همان طور که تبلیغات اینترنتی دارای مزایایی است و ما این مزایا را در مزایای تبلیغات در اینترنت توضیح دادیم، تبلیغات اینترنتی دارای معایبی است که قصد داریم در این مقاله به توضیح مختصر این معایب بپردازیم.

1) مشکلات اندازه گیری

با توجه به تازگی ظهور این رسانه، معیار های دقیق و جهانی، از اثر بخشی آن، هنوز به وجود نیامده است. اگر چه به نظر می رسد در آینده رفته رفته کلیه مشکلات اندازه گیری از بین خواهد رفت و ارزیابی اثر بخشی هر پیام به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

2) مشخصات و ویژگی های مخاطبان

اکثر کابران به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه مند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه است. تنها 14 درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از 10 درصد آن برای اتومبیل، مسافرت و خدمات مالی است.

3) دشواری شبکه

یکی از شکایات عمده مربوط به شبکه، زمان مورد نیاز برای دسترسی به اطلاعات است. با ورود هر چه بیشتر مردم به این شبکه، این مسئله وخیم تر می شود.

4) ازدحام

با زیاد شدن آگهی های تبلیغاتی احتمال این که یک آگهی مورد توجه قرار گیرد به شدت کاهش می یابد و متاسفانه ممکن است آگهی شرکت ما در میان آگهی های عدیده اصطلاحا گم بشود.

5) قابلیت فریب دادن

مرکز آموزش ارتباطات رسانه ای آمریکا، اینترنت را ((شبکه فریب)) نامیده است. چرا که برخی از تبلیغ کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیام های تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند.

6) هزینه

بسیاری از تبلیغ کنندگان معتقدند که شبکه ی اینترنت رسانه ی موثری برای اقلام با قیمت بالاست. اما برای محصولات مصرفی ارزان قیمت مثل صابون یا بیسکوییت کمتر اثر بخش است. هزینه های نسبتا زیاد تبلیغات و تحویل کالا، جاذبه شبکه را محدود می کند.

7) کیفیت تولید محدود

تبلیغات در عرصه شبکه اگر چه در حال بهبود و پیشرفت است اما قابلیت های بسیاری از رسانه های رقیب را از لحاظ تولید ندارد. سایت های شبکه، کیفیت بالای تلویزیون یا تصاویر چاپی را ندارد. اگر چه این موضوع به سرعت در حال محو شدن است.

و در آخر

متاسفانه از آنجایی که ساخت بسیاری از از تبلیغات تلویزونی و رادیویی در کشور ما زیر نظر متخصصان بازاریابی انجام نمی گیرد، از این رو استراتژی تبلیغات شرکت ها که در تمامی شرکت های معتبر دنیا در راستای استراتژی های بازاریابی شرکت است، در کشور ما هم جهت با استراتژی های بازاریابی نیست و در ساخت پیام های تبلیغاتی هیچ گونه توجهی به استراتژی بازاریابی شرکت نمی شود.

همچنین بخوانید مزایای تبلیغات در اینترنت

همچنین بخوانید بهترین متد تبلیغات در اینستاگرام

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها