سوال بسیاری از صاحبان سایت وکسب و کارهای آنلاین این است که چگونه می‌توان رتبه الکسا را بهبود داد؟  ما درک می‌کنیم که این معیار برای شما و کسب‌وکار شما چقدر مهم است. به عنوان یک معیار عمومی، سرمایه گذاران و شرکا رتبه شما در الکسا را نگاه خواهند کرد و از آن به عنوان راهی برای ارزیابی ارزش کسب‌وکار شما استفاده خواهند کرد.
به همین دلیل، بهبود رتبه شما می‌تواند برای کسب و کار شما ارزش و پرستیژ ایجاد کند.

این قسمت برای کسانی است که با رتبه بندی الکسا شنا نیستند :
رتبه الکسا یک واحد است که خلاصه ای از عملکرد سایت مد نظرتان )با تمام سایت‌های دیگر در وب هم میتوانید آنرا مقایسه کنید) . اگر رتبه الکسای مناسبی ندارید ، به این معنی است که سایت شما نیاز به بازبینی دارد و شما باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا ارزش و قابلیت دید کسب‌وکار خود را به حداکثر برسانید. در کل، قدرت سایت شما در وب به عنوان رتبه شما در الکسا تفسیر میشود.

اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چطور می‌توانید الکسا سایت خود را بهبود بخشید، باید یک گام به عقب برگردیم. مهم است که ترکیب‌بندی الکسا را درک کنید تا درک کنید که چطور می‌توانید آن را بهتر کنید.

درک طریقه رتبه بندی الکسا بسیار مهم است ، با جزئیات این مسئله با ما همراه باشید.

رتبه الکسا چیست؛ نکاتی موثر و هوشمندانه برای بهبود آن

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسای شما برآورد میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت ها است. الکسا به این سوال پاسخ می دهد: در مقایسه با سایر سایت ها ، وضعیت سایت من چگونه است؟ توجه داشته باشید که از آنجا که رتبه یک معیار نسبی است ، رتبه سایت شما نه تنها به تعداد بازدید سایت تان بستگی دارد ، بلکه همچنین به سرعت لود و سایر ویژگی های مرتبط با بهینه سازی سایت نسبت به سایر سایت های دیگر نیز بستگی دارد.

الکسا چگونه داده های خود را بدست می آورد؟

الکسا دارای اطلاعات زیادی از ترافیک های جهانی است که متشکل از ترافیک میلیون ها نفر در سراسر جهان است. بر اساس  این داده ها ، الکسا تعداد بازدیدکنندگان سایت های موجود در اینترنت را تخمین می زند. این یک محاسبه پیچیده است که از سیستم های شناسایی و دور ریختن ترافیک جعلی یا هرزنامه نیز استفاده میکند.

 رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

هر روز ، الکسا میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحه هر سایت در طول 3 ماه گذشته را تخمین می زند. سایتی که بالاترین ترکیب بازدیدکننده و بازدید از صفحه را در 3 ماه گذشته داشته است در رتبه 1 قرار دارد. سایتی با کمترین رتبه در حدود 30 میلیون است. اگر در 3 ماه گذشته هیچ کس در صفحه اندازه گیری ما از سایتی بازدید نکرده باشد ، هیچ رتبه ای برای آن سایت وجود ندارد.

دلیل افت رتبه الکسا درچند روز اخیر برای سایت های ایرانی چیست - مجله تک دیتا

چگونه رتبه الکسا بهتری کسب کنیم؟

چندین روش وجود دارد که به بهبود رتبه الکسا کمک می کند:

محتوای جذاب و یونیک تولید کنید که مرتباً به روز شود و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان شما را فراهم کند. محتوایی که چنین ویژگی نداشته باشد در ایجاد مخاطبان وفادار موفق نخواهد بود. وقتی خوانندگان منابع را با ارزش و آموزنده می یابند ، آنها با تولید کننده محتوا رابطه برقرار میکنند که همان وب سایت شما است .اگر این محتوا برای آنها جذاب باشد ، آنرا در حساب های شبکه اجتماعی مختلف خود به اشتراک می گذارند . این کار بازدید کنندگان جدیدی را به سایت شما منتقل میکند که ممکن است به مشتری تبدیل شوند. محتوای با کیفیت نیز توسط موتورهای جستجو مانند گوگل امتیاز می گیرد ، این اقدامات در جهت دریافت سریعتر پاسخ های بهتر برای کاربر است. یکی از این امتیازات گوگل ، نشان دادن سایت شما در صفحه اول برای جستجو های مرتبط با حوزه فعالیت سایت شما است.

سایتهای مرتبط بیشتری را برای لینک به وب سایت خود (بک لینک) پیدا کنید. در غیر این صورت به عنوان لینک های ورودی شناخته می شود ، این روش به موتورهای جستجو کمک می کند تا به وضوح جایگاه شما را مشخص کنند و همچنین باعث افزایش اعتماد و کیفیت سایت شما می شوند. به عبارت دیگر ، بک لینک ها (از سایتهایی که عملکرد خوبی دارند) به سایت شما اعتبار می دهند. این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب و اصلی پشتیبانی شود .

آموزش کار با گوگل PageSpeed Insights | دیبا ارتباط

از طرف دیگر ، پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به صفحه دیگری منتهی می شوند. این موارد مفید هستند زیرا بازدیدکنندگان را به گشتن داخل سایت ترغیب میکند و آنها را با محتوای مرتبط داخل سایت شما مشغول میکند و نرخ درگیری سایت افزایش پیدا می کند. ایجاد محتوای درجه یک به همراه استراتژی های مختلف بهینه سازی ، و لینک دهی استاندارد ، برای موتور های جستجو بسیار ارزشمند است تنها چیزی که می ماند ، ارزش محتوا پیش بازدیدکنندگان شما است که باید دقت کنید محتوای جذاب و آموزنده ای برای آنها ایجاد کنید.

در کل ، بک لینک ها و لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای سایت شما را بفهمند و میزان ارزش آن را برای بازدید کنندگان تعیین کنند. اما اگرچه قسمت مهمی از استراتژی آنلاین شماست ، باید از لینک دهی به طور مناسب استفاده کنید. پیوند بیش از حد می تواند اعتبار یا خوانایی سایت شما را کاهش دهد و ممکن است توسط موتورهای جستجو ارزشش را از دست دهد.

سئو چیست - تعریف سئو وب سایت - نحوه کار موتورهای جستجوگر

کلمات کلیدی را پیدا کنید که باعث جلب بازدید می شوند و سایت خود را برای آن کلمات بهینه سازی کنید یا برای این کلمات کلیدی ازPPC یا همان تبلیغات کلیکی استفاده کنید . با کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی در می توانید درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه هستند و از چه کلماتی برای رسیدن و پیدا کردن آنها استفاده میکنند. برای انجام این کار میتوانید از گوگل ترند استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی رقبا را درک کنید و بدانید که آنها از چه عوامل موثری استفاده میکنند. تجزیه و تحلیل رقبای شما بسیار مهم است ، برای تجزیه و تحلیل سایت خود و رقبا میتوانید از سرویس های تحلیلگر گوگل و GTMetrix استفاده کنید. بنابراین با درک صحیح از معیارهای مهم در رتبه بندی و سئو ، به راهکار های مفیدی (برای شما و رقبایتان) می رسید و به شما امکان می دهد روند پیشرفت خود و رقبایتان را در دنبای مجازی پیش بینی کنید. همه این زوایا به شما کمک می کند تا شما را آگاه سازد و به شما امکان می دهد با آگاهی بیشتر ، تصمیم مناسبی برای شغل خود بگیرید که بر موقعیت شما در بازار تأثیر بسزایی می گذارد.

از روش های بهینه سازی برای موتور های جستجو استفاده کنید . سئو یک استراتژی بسیار مهم است که سزاوار وقت گذاشتن و توجه کردن است.

برای استفاده از سایت الکسا و تشخصی رتبه خود میتوانید از لینک تحلیلگر الکسا استفاده کنید.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها