بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

سرمایه گذاری خطر پذیر چیست ؟ [نقش VC ها در استارتاپ]

سرمایه گذاری خطر پذیر  (VC) ، که به اختصار برای “Venture Capital” استفاده می‌شود، یکی از شیوه‌ های تأمین مالی است که معمولاً در مراحل اولیه رشد استارتاپ ‌ها و کسب ‌و کارهای نوپا به کار گرفته می‌شود. در این مدل، استارتاپ‌ ها برای جذب سرمایه، درصدی از سهام خود را در اختیار سرمایه‌ گذاران...

دارایی برند چیست ؟ [انواع دارایی های برند]

دارایی برند یا همان brand assets به عناصر متمایزی اطلاق می‌شود که هویت یک شرکت را به شکلی مؤثر و منحصر به‌ فرد بیان می‌کنند. این دارایی‌ها که شامل لوگو، تایپوگرافی، رنگ‌ ها و شعارها میشوند، موجب شناسایی فوری یک برند، تمایز آن از رقبا و ایجاد تداعی‌ های مثبت و مشخص در ذهن مشتریان...

برندینگ احساسی [+مزایا و روش ها]

برندینگ احساسی یا Emotional Branding،  یک استراتژی است که هدف آن ایجاد پیوندهای عاطفی عمیق و ماندگار میان برند و مخاطبان آن می باشد.این استراتژی به این معناست که تمامی جنبه‌های برند – از کوچک‌ ترین عناصر بصری گرفته تا پیام‌های تبلیغاتی – با هدف تأثیرگذاری احساسی بر مخاطب طراحی شده‌اند. برند از این طریق...

صدای مشتری [+ روش های جمع آوری VoC]

صدای مشتری (Voice of the Customer) یا VoC اصطلاحی است که عمدتاً در حوزه توسعه محصول استفاده می‌شود و به فرایندی اطلاق دارد که در آن تجربیات، انتظارات و ایده‌های مشتریان بالفعل و بالقوه جمع‌آوری و ثبت می‌  گردد. این داده‌ها می‌توانند برای تمامی بخش‌های سازمان ارزشمند باشند. هدف این رویکرد، شناسایی نیازها و خواسته‌های...

ادراک مشتری و روش های بهبود Customer Perception

ادراک مشتری (Customer Perception) به نظرات، احساسات و باورهایی اشاره دارد که مشتریان نسبت به برند شما دارند. این مفهوم نقش حیاتی در ایجاد وفاداری و حفظ مشتریان و همچنین اعتبار و آگاهی از برند ایفا می‌کند. چه عواملی بر ادراک مشتری تأثیر می‌گذارند؟  ادراک مشتری تحت تأثیر تعاملات مستقیم و غیرمستقیم با کسب‌ و...

نرخ بازگشت مشتری [+ روش های افزایش RCR]

نرخ بازگشت مشتری (Returning Customer Rate) بیانگر درصدی از مشتریان یک کسب و کار است که پس از اولین خرید، دوباره اقدام به خرید می‌کنند. نرخ بازگشت بالای مشتری به ‌طور معمول نشان ‌دهنده تعامل مؤثر و پیوند عمیق میان کسب‌ و کار و مشتریان است و شاهدی بر رضایت و اعتماد مشتریان به محصولات...

شاخص خالص ترویج ‌کنندگان [+نحوه محاسبه NPS]

شاخص خالص ترویج ‌کنندگان Net Promoter Score یا NPS یکی از معتبرترین و تخصصی‌ ترین ابزارهای سنجش میزان وفاداری، رضایت و اشتیاق مشتریان نسبت به یک برند یا شرکت است. این شاخص با طرح یک پرسش کلیدی از مشتریان محاسبه می‌شود: از ۰ تا ۱۰، تا چه میزان احتمال دارد که این محصول یا شرکت...

شاخص عملکرد مشتری [+ مثال های کاربردی از CPI]

شاخص عملکرد مشتری Customer Performance Indicator یک معیار کلیدی است که به‌ منظور پایش و ارزیابی عملکرد مشتریان به ‌کار می‌رود. این شاخص به ‌ویژه توسط سازمان‌ها برای سنجش سطوح رضایت مشتری و شناسایی حوزه‌های نیازمند بهبود در خدمات مشتری به کار می‌رود. روش‌های متنوعی برای محاسبه CPI وجود دارد، اما یکی از متداول ‌ترین...

ارزش طول عمر مشتری یا CLV [+ مثال های کاربردی ]

ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value – CLV) به معنای مجموع درآمدی است که یک کسب ‌و کار می ‌تواند از یک مشتری معمولی در طول مدت زمان ارتباطش با برند انتظار داشته باشد. این معیار به‌عنوان یک شاخص کلیدی در تحلیل اقتصادی کسب ‌و کارها به ‌کار می‌رود و به درک بهتر از...

مزیت رقابتی چیست ؟ [+ویژگی های مهم]

مزیت رقابتی (competitive advantage) به مجموعه ‌ای از توانمندی ‌ها، ویژگی ‌ها یا مزیت‌ های منحصربه ‌فردی اطلاق می‌شود که یک برند، محصول یا خدمت را در بازار از سایر رقبا متمایز می‌کند. این مزیت، به برند اجازه می‌دهد که در رقابت با دیگران عملکردی برتر داشته، مشتریان بیشتری جذب کرده و به موفقیت پایدارتری...

سفیر برند کیست ؟ [+ نمونه های موفق سفیر برند]

سفیر برند یا Brand ambassador معمولاً یک شخصیت شناخته ‌شده یا تأثیرگذار است که توسط شرکت‌ها برای نمایندگی برند به کار گرفته می‌شود تا تصویر مثبتی از برند ایجاد و تقویت کند. این افراد معمولاً باید دایره وسیعی از مخاطبان  هماهنگ با برند داشته باشند ، تا بتوانند برند را به طور مؤثری به گروه...

هنر امپرسیونیسم چیست؟ [+ تحلیل آثار]

امپرسیونیسم  یا Impressionism، مفهومی جامع و چندلایه است  و به آثاری اطلاق می‌شود که در اواخر قرن نوزدهم، به‌ ویژه در بازه زمانی میان سال‌های ۱۸۶۷ تا ۱۸۸۶، توسط گروهی از هنرمندان نوآور خلق شدند که در اصول و تکنیک‌های هنری با یکدیگر همگرایی داشتند. امپرسیونیسم، جنبشی هنری است که در اواخر قرن نوزدهم در...

بازاریابی در نقطه فروش (POSM) [+ پیشنهادات کاربردی]

بازاریابی در نقطه فروش (POSM) به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به منظور افزایش فروش در لحظه ‌ای که خرید انجام می‌شود، طراحی شده است. این رویکرد عمدتاً حول محور صندوق‌های فروش (البته ممکن است نقطه خرید شامل میزهای جلسه یا صفحات وب نیز باشد) می‌چرخد و به‌ عنوان یک مؤلفه اساسی در محیط‌ های...

شاخص کلیدی عملکرد یا KPI [ +مثال های کاربردی]

شاخص‌ کلیدی عملکرد یا KPI  چراغ ‌های هشدار دهنده کسب ‌وکار شما هستند. این شاخص ها به شما این امکان را می‌دهند که اثربخشی اقدامات  مختلف خود را با دقت ارزیابی کنید. با استفاده از KPIهای مناسب، می‌توانید تشخیص دهید که آیا عملکرد شما مطلوب است یا اینکه به سمت بحران حرکت می‌کنید. در داشبورد...

نرخ تبدیل چیست ؟ [روش های بهبود Conversion Rate]

نرخ تبدیل با Conversion Rate یکی از شاخص‌های کلیدی در بازاریا بی دیجیتال است که به ‌صورت درصدی برای سنجش عملکرد ترافیک وب ‌سایت، کمپین‌های بازاریابی و تبدیل‌ها به کار می‌رود. برای محاسبه نرخ تبدیل، تعداد تبدیل‌ها بر تعداد کل بازدید کنندگان تقسیم می‌شود. به عنوان نمونه، اگر یک وب ‌سایت فروشگاهی در طول یک...
1 2 3 4 40