بلک فرایدی چیست ؟ چگونه بازاریابی میشود؟

بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی پرترددترین و پرهیاهوترین روز خرید سال است. این روز بعد از جشن‌های شکرگزاری می‌آید و به طور معمول نمایانگر شروع فصل خرید برای  تعطیلات کریسمس است.

در واقع بلک فرایدی زمانی است که باید تلاش کنید عملکرد انتهای سال را  به عنوان یک صاحب کسب و کار بهبود بخشید

داشتن استراتژی مارکتینگ در  بلک فرایدی ضروری است اگر می‌خواهید از رفتارهای افزایشی مصرف‌کنندگان در این زمان بهره‌مند شوید  یک کمپین خوب می‌تواند حجم فروش را افزایش دهد و شما رااز رقبا جلو بیاندازد.

بلک فرایدی همچنین به عنوان عاملی برای جلب مشتریان جدید عمل می‌کند و در یک رویداد  ،  دیده شدن  برند را افزایش می‌دهد.

فهم مصرف‌کننده مدرن

روشهای خرید مردم در دهه گذشته به طور چشمگیری تغییر کرده‌است. مصرف‌کنندگان به دنبال تجربه‌های دیجیتال و سهولت در خرید هستند.

آنها می‌توانند با کمترین تلاش قیمت‌ها و معاملات فروشگاه‌های الکترونیکی مختلف را مقایسه کنند.

اما عصر دیجیتال نیز مزایای خود را برای تاجران دارد. مخاطب شما دیگر محدود به کسانی که از درهای فیزیکی شما عبور می‌کنند نیست، بنابراین شما باید با یک استراتژی فروش و مارکتینگ در بلک فرایدی آماده باشید که خارج از خدمات فیزیکی ارائه شود.

 

 

 

 

آیا بلک فرایدی استراتژی خوبی است؟

 بلک فرایدی ممکن است یک استراتژی بازاریابی مؤثر باشد به دلیل افزایش ترافیک مصرف‌کننده این امکان را به شما می‌دهد که محصولات جدیدتان را برای فروش را تست کنید و موجودی هایتان را خالی کنید.

با این حال، استراتژی باید با دقت برنامه‌ریزی شود تا از دست دادن سود به دلیل تخفیفات  بلک فرایدی جلوگیری شود.

کسب‌وکارها باید حتی اگر مکان فیزیکی داشته باشند، برنامه‌ریزی برای بخش  آنلاین داشته باشند.

 به گفته ارائه‌دهنده اتاق انتظار مجازی Queue-It، در سال گذشته 87.2 میلیون مصرف‌کننده آمریکایی در بلک فرایدی در خرید آنلاین شرکت کردند.

 این  یعنی بیش از یک سوم جمعیت بالغ  ! اگر بهترین نتیجه و بیشترین مشتری را می خواهید، بهتر است گزینه‌های آنلاین را ارائه دهید.

اکنون چند ایده برای بلک فرایدی را بررسی میکنیم که می‌تواند فروش‌های آنلاین شما را تقویت کرده و نرخ تبدیل را به حداکثر برساند:

۱. پیش‌نمایش معاملات برای دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی:

از شبکه‌های اجتماعی برای تشویق مشتریان به عضویت در باشگاه مشتریان و افزایش حضور آنلاینتان استفاده کنید. با ارائه دمیی از محصولات خود ، دنبال‌کنندگان فعلی را جذب کنید و جلب دنبال‌کنندگان جدید را هدف قرار دهید.

۲. باشگاه مشتریان

ایجاد و حفظ یک لیست شماره و یا ایمیل قوی نه تنها برای بلک فرایدی بلکه در طول سال موثر است.

به مشتریان خود اطلاع دهید که چه معاملاتی برای بلک فرایدی برنامه‌ریزی کرده‌اید.

از سرراستی و وضوح در سطرهای موضوع استفاده کنید و مشتریان ویژه خود را با ارائه تخفیف‌های زودهنگام قبل از بلک فرایدی سورپرایز کنید. ایمیل به عنوان یکی از کانال‌های بازاریابی مؤثرتر، حتی از بازاریابی همکار و رسانه‌های اجتماعی موثرتر است.

۳. استفاده از ریتارگتینگ

استفاده از ریتارگیتنگ یک ابزار عالی برای بهبود بهره‌وری کمپین‌های بازاریابی است.

هر فروشگاه آنلاین باید یک سیستمی داشته باشد تا سبد های رها شده هم از طریق وبسایت های مختلف و هم از طریق پیامک به مشتریان یاد آوری شود

۴. تخفیف‌ به به صورت ساعتی:

بعضی از پیشنهادات بلک فرایدی هفته‌ها قبل اعلام می‌شوند، حالا دیگر می‌توانید از تخفیف‌های سریع و یا ساعتی استفاده کنید.

فروشگاه آنلاین شما می‌تواند تخفیفات را به صورت ساعتی ارائه دهد، باز کردن پنجره زمانی محدود برای صرفه‌جویی در محصولات یا دسته‌بندی‌های خاص.

۵. هدایای تبلیغاتی رایگان با خرید:

همه عاشق هدایای رایگان هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که یک اهدای تبلیغاتی یا یک محصول با نشان تجاری خود را به معاملات بلک فرایدی خود اضافه کنید.

آنها می‌توانند به یک سفارش به عنوان پاداش اضافه شوند یا در ایمیل بلک فرایدی خود اعلام کنید که هدایای  رایگان با خریدهای بلک فرایدی شما همراه خواهند بود.

شما می‌توانید نوع هدایا را برای اهدا انتخاب کنید.

این می‌تواند هر چیزی از تی‌شرت گرفته تا عروسک یا فنجان مسافرتی باشد.

یک هدیه کوچک می‌تواند در ایجاد ارتباطات موثر با مشتریان کمک کند و هنگامی که در شهر پوشیده می‌شود، هدایای تبلیغاتی مانند کلاه‌های گرمایی، با برند شما تبلیغات رایگان برای شما هستند.

حتی میتوان از کوپون ها و کد تخفیف برای خرید های بعدی استفاده کرد که علاوه بر جنبه هدیه ای که دارد. ترغیبی است برای خرید های آینده.

۶. معرفی یک محصول جدید برای بلک فرایدی:

معرفی یک محصول جدید برای بلک فرایدی بدون شک باعث جلب توجه به برند شما می‌شود. این همچنین فرصتی است که با ترغیب مشتریان موجود به تداوم مراجعه به کسب و کار شما برای محصولات جدید، اقدام به فروش بیشتر کنید.

معرفی محصولات جدید یک راه برای تبلیغ جذاب برنامه‌های بازاریابی تعطیلات و گسترش مخاطبان شما است.

حتما این محصولات جدید را در پست‌های شبکه‌های اجتماعی گنجانده و آنها را در صفحه اصلی وبسایت خود نشان دهید.

۷.  استفاده از بازی ها برای جوایز و تخفیفات:

یکی از ایده‌های محبوب و متداول برای سایت‌های تجارت الکترونیک، اضافه کردن بازی های مجازی ساده است که جوایزی مانند کد های تخفیفات را ارائه می دهد.

 این یک راه سرگرم‌کننده برای مشتریان است تا شما را به رقبایتان ترجیح دهند.

جوایز ممکن است شامل کارت هدیه، لوازم تبلیغاتی شرکت، تخفیف سفارش، تخفیف اشتراک، ارسال رایگان و غیره باشد.

۸.  داشتن صفحه فرود بلک فرایدی:

مهم است که مشتریان یک مرکز برای دسترسی به تمام موارد فروش بلک فرایدی شما داشته باشند.

 یک صفحه فرود یا لندینگ پیج برای رویدادهای فروش، به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی کالاها را بررسی کنند و با تصاویر جذاب  تشویق به خرید شوند..

۹.  ارائه بسته‌های تخفیف دار یا هدیه رایگان:

در نظر بگیرید که چندین محصول را به صورت یک مجموعه هدیه جذاب و مناسب با هم ارائه دهید.

 اینکار می‌تواند با محصولاتی مرتبط با یکدیگر باشند و به قیمت کمتری نسبت به خرید تکی خود فروخته شوند.

مطمئن شوید که مشتریان می‌فهمند که دقیقاً چه میزان تخفیفی در این پیشنهاد لحاظ شده است

 همچنین می‌توانید تخفیفاتی برای حجم‌های سفارش بالاتر ارائه دهید.

این روش‌ها هم آمار سفارش متوسط را افزایش می‌دهند و هم مشتریان را با محصولاتی که شاید به آنها فکر نمی‌کردند، آشنا می کند.

به وضوح بیان کنید که چه مقدار تخفیفی لحاظ شده تا مشتری احساس کند که بهترین معامله را انجام داده است.

۱۰.  بهره گیری از اینفلوئنسر ها در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش هیجان:

اینفلوئنسر ها  در شبکه‌های اجتماعی بخشی از  بازاریابی در دنیای دیجیتال جدید ما شده‌اند.

 اینفلوئنسر ها در تیک‌تاک یا یوتیوب  و اینستاگرام به خاطر پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود مشهورند.

مثل ویدئوهای unboxing که درباره میزان علاقه‌شان به یک محصولی که به تازگی خریداری کرده‌اند، حرف می‌زنند.

این نوع ویدئو برند شما را به صورت مستقیم در معرض مخاطبان آنها قرار می‌دهد.

هنگام انتخاب یک اینفلوئنسر برای همکاری، اطمینان حاصل کنید که مخاطبان آنها با برند شما سازگار و تعداد زیادی دنبال‌کننده فعال دارند.

می‌توانید پیشنهاد کنید که اقلام را به آنها برای بررسی ارسال کنید تا هیجان و کنجکاوی در میان دنبال‌کنندگانشان ایجاد شود.

۱۱.  ایجاد فوریت با یک شمارش معکوس:

زمانی که احساس فوریت وجود دارد، احتمال خرید محصول بالاتر است.

تایمرهای شمارش معکوس به ایجاد این احساس کمک می‌کنند زمانی که دقیقاً نشان می‌دهند چه مقدار زمان برای بهره‌مندی از فروش شما باقی مانده است.

اطلاع داشتن از اینکه زمان محدودی برای خرید در سایر سایت‌ها یا گشتن در اطراف وجود دارد، مصرف‌کننده را مجبور به سرعت عمل و کنار زدن تردید ها می‌کند.

همچنین زمانی که موفق به خرید موفقیت‌آمیزی می‌شوند هیجان و  اندورفین آنها را افزایش می یابد.

۱۲. داشتن راهنمای هدیه برای کمک به مشتریان در خرید:

یک راهنمای هدیه می‌تواند یک  روش عالی برای جذب مخاطب بادشد.

به عنوان مثال، می‌توانید محصولات را به دسته‌بندی‌هایی مانند “برای معلمان” یا “برای بازیکنان فوتبال” تقسیم کنید.

این امکانات و ایده‌ها به مشتریان شما هنگام خرید برای هدیه به یک شخص خاص  کمک می کند.

همچنین می‌توانید دسته بندی هارا گسترده تر کرده و  و دسته‌بندی‌هایی برای مناسبت‌ها مانند کریسمس، سال نو، شب یلدا و… نیز اضافه کنید.

۱۳. پیشنهادات انحصاری به مشتریان وفادار:

می توانید بحضی محصولات را به صورت limited edition  فقط به مشتریان با اعتبار بالا اختصاص دهید. به عنوان مثلا از یک محصول که بعضی از نسخه هایش محدود است چند نسخه تهیه کنید و به مشتریان معتبر خود امکان فروش بدهید.

۱۴. ایجاد یک کد ارجاع برای ترویج به اشتراک‌گذاری:

بلک فرایدی فرصتی عالی برای جذب مشتریان جدید است چرا که همه در حال خرید هستند.

کدهای ارجاع، مشتریان را به اشتراک گذاشتن لینک‌ها به سایت شما تشویق می‌کنند.

 شما باید از طریق هر کد معرف که ثبت نام میکند یک جایزه مانند کد تخفیف یا مبلغی در کیف پول معرف ارائه دهید.

۱۵. بررسی وب‌سایت برای مشکلات فنی:

اگر کسب و کار شما یک فروشگاه آنلاین خالص یا یک کسب و کار  هم  آنلاین و هم  فیزیکی باشد، وب‌سایت شما همیشه باید بهترین تجربه کاربری را داشته باشد.

برای جلوگیری از  مشکلات ممکن که می‌توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند یا برای مشتریان  سختی ایجاد کنند، یک بررسی فنی از وب‌سایت خود انجام دهید.

نکات برای یک کمپین بازاریابی موفق در بلک فرایدی:

برنامه‌ریزی دقیق یکی از مهمترین گام‌ها به سوی یک کمپین بازاریابی موفق است.

 چه کاری می‌توانم برای آماده‌سازی بلک فرایدی انجام دهم؟

آماده شدن به صورت فعال برای بلک فرایدی موفق باید قبل از راه‌اندازی کمپین آغاز شود و به همه چیز کمک می‌کند که روز اجرا همه چیز بهتر پیش برود. در زیر چند پیشنهاد آورده شده است:

– زمان بارگذاری صفحات خود را بررسی کنید. بسیاری از خریداران آنلاین از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. اگر صفحه شما به طور کند بارگذاری شود، آنها برای یک تجربه مطلوب‌تر، به جایی دیگر می‌روند.

-فرآیند پرداختتان را تست کنید که مشکلی نداشته باشد.

– به بهینه‌سازی برای خرید الکترونیکی از طریق تلفن همراه اهمیت بدهید. اکنون اولویت با موبایل است. شما باید مطمئن شوید که سایت شما بر روی دستگاه‌های تلفن همراه عملکرد خوبی دارد و در صفحات کوچکتر هم دیداری جذاب دارد.

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s