کلمات خود از بهترین فروشنده ها هستند . بویژه در فضای مجازی که عمدتا مبتنی بر متن است .مردم روزنامه ها و مجله ها را رها کرده اند و از طریق اینستاگرام ، کانال های تلگرام ، پیام رسان های ایرانی ، فیسبوک ، توییتر و … به صفحات مد نظر خود وصل میشوند . تا جایی که تبلیغ کنندگان فقط ۳ ثانیه وقت برای معرفی یا فروش محصول خود دارند.

کدام کلمات را استفاده کنیم

شما : “شما” این کلمه جادویی قدرتمندترین در تبلیغات است . این کلمه تاثیرگذاری مستقیمی روی کاربر برای اقدام دارد و او را تحریک میکند . اگر شما در تبلیغ خود بگویید : ( من مردم را پولدار میکنم ) . این یک بحث است ولی اگر بگویید : ( من شما را پولدار میکنم چیز دیگریست . البته باید نیاز مخاطب خود را بشناسید و در تبلیغ خود از آن استفاده بکنید . بعنوان مثال در یک منطقه ای که افراد جایگاه سوخت LPG ندارد شما وارد شوید و بگویید : ( من مشکل سوخت شما را حل خواهم کرد  و دیگر نیاز نیست تا آن سر شهر برای سوخت گیری بروید) .

نتایج : این کلمه مترادف موفقیت است . همه ما میخواهیم بدانیم که با این هزینه ای که میکنیم ، بهترین محصول را در این رنج قیمتی خرید میکنیم یا خیر . بنابر این اگر شما از طریق آمار ، نظرات مشتریان قدیمی و تست عملی قدرت خود را به مشتری نشان دهید ، میتوانید اعتماد بسیاری از مخاطبان را جلب کنید .

سلامتی : این کلمه استفاده های زیادی در زمینه های مختلفی مثل آلودگی هوا ، بهداشت فردی ، مواد خوراکی و … میشود . ولی منظور ما این نوع سلامتی ها نیست . بلکه منظور ما “سلامتی مالی” است . اگر شما بتوانید با استفاده از استراتژی ترس این کلمه را درشت جلوه دهید ، مشتریان به دنبال شما خواهند افتاد .

ضمانت : این کلمه امنیت را به کار شما می آورد . استفاده از این کلمه هر نوغ شک را از بین می برد . در تبلیغات ، ضمانت یک عهدی و قولی است که شرکتی به خریدار می دهد . ضمانت های مانی-بک یا همان بازگشت وجه بسیار قدرتمند هستند و ریسک خرید یک محصول جدید را به پایین ترین حد میرسانند .

کشف(اختراع) : استفاده از این کلمات باعث تحریک مخاطب برای یک تجربه جدید است . و در تبلیغ خود این اختراع یا کشف را باید طوری نشان دهید که مخاطباتان فکر کند که محصول شما ارزش امتحان کردن را دارد.

اثبات شده : وقتی که شما یک محصول کاملا جدید تولید می کنید ، چالش ناشناس بودن برایتان ایجاد میشود . وقتی شما ناشناس باشید کمتر کسی به شما اعتماد می کند و شما باید با استراتژی ها مختلف محصول را بدست چند مشتری برسانید تا نظرشان را دریافت و منتشر کنید و اعتماد ها را جلب کنید .

امن (یا امنیت) : ما از محصولی که میخریم تقاضای امنیت داریم . مثلا وقتی برای فرزند خود وسیله بازی خرید میکنید ، توقع دارید که با استاندارد ساخته شده باشد و به فرزند دلبندتان آسیب نزند. شما میتوانید از تضمین امنیت در محصولات خود استفاده کنید. مثلا “روغن موتور های ما ۱۰۰% از یخ زدن در امان هستند”

صرفه جویی :  همه افراد حتی سرمایه داران هم تمایل به قناعت و صرفه جویی دارند و این قائده منطقی است . صرفه جویی که شما میخواهید در تبلیغات مینویسد میتواند در زمینه های مختلف مانند صرفه جویی در زمان ، هزینه و … باشد .

جدید : بسیاری از مردم جدیدترین ها را طلب میکنند . حتی اگر تفاوت خاصی با نسخه های قدیمی تر نداشته باشند . حتی برخی از مصرف کنندگان همیشه بدنبال جدیدترین تلفن همراه ، مدل ماشین ، مد هستند .

بهترین : هر کدام از ترین ها دارای قدرتی خارق العاده هستند که میتوانند یک حس واقعی به مخاطب القاء میکند . مثلا “برنده جایزه باکیفیت ترین خودرو ایرانی” . اما از همه قدرتمند تر کلمه “بهترین” است . چون مختص به زمینه خاصی مانند کیفیت ، طراحی و … نیست و همه ملاک ها را در بر میگیرد .

حالا : رضایت بخش بودن برای مردم خیلی مهم است . مخصوصا در عصر سرعت . شما فقط باید به این نکته توجه کنید که حالا یعنی حالا . مصرف کننده منتظر پاسخ و بازخورد لحظه ای شماست . برای تحریک مشتری به اقدام لحظه ای شما باید یک امتیاز برای او قائل شوید مثلا “همین حالا تماس بگیرید و از تحویل رایگان و یک هدیه ما بهره مند شوید.

رایگان : وقتی یک چیزی واقعا رایگان است ، مصرف کننده خواهد نشست و توجه خواهد کرد . مثلا نسخه های تریال یا همان آزمایشی ، ارسال رایگان و … میتواند بسیار تاثیرگذار باشد و با چند کلمه شما را به یک دستگاه قدرت ساز در تبدیل کند.

فرصت : فرصت هایی که شما ایجاد میکنید باید طوری باشد ک هدف مخاطبانتان باشد . میتوانید به مشتریان خود فرصتی بدهید که هم خود به آن نیاز داشته باشید و هم مشتری به آن . مثلا خبر استخدام در کسب و کار خود را پخش کنید .

آسان ترین : مصرف کنندگان و هدف گذاران میخواند که محصولاتشان ، زندگی هایشان را راحت تر کند . آنها نمیخواهند که محصولی که خرید میکنند جز دردسر برایشان چیزی نداشته باشد . اگر محصول شما چنین پتاسیلی را دارا است ، شما یک امتیاز بزرگ در جهت فروش محصول خود دارید .

مقایسه : اگر شرکت شما یک شرکت رده بالا است و نسبت به رقبا در زمینه هایی برتری دارد شما میتوانید با استفاده از نکات مثبت و برتری خود به رقیب و بزرگنمایی عیوب رقیب ، آنرا کنار بزنید . یکی از بزرگترین جنگ های مقایسه ای میان دو کمپانی BMW و مرسدس بنز است که حتی به بیلبورد های همدیگر رحم نمیکنند .

یکتا یا بی همتا : با استفاده از این کلمه ، شما یک حسرت ایجاد می کنید که توجه مردم را به خود جلب می کند. با این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود محصولات شما از رقابت متمایز شوند. مثلا اگر در رستوران خود دستور پخت بی نظیری دارید ، به مشتریان خود اطلاع دهید.

جهت تبلیغات کسب و کار خود چکار کنیم ؟

جهت تبلیغات و مشاوره حرفه ای میتوانید با کارشناسان کانون تبلیغاتی در این لینک تماس بگیرید.

منبع : thebalancecareers

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها