دنیای آگهی های تبلیغاتی (Banner) به سرعت در حال تغییر است. چند سال قبل بنر های تبلیغاتی مد روز بود، بازدید کنندگان مرتبا روی آن کلیک می کردند، بنر های خوب به دشواری یافت می شدند، و قیمت ها رو به افزایش بودند. اما امروزه وضع فرق کرده است!

طی دو سال گذشته قیمت این بنر ها رو به کاهش گذاشته است. دیگر به دست آوردن فضای خوب و مناسب برای بنر به آن اندازه دشوار نیست، و میزان کلیک کردن ها رو به کاهش است. امروزه از بنر های تبلیغاتی در وهله نخست برای نیل به اهداف مربوط به بنر های تجاری استفاده می شود.

اما علیرغم وجود مطبوعات و رسانه ها، بنر های تبلیغاتی هنوز هم می توانند به عنوان یک وسیله تبلیغاتی کاملا موثر باشند، به شرط آن که به نحو احسن ایجاد شده و در محل مناسبی قرار گیرند.

تبلیغ اینترنتی
تبلیغ اینترنتی

هم اکنون شاهد حرکت به سمت تبلیغات با استفاده از رسانه های غنی و پر محتوا هستیم. تبلیغ آنلاین، درست مانند تبلیغ آفلاین، محصول مورد نظر را در برابر دید همگان قرار می دهد. برای ایجاد بنر های تبلیغاتی باید از راهکار هایی متناسب با محصول، اهداف بازاریابی، و بودجه برخوردار باشید.

حضور بهتر در اینترنت از طریق بنر های تبلیغاتی

امروزه تبلیغ در اینترنت، در تمام بودجه های تبلیغات در تجارت در سرتاسر جهان جای خود را به صورت یک عنوان مستقل باز کرده است. بنر ها یکی از راه های آگاهی دادن به مشتریان درباره سایت و افزایش ترافیک آن به شمار می رود.

بنر ها بر روی سایت هایی قرار می گیرند که احتمالا مخاطبان بازار هدف به آن جاها رفت و آمد دارد، و بدین ترتیب مخاطبان این بازار ترغیب می شوندکه کلیک کرده به دیدن سایت بشتابند!

استراتژی های کسب و کار سودمند
استراتژی های کسب و کار سودمند

در اینترنت فضا های تبلیغاتی بسیار متفاوتی وجود دارد. بنر های تبلیغاتی را می توان بر روی موتور های جستجو، سایت های پر محتوا، سایت های تبلیغاتی، و مجلات آنلاین قرار دارد که مزایای چندی را در بر دارد:

پاسخ به این تبلیغات را می توان ظرف یک روز با نرم افزار تحلیل ترافیک وب سنجید.

مقدار اطلاعاتی که در صورت بازدید از سایت قابل ارائه است، بسیار فراتر از اطلاعاتی است که می توان با یک مبارزه تبلیغاتی سنتی ارائه نمود.

هزینه ایجاد و پیشبرد مبارزه تبلیغاتی به صورت آنلاین بسیار کمتر از رسانه های سنتی است.

پیش از این تبلیغات به طور سنتی توسط یک بنگاه روابط عمومی یا شرکت تبلیغاتی که به نحوه ی در ارتباط با بازاریابی بودند، صورت می گرفت. بنگاه های روابط عمومی یا تبلیغاتی مسئول ایجاد تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و چاپی برای حرفه مورد نظر بودند. آنها با رسانه ها تماس می گرفتند، و پس از مرور انتشارات مناسب، روز شمار های ویراستاری، قیمت ها و تخفیف هایی که به دلیل استفاده کمتر می توانستند بگیرند، برنامه تبلیغاتی را خریداری می کردند.

سپس تبلیغات تدریجا و در طول دوره مبارزه تبلیغاتی منتشر، و در نهایت در معرض دید عموم مردم قرار می گرفت. پس از پایان مبارزه تبلیغاتی، بنگاه روابط عمومی یا شرکت تبلیغاتی میزان موفقیت چنین مبارزه ای را برای بازاریابی مورد سنجش و ارزیابی قرار می داد. اگر هدف تنها فروش X تعداد از فلان جنس بود، چنین ارزیابی بسیار ساده بود؛ لیکن اگر می خواستیم با تبلیغات خود در مردم آگاهی نسبت به مارک خویش به وجود آوریم، آن وقت کار ارزیابی بسیار دشوارتر می شد.

توجه به بازار هدف
توجه به بازار هدف

امروزه بنر های تبلیغاتی طی مدت بسیار کوتاه تری به وجود می آیند، و به سرعت بر روی وب سایت قرار می گیرند. نرم افزار ترافیک وب می تواند روز بعد به شما بگوید که بنر تبلیغاتی درست کار می کند یا نه؛ این کار با ردگیری تعداد بازدید کنندگانی که با کلیک کردن بر روی آن ها به شما رسیده اند، صورت می گیرد. بدین ترتیب این فرصت را خواهید داشت که سایت را که روی آن تبلیغ می کنید تغییر دهد، یا بنر تبلیغاتی را عوض کنید و ببینید قادر خواهد بود جمعیت بیشتری را به خود جلب کند یا خیر.

استراتژی های تبلیغات در اینترنت

هنگام پی ریزی استراتژی تبلیغاتی خود، لازم است که از اهداف مبارزه تبلیغاتی خاص خود آغاز کنید. معمول ترین اهداف مبارزه تبلیغاتی آنلاین از این قرارند:

ایجاد آگاهی نسبت به آرم تجاری

افزایش ترافیک وب سایت

ایجاد انگیزه در مردم و بالا بردن فروش

ارسال دیدگاه برای %s