مشتری یابی

سیاست من در اداره، این است که هیچ یک از تلفن ها بی پاسخ نماند و فروشندگان را هم تشویق می کنم که از الگوی من پیروی کنند. همچنین وقتی خارج از اداره هستم تمام پیام ها به اطلاع من می رسد و من به پیام ها در عرض 24 ساعت پاسخ می دهم.

اکنون شاید کسی بگوید که به این ترتیب، با افراد بسیاری که نیازی به صحبت با ایشان ندارم، مکالمه نمی کنم. این درست، ولی هر چند وقت یک بار کسانی با من تماس می گیرند که می خواهند سازمان ما برای آن ها کاری انجام دهد، کسانی که نام هایشان برایم نا آشنا است. در این حالت چه طور می توانم ریسک کنم؛ پیامی را نادیده بگیرم و تلفنی را بی پاسخ گذارم در حالی که این شانس وجود دارد که داد و ستدی همراه آن باشد.

مشتری مداری

فلسفه ی من و فلسفه ی اکثر فروشندگانی که می شناسم این است؛ هر قدر که یک تلفن یا پیام نا چیز به نظر برسد، شما نمی توانید آن را بی پاسخ بگذارید. حتما دلیلی داشته که کسی به شما تلفن زده است. ممکن است آن دلیل، همانی نباشد که شما فکر می کنید؛ ولی به هر حال کسی که تلفن زده بنابر دلایلی این کار را کرده است. بنابراین، باید به آن شخص تلفن بزنید اگر شده فقط به این خاطر که بدانید هدف از آن تلفن چه بوده است. هم چنین باید راهی پیدا کنید که در عرض یک روز واحد کاری این کار را انجام دهید.

نکته در این است که وقتی خود را ملزم می کنید که به همه ی تلفن ها پاسخ دهید، بیشتر درباره ی آن ها خواهید دانست و ممکن است فرصت های تازه ای برای فروش پیدا کنید.

افزایش فروش

بنابراین، تلفن بزنید. در حالی که یادداشت هنوز در دستتان است؛ در حالی که در ذهن تلفن کننده، سوال یا مسئله ای تازه وجود دارد؛ در حالی که((عامل فوریت)) هنوز از طرف شما در کار است و در حالی که شما هنوز این شانس را دارید که تاثیر خوبی به جا گذارید. اشتباه نکنید! پاسخ دادن به تلفن ها، به صورت فوری و مودبانه، شاید بهترین راه برای متمایز کردن خود از رقیبانتان در بازار امروز که با گام های سریع به جلو می روند باشد.

کار شما چه فروش آموزش فروشندگی باشد، چه خدمات از راه دور یا بیمه، می خواهید که پیام را درست بفرستید: شما برای من مهم هستید آن قدر که در عرض بیست و چهار ساعت به تلفن شما پاسخ می دهم و یا مراقب هستم تا شخص دیگری، این کار را انجام دهد.

این اصل فروشندگی، می تواند سال ها برای شما یا شرکت شما احترام، وفاداری و تحسین به ارمغان بیاورد.

تعلل نورزید: به پیام ها پاسخ دهید.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها