تبلیغات تصویری در اطراف ما وجود دارد – از بیلبوردهای کنار جادهای گرفته تا تبلیغات تلفن همراه. تکنیکهای تبلیغاتی بصری بهترین رویکرد برای یک برند برای رسیدن به مشتریان خود هستند.
تبلیغات تصویری همیشه یک محصول را به طور مستقیم به فروش نمیرساند. گاهی اوقات یک ایده، یک چشمانداز و یا حتی یک فانتزی مربوط به آنچه که یک برند باید ارائه دهد را به فروش میرساند.
طراحان و ایده پردازان تبلیغاتی بر روی تعدادی از تاکتیکها برای بهینهسازی دسترسی و موفقیت تبلیغات بصری خود اتکا میکنند. برخی از این روشها عمدتا فنی به نظر میرسند، اما هنوز بسیاری از روانشناسی درگیر کشف تکنیک های جدید هستند.
ایزاکو در چند مقاله این مباحث را برای شما شرح میدهد در ادامه با ما همراه باشید…
روانشناسی رنگ
استفاده آگاهانه از رنگ اولین مثال است. این تکنیک در هر زمان و در هر نوع بازاریابی تصویری به کار میرود. روانشناسی رنگ به راحتی میتواند قابل فهم باشد یا مخاطب را به اشتباه بیاندازد. درصد کمی از تفاوت از هر رنگی می تواند درک اشتباهی را القا کند ، نه آن چیزی که هدف آن بوده است.
رنگ پسزمینه، عکاسی، فونت ها، لهجههای بصری و عناصر برند وجود دارد. بنابراین مهم است که هر بار در مورد پالت رنگ فکر کنید.
اهمیت هر رنگ و کاری را که انجام می دهد ، در نظر بگیرید. تبلیغات خلاقانه برای انتقال پیام بدون کلمات به رنگهای جالب توجه متکی است. انتخاب های ساده مانند استفاده از رنگ پررنگ برای دکمه تماس می تواند میزان کلیک را بسیار افزایش دهد.
ترکیب بندی
درست مانند استفاده از روانشناسی رنگ، یک ترکیببندی متعادل در هر نوع تبلیغ دیداری بسیار مهم است. ترکیب این است که همه عناصر در یک فضای بصری قرار داده میشوند.
راههای زیادی برای ایجاد یک ترکیببندی متعادل وجود دارد. قواعد اصلی برای یک ترکیببندی عالی، اصول گشتالت نامیده میشوند.
در تبلیغ پایین، ترکیببندی، مادر را در سمت چپ قرار میدهد در حالی که خورشید از سمت راست میتابد. متن زیر قرار داده میشود تا به آن یک حس مهم بدهد.
این تبلیغ از تکنیکهای ترکیببندی مثل قانون یک سوم، نقطه کانونی و مسیر دیداری برای ارسال پیام استفاده میکند.
قانون میانگین طلایی
به غیر از اصول گشتالت ، دو روش دیگر نیز وجود دارد که طراحان برای ایجاد تبلیغات بصری متعادل استفاده می کنند. اینها قانون یک سوم و نسبت طلایی است.
قانون یک سوم و نسبت طلایی ابزارهای بصری هستند که به طراحان در مکان فضایی به شیوهای که از نظر بصری جذاب باشد کمک میکند تا عناصر خودرا جایگذاری کنند.
قانون یک سوم بوم را به شش مستطیل مساوی – دو ردیف و سه ستون جدا می کند. با قرار دادن عناصر مهم در نقاط تلاقی مستطیل ها ، با حفظ تعادل بصری ، به آنها اهمیت بصری داده می شود.
نسبت طلایی یک ابزار دیداری است که نسبت دنباله فیبوناچی را دنبال میکند. همانند قانون یک سوم، ابزار نسبت طلایی برای هدایت کردن چشم در یک مسیر مارپیچ به سوی یک سوژه ی خاص می باشد