بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

مراحل تست A/B

تست A/B یک فرآیند آزمایشی است که ابتدا نمونه‌ها را به دو گروه A و B تقسیم می‌کند، سپس تغییراتی در گروه B اعمال شده و داده‌های به دست آمده از هر دو گروه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شوند. در مراحل تست A/B، ابتدا هدف و معیارهای اندازه‌گیری تعیین می‌شوند. سپس، تغییرات موردنظر در...

تست A/B چیست و چگونه به بازاریابی ما کمک میکند؟

تست   A/B یک روش تحقیقاتی است که در بازاریابی، توسعه وب، و تجربه کاربری (UX) استفاده می‌شود. در این روش، دو نسخه یا بیشتر از یک المان، مانند یک صفحه وب یا تبلیغات، با یکدیگر مقایسه می‌شوند تا معین شود کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. این روش گاهی به نام تست تقسیم نیز شناخته می‌شود....

آنالیز روش های افزایش آگاهی برند

    همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم افزایش آگاهی برند یک تلاش چند وجهی است که از ایجاد یک لوگو و ساخت یک شعار پرقدرت به مراتب فراتر می‌رود. افزایش آگاهی برند به ایجاد تعامل با برند و ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبان می‌پردازد. یک استراتژی موثر در افزایش آگاهی برند، به توانایی...

آگاهی از برند چیست؟

برندسازی یک تلاش چندجانبه است که از مرحله ساخت لوگو و ایجاد شعار جذاب به مراتب فراتر می‌رود. چالش اصلی در جلب توجه به برند شما و برقراری ارتباط معنی‌دار با مخاطبان هدف است. در این مقاله، به عناصر اساسی برای افزایش آگاهی از برند می‌پردازیم و به بررسی استراتژی‌های موثری که قدرت آگاهی از...

رایحه برند چگونه به برندینگ ما کمک می کند؟

در فضای رقابتی امروز، Scent Marketing یا بازاریابی رایحه برند دیگر صرفاً یک تاکتیک تبلیغاتی نیست، بلکه به یک استراتژی حسی و شناختی برای ایجاد تمایز و تقویت هویت برند تبدیل شده است. رایحه‌ای که در یک محیط پخش می‌شود، نه‌تنها نخستین برداشت مشتری را شکل می‌دهد، بلکه در سطح ناخودآگاه، یک پیوند احساسی و...

بازاریابی رایحه چیست ؟

آیا تا به حال وارد یک فروشگاه یا رستوران شده‌اید که بوی خوشایندی حس کرده باشید؟ آن بو به عنوان یک قسمت از تکنیک بازاریابی جدید به نام “بازاریابی رایحه” یا “بازاریابی با بو” میباشد. بازاریابی رایحه  ترکیبی از تبلیغات معمولی با تأثیر آرام و قدرتمند رایحه است تا فروش را افزایش دهد و تجربه...

بلک فرایدی چیست ؟ چگونه بازاریابی میشود؟

بلک فرایدی چیست؟ بلک فرایدی پرترددترین و پرهیاهوترین روز خرید سال است. این روز بعد از جشن‌های شکرگزاری می‌آید و به طور معمول نمایانگر شروع فصل خرید برای  تعطیلات کریسمس است. در واقع بلک فرایدی زمانی است که باید تلاش کنید عملکرد انتهای سال را  به عنوان یک صاحب کسب و کار بهبود بخشید داشتن...

مفاهیم پنهان در لوگوها

مفاهیم پنهان در لوگوها یک دید تازه به طراحی هنری این علامت‌ها افزوده و برای تبلیغات و شناخت برندها اهمیت زیادی دارند. این مفاهیم، الهام گرفته از هنر روان‌شناختی و نقاط زیرآستانه ای ذهن انسان، اطلاعات را به طور ناخودآگاه منتقل می‌کنند.  لوگوهایی که مفاهیم پنهان در آن‌ها جاسازی شده‌اند، توانایی دارند ارتباط عمیق‌تری با...

پیام های پنهان لوگوها ی شناخته شده

یررسی پیام های پنهان لوگوهای شناخته شده برخی لوگو ها دارای پیام‌های پنهان هستند که افراد ممکن است به سرعت آنها را تشخیص ندهند، اما در ناخودآگاهشان آن را احساس کنند. برخی از این پیام‌ها به شکل آشکار بیان می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از طریق استفاده از اشکال، رنگ‌ها و تصاویر، به‌طور ظریف...

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو یک جنبه اساسی است که در ایجاد هویت بصری برند بسیار تأثیرگذار است. اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث و خمیدگی‌ها، به عنوان عناصر اصلی لوگوها، احساسات و مفاهیم خاصی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند. درک عمیق از روان‌شناسی این اشکال، به طراحان اجازه می‌دهد لوگوهایی ایجاد کنند...

 ارزش ویژه برند(Brand equity)  چیست ؟

دنیای برندینگ به‌طور پیوسته در حال تحول است؛ از چگونگی  افزایش آگاهی در مورد برند تا چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف .با این حال، یک مفهوم جالب به نام “ارزش ویژه برند” یا Brand equity می‌تواند به شما کمک کند تا تصویر خود را حفظ کرده و برند خود را در ذهن مصرف‌کنندگان ماندگار کنید....

تفاوت شعار تبلیغاتی با شعار برند چیست ؟

همه ی عناصر برندینگ نقش بسزایی در ارتقاء یک شرکت، چه بزرگ و چه کوچک، ایفا می‌کند. این شامل شعار برند و شعار تبلیغاتی نیز می‌شود. تقریباً هر برندی از شعار برند یا شعار تبلیغاتی یا هر دو بهره می‌برد. هر دوی این اجزا وسیله‌های بسیار مؤثری هستند تا برند شما شناخته شود و در...

برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

اهمیت برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ در بازار کار برندینگ دیگر یک ابزار محدود به شرکت‌ها نیست؛ حرفه ‌ای ها هم برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ خود را مدیریت می‌کنند تا به موفقیت  دست یابند. درک از اهمیت پرسونال برندینگ و چگونگی ساخت آن برای دیده شدن در بازار کار امری حیاتی است....

پل رند که بود ؟

پل رند پل رند ، اسطوره‌ای در زمینه طراحی گرافیک است. در طول شصت سال مسیر حرفه‌ای خود، نگرش مردم آمریکا را نسبت به ارتباطات و هویت بصری را تغییر داد. در سلسله مقالات معرفی افراد صاحب سبک طراحی گرافیک، این بار به شخصیت پل رند می‌پردازیم. همه چیز طراحی است! پل رند با طراحی‌ها،...

(meme)  میم چیست؟

میم چیست؟ میم یک محتوای برگرفته از فرهنگ عامه است .در زیر پوشش یک شوخی خوب، واقعیتی جدی پنهان است که ممکن است رفته رفته به یک هیولا تبدیل شود! این نقل قول “هر کسی که میم ها را کنترل کند، جهان را کنترل  خواهد کرد ” از ایلان ماسک که از کتاب “دیون” نوشتهٔ...
1 9 10 11 12 13 38