بلاگ-کسب و کار

بلاگ

کسب و کار

مقالات و آموزش های مرتبط با کسب و کار

ارزش طول عمر کارمند چیست ؟ [+آموزش روش محاسبه ELTV]

در بسیاری از سازمان‌ ها، هنوز نقش کارمندان ، در چارچوب  شرح وظایف و ارزیابی‌ های سالانه شان تعریف می گردد. اما در عمل ، ارزش واقعی یک کارمند ، فراتر از خروجی‌ های کوتاه‌ مدت است. ارزش طول عمر کارمند  یا ELTV، شاخصی استراتژیک است که به ما کمک می ‌کند تا متوجه شویم...

نرخ تکمیل چیست ؟ [بررسی انواع Fill Rate با مثال های کاربردی]

در بازار های فروش آنلاین ، خرده ‌فروشی و یا حتی عمده فروشی ها، نرخ تکمیل یا Fill Rate  یکی از شاخص‌های کلیدی برای میزان کارایی زنجیره تأمین و همچنین میزان رضایت مشتری به حساب می آید. این شاخص نشان می ‌دهد، یک شرکت چقدر می تواند سفارش ‌های مشتریان را بدون تأخیر و کمبود...

ریتنشن مارکتینگ چیست ؟[عوامل موثر بر بازاریابی بازگشتی]

امروزه، در حوزه های کاری SaaS B2B و تجارت الکترونیک (E-commerce)، صرف یافتن مشتریان جدید ، برای بقا و رشد کافی نیست.در بازار امروز کسب و کارها به طور پیوسته با پیشنهادات جذابتر ، در پی ربودن مشتریان شما هستند . تحقیقات نشان می ‌دهد که ۳۳٪ از کاربران پس از تنها یک تجربه  ی...

مقایسه کوچینگ و منتورینگ [+تفاوت ها و شباهت های منتورینگ و کوچینگ ]

کوچینگ و منتورینگ دو رویکرد کلیدی در مسیر توسعه شغلی و رشد فردی به شمار می روند. هر دو این رویکردها مبتنی بر برقراری دیالوگ و گفت و گو هستند و افراد را در مسیر شغلیشان همراهی می کنند. با این حال، ماهیت، دامنه و ابزارهای هرکدام متفاوت است. در این مقاله، به بیان تفاوت...

بوم ارزش پیشنهادی چیست ؟ [+ویژگی ها و مثال های موفق از Value Proposition Canvas ]

در دنیای کسب و کار امروز ، موفقیت شرکت ها بیش از هر زمان دیگری به توانایی شان در خلق ارزش حقیقی برای مشتریان وابسته است . در این راستا ، بوم ارزش پیشنهادی ( Value Proposition Canvas ) به عنوان یک ابزار استراتژیک و عملیاتی ، نقشی حیاتی در طراحی و بهینه سازی مدل...

سیستم و روش فروش سندلر چیست؟ [راهنمای گام به گام و نمونه های عملیاتی]

سیستم فروش سندلر (Sandler Selling System) مدلی استراتژیک و مذاکره محور است که مسیر فروش را از یک جریان مبهم به فرآیندی شفاف، قابل پیش ‌بینی و اعتماد ساز تبدیل می‌ کند. این رویکرد با تکیه بر طرح ‌ریزی دقیق هر مرحله، کمک می ‌کند نیازهای واقعی مشتری روشن شود، مذاکرات عمیق تر گردد و...

تحلیل PESTLE چیست ؟ [+ویژگی ها و نمونه های واقعی]

امروزه ، هیچ سازمان و یا برندی به صورت مستقل و در خلاء فعالیت نمی‌کند . تصمیمات راهبردی سازمان‌ها به طور مستقیم با عواملی در هم تنیده‌اند که خارج از دایره کنترل آن‌ها قرار دارند ، مانند سیاست ، اقتصاد ، اجتماع ، فناوری ، قانون و محیط زیست .مدل PESTLE به طور ویژه برای...

مدل AARRR چیست ؟ [+تحلیل و مثال های کاربردی]

اگر بنا باشد یک ساختار را به عنوان مسیر اصلی درک فرآیند رشد در محیط رقابتی امروز معرفی کنیم ، بی شک مدل AARRR همان تفسیر متراکم از خرد ورزی داده محور و مدیریت هوشمندانه مسیر رشد محسوب می شود . مدل AARRR نوعی نگرش فلسفی است ؛ نگرشی که اصرار دارد رشد پدیده ای...

مدل تحلیل کسب و کار BABOK [+تکنیک ها و اهمیت آنالیز کسب و کار ]

امروزه، تصمیم گیری های سازمانی دیگر نمی تواند بر پایه تجربه ها و آزمون و خطاها باشد. در این شرایط ، تحلیل کسب و کار به یک ضرورت استراتژیک تبدیل شده تا سازمان ها بتوانند نیازهای واقعی خود را شناسایی کرده و منابع محدود را به بهینه ترین شکل ممکن ، استفاده نمیاند. در این...

آموزش کسب و کار به کودکان و نوجوانان [+تکنیک های کاربردی]

دنیای کودکان دنیایی پر از کنجکاوی و خیال ‌پردازی است. اگرچه اغلب ما آموزش را صرفاً در قالب دروس مدرسه ‌ای مانند ریاضی و علوم تعریف می ‌کنیم، اما حقیقت این است که مهارت‌های زندگی ، به ‌ویژه مهارت ‌های اقتصادی و کسب‌ و کار نیز  ، می توانند تأثیر بسزایی بر آینده کودکان داشته...

استراتژی برندینگ برای کسب و کار های کوچک [+ راهکار های کم هزینه و عملیاتی]

امروزه،در این این بازار متنوع و گاهی اشباع شده ، ساختن یک برند دیگر فقط مخصوص شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های کلان نیست و برای هر کسب ‌و کار کوچکی که به فکر رشد و ماندگار شدن است، کاری حیاتی به حساب می ‌آید. شاید فکر کنید برندینگ یک کار  پیچیده است، اما با رعایت چند...

بهترین زمان تماس با مشتری [+تحلیل ساعت و روز های مناسب]

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا بعضی فروشنده‌ها با همان مقدار تلاشی که شما می کنید، نتایج بسیار بهتری می ‌گیرند؟ راز موفقیت آن‌ها چیست؟ در بعضی اوقات این موفقیت ها به خاطررعایت زمان بندی های صحیح رخ می دهند. تحقیقات کلاسیک و معتبر در این حوزه نشان می ‌دهد که انتخاب زمان مناسب...

نحوه برخورد با مشتری عصبانی [+راهنمای حل مساله با مشتری ناراضی ]

در دنیای کسب‌ و کار ،مساله ی برخورد با مشتری عصبانی ؛ آزمونی است که تفاوت میان یک برند معمولی و یک برند فوق‌العاده را آشکار می سازد. مشتری امروز، آگاه ‌تر، پرتوقع‌ تر و صدایی بلندتر از همیشه دارد و در عصر حاضر که صبر و حوصله افراد به شدت کاهش یافته، به سرعت...

اولین برخورد با مشتری [+راهنمای رفتار حرفه ای در ملاقات با مشتری]

در دنیای رقابتی امروز، موفقیت یا شکست یک معامله را اغلب ، در همان لحظات اول می توان حدس زد. در ملاقات های شما ، اولین برخورد با مشتری، یک فرصت طلایی است که می ‌تواند سرنوشت کل رابطه تجاری شما را رقم بزند. آیا می ‌دانستید که مغز انسان بر اساس تحقیقات روانشناسی، تنها...

فروش به مشتریان حساس به قیمت [+تکنیک های عملیاتی فروش به مشتری خسیس !]

در اکوسیستم پیچیده فروش، یکی از چالش ‌برانگیزترین موقعیت‌ها، تعامل با مشتریانی است که حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به قیمت دارند. این گروه از مصرف ‌کنندگان که در ادبیات تخصصی به عنوان “مشتری حساس به قیمت”  و در ادبیات عامه به عنوان ” مشتری خسیس ” ! شناخته می ‌شوند، نه تنها بخش قابل توجهی از...
1 2 3 10