مفهوم social image یا تصویر اجتماعی چیست؟
تصویر اجتماعی یک شخص یا شرکت این است که دیگران در یک جامعه چگونه او را درک می کنند و می شناسند.
به طور معمول، افراد سعی می کنند با توجه به آنچه دیگران در مورد آنها فکر می کنند، مقبولیت بیشتری برای خود ایجاد کنند.
برخی از افراد چنان به وجهه اجتماعی خود اهمیت می دهند که اضطراب مداوم دارند که این مسئله نه چیز سالمی است و نه منطقی.
با این حال، سطح خاصی از مراقبت از نظرات دیگران برای دستیابی به موقعیت اجتماعی مطلوب، طبیعی و ضروری است.
دنیای وب و عادات آنلاین ما در آن هرگز ثابت نیستند.
یک نتیجه گیری سریع از رفتار آنلاین ما این است که کانال های سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی خود را مانند هیچ بیزنس دیگری (یا حداقل بدون توجه کامل مان به آنها) اسکرول نمی کنیم.
بیشتر اوقات، تصویر اجتماعی شما اولین (یا تنها) چیزی است که کاربران قبل از اسکرول روی مورد بعدی، آن را می بینند.
اطمینان از اینکه این تصویر توجه را به خود جلب می کند، به شما کمک می کند مردم را متقاعد کنید پست شما را بخوانند و سایت تان را کلیک کنند.
بنابراین، عناصر یک تصویر اجتماعی خوب چیست؟
و چگونه می توانید آن را به صفحه یا پست خود اضافه کنید؟
عناصر یک تصویر اجتماعی خوب (social image)
تصاویر اجتماعی احتمالاً اولین چیزی نیست که در مورد بازاریابی به آن فکر می کنید.
نگران نباشید، نیازی نیست که برای هر یک از صفحات و پست های خود یکی ایجاد کنید.
اما افزودن یک تصویر اجتماعی مناسب به مهمترین صفحات خود و صفحه هایی که می خواهید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید،
می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت کمک کند.
همچنین بسیار سرگرم کننده است!
- تصاویر اصلی و جذاب
- چهره فرد را در تصاویر خود نشان دهید
- متن مناسبی اضافه کنید
- به برندسازی فکر کنید
- عنوان و برچسب alt تصویر شما
1. تصاویر اصلی و جذاب
قبل از اینکه به جزئیات نحوه ایجاد یک تصویر اجتماعی بپردازیم، باید با اصول اولیه شروع کنیم:
یعنی تصاویری که در بازاریابی خود استفاده می کنید.
یک تصویر جذاب می تواند کارهای زیادی برای صفحه محصول، پست وبلاگ یا پست شبکه های اجتماعی شما انجام دهد.
این بخش مهمی از برندینگ، ایجاد اعتماد و حفظ بازدیدکنندگان در صفحه شما است.
بیشتر بخوانید تا ببینید که از کجا می توانید تصاویر اصلی را برای صفحات و پست های خود دریافت کنید.
هنگام انتخاب تصویری برای پست اجتماعی خود، مطمئن شوید که این موضوع همان است که درباره آن بحث می کنید.
اگر شما یک صفحه محصول را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، سپس استفاده از تصویری از محصول منطقی است.
وقتی صفحه یا پست وبلاگ دیگری را به اشتراک می گذارید، تصویری را انتخاب کنید که مربوط به موضوع این صفحه یا پست باشد.
خواه از عکس ها و تصاویر خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که تصویر اصلی است و به اندازه کافی جذاب است تا علاقه مخاطبان شما را جلب کند.
فهمیدن اینکه چه چیزی برای مخاطب شما مفید است می تواند کمی آزمون و خطا باشد.
اما ارزشش را خواهد داشت.
2. چهره فرد را در تصاویر خود نشان دهید
انسان ها به سوی چهره های متفاوتی از انسان جذب می شوند.
یک چهره پرمعنی قطعاً توجه افرادی را که از طریق شبکه های اجتماعی خود در حال اسکرول(پیمایش) صفحه هستند، جلب می کند.
بنابراین سعی کنید از چهره ها در تصاویر خود تا جایی که امکان دارد، استفاده کنید.
وقتی اجازه از آنها دارید، استفاده از چهره مشتریان واقعی همیشه عالی است.
همچنین می توانید افرادی را که در شرکت شما کار می کنند
یا چهره های دیگری را که برای مخاطبان شما قابل استفاده هستند نشان دهید.
به چهره هایی که نشان می دهید و اینکه آیا نمایانگر تنوع مخاطبان شما هستند فکر کنید.
یک تصویر می تواند موضوع صفحه ای را که شما به اشتراک می گذارید منعکس کند اما اگر شخص موجود در آن برای مخاطبان شما قابل ارتباط نیست، ممکن است لازم باشد کمی بیشتر نگاه کنید.
یا وقتی مدام به همان شخص نشان می دهید، این ممکن است کمی خسته کننده شود.
طیف گسترده ای از افراد را در تصاویر خود نشان دهید و به مخاطبان خود اطلاع دهید که محصول یا خدمات شما برای همه در دسترس است.
3. متن مناسبی اضافه کنید
ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما شما می خواهید تصویر اجتماعی شما بتواند به تنهایی بایستد.
حتی بدون متن همراه که هنگام به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی نشان داده می شود. چرا؟
زیرا (امیدوارید) افراد دیگر صفحه یا پست شما را نیز به اشتراک بگذارند.
شما هیچ تأثیری در متنی که به آن اضافه می کنند نخواهید داشت.
بنابراین می خواهید تصویر شما بازگوکننده تمام حرف تان باشد.
شما می توانید عنوان محصول، صفحه یا پست خود را به عنوان متن در تصویر اجتماعی خود اضافه کنید.
همچنین می توانید متن را کمی عملی تر کنید.
این به شما بستگی دارد فقط اطمینان حاصل کنید که در مورد آنچه مردم در این صفحه می خوانند، صادق هستید.
نیازی نیست شما کلیک بیش از حد کنید. زیرا این هزینه برای بازدیدکنندگان سایت و فالوئرهای شما خواهد بود.
4. به برندسازی فکر کنید
مثال بالا یکی از تصاویر اجتماعی اخیر ما برای پست وبلاگ است که در 7 روش برای بهبود متن توصیف محصولات در فروشگاه آنلاین شما استفاده می شود.
از آنجا که چند تصویرگر در Yoast کار می کنند، توانستیم از تصویرگری به عنوان قسمت بصری تری از این تصویر اجتماعی استفاده کنیم.
متنی که در سمت چپ اضافه کرده ایم عنوان پستی است که به اشتراک گذاشته شده است و در پایین می توانید آرم و تصویر دیگری از شخصی را که در تصاویر اجتماعی و سایت خود استفاده می کنیم پیدا کنید.
همه این عناصر نوعی برندینگ هستند زیرا خاص Yoast هستند.
جریان برندینگ در تصاویر سایت و شبکه های اجتماعی
سعی کنید چند مورد یا همه موارد زیر را به تصاویر اجتماعی خود اضافه کنید:
- لوگوی شما (یا نام شرکت)
- عنوان شرکت شما
- رنگ های برند شما
این چیز زیادی نیست، زیرا شما می خواهید تمرکز روی تصویر شما باشد.
اما افزودن یک یا چند مورد از این عناصر به افراد کمک می کند تصاویر اجتماعی و برند شما را تشخیص دهند.
با استفاده از رنگ های تجاری خود این شناخت و اعتماد به شرکت خود را افزایش می دهید.
اکنون، همانطور که قبلاً گفتیم، ممکن است مدتی طول بکشد تا درک کنید چه چیزی برای مخاطب شما مفید است.
و این خوب است. اما وقتی نتیجه را یافتید، در تصاویر اجتماعی که به اشتراک می گذارید ثابت قدم باشید.
بنابراین وقتی تصمیم به طراحی و جای گذاری برای همه عناصر مختلف گرفتید، این طرح را ادامه دهید.
در Yoast، ما از الگویی استفاده می کنیم که به ما امکان می دهد یکی از رنگ های برند خود را انتخاب کنیم، یک تصویر یا عکس اضافه کنیم و متنی را که می خواهیم در تصویر اجتماعی خود نشان دهیم تایپ کنیم.
راحت!
این می تواند یک ایده عالی برای شما نیز باشد، خصوصاً وقتی افراد مختلفی روی این تصاویر اجتماعی کار می کنند.
الگوی ما در Google Slides ایجاد شده است.
شما می توانید از هر برنامه یا نرم افزار مناسب شما استفاده کنید.
5. عنوان و برچسب alt تصویر شما
آخرین نکته ای که می خواهیم به آن اشاره کنیم عنوان و برچسب alt تصویر اجتماعی شما است.
البته این مواردی است که وقتی عجله دارید به راحتی از آنها چشم پوشی می کنید.
اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم چرا نباید این کار را انجام دهید.
افزودن برچسب alt هنگام بارگذاری تصویر خود در وردپرس، روش خوبی در زمینه سئو سایت در نظر گرفته می شود.
بنابراین این کار را برای تصاویر اجتماعی خود نیز انجام دهید.
این باعث می شود تصویر برای Google و مهمتر از همه برای افراد دارای اختلالات بینایی قابل دسترسی باشد.
در مورد عنوان تصویر خود، مطمئن شوید که تصویر را منعکس می کند تا در دسترس همه باشد.
حتی برای تیم خودتان هم یافتن تصاویر با نام هایی مانند IMG00248 (2) .jpg به راحتی امکان پذیر نیست.
عنوان و برچسب alt می تواند مشابه باشد و احتمالا نیز همین طور است.
مشکلی نیست، فقط کافی است کمی به آن اضافه کنید.
وضوح تصویر(رزولوشن) در بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی
برای نشان دادن تصویر اجتماعی خود به بهترین شکل ممکن، مهم است که به وضوح تصویر خود توجه داشته باشید.
سایزبندی پیشنهادی در هر پلتفرم شبکه های اجتماعی و برای هر نوع پست کمی متفاوت هستند.
علاوه بر این، این پیشنهادها با گذشت زمان تغییر می کنند، بنابراین مراقب آن باشید.
خوشبختانه، هنگامی که یک URL را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید،
اندازه تصویر اجتماعی نشان داده شده برای اکثر سیستم عامل ها تقریباً مشابه است.
کاری که ما در اینجا در Yoast انجام می دهیم استفاده از یک وضوح تصویر است که برای اکثر پلتفرم های شبکه های اجتماعی کار می کند:
675*1200 پیکسل.
این به معنای کات شدن لبه ها در برخی از پلتفرم ها است.
به همین دلیل کمی از متن و مهم ترین قسمت تصویر فاصله داریم.
مزیت استفاده از یک وضوح تصویر این است که ما فقط به جای 4 یا 5 تغییر برای پلتفرم های مختلف، فقط باید یک پست اجتماعی برای پست یا صفحه خود ایجاد کنیم.
این باعث صرفه جویی در وقت ما می شود.
اندازه پیشنهادی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنید یا می خواهید برای یک استوری اینستاگرام یا نوع دیگر پست های اجتماعی تصویر ایجاد کنید، می تواند بسیار متفاوت باشد.
اگر می خواهید در مورد همه اندازه های مختلف تصویر در شبکه های اجتماعی بیشتر بخوانید،
Hootsuite برای سایزبندی هر شبکه ای را در این صفحه منتشر کرده است.
چگونه می توان یک تصویر اجتماعی به صفحه یا پست خود اضافه کرد
وقتی صفحه یا پستی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، پلتفرم رسانه های اجتماعی تصویری از آن صفحه “جمع آوری” می کند تا به عنوان تصویر اجتماعی شما نشان داده شود.
بعضی اوقات می تواند کارساز باشد.
اما اگر می خواهید تصاویر اجتماعی خود را کنترل کنید و تصویری را که ایجاد کرده اید نشان دهید، Yoast SEO Premium می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
افزونه Premium ما دارای پیش نمایش های عمومی است که به شما امکان می دهد هر چیز کوچکی در پست را پیش نمایش و ویرایش کنید.
نوار کناری Yoast SEO دو برگه به نام پیش نمایش فیس بوک و پیش نمایش توییتر را نشان می دهد.
این برگه ها پنجره جدیدی را باز می کنند که در آن می توانید تصویر خود، عنوان و شرح دیگری را برای این بستر خاص شبکه های اجتماعی اضافه کنید.
با کلیک بر روی دکمه “انتخاب تصویر” می توانید تصویر اجتماعی جدید خود را بارگذاری کنید تا هنگامی که پست خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، نشان داده شود!
پیش نمایش توییتر
همین اصل در پیش نمایش توییتر اعمال می شود.
با باز کردن این برگه، می توانید تصویری را که می خواهید در توییتر به اشتراک بگذارید انتخاب کرده
وعنوان و توضیحات نشان داده شده در توییتر را ویرایش کنید.
احتمالاً متوجه خواهید شد که تصویر اجتماعی تنظیم شده برای فیس بوک به طور خودکار به پیش نمایش توییتر شما نیز اضافه می شود.
این کار برای صرفه جویی در وقت شما است
اما مطمئناً شما آزاد هستید که این تصویر را به تصویر دیگری تغییر دهید.
درباره سایز تصاویر در پلتفرم های دیگر چطور؟
همانطور که Jono در پست خود در مورد به اشتراک گذاری تصویر اجتماعی و نحوه بهینه سازی og توضیح می دهد:
برچسب های تصویر مشخص کردن تصاویر مختلف برای شبکه های دیگر غیر از Facebook و Twitter غیرممکن است.
به عنوان یک راه حل برای این، تصویر اجتماعی فیس بوک شما در Yoast SEO به عنوان پیش فرض برای سایر پلتفرم ها استفاده می شود.
افزونه ما به طور خودکار بهترین تصویر اجتماعی را برای هر پلتفرمی که محتوای خود را در آن به اشتراک می گذارید تعیین و مشخص می کند.
بنابراین، تصویر اجتماعی که در Yoast SEO اضافه می کنید احتمالاً در آنجا نیز نشان داده می شود اما ارزش بررسی چند بار اول را دارد!
جریان انتشار پرسرعت و ارتقا یافته پست های شما
علاوه بر تنظیم تصاویر اجتماعی خود ، Yoast SEO اشتراک گذاری پست های تازه منتشر شده خود را در فیس بوک یا توییتر به سرعت آسان تر می کند.
بعد از کلیک بر روی انتشار، از تنظیمات اشتراک گذاری پست شما استقبال می شود.
کافی است بر روی نماد فیس بوک یا توییتر کلیک کنید
تا شاهکار جدید خود را در پلتفرم مورد نظر خود منتشر کنید.
ما همچنین یکپارچه سازی نسبتاً جدیدی در Zapier داریم
که به شما کمک می کند با اتصال برنامه ها و سرویس هایی که استفاده می کنید گردش کار را به صورت خودکار انجام دهید.
با این کار می توانید به طور خودکار در شبکه های اجتماعی پست به اشتراک بگذارید.
برای ارائه مثالی، Zapier می تواند بلافاصله پس از انتشار پستی، یک توییت سفارشی ارسال کند.
قسمت سفارشی به این معنی است که شما یکبار تنظیم می کنید که این توییت های اتوماتیک چگونه باشند و شامل چه مواردی شوند.
اما می توانید این گردش کار خودکار را برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی که انتخاب کنید تنظیم کنید.
نه فقط برای توئیتر.
افزودن تصویر اجتماعی به پست موجود
وقتی یک تصویر اجتماعی جدید به یک پست موجود اضافه می کنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا شبکه های اجتماعی آن را انتخاب کنند.
می توانید این مورد را از طریق
اشکال زدایی فیس بوک،
اعتبارسنجی توییتر
یا بازرس پست ها در LinkedIn بررسی کنید.
نتیجه
در این پست وبلاگ، ما در مورد پنج عنصر اصلی یک تصویر اجتماعی (social image) خوب، وضوح توصیه شده برای هر پلتفرم شبکه های اجتماعی و چگونگی افزودن تصویر اجتماعی به پست یا صفحه خود بحث کرده ایم.
حالا به خود شما بستگی دارد!
بدانید که مخاطب شما به چه چیزی پاسخ می دهد،
در مورد یک سبک تصمیم بگیرید و شروع به اضافه کردن تصاویر اجتماعی معرکه به مهمترین صفحات خود کنید.
امیدوارم که آنها را در فیدهای شبکه های اجتماعی ام مشاهده کنم!
شما همواره می توانید برای مشاوره در زمینه تبلیغات بیلبوردی با کارشناسان خبره کانون تبلیغاتی ایران زمین(ایزاکو) در تماس باشید.
“با ما بهتر دیده می شوید.”
منبع: سایت Yoast.com
نوشته خانم Camille Cunningham مدیر محتوای سایت Yoast.
ترجمه و نگارش: حسام بهمن