فیلمنامه تیزر تبلیغاتی: چگونه یک سناریوی تبلیغاتی بنویسیم؟

تبلیغات دارای اجزایی از جمله شعار، فیلمنامه یا سناریو، تصاویر، علامت تجاری و طرح است.

در حالی که برخی افراد ممکن است استدلال کنند که محتوای بصری مهمترین مؤلفه یک تبلیغ است،

این مهم بدون فیلمنامه یا سناریوی تبلیغاتی وجود خارجی نخواهد داشت!

به عنوان فردی که صاحب یک کسب و کار کوچک است، ممکن است از قبل اهمیت یک اسکریپت تبلیغاتی جذاب را بدانید.

اگرچه استفاده از یک تیم خلاق برای نوشتن برای شما، ممکن است با بودجه شما سازگار نباشد،

این امکان برای شما وجود دارد که کمپین تبلیغاتی خود را در دستان خود بگیرید.

دانش گسترده شما در مورد محصول و احساس نیازهای بازار هدف شما، می تواند به شما کمک کند تا یک نسخه تبلیغاتی عالی داشته باشید.

هدف یک فیلمنامه تبلیغاتی این است که به وسیله تصاویر و تمهیداتی که اندیشیده می شود برای ساخت تیزر تبلیغاتی که فروش شما را بالا می برد یا نام شما را سر زبان ها می اندازد، آماده شوید.

اما دقیقاً چگونه می توان یک فیلمنامه عالی برای یک تبلیغ نوشت؟

نوشتن یک فیلمنامه تبلیغاتی عالی


پژوهش و تحقیق

شما نمی توانید یک اسکریپت بنویسید بدون اینکه تحقیق کنید مشتریان شما دقیقاً چه می خواهند

و به چه چیزهایی پاسخ می دهند. باید بدانید نقاط نیاز آنها چیست، چه نوع پیشنهادی را از طریق تبلیغات ارائه دهید و به دنبال کدام راه حل برای شان باشید.

بررسی ماموریت شرکت


هر کاری که یک کسب و کار انجام می دهد به ماموریت و همچنین فرهنگ برند آن بازمی گردد.

برای اطمینان از اینکه ایده هایی که ایجاد می کنید با فرهنگ شرکت تضاد ندارند، لحظه ای را به بررسی بیانیه ماموریت سازمان اختصاص دهید.

مراقب رقابت باشید


نظارت بر آنچه رقابت انجام می دهد.

این به شما کمک می کند تا ایده هایی در مورد اینکه با اسکریپت و تیزرهای های تبلیغاتی خود چه کاری انجام دهید، به دست آورید. به کارهایی که دیگران انجام می دهند نگاهی بیندازید تا مشخص شود آیا شما کاری مشابه یا کاملا متفاوت انجام خواهید داد.

نیروها را جمع کنید


اگر توانایی پرداخت هزینه به یک تیم خلاق را ندارید، تیم خود را دور هم جمع کنید و شروع به طوفان فکری کنید. خلاقیت های درونی خود را احضار کنید و فیلمنامه ای بنویسید که مشتریان شما را شگفت زده کند و محصول یا خدمات شما را بفروشد.

گام های خود را محکم بردارید


یک فیلمنامه تبلیغاتی با جمله بندی هیجان انگیز، قدرتمند و مختصر بنویسید.

تبلیغات خود را با قوی ترین بیانیه شروع کنید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید.

شما می خواهید آنها تبلیغات شما را به یاد داشته باشند و برای مدت طولانی در مورد آن صحبت کنند.

آنچه را که باید بدانند به آنها بگویید


هیچ چیز بدتر از ایجاد یک تبلیغ فوق العاده نیست که در پایان مشتریان بدون هیچ جزئیاتی در مورد نحوه خرید رها بشوند. تمام اطلاعات مورد نیاز را به آنها بدهید و یک عملی برای اقدام مانند “با ما تماس بگیرید” یا “از وب سایت ما بازدید کنید” داشته باشید.

چگونه یک فراخوان عالی بنویسیم


1. از یک Call To Action قوی برای شروع فراخوان خود استفاده کنید.


به مخاطبان خود اجازه دهید دقیقا بدانند که می خواهید چه کاری انجام دهند.

زمان را از دست ندهید CTA را با عمل مورد نظر شروع کنید.

2. از کلماتی استفاده کنید که احساسات یا اشتیاق را برانگیزد


شما می خواهید بتوانید موج قدرتمندی را در بین مخاطبان خود برانگیزید زیرا آنها مشتاق هستند.

اگر CTA شما مطابق این موارد باشد، مخاطبان شما در کنار شما مشتاق خواهند ماند.

3. به مخاطب خود درکی بدهید که چرا باید اقدام مورد نظر را انجام دهد


به آنها بگویید چه چیزی برای آنها مفید است.

این ارتباط عمیقی با ارزش پیشنهادی شما یا نقطه فروش منحصر به فرد شما (USP) دارد.

4. کاری کنید که FOMO برای شما کار کند


مفهوم جدید ترس از دست دادن، که با نام FOMO شناخته می شود،

روشی بسیار مؤثر برای ایجاد انگیزه در افراد است.

وقتی مردم فکر می‌کنند که ممکن است شانسی را از دست بدهند ممکن است دیگر هرگز اتفاق نیفتد،

خیلی سریع دست به اقدامی می زنند.

5. بدانید مخاطبان شما چگونه به اینترنت دسترسی دارند


CTA خود را بر اساس دستگاهی که مخاطبان شما برای دسترسی به وب سایت شما از آن استفاده می کنند، سفارشی کنید.

6. کمی خلاقیت به خرج دهید


CTA خود را به روز و جالب نگه دارید همانطور که باید به طور کلی در نسخه تبلیغاتی خود انجام دهید.

7. وقتی مناسب است از اعداد استفاده کنید


ما با دیدن اعداد به خوبی پاسخ می‌دهیم، زیرا به ما کمک می‌کند تا بفهمیم آیا ارزش دارد برای اقلامی که شدیداً می‌خواهیم پول پرداخت کنیم یا خیر؟

با کانون تبلیغاتی ایران زمین در تماس باشید


اگر مشتاق ساخت یک تیزر تبلیغاتی برای برند خود هستید، عاشق توسعه ایده‌های جدید و همچنین فروش ایده‌های خود به مردم هستید، با کارشناسان ما در دو شعبه تهران و قم در تماس باشید.

نگارش: حسام بهمن (کارشناس تولید محتوا در کانون تبلیغاتی ایران زمین)

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها