اطلاعات سازه های تبلیغاتی ایران زمین

ســـا زه های تبلیغـــــا تی

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبورد تبلیغاتی، استرابورد، تبلیغات داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن نسبت به سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده، چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

سازه های محیطی کانون ایران زمین به شرح ذیل می باشد:

بیلبورد برون شهری

سازه بیلبورد، یک رسانه به حساب می آید که می تواند پیام خود را به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کند. این رسانه که به دو بخش کلی برون شهری و درون شهری تقسیم می شود، با قدرت اثربخشی بالا، توجه و نگاه مخاطب را به خود جذب کرده و انتقال پیام به آسانی صورت می گیرد.

بیلبوردهای محور تهران-قم، به دلیل موقعیت استراتژیک این آزادراه که محور مواصلاتی ۱۷ استان می باشد و بیلبوردهای بام عوارضی قم از جایگاه ویژه ای در حوزه ی تبلیغات برخوردار است.

از ویژگی های این سازه، استحکام در شرایط جوی مختلف و مجهز به نورپردازی دید در شب می باشد.

بیلبورد درون شهری

تبلیغات بر روی سازه ی بیلبورد درون شهری، موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود یک محصول به بازار می شود.

ابزار تبلیغاتی بیلبورد درون شهری، قدرتی غیرقابل انکار برای معرفی محصولات و خدمات شرکت ها دارد. این رسانه تبلیغاتی، پیام خود را در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطب منتقل می کند و این همان فرصتی است که تمامی صاحبان کالا و خدمات به دنبال آن می باشند.

از ویژگی های ساختاری این سازه می توان به استحکام آن در شرایط جوی متفاوت و مجهز بودن به نورپردازی دید در شب، اشاره کرد.

پل عابر

سازه ی پل عابر پیاده، به دلیل اینکه در معابر اصلی شهر و مکان های پر تردد نصب می شود، مکان مناسبی برای ارائه ی اطلاعات و تبلیغات صاحبان برندها و خدمات به حساب می آید.

قدرت تاثیرگذاری این رسانه ی محیطی، می تواند مخاطبان زیادی را تحت پوشش قرار دهد. همجنین از ویژگی های این سازه استحکام در برابر شرایط جوی متفاوت و قرارگیری در معرض دید عموم اعم از سواره و پیاده و همچنین مجهز بودن به نورپردازی دید در شب است.

اتوبوس

بدنه اتوبوس، یکی از جایگاه های مورد توجه و جذاب تبلیغات محیطی است. اتوبوس ها به خاطر ویژگی کارکردی و قابلیت جابه جایی خود که در معرض نمایش میلیون ها چشم قرار دارند، نوعی تبلیغات متحرک به حساب می آیند.

همچنین دستگیره های نگهدارنده و لایت باکس پشت جایگاه راننده، از محیط های تبلیغاتی داخل فضای اتوبوس محسوب می شوند. از ویژگی های این سازه، قرارگیری در معرض دید در میان عموم مردم و گردش در خیابان هاست.

لایت باکس

(پل عابر پیاده)

لایت باکس واقع در پایه پل عابر، سازه ی دیگری در حوزه ی رسانه های محیطی است. این سازه که نوعی تابلو با قابلیت پشت نور است، به آسانی در معرض دید عموم از جمله سواره و پیاده قرار می گیرد.

مزیت این لایت باکس ها، زاویه دید پایین و برابر با نگاه مخاطب است. از ویژگی های ساختاری این سازه، استحکام در برابر شرایط جوی متفاوت و مجهز بودن به نور SMD برای دید بهتر در شب است.