کارکنان صنعت تبلیغات محیطی خارجی (بیلبورد) با خطرات قریب‌الوقوعی چون سقوط مواجه می‌شوند.

مسیر پرتردد این افراد سکوی کم عرضی است که اندازۀ ارتفاع آن با زمین از سه تا سی متر متغیر است. بسیاری از سازه‌ها سکوهایی با چند سطح مختلف در پشت و جلوی خود دارند؛ پس صددرصد برای بالا رفتن مابین سطوح باید حفاظ سقوط قرار بگیرد.

  • نردبان‌های دسترسی که حفاظ قفسی دارد به صورت همیشگی روی سازه نیاز است.
  • استفاده مکرر از نردبان برای دسترسی به سکوها در اولویت است.

نقاط اتکای حفاظ سقوط

با بررسی و آزمون‌های مختلف، نقاط اتکای مناسب در سازه‌های تبلیغات محیطی شامل موارد زیر است:

  • کابل‌های ایمنی نصب شده روی سطوح کار که به همان اجزای خود سازه متصل است.
  • قلاب‌های نردبان و قلاب‌های چوپانی می‌تواند وسیله‌ای برای بالا رفتن از پلۀ بالای بیلبورد باشد و از بالای سازه متصل شود.
  • چفت کردن D-Ring از نظر استراتژیک به گونه‌ای طراحی شده که بسته بودنش، صدردصد انعطاف برای نقل و انتقال را میسر می‎سازد.

تمرین‌های خوب برای صعود و بالارفتن

  • ثابت نگه داشتن نردبان با سه نقطه تماس ثابت (دو دست و یک پا یا یک دست دو پا)
  • برای داشتن دو دست آزاد برای ابزارها و مواد اولیه هنگامی که درحال بالا یا پایین رفتن هستید، می‌توانید از سبد یا ابزار کیف‌مانندی برای بالا بردن روی سکو استفاده کنید.
  • استفاده از آویز یا کمربند نیم تنه (rest lanyard) به ابعاد یک مترونیم (این وسیله لزوماً محافظ سقوط نیست). این وسیله شما را قادر می‌سازد تا نردبان را ثابت کنید و هنگامی که نیاز به استراحت پیدا کردید، بدن را در حالت مطلوب استراحت دهید.
  • اگر ابزارهای قابل اتکا متصل هستند، باید باز با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد و به درستی آن را نگه داشت.

بالارونده‌های واجد شرایط

  • کارکنانی که از نردبان ثابت بالا می‌روند باید شایسته و واجد شرایط این کار باشند که این شرایط شامل توانایی فیزیکی برای ایمن بالا رفتن و توانایی کار در ارتفاع می‌شود.
  • کارکنان باید در خصوص خطرات سقوط کاملاً آموزش ببینند که این موارد شامل: استفاده از نردبان و بالابرها، استفاده از مهارها و تسمه یا طناب و کلاه ایمنی، استفاده از قلاب‌های نردبان و دیگر نقاط اتکا و در آخر آشنایی با روش‌های معاینه ابزار و متریال‌ها.

 

 

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s