بلاگ-کسب و کار

بلاگ

کسب و کار

مقالات و آموزش های مرتبط با کسب و کار

برند کارفرمایی چیست؟ [+تکنیک ها و روش ها]

امروزه ، نیروهای با استعداد انسانی ( برخلاف گذشته که صرفا به دنبال “کار” بودند) به دنبال «هویت» و «هدف» می‌ گردند. آن‌ها دیگر نمی‌ پرسند «کجا می‌ توانم کار کنم؟»، بلکه می ‌پرسند: به کدام روایت و هدف می ‌خواهم تعلق داشته باشم؟ در این میدان جدید، بین کسب و کارها، رقابتی شدید برای...

مدیریت و کنترل استرس کارشناسان فروش [+11 راهکار عملیاتی]

حرفه‌ ی فروش، شباهت زیادی به ورزش قهرمانی دارد. شما مانند یک ورزشکار حرفه ای هستید که هر روز در میدانی پر از رقابت، فشار  و مواجهه‌ ی مکرر با کلمه «نه» ، در حال تلاش هستید. در این رقابت پرفشار، مدیریت و کنترل استرس قسمتی حیاتی از اصول تمرینی شما برای رسیدن به اوج...

فروش مکمل (Cross-selling) و بیش فروشی (Up-selling) چیست؟

در دنیای فروش، معامله‌ ی واقعی اغلب پس از دریافت اولین «بله» از سوی مشتری آغاز می ‌شود. هنر یک فروشنده‌ ی حرفه‌ ای در پرسیدن «سوال دوم» نهفته است؛ سوالی که می ‌تواند درآمد یک تراکنش را دو یا سه برابر کند. در این مقاله می خواهیم دو روش فروش مکمل (Cross-selling) و بیش...

ترکیب فروش چیست؟ [+استفاده از نسبت ترکیب فروش برای افزایش بهره وری]

ترکیب فروش (Sales Mix) به نسبت و سهم هر یک از محصولات یا خدمات در مجموعه فروش کل شرکت اشاره دارد. هر محصول یا خدمتی را که ارائه می ‌دهید، معمولاً قیمت و حاشیه سود مخصوص خود را دارد؛ بنابراین ترکیب این اجزا در کنار یکدیگر، تأثیر مستقیمی بر سود نهایی کسب‌ و کار شما...

بوم مدل کسب و کار چیست؟ [+مراحل و نمونه های موفق]

هر کسب و کار بزرگی، روزی تنها یک ایده در ذهن یک کارآفرین بوده است؛ ایده‌ای پیچیده، چندوجهی و گاهی آشفته!  اما چگونه می ‌توان این چشم ‌انداز بزرگ را به یک برنامه‌ ی شفاف و اجرایی تبدیل کرد؟ پاسخ در ابزاری قدرتمند و بصری نهفته است: بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)....

کسب و کار های آنلاین در زمان جنگ [+راهکار های عملیاتی در شرایط بحران]

جنگ، واقعه ای است که تمام قواعد شناخته‌ شده‌ی کسب ‌و کار را در یک لحظه دگرگون می‌ سازد. برای کسب ‌و کارهای آنلاین که حیاتشان به زیرساخت‌های فناوری، لجستیک و ارتباطات گره خورده است، این شرایط ، چالش‌هایی عمیق و چندوجهی را به همراه دارد. اما بحران، لزوماً به معنای توقف نیست؛ بلکه آزمونی...

استراتژی بازاریابی و فروش در دوران جنگ [+راهنمای کسب و کار ]

استراتژی بازاریابی و فروش یک برند در زمان جنگ می ‌تواند به ‌طور قابل‌ توجهی با دوران صلح تفاوت داشته باشد. در شرایط پیچیده ناشی از جنگ، کسب ‌و کارها ممکن است ناچار شوند بخشی از راهبرد بازاریابی خود را تغییر دهند یا آن را به ‌کلی بازسازی کنند تا با واقعیت‌های جدید سازگار شده...
دانشگاه کارآفرینی چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باش

دانشگاه کارآفرینی چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد

دانشگاه کارآفرینی چیست و چگونه بزرگترین مشکلات جهان را برطرف می کند؟ امروزه، دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری نقشی محوری در توسعه و پیشرفت جوامع دارند. بسیاری از فعالان عرصه آموزش عالی بر این باورند که دانشگاه‌ ها می ‌توانند موتور محرک تحول اقتصادی و اجتماعی کشورها باشند؛ به گونه ‌ای که با خلق...

تصمیم گیری داده محور چیست ؟ [+مزایای تصمیم گیری مبتنی بر داده]

هر تصمیمی که در مجموعه خود می گیرید، از انتخاب محتوای مناسب برای شبکه‌های اجتماعی گرفته تا محتواهای کمپین های تبلیغاتی تان ، یا حتی نوآوری در محصولات و خدمات، می تواند به طور مستقیم سرنوشت کسب و کار شما را دگرگون سازد. در نهایت، همه‌چیز به قدرت و کیفیت تصمیم گیری شما باز می...

استراتژی قیمت گذاری باندلینگ [+روش ها و تحلیل قیمت گذاری بسته ای]

استراتژی قیمت‌ گذاری باندلینگ (Bundle Pricing)، یک استراتژی فروش در کسب ‌وکار است که شامل ارائه دو یا چند محصول و خدمت مرتبط، در قالب یک بسته یا پکیج و با قیمتی تخفیف ‌خورده می شود.این استراتژی به کسب ‌و کارها کمک می ‌کند تا ضمن ارائه ارزش بیشتر به مشتریان، سودآوری خود را نیز...

استراتژی قیمت گذاری چیست؟ [+راهنمای انتخاب بهترین استراتژی قیمتی]

استراتژی قیمت گذاری (Pricing Strategy)، چارچوبی ساختاریافته و هدفمند برای تعیین بهای محصولات یا خدمات است که از تلفیق داده‌های مالی، تحلیل بازار، و شناخت رفتار مشتری به دست می آید. برخلاف تصور رایج، قیمت ‌گذاری صرفاً حاصل افزودن درصدی سود به هزینه تولید نیست؛ بلکه فرآیندی تحلیلی است که عوامل متعددی نظیر ساختار هزینه،...

مدل پنج نیروی پورتر [+ ویژگی ها و معایب پنج نیروی رقابتی پورتر]

مدل پنج نیروی پورتر (Porter’s Five Forces) یک ابزار تحلیل استراتژیک است که به کسب ‌و کارها کمک می‌ کند تا رقابت درون ‌صنعتی را شبیه‌ سازی کرده و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در بازار را ارزیابی کنند. این مدل توسط مایکل پورتر (Michael Porter)، استاد دانشگاه هاروارد، در سال 1979 ارائه شد و از...

اثر هاله ای و یا خطای هاله ای چیست؟ [+ویژگی های اثر شاخ و اثر هاله ]

اثر هاله ای، یک سوگیری شناختی عمیق و فراگیر است که در آن، ارزیابی مثبت یک ویژگی برجسته فرد (مانند جذابیت ظاهری، هوش کلامی یا رفتار حرفه ‌ای) به‌ طورغیرمستقیم و خودکار، موجب شکل‌ گیری تصویری کلی و غالباً غیرواقعی از سایر ویژگی‌ها یا ابعاد شخصیت و عملکرد وی می ‌شود. در این پدیده، قضاوت...

مدل RFM در دسته بندی مشتریان چیست؟ [+روش ها و مثال های کاربردی ]

مدل RFM یکی از دقیق ‌ترین و کارآمد ترین ابزارهای تحلیل مشتری در بازاریابی داده ‌محور است که با ارزیابی تازگی خرید (Recency)، تعداد دفعات خرید (Frequency)  و میزان هزینه‌ کرد  (Monetary)، مشتریان را به‌ صورت هدفمند طبقه‌ بندی می‌ کند. این مدل بر این اصل تأکید دارد که بخش عمده‌ ای از درآمد کسب...

مدل 3C در بازاریابی چیست ؟ [+ویژگی ها و مثال کاربردی]

مدل 3C در بازاریابی یکی از ابزارهای تحلیل استراتژیک برجسته در دنیای بازاریابی است که برای کمک به سازمان‌ها در تدوین استراتژی‌های مؤثر و پایدار طراحی شده است. این مدل شامل سه مؤلفه اساسی است: شرکت  (Company)، مشتری (Customer) و رقابت (Competition) ابداع این مدل توسط کنیچی اوهمائه  (Kenichi Ohmae)، استاد مشهور مدرسه کسب‌ و کار...
1 2 3 4 10