چگونه و با چه استراتژی تبلیغات بیلبورد انجام دهیم؟
در دنیای مدرن و پر سرعت امروز، رقابت بیش از هر زمان دیگری برای جلب توجه مصرف کنندگان وجود دارد. با فناوری جدید، استراتژیهای بازاریابی جدیدی به وجود میآیند و همگام شدن با تغییرات گاهی اوقات کمی چالشبرانگیز به نظر میرسد.
ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موثر را نمی توان به شانس واگذار کرد و متخصصان متعهد در کانون تبلیغاتی ایران زمین سال ها تجربه کمک به مشتریان در ایجاد، راه اندازی و اندازه گیری کمپین های تبلیغاتی موفق را دارند.
کمپین تبلیغاتی خود را برنامه ریزی کنید
برنامه ریزی و اهداف: گام اول برای تبلیغات بیلبورد
اهداف تبلیغاتی شما چیست و چگونه برای آنها برنامه ریزی می کنید؟
اینها ممکن است برخی از اولین سوالاتی باشند که قبل از راه اندازی هر نوع کمپین بازاریابی دارید.
آیا کسبوکار شما محصول جدیدی را عرضه میکند
و به دنبال افزایش سریع درآمد است یا شاید شرکت شما یک شرکت غیرانتفاعی است که تلاش میکند
تا آگاهی و اطلاع رسانی درباره اهداف ارزشمند شما انجام دهد.
صرف نظر از آنچه در اینجا پاسخ داده اید، بهترین نتایج تبلیغات همیشه از یک برنامه تبلیغاتی سنجیده به دست می آید. مهم نیست که شرکت شما چه کاری انجام می دهد، دانستن اهداف نهایی خود از قبل به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از بودجه بازاریابی خود ببرید.
اهداف خود را ترسیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از هزینه تبلیغات خود می برید.
طراحی: مخاطبان شما چه کسانی هستند و میزان دسترسی شما به اهداف بازاریابی چقدر است؟
اکنون که اهداف خود را به وضوح در ذهن دارید، سعی دارید به چه کسانی برسید؟
چه نوع افرادی به احتمال زیاد جذب محصول، خدمات یا پیام شما می شوند؟
درک مخاطبان هدف و دسترسی بازاریابی شما یک گام مهم برای انتخاب نوع فضای تبلیغاتی است که ریال های بازاریابی خود را در آن سرمایه گذاری می کنید، مکان تبلیغات خود و همچنین اینکه پیام شما باید چه باشد و چگونه نمایش داده شود.
نظارت بر دسترسی به مخاطبان خود در طول کمپین های بازاریابی ضروری است.
تولید: تبلیغات بیلبورد به عنوان یک سرمایه گذاری
شما فهمیده اید که می خواهید به چه چیزی برسید و به چه کسی می خواهید برسید.
این یک نقطه عطف است. تبلیغات، سرمایهگذاری در هر کسبوکاری است.
تحقیقات چندین ساله نشان داده است که تبلیغات خارج از خانه (OOH) یا حتی تبلیغات محیطی با افزایش فروش، قرار گرفتن در معرض دید عموم و آگاهی از برند، بازگشت سرمایه زیادی دارد.
عملکرد: اندازه گیری اثربخشی بیلبورد
می گویند در تجارت، آنچه قابل اندازه گیری است، انجام می شود.
ردیابی فروش خود قبل، حین و بعد از یک کمپین تبلیغاتی واقعا می تواند به اندازه گیری اثربخشی آن کمک کند. همچنین مهم است که در شروع یک کمپین یا استراتژی تبلیغاتی جدید، حسابهای جدید(آی دی ها)، تماسها و ترافیک فروشگاه و سایت را ثبت کنید.
همه چیز به طور مداوم در دنیای تبلیغات تغییر می کنند. بنابراین برای اطمینان از بازگشت دائمی سرمایه بازاریابی خود، حتماً مراقب عملکرد بیلبورد خود باشید. کانون تبلیغاتی ایران زمین (ایزاکو) خوشحال است با ارائه مشاوره های مناسب در این مرحله تعیین کننده از استراتژی تبلیغات بیلبورد می تواند به شما کمک کند.
برنامه ریزی و اهداف تبلیغات بیلبورد
اهداف خود را بشناسید
نتایج عالی از برنامه ریزی عالی حاصل می شود. چه چیزی می خواهید از تبلیغات محیطی خود به دست آورید؟
این باید یکی از اولین سوالاتی باشد که قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی جدید می پرسید؟
تعیین اهداف تبلیغاتی خود در شروع پروژه تضمین می کند که تمام تلاش های دیگر بر روی دستیابی به آن اهداف، متمرکز باقی می مانند.
برای تعیین اهداف خود به کمک نیاز دارید؟
ایجاد برند شما
شما در بازار چه کسی هستید و محصول یا خدمات شما چه کاری برای مردم انجام می دهد؟
این سوالات جوهره برندسازی هستند. ایجاد برند شما نقش مهمی در ایجاد هویت شما برای مشتریان شما دارد.
شما با پیام برندسازی که به جهان ارسال می کنید شناخته خواهید شد.
ما طی سالها به بسیاری از مشتریان کمک کردهایم تا برند خود را برای مخاطبان مناسب ایجاد و عرضه کنند.
زمان بندی، زمان بندی، زمان بندی
اگر پیام تبلیغاتی شما وابسته به زمان است، پس باید کمپین خود را در بهترین زمان راهاندازی کنید.
یک کمپین برای عید نوروز می تواند به راحتی در اسفند، درست قبل از خاموش شدن همهمه تعطیلات، بالا رود.
مکان هایی برای تعطیلات تابستانی بچهها میتواند حتی قبل از پایان مدرسه شان به اطلاع مردم برسد.
کمپین های تبلیغاتی موفق همیشه همزمان با زمانی است که مشتریان شما به محصول یا خدمات شما فکر می کنند.
زمان بندی بسیار مهم است
زیرا همان شخصی که اکنون از شرکت شما خرید می کند ممکن است در سایر مواقع سال به آن فکر نکند. بگذارید چهار فصل سال، تعطیلات و در سایر برنامه ها و مناسبت های مشتریان، باد زیر بال تبلیغات شما باشد.
مکان بیلبورد و مخاطبان هدف
حتی خلاقانه ترین و موثرترین طرح های بیلبورد اگر مخاطب یا مکان اشتباهی را هدف قرار دهند، اهداف تبلیغاتی را برآورده نمی کنند.
قرارگیری مناسب فیزیکی پیام شما نقش مهمی در موفقیت کمپین تبلیغاتی شما دارد! کانون تبلیغاتی ایران زمین مجری انحصاری تبلیغات محیطی در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است.
بهترین مکانهای بیلبورد در منطقه جاده تهران- قم و بالعکس را در اختیارتان می گذاریم تا اطمینان حاصل کنید که پیام خود را به مخاطبان هدف مناسب از شهرهای مختلف میرسانید.
باید بگوییم که بیلبوردهای جاده ای یا برون شهری ما در سه محور اتوبان تهران- قم، محور ترانزیتی یا همان جاده قدیم قم و محور قم- اراک حد فاصل سلفچگان واقع شده است.
نکات و ترفندهایی برای طراحی بیلبورد
تبلیغات بیلبورد بیش از یک قرن است که وجود داشته است
و هنوز هم یکی از موثرترین رسانه های تبلیغاتی امروزی است.
بیلبوردها و مناظر دیواری دو نوع تبلیغات در فضای باز/محیطی هستند و این کانال های تبلیغاتی امروزه بیش از هر زمان دیگری به دست مردم می رسد. از آنجایی که مشتریان در حال حاضر با پیام های تبلیغاتی زیادی مواجه می شوند، بسیار مهم است که کمپین شما به یاد ماندنی باشد و افراد را تحریک به اقدام کند. همانطور که در مورد طراحی تبلیغات خود فکر می کنید، به یاد داشته باشید که سعی کنید آن را نسبت به دیگران متمایز کنید.
در زیر چند عنصر خلاقانه وجود دارد که باید هنگام طراحی بیلبورد خود در نظر بگیرید.
طراحی موثر تبلیغات بیلبورد
در زیر چند نکته اضافی در مورد نحوه ایجاد یک طراحی بیلبورد موثر برای کمپین های تبلیغاتی بیلبورد آورده شده است:
توجه آنها را جلب کنید
امروزه پیام های تبلیغاتی فراوانی در جهان وجود دارد که همه توجه مصرف کنندگان را جلب می کنند.
بیش از هر زمان دیگری برای تبلیغ کنندگان مهم است که از سر و صدا فراتر رفته و توجه مخاطبان هدف خود را به طور فعال جلب کنند. خلاق باشید، پیام خود را به روشی منحصر به فرد منتقل کنید که به راحتی به خاطر بسپارید و به سختی فراموش کنید.
کمپین خود را تأثیرگذار و روشنگر کنید
مهم نیست محصول، خدمات یا پیام شما چه چیزی است، مهم اینی است تأثیری بر مصرف کننده بگذارد.
به آنها دلیل بدهید تا به روشی متفاوت به آنچه انجام می دهید نگاه کنند.
وادار کردن مردم به فکر کردن درباره چیزی به شیوه ای تازه به طور ناخودآگاه شما را برای شان برند محبوب می کند. یک چشم انداز جدید و تازه نسبت به کاری که صنعت شما انجام می دهد ارائه دهید.
مردم شما را به خاطر آن به یاد خواهند آورد.
کمتر است بیشتر!
بسیاری از تبلیغکنندگان بیلبورد این اشتباه را مرتکب میشوند که تلاش میکنند در مدت زمان کمی با مصرفکنندگان ارتباط برقرار کنند. به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما معمولاً فقط یک لحظه کوتاه برای جذب پیام شما وقت دارند، بنابراین با انتخاب دقیق متن و تصاویر تأثیرگذار، طراحی بیلبورد خود را به چیزی قابل به خاطر آوردن (در مدت زمان کمی) تبدیل کنید.
بگذارید آنها بخواهند بیشتر بدانند
مردم ذاتا کنجکاو هستند.
تبلیغات مؤثر، مصرف کنندگان را مجذوب خود می کند و همیشه رغبت شان را به دانستن بیشتر می کند.
به مخاطبان خود الهام دهید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما وقت بگذارند.
با جلوه های سه بعدی، کمپین خود را زنده کنید
با برجسته کردن طراحی تبلیغات بیلبورد خود با افزونهها و جلوههای سهبعدی، به خلاقیت تان اجازه دهید جریان پیدا کند.
هیچ چیز سرگرم کننده تر از دیدن یک طراحی خلاقانه بیلبورد نیست که تصاویر یا متن را خارج از مرزهای سنتی و فیزیکی یک بیلبورد مستطیلی قرار می دهد.
از منظر بیننده، پیام شما زنده خواهد بود و نفس می کشد، حتی ممکن است جاذبه را به چالش بکشد!
مهم نیست که چه نوع افزونه و افکتی را انتخاب کنید،
تاثیر آن بسیار قدرتمند و به یاد ماندنی خواهد بود.
در پایان برای داشتن اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی در خصوص مراحل مختلف تبلیغات تان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.
تیم کانون تبلیغاتی ایران زمین با دو شعبه در قم و تهران آماده پاسخگویی و همکاری با شماست.
نگارش: حسام بهمن
(کارشناس تولید محتوا در کانون تبلیغاتی ایران زمین “ایزاکو”)
عالی و جامع
مرسی