اخیرا در خلاقیت و طراحی به دو دسته سنتی و غیر سنتی تقسیم میشوند و مشتریان هم از طریق روش ها غیر سنتی و مدرن جذب میشوند

رسانه های سنتی رایج :

تبلیغات تلویزیون

تبلیغات رادیویی

تبلیغات در سینما

تبلیغات چاپی (بروشور ، مجله ، تراکت و …)

بیلبورد ها

تبلیغات با SMS

رسانه های غیر سنتی

چاپ روی ماگ و لیوان

چاپ رو کیسه های پلاستیکی

تبلیغات رویدادی (تبریک ، تسلیت و … )

اسپانسری

داخل تاکسی

آسانسور ها

بیلبورد های دیجیتالی یا سه بعدی

تفاوت بزرگی در تعداد مشتریانی که از تبلیغات های سنتی و غیر سنتی که متاثر شده اند وجود دارد  از این رو بیشتر تبلیغ کنندگان خلاق به تبلیغات های مدرن روی اورده اند

تابلوهای تبلیغاتی ، تبلیغات تلویزیونی و ایمیل مارکتینگ برای پیامهای تبلیغاتی رزرو شده اند. و مشتری می داند که برای دریافت پیام تبلیغاتی به آنجا می روند. به همین دلیل رسانه های غیر سنتی بسیار قوی هستند ، زیرا مصرف کنندگان را غافلگیر می کند. از این رو تبلیغات در مکان های غیر معمول چون مشتری را شگفت زده میکند پاسخ بهتری به شما میدهد و علت این شگفت زذگی آن است که وقتی میان یک سریال ده دقیقه پیام بازرگانی پخش میشود ، به واسطه سریال مشاهده کنندگان زیادی دارد ولی بدلیل اینکه از تبلیغات باخبر هستند تاثیر گذاری کمتری دارد.

تبلیغات های نامعمول

چند مکان برای تبلیغات نامعمول وجود دارند که برای انواع خاصی از محصولات جواب میدهند ، اما توجه بیشتری نسبت به روش های معمولی جلب میکنند که در ادامه با برخی از آنها آشنا میشویم


میوه و سبزیجات در فروشگاه های مواد غذایی

معمولا فروشگاه های مواد غذایی در ایران بصورت فله ای فروش دارند ولی برخی فروشگاه ها برای پرستیژ کاری محصولات خود را بسته بندی میکنند و داخل سلفون میپیچند.

در اینجا میتوانیم با کمی خلاقیت ، از خواص هویج یک طرح جالب استخراج کنیم. مثلا  یک شخصی با چشم عقاب روی بسته بندی میگذاریم و برند خود را روی آن میچسبانیم و اگر فله ای باشد میتوانیم روی پلاستیک های خود چاپ کنیم

داخل برنامه ها و بازی های موبایل

بیشتر برنامه های رایگان از طریق تبلیغات کسب درامد میکنند . وقتی که برنامه های رایگانی که کیفیت خدمات رسانی بالایی دارند و  طرفداران زیادی برای برای خود جذب کرده اند چه موقعیتی بهتر از این . و یا درصورت وجود بودجه بیشتر میتوانید در گیم های بزرگ تبلیغ کنید. هرچند این روش در ایران کاربرد ندارد ولی اگر بصورت بین المللی کار میکنید ، میتوانید با شرکت های بازیسازی تعامل داشته  باشید . مثلا شرکت راک استار برای بازی  جی تی ای  ۵ برای بنر ها و بیلبورد های خیابان های داخل بازی تبلیغ میکرد

در فرودگاه

اگر شما پرواز هوایی داشته باشید قطعا متوجه اتلاف وقت در فرودگاه شده اید و این باعث میشود که شما خود را با هرچیزی سرگرم کنید تا متوجه سختی گذر زمان نشوید و این بر جلب مخاطب به تبلیغ شما موثر است. یک روش دیگر تبلیغ در فرودگاه این است که تبلیغ خود را بصورت چاپی روی چمدان ها بچسبانید. در این شرایط اگر شما در محیط فرودگاه سرمایه گذاری کنید قطعا پاسخ میگیرید.

وب سایت های مرتبط

وب سایت های علمی و خبری جزء محبوب ترین وب سایت ها برای افرادی که تمایلی به اتلاف وقت در اینترنت ندارند است. این وب سایت ها بدلیل بروز بودن مطالب دارای رتبه سئو بالایی هستند که با سرچ ساده ای میتوان به آنها دسترسی داشته باشید. شما میتوانید با ایجاد تبلیغ بایک سایت مرتبط به پیشرفت کار خودتان سرعت دهید . و به این نکته توجه داشته باشید که حتما وب سایت مرتبطی پیدا کنید مثلا شرکتی که در زمینه مواد غذایی فعالیت دارد نمیتواند در سایتی که اخبار سیاسی دارد فیدبک مناسبی بگیرد.

شما همیشه باید سعی کنید مخاطبان خود را شگفت زده کنید چون با شرایط حاضر که افراد در تبلیغات غرق هستند خلاقانه رفتار نکنید زمین میخورید . در صورت تمایل به تبلیغات در رسانه مختلف با ایران زمین در ارتباط باشید. برای مشاهده نمونه کارها میتوانید به پبج اینستاگرام مراجعه کنید.

منبع:thebalancecareers.com

ارسال دیدگاه برای %s