پنج راهبردی که در سال ۲۰۱۸ تجربه‌های پیشین در زمینه تبلیغات محیطی (Out Of Home – OOH) را تغییر داد.

پروژه‌های صورت گرفته در تبلیغات محیطی سال ۲۰۱۸ به نظر روندی مثبت را طی کرده است. طبق پروژه‌های اخیر Magna Global، سود حاصل از تبلیغات محیطی یا به اصطلاح OOH این شرکت در سال ۲۰۱۸ افزایش سه درصدی داشته، در حالی که MyersBizNet با پروژه‌هایش افزایش سود ۵.۵ درصدی را تجربه کرده است.

* نکته قابل توجه در مورد این دو این است که تنها دو رسانه آفلاین سودشان افزایش یافته: تلویزیون و OOH. دیگر رسانه‌های آفلاین مانند چاپ و رادیو کاهش سود داشته‌اند.

پرسشی که مطرح می‌شود این است که چرا جایی که دیگران شکست می‌خورند، تبلیغات محیطی توفیق می‌‎یابد؟

پاسخ این است که روند مداوم نوآوری و مدرنیزه شدن در طول سال ۲۰۱۸ ادامه داشت. رشد تکنولوژی، دسترسی بهینه‌تر به ابزارهای تحلیلی و تنوع مدیا برای مبلغان، دقت بهتر و فرصت‌های بیشتری که آنها در بازارهای مدرن نیاز دارند، فراهم کرده است.

ما در اینجا پنج روند برتر مؤثر در سال ۲۰۱۸ را جمع‌آوری کرده‌ایم. وقتی ما کمپین‌ها را طراحی می‌کنیم، برندها و سازمان‌ها با در نظر گرفتن هر کدام از این روندها می‌توانند از مقتضای هر کمپین حداکثر سود را ببرند.

۱)نرم‌افزار و تجهیزات خودکار (اتوماسیون) در حال بهره‌وری و کارایی بهتر هستند.

مبلغان و طراحان کمپین گزینه‌های نرم‌افزاری بسیاری پیش‌ روی خود دارند و سیستم‌های اتوماسیون در سال ۲۰۱۸ به عنوان پروژه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه، قدم به مراحل اولیه بلوغ خود گذاشته‌‌اند. تا میانۀ سال ۲۰۱۸ پنج شرکت بزرگ تبلیغات محیطی به سرپرستی JCDecaux’s BranDO اقدام به ادغام اتوماسیون نرم‌افزاری کرده‌اند. همزمان نرم‌افزارهای چندفروشندگی مستقل نیز سرویس «اجاره نرم‌افزار» (SaaS) را با آغوش باز پذیرفته‌اند که این امر برنامه‌ریزان را در حین پروسه سرویس‌های خرید و تولید پویاتر می‌کند.

انتظارات به‌گونه‌ایست که راندمان نرم‌افزار و اتوماسیون به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کند و تا بدین وسیله برنامه‌ریزان و مبلغان با روش‌هایی برای کاهش زمان خود برای فروش، زمان بیشتری را برای تمرکز بر استراتژی خود بخرند.

۲)دادهها برای هدفگیری بهتر و دقت اندازهگیری استفاده می شود

بهره‌وری از داده‌ها به سرعت در سراسر صنعت در سال ۲۰۱۸ در حال حرکت است. بهای گرفتن داده‌ها در سال‌های اخیر کاهش یافته است؛ به طوری که کمپانی‌های متوسط می‌توانند از مزایای آن به‌راحتی بهره ببرند.

انتظار می‌رود این داده‌ها در هر مرحله از فرایند OOH مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان حرکتی خلاقانه، برندها شروع به جمع‌آوری داده‌های مکان و مخاطبان خاص خود می‌کنند تا دقیقاً محتوای خود را در راستای آن خلق کند. تجزیه و تحلیل داده‌های رفتاری، گرایشی و جمعیت‌شناسی این اجازه را خواهد داد تا با دقت بیشتری مخاطب را هدف قرار داد؛ در حالی که از تراکم و استناد کردن همین داده‌ها می‌توان برای گزارش‌‌گیری دقیق‌تر استفاده کرد.

۳)موبایل همچون یک منبع اطلاعات و یک رسانه برای کمپین تبلیغاتی می‌تواند در نظر گرفته شود.

اسمارت فون قویاً در حال فتح کشورهاست؛ ۸۰ درصد از کاربران اینترنت، گوشی همراه دارند و مردم ۶۹ درصد از تعامل رسانه‌ای خود را با گوشی انجام می‌دهند. OOH به عنوان یکی از بهترین ترفندها، خود را در معرض قرار گرفتن در بازار موبایل همراه قرار داده است. یکی از تحقیقات Nielsen در پایان سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که پروژه‌های OOH در این زمینه، بالاترین میزان گردش مالی را نسبت به دیگر رسانه‌های آفلاین داشته است.

۴)” DOOH “Digital out-of-home به عنوان بازوی اصلی OOH کار خود را ادامه خواهد داد.

سالهای اخیر سرمایه گذاری های عظیمی در DOOH مشاهده می‌شود که این سرمایه‌گذاری چشم‌انداز OOH را تغییر داده است. در سال ۲۰۱۸ DOOH توانسته است برای اولین بار توسط ۵۰ درصد از جمعیت آمریکایی‌ها دریافت شود که در مجموع ۱۸ درصد از هزینۀ OOH را شامل می‌شود.

این افزایش حضور تبلیغات دیجیتالی محیطی، تنوع گزینه‌های رسانه‌ای را به همراه داشته است؛ از پوسترها گرفته تا بیلبورد و رفتن روی ایستگاه‌های اتوبوس٫ ترکیبی از مواردی که ذکر شد همراه با کمی انعطاف، درهای بسیاری را برای محتوایی درخور که کاملاً پویاست، می‌گشاید. در سال ۲۰۱۷، ناشران آگهی با جابجایی مرزهای فعل و انفعالات DOOH توسط داده‌ها، به موفقیت بزرگی دست یافتند. در سال ۲۰۱۸ با تست‌ها و روش‌های جدید مبلغان تأثیر قابل توجهی از خود به جای گذاشتند.

۵)بومی‌سازی، پیام‌های متنی و مکان‌های تبلیغی کاربردی در حال رشد هستند.

در سال  ۲۰۱۸ به وسیلۀ تکنولوژی‌های نوین، داده‌ها و فرصت‌های جدید، «تجربیات محلی» افزایش چشمگیری داشته است. خدمات رفاهی و عمومی مانند کیوسک اجارۀ دوچرخه یا ماشین یا مکان‌های دارای وای‌فای، مکان های اضافی برای OOH ایجاد می کنند تا مخاطبان مورد نظر را هدف قرار دهند. تکثیر DOOH به ساختن کمپین‌هایی پویا برای مخاطبان منجر شده است.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها