بودجه بندی تبلیغات چیست ؟ بهترین روش بودجه بندی

بودجه بندی تبلیغات به تخصیص منابع مالی برای اجرای استراتژی های تبلیغاتی یک کسب و کار اشاره دارد. این فرآیند شامل تعیین میزان سرمایه‌گذاری در تبلیغات مختلف مانند تبلیغات آنلاین، تبلیغات محیطی، تبلیغات در رویدادها و سایر روش‌های تبلیغاتی است. بودجه بندی تبلیغات به کسب و کار کمک می‌کند تا هزینه های تبلیغاتی خود را بهینه سازی کند، اهداف مشخصی برای تبلیغات تعیین کرده و نسبت بازدهی و هزینه های تبلیغاتی را اندازه گیری کند .

.

روش بودجه بندی تبلیغات

  • تصمیم بگیرید که کدام شرکت برنامه تبلیغاتی شما را اجرا خواهد کرد

قبل از هر چیز، باید تصمیم بگیرید که کدام شرکت برنامه تبلیغاتی شما را اجرا خواهد کرد، زیرا این تصمیم بر تعیین میزان سرمایه‌گذاری لازم برای کمپین شما تأثیر می‌گذارد.

اگر می‌خواهید این کار را به صورت داخلی انجام دهید، باید هزینه‌های اجرای کمپین خود را مدنظر قرار دهید.

ممکن است نیاز باشد که نیروی کار بیشتری را استخدام کرده تا کمپین خود را مدیریت کنید.

 همچنین باید در نظر داشته باشید که چه مدت زمان برای اجرای کمپین خود نیاز دارید که این مساله یکی از نکات مهم تاثیر گذار در بودجه بندی تبلیغات است.

همچنین می‌توانید به یک شرکت تبلیغاتی مراجعه کنید.

اگر تیم و منابع انسانی مناسب ندارید یک شرکت تبلیغاتی دانش و تخصص لازم برای کمک به شما در ایجاد یک کمپین مؤثر با توجه به بودجه تبلیغاتی شما خواهد داشت.

شرکت تبلیغاتی که میخواهید عهده دار کمپین شما باشد بر بودجه ‌تان تاثیر مستقیم دارد زیرا هر شرکتی نرخ مختلفی را برای هر روش اجرای کمپین تعیین می‌کند.

 شما باید هزینه‌های آنها را بررسی کنید تا ببینید کدامشان با بودجه تان همخوانی دارد.

2.   شناسایی مخاطبان هدف

یکی از عوامل مهم در بودجه بندی تبلیغات  شما، مخاطبان هدف شما است.

برای شناخت روش مناسب تبلیغاتی شناخت بازار هدف و انتخاب نوع تعامل با آنها بسیار حائز اهمیت است.

برای شناسایی مخاطبان هدف خود، باید در مورد مشتریان ایده‌آل خود تحلیل داشته باشید.

مشتریانی که بیشترین خرید را از شما داشته اند را باید تحلیل رفتاری و اقتصادی کنید.

مهم است که در مورد اطلاعات جمعیت ‌شناختی، وضعیت اجتماعی، سرگرمی‌ها، علایق و اطلاعات مربوط  به  مشتریانتان فکر کنید.

اینکار به شما در درک پرسونای مشتری و در ادامه به شناخت جمعیت مخاطبان هدف خود کمک می کند.

پس از ایجاد شناخت مخاطبان هدف شما خواهید فهمید که  کدام روش‌ها ی تبلیغاتی را برای کمپین خود استفاده کنید.

 سپس خواهید دانست که این روش‌ها چگونه با بودجه تبلیغاتی شما همخوانی دارند.

3.   تعیین میزان بودجه قابل تخصیص

شما بیشترین آگاهی را درمورد کسب و کار خود دارید.

شما می‌دانید چقدر می‌توانید برای یک کمپین تبلیغاتی هزینه کنید.

زمانی که مقدار بودجه خود را تنظیم می‌کنید، باید دقت کنید که برایتان خیلی گران تمام نشود!

 شما باید مقداری از بودجه را در نظر بگیرید که  شما را به مخاطبان هدف تان برساند و از میزان سود بالقوه و تعادل بین هزینه و سود غافل نشوید.

بسیاری از افراد نظرات مختلفی در مورد اینکه چقدر از بودجه‌ی خود را برای تبلیغات باید صرف کنند دارند.

 برخی می‌گویند اگر کمتر از ۵ میلیون دلار در سال فروش دارید باید ۷-۸٪ از بودجه‌ی خود را صرف تبلیغات کنید.

برخی دیگر اعداد  ۱-۱۰٪ را پیشنهاد می‌دهند .

این درصدها به تعداد رقیب و  مدت زمانی که به عنوان یک کسب ‌وکار فعال بوده‌اید نیز بستگی دارد.

4.   اجتناب از انتخاب تعداد زیادی از محصولات

بسیاری از کسب ‌وکارها اشتباه می‌کنند و سبد محصولاتشان را برای یک کمپین تبلیغاتی گسترده میکنند.

 آن‌ها می‌خواهند برای تعداد زیادی از محصولات خود تبلیغ کنند، که باعث کاهش بازدهی سرمایه‌گذاری (ROI) آن‌ها می‌شود.

اگر می‌خواهید حداکثر از بودجه تبلیغاتی خود استفاده کنید، باید تعداد محصولاتی که در کمپینتان حضور دارند را محدود کنید.

زمانی که شما تعداد زیادی محصول دارید، قطعا پرفروش ترین و کم فروش ترین محصول خود را می شناسید.

می‌دانید کدام محصول مشتریان جدید را جذب کرده و آن‌ها را به کسب‌ وکارتان علاقه‌مند میکند.

برای بهینه تر کردن بودجه بندی تبلیغات ، باید بر روی محصولات محدود و محبوبی که مشتریان جدید را جذب خواهند کرد تمرکز کنید.

5.  تعیین اهداف کمپین

زمانی که یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی می‌کنید، باید اهدافتان را تعیین کنید.

این اهداف باید قابل دستیابی و  با بودجه بندی تبلیغات شما همخوانی داشته باشد.

زمانی که می‌دانید از کمپین تبلیغاتی تان چه می خواهید، می‌توانید شروع به سرمایه‌گذاری در روش‌های  مختلف تبلیغاتی کنید که به شما در دست ‌یابی به این اهداف کمک کنند.

6.   تجزیه و تحلیل بازدهی سرمایه‌گذاری

بخش مهمی از بودجه تبلیغاتی شما بازدهی سرمایه‌گذاری (ROI) است.

 شما باید بدانید که پولی که سرمایه ‌گذاری خواهید کرد چه بهره‌ ای برای کسب‌ و کار شما می آورد.

شما باید بازدهی سرمایه ‌گذاری را در روش‌های مختلف  محاسبه و تجزیه و تحلیل کنید.

زمانی که هر روش  را تجزیه و تحلیل می‌کنید، باید به این سه سوال پاسخ دهید:

 این روش چقدر هزینه دارد ؟

 در صورت موفقیت چه مدت طول میکشد که این سرمایه باز گردد ؟

در صورت شکست چه مدت طول می کشد تا این سرمایه جایگزین شود؟

با کمک این تحلیل ها بهتر میتوانید کمپین تبلیغاتی تان را ساماندهی کرده و بودجه بندی تبلیغات تان را بهینه تر سازید.

بهینه سازی بودجه بندی تبلیغات

روش‌های بسیاری برای تبلیغات وجود دارد. در اینجا دو گزینه به شما معرفی می کنیم تا با سرمایه گذاری هدفمند تر بتوانید بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشید:

1.   تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

یک گزینه عالی برای تبلیغات در محیط اینترنت

با استفاده از این نوع تبلیغات شما با یک سرمایه گذاری محدود میتوانید نرخ بالاتری از تبدیل در جامعه هدفتان داشته باشید.

به این صورت که با توجه به جغرافیا یا جنسیت و یا علائق مختلف مخاطب هدفتان میتوانید تبلیغات را انجام می دهید  و به ازای هر کلیک از بودجه شما کسر  میشود .

کاربران جستجوها را با استفاده از کلمات کلیدی انجام می‌دهند ، بنابراین شما باید در انتخاب کلمات کلیدی خود دقت کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب برای کمپین خود را پیدا کنید.

هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام می‌دهید، باید بر روی کلمات کلیدی طولانی و هدفمند تر‌ تمرکز کنید.

 این کلمات کلیدی شامل سه  کلمه  یا بیشتر باید باشند.

یک مثال از کلمه کلیدی طولانی‌مدت “نجار نزدیک هریسبورگ، پنسیلوانیا” است.

کلمات کلیدی طولانی‌ برای کمپین شما  مناسب تر هستند زیرا مشتریان ارزشمندتری را جذب می‌کنند.

این کلمات کلیدی نیت کاربر را مشخص می‌کنند، بنابراین شما مطمئن می‌شوید که مشتریانی را که می‌خواهند کسب ‌وکار شما را پیدا کنند، جذب می‌کنید.

 شما بودجه تبلیغاتی خود را برای جذب مشتریانی که نیاز به محصولات یا خدمات کسب‌ وکار شما دارند، سرمایه ‌گذاری می‌کنید.

شما با تبلیغات PPC بوسیله کلمات کلیدی سه بخشی یا بیشتر، نرخ تبدیل خود را افزایش میدهید و از طرف چون در کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتر است هزینه هر کلیک شما یا همان CPC  پایینتر می آید.

باید توجه داشته باشید که مقدار سرمایه گذاریتان در این روش  اثرات موفقیت کمپین شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یک کمپین با بودجه 100 دلار موفقیت کمتری را نسبت به یک کمپین با بودجه 1,000 دلار خواهد داشت.

همچنین شما میتوانید در این روش میزان موفقیت کمپین خود را به راحتی اندازه گیری کرده و تمام نرخ تبدیل ها را به وضوح تجزیه و تحلیل کنید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا به طور شخصی ‌تر با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

 مخاطب هدف شما انتخاب می‌کند که صفحات شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کند و با کسب ‌وکار شما تعامل داشته باشد.

این یک فرصت عالی است برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه

شبکه‌های اجتماعی متعددی برای کسب ‌وکار شما در دسترس هستند.

 شما می‌توانید از فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکداین و بسیاری از ابزارهای دیگر استفاده کنید.

 مخاطب هدف شما تعیین خواهد کرد که کدام پلتفرم‌ها برای کسب‌وکار شما مناسب هستند.

در نهایت، شما باید پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبانتان از آن‌ها به طور مکرر استفاده می‌کنند تا بتوانید بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند تا محتوای جذاب برای مخاطبانتان ایجاد کنید.

نوع محتوایی که ارسال می‌کنید به پلتفرم بستگی دارد.(ویدیو / متن /عکس)

 پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی انواع مختلفی از محتوا را پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شما باید با پلتفرم خود آشنا شوید تا ببینید چه چیزهایی می‌توانید در این پلتفرمها بارگذاری کنید.

هنگامی که صفحه شبکه‌های اجتماعی خود را ایجاد می‌کنید، به معنای واقعی کلمه به افرادی که به کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند متصل می‌شوید.

 با تبلیغات پرداختی، می‌توانید به افراد بیشتری نیز معرفی شوید.

شبکه‌های اجتماعی مختلف دارای برنامه تبلیغاتی خود هستند که می‌توانید از آن برای جذب مشتریان ارزشمند استفاده کنید.

این برنامه‌های تبلیغاتی به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی مشتریان جدیدی را جذب کنید.

می‌توانید آگهی‌هایی را ایجاد کنید تا در تایم‌لاین افرادی که ممکن است به محصولات شما علاقه‌مند باشند، ظاهر شوند.

 این یک راه عالی برای معرفی کسب‌وکار شما به افراد علاقه‌مند است.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا مشتریان ارزشمند‌تری را برای کسب‌وکار خود جذب کنید. با سرمایه‌گذاری در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، بازدهی بودجه بندی تبلیغات خود را به حداکثر برسانید.

در آخر

بودجه بندی تبلیغات امری مهم برای ورود به دنیای تبلیغات است  زیرا تبلیغات مثل هر ابزار دیگری در نهایت باید به برند شما و سپس به فروش شما کمک کند . شما باید دانش بهینه سازی نسبت بودجه بندی و بازدهی سرمایه گذاری در تبلیغات را داشته باشید. تا بتوانید بیشترین بهره را از کمپین های تبلیغاتی خود ببرید.

منبع:+

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها