تخمین زده می شود که مغز انسان تصاویر 60،000 برابر سریعتر از متن را پردازش می کند. علاوه بر این ، وقتی متن با تصاویر جفت می شود ، درک مطلب تا 89٪ افزایش می یابد. استعاره بصری از عناصر و اشیا مشترک استفاده میکند، که با یک روش غیر منتظره برای ارسال یک پیام قدرتمند ترکیب میشوند. تیم تبلیغات ایران زمین بصورت سریالی در چند مقاله برترین مثال ها رو برای شما آماده کرده است. در ادامه مقاله جذاب ترین نمونه های استعاره های بصری با ما همراه باشید…
مینیمالیسم تصویری
مینیمالیسم تصویری
گاهی اوقات حتی سادهترین یا انتزاعی ترین مولفه را می توان به تصاویر خیالی تبدیل کرد.
توسل به تبلیغ تصویری مینیمالیسم،مک دونالد در فرانسه از سیبزمینی سرخکرده برای نشان دادن جهت به نزدیکترین شعبه مک دونالد استفاده کرد.
این فعالیت به یک تبلیغ تصویری جذاب بصری منجر شد.
تایپوگرافی بصری
استفاده از تایپوگرافی یکی دیگر از روشهای خلاقانه طراحی تبلیغات استعاره ای است. کلمات می توانند تصویر یک شی را کامل کنند ، این تبلیغ را Internet.org ،تحت یک کمپین به دلیل فراگیرتر کردن اینترنت در دنیا ساخته است.. و در آن به این قضیه اشاره میکند که نیمی از موزیسین ها در دنیا هنوز نتوانستند آنلاین بشوند..
در اینجا یک مثال دیگر در یک تبلیغ چاپی برای KentFM وجود دارد، که در آن حروف برای ایجاد موج صوتی مورد استفاده قرار میگیرند.
یک مثال خوب، استفاده از تصویری است که شبیه به یک پوستر فیلم ترسناک است وقتی که واقعا اینطور نیست.
برای مثال، این پوستر برای خدمات بهداشت ملی، قطعا باعث میشود که مردم دو بار به آن نگاه کنند.
این پیغام به خاطر فونت و پیامش که توصیه ای برای “خارش چشم ” است..این تبلیغ را شبیه به فیلمی ترسناک کرده است.
این تکنیک میتواند به شما کمک کند تا تصاویری ایجاد کنید که مردم را به یک حرکت فیزیک تحریک کند.، و مخاطب را با واقعیت، مشکل، و اینکه چگونه میتوانند بخشی از راهحل باشند،آشنا سازد..
این یک تبلیغ برای برنامه NGO Entourage است که علیه طرد اجتماعی افراد بیخانمان در فرانسه مبارزه میکند.
آنهایی که از این مشکل اجتماعی پیچیده مراقبت میکنند میتوانند درگیر چیزهای ساده اما معنادار باشند.
به این ترتیب، آنهایی که نیاز دارند در گودال تنهایی و نا امیدی نخواهند افتاد، مانند پیشنهاد تصویری
این مقاله ادامه دارد …
منبع : bannersnack.com