تبلیغات محیطی خارج از خانه هم‌پا با توسعۀ شهرها، صنعت و کسب‌وکارهای خرد و کلان همواره پیش رفته است و امروزه با ادغام‌های سازمانی، تکنولوژیک و سخت‌افزاری مختلف، بستر حیات خود را گسترش می‌دهد. مادامی که زیست در شهر و تعامل انسانی در جریان است، داده‌های تبلیغاتی را نیز می‌توان در معرض دید آنها قرار داد. شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی با این نگرش می‌کوشند تا بیشترین توجه را سمت پروژه و کمپین‌های خود جلب کنند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی و شرح مختصری از سه کمپانی‌ نخست در زمینه تبلیغات محیطی بپردازیم. نکتۀ جالبِ بررسیِ پیش‌رو این است که هرکدام ازین کمپانی‌ها در سه قارۀ متفاوت اروپا، آمریکا و آسیا قرار دارند و در این بین JCDecaux واقع در فرانسه، با درآمد ۳٫۳۹۳ میلیارد یورویی در صدر نشسته است.


JCDecaux

در سال ۱۹۶۴، ژان کلود دکو مبلمان تبلیغات خیابانی را به وجود آورد. از آن زمان JCDecaux (در رأس صنعت جهانی) تنها نقش‌آفرین بین‌المللی است که منحصراً بر روی تبلیغات در فضای باز تمرکز کرده و در ۳ حوزه کسب و کار، فعالیت خود را گسترش داده است: مبلمان خیابانی، تبلیغات حمل و نقل و تبلیغات بیلبورد.

با ۱۳،۰۳۰ کارمند، JCDecaux در بیش از ۷۵ کشور در سراسر جهان حضور دارد.

 

Clear Channel Outdoor

Clear Channel Outdoor یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در جهان است که بیش از ۴۵۰،۰۰۰ نمایشگر محیطی در ۳۱ کشورِ آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی دارد. در ایالات متحده این شرکت در ۴۴ بازار از ۵۰ بازار برتر ایالات متحده فعالیت می‌کند و از پیشتازان شرکت‌های تبلیغاتی در فضای باز است که در حال حاضر با بیش از ۱،۲۰۰ نمایشگر دیجیتال سریعترین شبکه رو به رشدِ دیجیتال است.

 

Focus Media

Focus Media Information Technology با نام سابق Focus Media Holding شرکتی چینی که بزرگترین شبکه تبلیغاتی خارج از خانه در آن کشور است که از رایانما یا صفحۀ نمایش‌های دیجیتالی در محیط‌هایی مانند آسانسور تبلیغات را شروع کرد و هم اکنون مدعی است بزرگترین مرکز تبلیغات اینترنتی در چین است. این شرکت در سال ۲۰۰۳ پایه‌گذاری شد و از سال ۲۰۰۵ سهام این شرکت در ایالات متحده نیز معامله می‌شد. در سال ۲۰۱۳ Focus Media به یک کمپانی خصوصی تبدیل شد.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها