ویدئوهای کوتاه این روزها همه جا هستند.
اکنون، همانطور که پلتفرمهایی مانند TikTok، Instagram Reels، YouTube Shorts، Google، LinkedIn و Pinterest امکانات ویدئوی کوتاه خود را گسترش میدهند، برندها همچنان باید به این موضوع توجه داشته باشند.
در بررسی روندهای صنعت بازاریابی 2022 وبلاگ HubSpot، متوجه شدیم که بیش از نیمی از بازاریابان (51٪) که از ویدئوهای کوتاه استفاده می کنند، برای افزایش سرمایه گذاری خود در سال 2022 برنامه ریزی می کنند.
در همین حال، 38٪ قصد دارند به همان میزان سرمایه گذاری کنند.
دیگه چی؟ ویدیوی کوتاه دارای بالاترین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در بین هر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
زیرا 30 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند در سال 2022 بیش از هر روند دیگری روی آن سرمایه گذاری کنند.
بنابراین، چگونه میتوانید برای رشد کسبوکارتان به یک ویدیوی کوتاه بسازید؟
و چه روندهایی را باید در سال آینده پیگیری کرد؟
آنچه را که کارشناسان بازاریابی HubSpot توصیه می کنند، در زیر بیاموزید.
ویدئوهای کوتاه چیست؟
یک ویدیو تا 2 دقیقه و 30 ثانیه کوتاه در نظر گرفته می شود.
اما هیچ عدد جهانی وجود ندارد که همه درباره آن توافق داشته باشند.
به عنوان مثال، TikTok تا 60 ثانیه اجازه می داد و اکنون به 3 دقیقه رسیده است.
یک ویدیوی کوتاه در توییتر می تواند تا 2:20 دقیقه باشد. در Reels و Triller شصت ثانیه است.
براندون سندرز، بازاریاب دیجیتال سابق آکادمی HubSpot، تأکید میکند که آنچه بهصورت کوتاه در نظر گرفته میشود نیز میتواند به پلتفرم بستگی داشته باشد.
او گفت: «با ظهور پلتفرمهایی مانند TikTok، Reels و Vine، ویدیوهای کوتاه در واقع کوتاهتر میشوند و خود را به ویدیوهای 60 ثانیهای تا دو دقیقهای اختصاص میدهند.
“من فکر می کنم محتوای کوتاه در پلتفرم هایی مانند یوتیوب در واقع در حدود 10 دقیقه است زیرا محتوای موجود در YouTube جامع تر و طولانی تر است.”
بنابراین، وقتی به ویدیوهای کوتاه فکر میکنید، یوتیوب استثنا است.
در حالی که TikTok و سایر پلتفرمهای رو به رشد کوتاه فرم قانونی خود را دارند.
چگونه ویدئوهای کوتاه با استراتژی محتوای شما مطابقت دارند؟
یک مطالعه در سال 2020 توسط Wyzowl گزارش داد که مردم ویدئوها را دو برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری به اشتراک می گذارند. همچنین مشخص شد که 84 درصد از مردم متقاعد شدهاند که یک محصول یا خدمات را بر اساس ویدیویی از یک برند خریداری کنند.
بنابراین، ما از قبل می دانیم که محتوای ویدیویی به طور فزاینده ای به بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوای هر برند تبدیل می شود.
یکی از مواردی که ویدیوهای کوتاه را متمایز می کند گرایش فرهنگی است.
جدای از طول، یکی از مواردی که ویدیوهای کوتاه را متمایز می کند گرایش فرهنگی است.
به عنوان مثال، TikTok با رقص ها، صداها و چالش های اجتماعی اداره می شود.
بنابراین، برای ورود به صفحه «برای شما» در TikTok – که برابر با صفحه «Explore» در اینستاگرام است – برندها اغلب باید در سرگرمی و fun شرکت کنند.
سندرز میگوید ویدیوهای کوتاه به سازندگانش روشی خلاقانه برای نمایش محتوایشان میدهد.
او گفت: «رشد رسانههای اجتماعی باعث میشود که دامنه توجه انسان کوتاهتر و کوتاهتر شود.
بنابراین، استفاده از قدرت محتوای کوتاه به شما کمک میکند تا در رقابتهای خود قدم بگذارید
و به جذب مخاطب کمک کنید.
مانند هر گرایش یا پلتفرم جدیدی، آماندا زانتال وینر، استراتژیست ارشد محتوای HubSpot می گوید که همیشه باید ابتدا مخاطبان خود را در نظر بگیرید.
او می گوید: “همه چیز به یک سوال بسیار قدیمی برمی گردد: مخاطبان شما از کدام کانال ها و برای چه استفاده می کنند؟”
“و بنابراین، ایجاد این محتوای کوتاه برای کسب و کار شما برای کدام کانال ها منطقی تر است؟”
این بدان معنی است که در حالی که ویدیوهای کوتاه اغلب به دلیل ارزش سرگرمی آن شناخته می شوند، می توانید آن را با برند خود هماهنگ کنید.
روندهای ویدئویی فرم کوتاه که باید به آنها توجه کنید
1. چالش های برند
زمانی که ویدیوهای کوتاه برای اولین بار محبوبیت پیدا کردند، از طریق محتوای ویروسی مبتنی بر رقص، آهنگ و صداها بود.
چالش های برند راهی عالی برای به دست آوردن انبوه ترافیک، ایجاد جامعه هدف و درگیر کردن مخاطبان است.
نمونه ویدیویی فرم کوتاه: برند Colgate
برای جشن گرفتن روز مادر، Colgate چالش #MakeMomSmile را راهاندازی کرد که کاربران در سراسر جهان را تشویق میکند ویدیوهایی را به اشتراک بگذارند که در آن کار خاصی برای مادران خود انجام دادهاند.
همچنین یک بازی عالی با کلمات است، زیرا Colgate تماماً در مورد ارائه لبخندهای زیبا به مشتریان خود است. چرا که آن یه برند خمیردندان است.
2. تبلیغات اینفلوئنسر
برندها سال هاست که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، این چیز جدیدی نیست.
با این حال، ما شاهد هستیم که برندهای بیشتری از آنها در محتوای ویدیویی کوتاه استفاده می کنند.
به عنوان مثال، اینفلوئنسر محبوب TikTok TiffFoods اخیراً در تبلیغی برای برند غذایی Fly by Jing برای تبلیغ آخرین محصول شان شرکت کرده است.
مثال ویدئویی فرم کوتاه: پرواز با جینگ
با محتوای کوتاه که به خوبی به تبلیغات بومی کمک می کند، برندها می توانند ویدیوهایی ایجاد کنند که احتمال بیشتری برای ایجاد تبدیل دارند.
3. تیزر محصول
به میانگین تبلیغاتی که می بینید فکر کنید: معمولاً بین شش ثانیه تا 60 ثانیه است.
این نیز اتفاقاً میانگین طول یک ویدیوی کوتاه است.
به همین دلیل، برندها می توانند از پلتفرم های ویدئویی کوتاه برای تبلیغ محصولات خود به صورت ارگانیک استفاده کنند.
این می تواند برای آنها فوق العاده موثر باشد زیرا به بودجه زیادی نیاز ندارد، پتانسیل ویروسی شدن را دارد و باعث ایجاد انتظار در اطراف برند شما می شود.
نمونه ویدیویی فرم کوتاه: KaseMe Design
KaseMe Design برای ایجاد انتظار برای عرضه جدیدترین محصول خود، ویدیویی را با استفاده از صدای محبوب TikTok و یک علامت هوشمندانه فریبنده باتری خالی شده از شارژ منتشر می کند.
با وادار کردن کاربران به سرمایهگذاری بیشتر در راهاندازی آن، حس تعلیق ایجاد میکند.
زیرا آنها در تعجب هستند که این چه محصولی است؟
4. محتوای بیشتر تولید شده توسط کاربر (UGC)
مصرف کنندگان عموما UGC را دوست دارند. در واقع، بیشتر از محتوای تولید شده توسط برند یا اینفلوئنسر، بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.
بدون استفاده از منابع زیاد، برندها می توانند ویدیوهایی را منتشر کنند که احساسات را برانگیزد.
فایده دیگر؟ بودجه پسند است!
نمونه ویدیویی فرم کوتاه: Chipotle
این یک مثال عالی از این است که چگونه می توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر در استراتژی خود استفاده کنید.
در این مثال، Chipotle با این تولیدکنندگان محتوا برای ایجاد یک ویدیوی سرگرمکننده و ارزشمند همکاری کرد.
یکی از مخاطبان Chipotle ممکن است دانشجویان جوانی باشند که به دنبال غذاهای ارزان قیمت هستند.
این ویدیو دو سازنده را نشان میدهد که نشان دهنده مخاطبانی است که ممکن است بخواهند جذب شوند.
برندها باید این را در هنگام بررسی UGC در نظر داشته باشند و بپرسند
“آیا مخاطبان من با این موضوع ارتباط خواهند داشت؟”
اگر پاسخ “بله” است، به جلو بروند.
5. ویدئوی بیشتر از پشت صحنه برند
مصرف کنندگان به دنبال اصالت و شفافیت در برندها هستند. با ویدئوهای کوتاه، فقط چند ثانیه فرصت دارید تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
چگونه اون کار را انجام می دهی؟
خب، هیچ علم دقیقی در مورد آن وجود ندارد اما مصرف کنندگان تمایل دارند که بیشتر با برندهایی که افراد پشت برند را نشان می دهند، ارتباط برقرار کنند.
در یک مطالعه Sprout Social هفتاد درصد از مصرفکنندگان گفتند که احساس میکنند با برندهایی که مدیرعامل آنها در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فعال است، ارتباط بیشتری دارند.
بنابراین، با رفتن به سال 2022، برندها باید پرده را کنار بزنند و در سطح شخصی تری با مخاطبان خود درگیر شوند.
نمونه ویدیویی فرم کوتاه: Sierra Nicole
ترند یا مد روز؟ آموزنده؟ درخواست از مخاطب برای اقدام؟
این ویدیو به این دلیل جواب می دهد که تمام مواد لازم برای یک ویدیوی کوتاه مؤثر را دارد.
ابتدا با گنجاندن یک آهنگ و رقص محبوب توجه بیننده را به خود جلب می کند.
محتوا به نقاط دردناکی که بینندگان ممکن است با آن مواجه شوند میپردازد.
سپس، فراخوان برای اقدام (CTA) در شرح ویدیو را با تبدیل بینندگان به سرنخهای بالقوه کامل میکند.
6. مربی یا ویدیوهای آموزشی بیشتر
در سال 2022، برندها احتمالاً در ویدیوهای کوتاه خود بر محتوای آموزشی تمرکز خواهند کرد.
به نحوه انجام، کارهای DIY و ویدیوهای توضیحی فکر کنید.
گزارش Wyzowl در سال 2020 نشان داد که بینندگان میخواهند بیشتر از این سبک ویدیویی از برندها ببینند.
ویدیوهای آموزشی محتوایی با ارزش افزوده عالی هستند زیرا به مخاطبان در زندگی روزمره کمک می کنند.
برندهایی که آموزش را در اولویت استراتژی بازاریابی خود قرار می دهند،
می توانند تولید سرنخ را بهبود بخشند و وفاداری قوی تری به برند ایجاد کنند.
به طور مشابه، ویدیوهای توضیحی کاربرانی را هدف قرار میدهند که در مرحله تصمیمگیری سفر خریدار هستند
و اگر درست انجام شوند، میتوانند تصمیمگیرندگان را به مشتری تبدیل کنند.
این یک موقعیت برد-برد است:
برندها میتوانند به نقاط حساسی در ذهن مخاطبان خود بپردازند
و راهحلهایی ارائه دهند که مورد تعجب آنها است.
منظورم چیست؟ مثال زیر را ببینید.
مثال ویدئویی فرم کوتاه: Soy Yo Candle
Soy Yo Candle از این فرمول برای ایجاد این ویدئوی کوتاه استفاده کرد.
احتمالاً یکی از بزرگترین مشکلات برای داشتن شمع ماندگاری آنهاست.
این برند تنها در چند ثانیه مشکلی را مطرح کرد، راه حلی ارائه کرد و محصول خود را تبلیغ کرد.
می تواند به همین سادگی باشد.
یکی دیگر از نکات برجسته در این ویدیو این است که به بینندگانی که ممکن است برند را کشف کنند
و کسانی که قبلاً آن را می شناسند، پاسخ می دهد.
به دلیل ارزشی که این برند ارائه می دهد، می تواند به طور ارگانیک به مخاطبان گسترده تری دست یابد.
نکاتی برای ویدئو مارکترها
مدیر بازاریابی، کلسی یامادا، که در کمپینهای رسانههای اجتماعی HubSpot کار میکند،
میگوید که این روشی جذاب برای ارتباط با مخاطبان است.
یامادا میگوید: «میتوانید در یک دقیقه یا کمتر در TikTok یا Reels بخندید یا چیز جدیدی یاد بگیرید.
از طرف دیگر، تولید آن نیز نسبتاً آسان است، به این معنی که افراد بیشتری وجود دارند که می توانند شوخ طبعی یا دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، برندها باید بفهمند که دیدگاه منحصر به فرد آنها چیست
و چگونه می توانند در برابر اینهمه سر و صدا ایستادگی کنند.”
میل به ترند بودن همیشه وسوسه انگیز است
اما یامادا تاکید میکند که برندها باید در مورد روندهایی که در آن شرکت میکنند باید گزیده کاری کنند.
او گفت: همه فرمتهای TikTok یا ویژگی های ویروسی با استراتژی محتوا یا برند شما همخوانی ندارند.
بنابراین خود را مجبور به حضور در این اپلیکیشن نکنید.
“ابتدا در ارائه محتوا بر روی جایگاه خود و معتبر ماندن تمرکز کنید.
از ساختن چیزی کاملاً از ابتدا نترسید – هر روندی باید از جایی شروع شوند!”
با در نظر گرفتن این موضوع، همه چیز در مورد یافتن تعادل بین آنچه که ترند شدن نیاز دارد با برند تجاری شما می باشد.
بهترین پلتفرمها برای ویدیوهای کوتاه
1. TikTok
2. Instagram Reels
3. YouTube Shorts
4. Triller
5. Hippo Video
6. Magisto
7. Lately.ai
8. Wistia
1. TikTok
TikTok با حداقل 47 درصد از کاربران بین 10 تا 29 سال، قطعا پلتفرم جمعیت هزاره و نسل جدید است.
صفحه اصلی TikTok دارای جدول زمانی ویدیوها است که در دو تب جدا شده اند.
برگه «دنبال کردن» با ویدیوهای ارسال شده توسط فالوورهای کاربر و صفحه «برای شما» مبتنی بر الگوریتم بر اساس رفتار کاربر:
(آنچه دوست دارند، کامنت هایی که برای پست هایی داده اند، اسکرول های گذشته و غیره)
برگه «Discover» در TikTok موضوعات پرطرفدار و هشتگها را برجسته میکند، منبعی عالی برای بازاریابان برای تولید ایدههای محتوای جدید.
بازاریابان B2B نسبت به استفاده از این پلتفرم احتیاط کردهاند اما میتواند به این دلیل باشد که موفقیت در این پلتفرم به جذابیت های احساسی بستگی دارد.
با این حال، این جذابیت های عاطفی ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که آنها به آن نیاز دارند.
طبق یک مطالعه لینکدین، استراتژیهای B2B که احساسات را جذب میکنند، هفت برابر بیشتر از «پیامرسانی منطقی» برای درآمدزایی مؤثر هستند.
هنوز کاملاً متقاعد نشده اید که TikTok یک پلت فرم بازاریابی مناسب برای تجارت شما است؟
این توضیح ویدیویی را ببینید که چگونه TikTok امروزه به یکی از محبوبترین پلتفرمها برای محتوای کوتاه تبدیل شده است.
اکنون، ممکن است زمان شروع تمرین آن حرکات رقص فرا رسیده باشد!
2. Reels
برخی آن را TikTok 2.0 می نامند.
تب Reels در اینستاگرام یک جدول زمانی ویدیویی قابل پیمایش(اسکرول) است، مشابه آنچه کاربران در صفحه جستجوی خود می بینند.
از این صفحه، کاربران میتوانند روی موسیقی مورد استفاده حساب کاربری کلیک کنند تا ببینند Reels چه صداهایی دارد.
اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، از قبل مورد توجه مشتریان قرار گرفته بود.
زمانی که Reels را در آگوست 2020 راه اندازی کردند، ابزار بازاریابی دیگری برای برندها و حریف شایسته TikTok شد.
اینستاگرام نسبت به TikTok به سنین جمعیتی بیشتری پاسخ می دهد و هنگامی که سایر ویژگیهای بازاریابی آنها را در نظر میگیریم، Reels راه دیگری برای برندها است که میتوانند در یک دقیقه یا کمتر دسترسی خود را به طیف بیشتری از مخاطب گسترش دهند.
3. YouTube Shorts
YouTube Shorts جدیدترین تلاش یوتیوب برای تبدیل پلتفرم ویدیویی بلند مدت خود به پلتفرمی حاوی محتوای کوتاه است.
یوتیوب اولین بار آزمایش آن را در سپتامبر 2020 آغاز کرد و اکنون در سراسر جهان در دسترس کاربران است.
هنگام استفاده از برنامه تلفن همراه YouTube، خواهید دید که Shorts اکنون برگه اختصاصی خود را در پلتفرم دارد.
کاربران می توانند ویدئوهای کوتاه را تا 60 ثانیه تولید کنند و مانند سایر پلتفرم های ویدئویی کوتاه، می توانند فیلم ها را مستقیماً در برنامه ویرایش کنند.
4. Triller
تریلر دوست (یا رقیب) تئاتر موزیکال Tiktok است، برنامه ای که در هر زمان و هر مکان بدون دلیل یا اطلاعی آهنگ پخش می کند.
صفحه اصلی Triller شبیه سایر پلتفرمهای ویدیویی کوتاه به نظر میرسد.
با این حال، آنها موسیقی را با تبدیل موسیقی های برتر و پرطرفدار به برگه اصلی، به یک ویژگی برجسته در برنامه تبدیل کرده اند.
این پلتفرم در میان هنرمندان موسیقی محبوب است و به کاربران اجازه میدهد ویدیوهای ۶۰ ثانیهای را در برنامه ویرایش کنند. این قابلیت شامل موسیقی، فیلترها، افکتها و انتقالها میشود. محبوبیت تریلر در اوایل سال جاری افزایش یافت، زیرا برخی عدم اطمینان در مورد ممنوعیت TikTok در ایالات متحده وجود داشت.
با توجه به نقش کلیدی موسیقی در برنامه، بازاریابان باید از موسیقی به عنوان عنصر داستان سرایی در ویدیوهای خود استفاده کنند. به عنوان مثال، آهنگ “You Got It” از Vedo، آهنگی در مورد آزاد کردن پتانسیل های درونی شما، سال گذشته در Triller منتشر شد.
یک شرکت استخدام می تواند از این صدا برای ایجاد یک ویدیوی کوتاه با هدف جستجوی کار استفاده کند.
این آهنگ همچنین به عنوان پسزمینهای برای یک شرکت مربی کسبوکار که خدمات خود را تبلیغ میکند، عالی عمل میکند. محدودیت وجود ندارد.
5. Hippo Video
اگر میخواهید محتوای ویدیویی کوتاه را فراتر از رسانههای اجتماعی بگیرید، Hippo Video وجود دارد.
پلتفرم بازاریابی ویدیویی به برندها فروشگاهی تک مرحله ای برای تولید، توزیع و تجزیه و تحلیل محتوای ویدیویی خود می دهد.
کاربران همچنین میتوانند فرمها، CTAها و حاشیهنویسیها را در ویدیو جاسازی کنند و تبدیل را آسانتر کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید یک شرکت SaaS در حال راه اندازی یک محصول جدید است و تیم بازاریابی از Hippo Video برای کمپین ایمیل استفاده می کند.
در روز راهاندازی، آنها میتوانند یک ویدیوی تیزر محصول را برای مشتریان فعلی ارسال کنند و یک CTA Schedule a Demo را درج کنند، که کاربران را به صفحه زمانبندی جلسه هدایت کند.
در طول کمپین، تیم میتواند معیارهای کلیدی مانند کل بازیها و میانگین نرخ تماشا را دنبال کند و تجزیه و تحلیل ویدیو را به سطح دیگری برساند.
6. Magisto by Vimeo
Vimeo اخیراً Magisto را خریداری کرده است.
یک نرم افزار ویرایش ویدیو که بازاریابی ویدیویی را از طریق هوش مصنوعی (AI) آسان می کند.
اولین قدم آپلود ویدیوهای خود است.
سپس این نرم افزار فیلم ها را تجزیه و تحلیل می کند و آنها را بر اساس سبک ویرایش ویدیویی که به دنبال آن هستید قرار می دهد.
آنها بیش از 10 سبک ویرایش دارند، از املاک و تناسب اندام گرفته تا تبلیغات فیس بوک و یوتیوب.
هنگامی که سبک مورد نظر خود را انتخاب کردید و ویدیو کامل شد، می توانید آن را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی توزیع کنید و تجزیه و تحلیل را دنبال کنید.
این پلتفرم برای برندهایی که نمی خواهند زمان زیادی یا منابع زیادی را صرف بازاریابی ویدیویی کنند ایده آل است.
7. Lately.ai
اگر برندتان از نظر قدمت و منابع کم است اما میخواهد از ویدیوهای کوتاه استفاده کند، Lately.ai را در نظر بگیرید.
این نرمافزار که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی میشود، صدا، ویدیو و متن طولانی را میگیرد
و آن را به پستهایی برای رسانههای اجتماعی تبدیل میکند.
حتما می پرسید چگونه می داند که چه چیزی را انجام دهد؟ اینجاست که هوش مصنوعی وارد می شود!
به این می پردازد که مخاطب شما بر اساس داده های تاریخی به احتمال زیاد به چه محتوایی پاسخ می دهد و از آنجا ایجاد می کند.
8. Wistia
Wistia پیشرو در صنعت اشتراک گذاری ویدیو است و به بیش از 300.000 کسب و کار کمک می کند تا محتوای ویدیویی خود را مدیریت کنند و مخاطبان خود را افزایش دهند.
هنگام استفاده از این پلتفرم، میتوانید یک پخشکننده ویدیوی قابل تنظیم بسازید که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد. از ابزارهای تولید سرنخ استفاده کنید و عملکرد ویدیوهای خود را برای به دست آوردن روال اصلی دنبال کنید.
همچنین میتوانید مخاطبان تبلیغاتی سفارشی ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به مخاطب مناسب میرسد و از ادغامها برای همگامسازی همه ابزارهای خود استفاده کنید.
صدها روش برای گنجاندن ویدیوهای کوتاه در استراتژی بازاریابی شما وجود دارد. اما مهم نیست که کدام روند بیاید و برود، همه چیز به مخاطب شما باز خواهد گشت. چند روش را امتحان کنید و به جایی که داده ها به شما می گویند بهتر است، بروید.
برای ساخت ویدئوهای کوتاه، تیزر و عکسبرداری از محصول و محیط کار و کارخانه با کارشناسان کانون تبلیغاتی ایران زمین از اینجا در ارتباط باشید.
منبع: سایت هاب اسپات
ترجمه: حسام بهمن
(کارشناس تولید محتوای کانون تبلیغاتی ایران زمین “ایزاکو”)