاز شما و شرکت شما با تاکتیک ها و استراتژی هایی در عرصه رقابت را منتفی کند.

اصول مشتری مداری

بسیاری از بازاریاب ها خود را فردی تنها، متکی به خود تصور می کنند. اما در اصل شرکت شما سرمایه گذاری فراوانی روی شما انجام داده، و پیروزی و شکست شرکت شما در میدان رقابت به مقیاس وسیعی بستگی به عملکرد شما و همکاران شما خواهد داشت.

شما و دیگر کارکنان شرکت شما هدف مشترکی را تعقیب می نمایند: آن هدف کسب موفقیت برای شرکت شما می باشد. هر چقدر شرکت شما موفق تر باشد، شما موفق تر هستید و هر چه شرکت در جا بزند شما درجا زده اید.

مشتری مداری

شما تنها نیستید. شما در خط اول مبارزه هستید، مبارزه ای برای یافتن مشتری، و این مبارزه ای جدی است. اگر شما یا شرکت شما این را جدی نگیرید این رقبای شما هستند که مشتریان شما را از دستتان خارج نموده، در مبارزه پیروز گشته و از این رو از بین خواهید رفت _ یعنی، از حرفه خود حذف خواهید شد.

باید با تمام وجود به فکر پیروزی باشید و این کار را با بدست آوردن مشتری جدید و حفظ آن برای خود میسر می نمائید، چون بدون شک افراد دیگری نیز هستند که در بدر دنبال مشتریانی می گردند که شما در صدد یافتن آنها هستید. آن افراد می جنگند تا کار شما را از چنگ شما در آورند، آنها می جنگند تا شما را به عنوان یک بازاریاب شکست دهند. شما نیز باید با شدت به رقابت بپردازید تا آنها موفق نشوند.

رضایت مشتری از فروشنده

اما چگونه روح رقابت را در خود ایجاد نمائیم؟

روش های گوناگونی وجود دارد: همواره در صدد کسب اخبار دقیق راجع به رقبای خود باشید. با مشتری خود گفتگو نمایید، دریابید که رقبای شما در چه وضعیتی هستند و از همه مهم تر بفهمید درباره ی شما چه می گویند. مطالب کسب نموده مهم را به شخص مسئول یا مافوق خود منتقل کنید. مسائل موجود را فورا به مافوق خود اطلاع دهید. اگر شما متوجه می شوید که در ارتباط با کالا و خدمات فروخته شده یا پیشنهادی شما مشتری ایراد یا اشکال دارد و نیاز به بررسی مجدد است، فورا به مافوق خود اطلاع دهید و او را بی خبر نگذارید تا در اصرع وقت به رفع عیب و حل مشکل اقدام شود.

یک حس تیمی و همکاری ایجاد نمایید. این را بپذیرید که دیگران نیز در شرکت شما _ شامل کارمندان دفتری، کارمندان بخش تولید، و کارمندان بخش فروش همگی _ برای همان هدفی کار می کنید و آن هم پیروزی و موفقیت شرکت است.

از بگومگو های بی مورد با همکاران خود اجتناب کنید. اطلاعاتی را که به پیشرفت شرکت کمک می کند در اختیار همکاران خود قرار دهید. مثبت فکر کنید و خوش بین باشید.

مشتری مداری حرفه ای

برای خود اهدافی تعیین کنید سپس تمام تلاش خود را به کار ببرید تا به آن اهداف نایل شوید. برنامه روزانه خود را یک نقشه جنگی بدانید، آنگاه تمام سعی خود را بکار ببرید تا به اهداف تعیین شده دست یابید. اجازه ندهید احساس قناعت یا به خود مغرور شدن در تشکیلات شما ریشه بدواند.

اگر ارتشی که فعلا در آن خدمت می کنید در حال جنگ نیست، ارتش دیگری پیدا کنید که در حال جنگ است _ آنگاه به خدمت آن در آمده با تمام قوا به فعالیت بپردازید.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه برای %s