بلاگ-طراحی و خلاقیت

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت
بلاگ

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت

هنر امپرسیونیسم چیست؟ [+ تحلیل آثار]

امپرسیونیسم  یا Impressionism، مفهومی جامع و چندلایه است  و به آثاری اطلاق می‌شود که در اواخر قرن نوزدهم، به‌ ویژه در بازه زمانی میان سال‌های ۱۸۶۷ تا ۱۸۸۶، توسط گروهی از هنرمندان نوآور خلق شدند که در اصول و تکنیک‌های هنری با یکدیگر همگرایی داشتند. امپرسیونیسم، جنبشی هنری است که در اواخر قرن نوزدهم در...

انواع کمپوزیسیون در نقاشی (قسمت دوم)

در مقاله قبل شش مورد از انواع ترکیب بندی و کمپوزیسیون در نقاشی را مورد بررسی قرار دادیم در ادامه می خواهیم به موارد دیگری از انواع ترکیب بندی در هنر نقاشی به خصوص هنر آبستره بپردازیم.   ترکیب بندی مارپیچی یا H ترکیب مارپیچی یا H در هنر انتزاعی شیوه‌ای است که با استفاده...

انواع ترکیب بندی در نقاشی [+ مثال هایی از نقاش های معروف]

در هنر نقاشی، ترکیب ‌بندی به شیوهٔ سازمان ‌دهی و کنار هم قرار دادن عناصر بصری مانند خطوط، رنگ‌ها، اشکال و بافت‌ها اطلاق می ‌شود. این چینش آگاهانه، نه ‌تنها ساختار بصری اثر را شکل می ‌دهد، بلکه بر ادراک و واکنش روانی بیننده نیز تأثیرگذار است.  هنرمند با انتخاب آگاهانهٔ این عناصر و با...

سال بس طراح گرافیک [بررسی آثار سائول بس]

سال بس (Saul Bass) ، طراح گرافیک آمریکایی، بیشتر به خاطر آثارش در صنعت فیلم و تلویزیون شناخته می‌شود. او برای فیلم‌های مشهورمختلفی پوسترهایی طراحی کرد که هنوز هم در یادها باقی مانده‌اند. علاوه بر این، بس طراحی لوگوهای معروف و نیز کارگردانی فیلم را تجربه کرده و به همین خاطر برنده جایزه اسکار شد....

کلود مونه که بود ؟ [ تحلیل نقاشی های مونه ]

کلود مونه (Claude Monet) از چهره‌ های برجسته نقاشی و پیشوای مکتب نوپای امپرسیونیسم بود؛ جنبشی که نام خود را از شاهکار مونه، “طلوع آفتاب” (Impression, Sunrise) وام گرفته است. او با روحیه ‌ای کاریزماتیک و نبوغی خیره‌ کننده، حلقه ‌ای از هنرمندان هم ‌فکر را پیرامون خود گرد آورد؛ هنرمندانی که در جست‌ و...

تفاوت نقاشی با طراحی گرافیک

تفاوت نقاشی با طراحی گرافیک در هدف و فرایند آنهاست. نقاشی به بیان خلاقیت و احساسات هنرمند می‌پردازد و برای حس برانگیزی بصری خلق می‌شود، در حالی که طراحی گرافیک بر انتقال پیام‌های مشخص و اهداف تجاری یا اطلاعاتی خاص تمرکز دارد و به سفارش مشتریان انجام می‌شود. تفاوت نقاشی با طراحی گرافیک  ذات هنر...

میلتون گلیزر ، طراح بزرگ نیویورک [+بررسی آثار]

میلتون گلیزر طراح بزرگ گرافیک  در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۹۲۹ در شهر نیویورک متولد شد و در روز تولد ۹۱ سالگی‌ اش، یعنی ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰، درگذشت.  او در طول زندگی حرفه ایش در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی رنگ تازه ای به مردم و شهر خودش نیویورک بخشید. کارهای او، که انرژی و...

اسکار کوکوشکا که بود ؟

اسکار کوکوشکا، نقاش، شاعر و نویسنده برجسته اتریشی، شخصیتی است که با نقاشی‌ های اکسپرسیونیستی پرشور و مناظر طبیعی  زنده‌ اش در تاریخ هنر گره خورده است. او در شهر  Pöchlarn   به دنیا آمد و دومین فرزند گوستاو کوکوشکا، یک طلافروش اهل چک، و همسرش ماریا بود. زندگی او از همان ابتدا با سایه فقدان...

ادوارد مانه که بود ؟ بررسی آثار مانه

ادوارد مانه (1832-1883)، نقاش فرانسوی، یک فرد کلیدی در گذار از واقع‌گرایی به امپرسیونیسم بود. او  امروزه به خاطر نگرش نوآورانه ‌اش شناخته می‌شود که با به چالش کشیدن سنت های هنری، صحنه‌هایی  از زندگی معاصر را با یک سبک خاص به تصویر ‌کشید و تأثیر بزرگی بر جهان هنر گذاشت. ادوارد مانه (Édouard Manet)...

چگونه بریف طراحی لوگو بنویسیم؟

بریف طراحی لوگو، سندی ساده اما بنیادی است که شالوده کل پروژه طراحی لوگوی شما را مشخص می‌ کند. این سند، نقطه شروع کار شما است و جزئیاتی از حوزه فعالیت مشتری، ترجیحات بصری او نسبت به لوگو، زمان‌ بندی پروژه و بودجه را در بر می‌ گیرد؛ تا بتوانید با دقت و وضوح درک...

طراحی پوستر ، چیدمان خلاقیت

طراحی پوستر یک هنر خلاقانه است که با استفاده از عناصر گرافیکی، رنگ‌ها، تصاویر و متون، به هدف اصلی خود یعنی جلب توجه و انتقال پیام با کمترین زمان ممکن می‌پردازد. این هنر با ترکیب مناسب این عناصر، یک اثر بصری جذاب و موثر ایجاد می‌کند تا مخاطبان به سرعت با پیام مورد نظر آشنا...

اصول طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب با استفاده از عناصر گرافیکی، رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر، نقش بسیار حیاتی در جلب توجه و جذب مخاطبین ایفا می‌کند. این هنر با ایجاد تأثیر اولیه، ارتباط نویسنده با خواننده را برقرار می سازد و همچنین احساسات و ایده‌های اصلی کتاب را بازتاب دهد. طراحی جلد کتاب به عنوان یک عنصر کلیدی،...

مفهوم رنگ ها در روانشناسی رنگ

در سری مقاله های قبل با  ظاهر دایره رنگ و ایجاد هارمونی‌های رنگی آشنا شدید، بیایید به هر رنگ به صورت جداگانه نگاه کنیم و به مفهوم رنگ ها و نمادهای آنها بپردازیم. در دنیای روان‌ شناسی رنگ، هر طیف رنگی  تداعی های متفاوتی برای انسان ها ایجاد می کند. بیایید رنگ «زرد» را به...

تاثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی

حوزه روانشناسی رنگ در بازاریابی، یک دانش میان‌ رشته‌ای جذاب است که در آن، هنر طراحی، روان ‌شناسی و علم رفتارشناسی انسان به یکدیگر می ‌رسند. روانشناسی رنگ به ما نشان می ‌دهد که چطور رنگ‌ ها می ‌توانند از منطق ما عبور کرده و مستقیماً با احساسات، ادراک و کنش‌های ناخودآگاه ما درگیر شوند....

رنگ شناسی در بازاریابی

رنگ ، توانایی شگفت ‌انگیزی در عبور از منطق و برقراری ارتباط مستقیم با مراکز احساسی مغز ما دارد . این قدرت می ‌تواند توجه ما را به خود جلب کند ، خاطره‌ ای را زنده کند ، حسی از اعتماد بیافریند و در نهایت ، روی تصمیمات ما برای خرید تأثیر بگذارد . به...
1 2 3 4 7