بلاگ-طراحی و خلاقیت

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت
بلاگ

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت

برند رفرش (Brand Refresh) چیست ؟ [ تفاوت برند رفرش با ری برندینگ ]

در دنیای امروز حتی قدرتمندترین برندها نیز هر چند سال یک بار نیاز دارند چهره خود را جلا دهند ، صدای خود را باز تعریف کنند ، و تصویر ذهنی شان را با نسل تازه مخاطبان همسو سازند . این فرآیند همان چیزی است که در ادبیات حرفه ای برندینگ از آن با عنوان برند...

تبلیغات مینیمال : قدرت سادگی در تبلیغات و افزایش تعامل برند

در دنیای امروز که به صورت مداوم با سیلی از پیام‌های تبلیغاتی ، اعلان‌ها و محتوای دیجیتال بمباران می ‌شویم ، تمرکز و توجه مصرف ‌کننده به شدت پراکنده شده است . در چنین شرایطی ، تبلیغات مینیمال را می توان به عنوان یک راهبرد نوین و مؤثر ، برای ایجاد ارتباطی عمیق‌ تر با...

دیوید کارسون ، طراح گرافیک [+بیوگرافی و آثار David Carson ]

در تاریخ طراحی گرافیک، نام‌های کمی مانند دیوید کارسون ( David Carson) تداعی ‌گر پیشرو بودن و تغییرات بزرگ هستند. او مردی بود که بدون هیچ آموزش آکادمیک، با تکیه بر غریزه و شهود، تمام قواعد این رشته را به چالش کشید و از یک دبیر جامعه ‌شناسی و یک ورزشکار موج ‌سواری ، به...

تاثیر بسته بندی خلاقانه[+بررسی بسته بندی های جذاب ]

امروزه در شرایطی که مشتری ها از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، اما تمایل و حوصله بررسی  توضیحات و مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی های محصولات را ندارند. در عوض، بسیاری از مشتری ها به برند و یا ظاهر بسته بندی محصولات برای تصمیم گیری درباره این که بهترین محصول کدام...

انتخاب مناسب رنگ برند [+تحلیل رنگ ها و پیشنهادات]

رنگ‌ها بیش از آن‌چه می ‌پندارید، درباره‌ ی برند شما سخن می ‌گویند. رنگ برند نه ‌تنها بخشی از ظاهر کسب‌ و کار شماست، بلکه یکی از اثرگذارترین ابزارهای شکل ‌دهی به ادراک مخاطب است. انتخاب سنجیده‌ ی رنگ ‌ها می ‌تواند اعتماد بیافریند، هویت برند را تقویت کند و مخاطب را به تعامل و...

راب جانوف طراح بزرگ گرافیک [+مصاحبه و تحلیل لوگوی اپل]

راب جانوف (Rob Janoff) یکی از طراحان گرافیک برجسته و شناخته ‌شده آمریکایی است که بیش از همه به‌خاطر طراحی لوگوی نمادین شرکت اپل در سال ۱۹۷۷ مشهور است. او در کالور سیتی، کالیفرنیا به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دانشگاه ایالتی سن ‌خوزه در رشته طراحی صنعتی آغاز کرد. اما به ‌تدریج،...

انتخاب رنگ لوگو [+بررسی برندهای شناخته شده]

انتخاب رنگ لوگو یکی از حیاتی ‌ترین تصمیمات در هویت بصری برندهاست، چرا که رنگ‌ها به ‌طور ناخودآگاه بر احساسات، ادراک و تصمیمات مخاطبان تأثیر می ‌گذارند. رنگ مناسب می‌تواند پیام برند را تقویت کند، هویت آن را در ذهن مشتری ماندگار سازد و حتی بر رفتار خرید تأثیر بگذارد. در سری مقالات قبلی، به...

بهترین پالت رنگی در طراحی لوگو [+بررسی لوگوهای شناخته شده]

انتخاب پالت رنگی در طراحی لوگو چیزی فراتر از یک تصمیم زیبا شناختی است؛ رنگ‌ها زبان بصری برند هستند و می‌توانند هویت، پیام و احساسات مرتبط با آن را در یک نگاه منتقل کنند. یک پالت رنگی هوشمندانه نه ‌تنها به متمایز شدن برند در میان رقبا کمک می ‌کند، بلکه می ‌تواند به ایجاد...

ترکیب رنگی در طراحی لوگو [+تحلیل لوگو های معروف]

ترکیب رنگی در طراحی لوگو، یکی از ارکان اصلی طراحی هویت بصری برند است که با دقت و استراتژی انتخاب می‌ شود تا پیامی خاص و ماندگار را به مخاطب انتقال دهد. رنگ‌ها نه تنها به صورت بصری برند را از رقبا متمایز می ‌کنند، بلکه هر یک از آنها بار معنایی خاصی دارند که...

تکنیک های ترکیب بندی در عکاسی [+مثال های کاربردی]

ترکیب ‌بندی در عکاسی، فراتر از یک اصل زیبا شناختی، بنیانی برای خلق تصاویری تأثیرگذار و منسجم ایجاد میکند. این مفهوم به چیدمان عناصر بصری درون کادر دوربین می ‌پردازد و با بهره ‌گیری از قوانین و تکنیک‌های خاص، هدایت نگاه بیننده، ایجاد تعادل بصری و القای معنا را امکان ‌پذیر می سازد. شناخت و...

آموزش ترکیب بندی در عکاسی [+معرفی تکنیک ها با مثال]

آموزش ترکیب بندی در عکاسی یکی از مهم ‌ترین مباحثی است که هر عکاس، صرف ‌نظر از سبک و ژانرش، باید به آن مسلط باشد. ترکیب ‌بندی نه ‌تنها در هدایت نگاه بیننده و ایجاد هارمونی بصری نقش کلیدی ایفا می ‌کند، بلکه می‌تواند به تقویت پیام و احساس موجود در یک تصویر نیز کمک...

ترکیب ‌بندی در عکاسی [+28 تکنیک کاربردی]

ترکیب ‌بندی در عکاسی یکی از بنیادی ‌ترین مفاهیم  در این حوزه به شمار می رود . درواقع ترکیب بندی به چیدمان و سازماندهی عناصر بصری درون کادر عکس اشاره دارد. ترکیب بندی را می ‌توان به ‌عنوان مجموعه ‌ای از اصول راهنما توصیف کرد که به خلق تصاویری متوازن، زیبا و تأثیرگذار کمک می...

ترکیب بندی در طراحی گرافیک [15 تکنیک در ترکیب بندی]

ترکیب ‌بندی در طراحی، قلب و روح هر اثر بصری است. این فرآیند نه تنها به چینش اجزای مختلف، بلکه به هنر ایجاد هماهنگی و تعامل عناصر نیز می پردازد. در دنیای طراحی، هر عنصر به‌ طور جداگانه قادر به انتقال پیام خاص خود است، اما ترکیب‌ بندی هوشمندانه می ‌تواند آن‌ها را به یک...

طراحی احساسی چیست ؟ [خصوصیات و روش های طراحی حس گرا]

طراحی احساسی  یا (Emotional design) رویکردی است که در آن هدف از طراحی، برانگیختن احساسات و ایجاد تجربه ‌ای عمیق و تأثیرگذار برای کاربران است. این رویکرد تلاش می‌ کند از طریق سه سطح شناختی، ارتباطی معنادار میان کاربران و محصول برقرار کند: سطح حسی (Visceral): واکنش‌های ناخودآگاه و اولیه کاربر به ویژگی‌های ظاهری طراحی...

رنگ سال 2025 پنتون Pantone

رنگ سال 2025 پنتون با نام موکا موس   یا همان قهوه ای مایل به نسکافه ای (Pantone 17-1230) ، به دلیل ویژگی‌های احساسی و گرمای آرام‌ بخشش انتخاب شد. لیتریس آیزمن  (Leatrice Eiseman)، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، این رنگ را بازتابی از نیاز جهانی به هماهنگی و تعادل توصیف کرده است. این انتخاب که...
1 2 3 7