بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

اگون شیله که بود ؟

اگون شیله، از برجسته‌ ترین هنرمندان اکسپرسیونیسم، در ۱۲ ژوئن ۱۸۹۰ در شهر تولن چشم به جهان گشود.  او تنها پسر آدلف شیله، رئیس ایستگاه راه‌ آهن، و ماری شیله بود. پدرش از تبار آلمانی‌های شمالی بود و مادرش اصالتی از کروماو (کروملوف امروزی) داشت. خانواده در آپارتمان سازمانی وابسته به راه‌آهن سکونت داشتند.محیطی که...

برنامه عملیاتی حفظ مشتری

در چشم‌انداز تجارت، توجه به برنامه‌های حفظ مشتری به شدت افزایش یافته است. در بازاری که از تنوع فراوانی برخوردار است، مهم نیست فقط مشتریان را جلب کنید بلکه  باید آنها را برای مدت طولانی جذب و درگیر نگه دارید. زیرا فروش به مشتریان موجود هزینه کمتری نسبت جذب مشتری جدید دارد. بسیاری از برندهای...

تفاوت تبلیغات و روابط عمومی

تفاوت تبلیغات و روابط عمومی در سال های اخیر شاهد این امر مهم بوده و هستیم که ابزارهای ارتباطی و بازاریابی روز به روز در حال گسترش و پیچیده تر شدن هستند تا جایی که جایگاه و کارکرد برخی واژگان و تعاریف دستخوش تغییرهای فراوان شده است. تبلیغات و روابط عمومی دو ابزار مهم برای...

حفظ و نگهداشت مشتری چیست؟ معیار ها و روش ها

حفظ و نگهداشت مشتری یعنی توانمندی یک کسب و کار در حفظ مشتریان موجود و استمرار در کسب درآمد از آنان. این فرایند، با تحلیل دلایل ترک مشتریان و با استفاده از استراتژی‌های مناسب، گروهی پایبند از خریداران را ایجاد می‌کند که به طور متناوب خرید می‌کنند و همیشه امکان این را دارند که  خریدهای...

رنگ سال پنتون چیست ؟ رنگ سال 2024

رنگ سال پنتون چیست ؟ رنگ سال پنتون، یک تجربه هنری است که هر ساله با انتخاب یک رنگ ویژه، جامعه را با زیبایی و هنر رنگ‌ها آشنا می‌کند. این انتخاب، نه تنها نشان‌دهنده ذوق هنری پنتون است بلکه پیامی نمادین و عمیق از جامعه و فرهنگ نیز در خود دارد. انتخاب رنگ سال، به...

مدیریت تقاضا چیست ؟

مدیریت تقاضا یک روش برنامه‌ریزی است که شرکت‌ها از آن برای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی چگونگی تامین نیازهای خدمات و محصولات  خود استفاده می‌کنند. مدیریت تقاضا ارتباطات بین عملیات و بازاریابی را بهبود می‌بخشد. نتیجه این بهبود، هماهنگی بهتر استراتژی، ظرفیت و نیازهای مشتری است. در سال ۲۰۱۴، ژورنال جهانی مدیریت و تجارت تحقیقی را منتشر...

فرکانس تبلیغات چیست؟

فرکانس تبلیغات چیست؟ فرکانس تبلیغات به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک تبلیغ به یک کاربر در طول زمان نمایش داده می‌شود. این معیار اهمیت زیادی دارد، زیرا به کسب و کارها کمک می‌کند تا متوجه شوند چقدر مشتریان به القوه تبلیغاتشان را مشاهده می‌کنند. برای مثال، اگر یک کاربر همان تبلیغ را در یک...

شیگئو فوکودا که بود ؟ بررسی آثار فوکودا

شیگئو فوکودا (۴ فوریه ۱۹۳۲ – ۱۱ ژانویه ۲۰۰۹) یک نابغهٔ طراحی ژاپنی بود و در زمینه‌های مختلف هنری، از جمله مجسمه‌سازی، هنر گرافیک و طراحی پوستر به عنوان یک هنرمند چند بعدی شناخته می‌شد. اما بیشتر از همه، شهرت او به عنوان یک طراح ایلوژن‌های بصری (استفاده از خطای دید ) مطرح بود. فوکودا...

طراحی گرافیک ژاپنی

چرا طراحی گرافیک ژاپنی متفاوت است؟ در طراحی گرافیک ژاپنی ، نگرش فلسفی عمیقی حاکم است که برتری ساده بودن، تضادهای جذاب، و نمادهای مناسب را برای ما به ارمغان می‌آورد (همانند طراحی پرچم ملی ژاپن و مثال‌های دیگر که پیشتر بحث شده است). در ادامه مقاله قبل به بررسی برخی از مکتب‌ها و افکار...

نگاهی به طراحی ژاپنی

از دوره اوکی‌یوئه (Ukiyo-e) و دوره ادو (Edo) تا مانگا (Manga) و فرهنگ کاوایی (Kawaii Culture)، هنر و طراحی ژاپنی تأثیری عمیق و پایدار بر دنیای گرافیک گذاشته است. ژاپن با سیستم زبانی پیچیده خود که شامل سه الفبا— هیراگانا (Hiragana)، کاتاکانا (Katakana) و کانجی (Kanji)— است، پیوندی ناگسستنی میان نوشتار و هنر ایجاد کرده....

تبلیغات روز پدر

اگر به دنبال  ارتقاء برند خود در روز پدر هستید، حتما تبلیغات روز پدر را جدی بگیرید. این روزبرای خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد و افراد در این روز سعی در خوشحال کردن پدر خود دارند. روز پدر فرصتی عالی برای برندهاست تا با کمپین‌های تبلیغاتی و  ایده‌های خلاقانه و جذاب، در ذهن مخاطبان خود ماندگار...

تفاوت تصویرسازی و نقاشی چیست ؟

تفاوت تصویرسازی و نقاشی چیست ؟ نقاشی و تصویرسازی همواره نقشی کلیدی در تاریخ جهان داشته‌اند. بسیاری از داستان‌ها و اطلاعاتی که امروزه درباره انسان‌های اولیه می‌دانیم، بر اساس مطالعات نقاشی‌هایی است که اطلاعات گذشته را در اختیار ما میگذارند. هر دو این هنرها می‌توانند به عنوان شکلی از هنر در نظر گرفته شوند، اما...

تصویرسازی چیست؟

تصویرسازی هنر و فن ایجاد تصاویر و نمایش گرافیکی از ایده‌ها، مفاهیم، یا داستان‌هاست. این هنر، اطلاعات را به شکل بصری و قابل فهم برای تماشاگران ارائه می‌دهد و می‌تواند در زمینه‌های گوناگونی از جمله گرافیک دیجیتال، نقاشی، و تکنولوژی‌های هنری به‌کار رود. تصویرسازی نه تنها ابزار انتقال اطلاعات است بلکه به ایجاد تبادل احساسات...

استراتژی برند چیست؟ چگونه آن را طراحی کنیم؟

استراتژی برند یک راهبرد جامع است که  اهداف یک برند  و چگونگی دستیابی به این اهداف را در طول زمان مشخص می‌کند. استراتژی برند یک چارچوب جامع است که اصول، رویکردها، و اقدامات لازم برای ساخت، توسعه، و مدیریت یک برند را می سازد. استراتژی برند به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هویت خود را با...

روابط عمومی چیست ؟

روابط عمومی یک ابزار ارتباطی استراتژیک است که از کانال های مختلف برای ایجاد روابط مطلوب میان یک برند و مخاطبانش استفاده می کند .روابط عمومی اقداماتی را شکل می دهد که هدف آن ایجاد یک تصویر یا شهرت مثبت از یک برند در ذهن عامه ی مردم است و این کار از طریق بیان،...
1 8 9 10 11 12 38