مزایای تبلیغات محیطی

برندهایی که زمانی فکر می‌کردند تبلیغات محیطی شکلی رو به افول از تبلیغات محصولات شان در عصر دیجیتال می باشد،

اکنون به این شکل بسیار مؤثر ارتقاء محصول و آگاهی از برند برگشته اند.

فقط کافی است در شهرها و جاده ها به تعداد رو به گسترش انواع بیلبوردها و سفیران برندشان نگاه کنید.

زمانی که این تبلیغات برای شرکت‌های کوچک‌تر و متخصصان بسیار گران یا غیرقابل دسترس تلقی می‌شد،

تبلیغات در فضای باز اکنون مقرون به صرفه‌تر از همیشه است و در رسانه‌های مختلف در دسترس است.

عملاً هر شرکتی با هر اندازه‌ای می‌تواند از مزایای اجرای یک کمپین تبلیغاتی محیطی بهره‌مند شود.

تبلیغات محیطی می تواند به ساختن برند شما کمک کند

و محصولات و خدمات شما را به گونه ای تبلیغ کند که انواع دیگر تبلیغات نمی توانند.

همانطور که بازار بیشتر و بیشتر از آنچه مصرف کنندگان به عنوان تبلیغات دیجیتال “ناخواسته” می دانند اشباع می شود،

انتخاب تبلیغ نام تجاری خود در تبلیغات محیطی می تواند به طرق مختلف سودمند باشد.

نحوه هدایت یک کمپین تبلیغاتی

دانستن نحوه هدایت یک کمپین تبلیغاتی در فضای باز ممکن است دشوار به نظر برسد،

اما استفاده از یک شرکت تبلیغاتی مانند کانون تبلیغاتی ایران زمین می تواند این روند را ساده کند

و دردسر راه اندازی کمپین شما را از بین ببرد.

اجازه دادن به این شرکت برای مدیریت کمپین برای شما از ابتدا تا انتها نه تنها بهره وری شما را افزایش می دهد و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند،

بلکه می توانید پیشرفت کمپین خود را ردیابی کرده و میزان فروش حاصل از تبلیغات خود را تعیین کنید.

اگر می‌خواهید تبلیغات محیطی را برای محصول بعدی خود در نظر بگیرید،

در اینجا شش مزیت تبلیغات محیطی و بیلبوردها را که می‌خواهید درباره آنها بدانید، ذکر خواهیم کرد:

1. تبلیغات محیطی توسط مصرف کنندگان پذیرفته می شود


همانطور که قبلا ذکر شد، بازار به طور فزاینده ای پر از تلاش های تبلیغاتی دیجیتال و… شده است.

مانند هر چیز دیگری، وقتی بازار را با یک محصول یا ایده اشباع می کنیم، مصرف کننده نسبت به آن بی رحم می شود.

مصرف کنندگان در حال حاضر در اوج بی رحمی با بازاریابی دیجیتال هستند.

این به این معنی است که احتمال پاسخ مثبت یک مصرف کننده به یک نام تجاری زمانی که آن را به صورت دیجیتالی ارائه می کند (اعم از قرار دادن تبلیغات در رسانه های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات گوگل و غیره) دیگر خیلی محتمل نیست.

تجربه بد از سایر تبلیغات

آنچه محتمل است، این است که یک مصرف کننده یا به طور کامل تبلیغات را نادیده بگیرد (انتخاب کند روی یک لینک آنلاین کلیک نکند،تبلیغات بنری را نادیده بگیرد، یا ایستگاه رادیو را عوض کند) یا متوجه تبلیغات شود

و ارتباط منفی با نام تجاری یا محصول برقرار کند

زیرا آنها این نوع تبلیغات را به عنوان یک مزاحم می بینند.

بدیهی است که این برای هر کمپین بازاریابی این مورد متفاوت است.

در جایی که بازاریابی دیجیتال و… شکست خورده است، تبلیغات محیطی از رشد برخوردار بوده

و مقبولیت و محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف‌کنندگان واکنش مطلوب‌تری نسبت به رسانه‌های بیرون از خانه در مقایسه با آنچه داخل خانه می بینند(تبلیغات رادیو تلویزیون، شبکه های اجتماعی و…) نشان می‌دهند.

چه به دلیل سیل تبلیغات دیجیتالی باشد که ما در معرض آن هستیم و چه به این دلیل که تبلیغات در خانه ممکن است مزاحم و ناپسند باشد، تبلیغات در فضای باز از نظر مصرف کننده قابل قبول است

و در بسیاری از موارد به عنوان بهبود تجربه مصرف کننده در فضای باز تلقی می شود.

به عنوان مثال، هنگامی که یک مصرف کننده یک بیلبورد را از وسیله نقلیه خود مشاهده می کند،

به احتمال زیاد متوجه آگهی، خواندن آن و پاسخ مثبت به آن می شود.

اگر بیلبورد از نظر زیبایی شناختی دلپذیر باشد، حتی ممکن است بیلبورد را غنی‌تر از تجربه بیرونی خود بدانند.

2. تبلیغات محیطی به ساختن برند شما کمک می کند


قبلاً بحث کرده‌ایم که چگونه تبلیغات محیطی به طور کلی نسبت به بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال با دید مطلوب‌تری دیده می‌شود.

با این حال، تبلیغات محیطی نیز می تواند به شما در ایجاد آشنایی و یادآوری برند کمک کند.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان وقتی در خانه نیستند نمی‌توانند به سادگی تابلوهایی را که در معرض آن قرار می‌گیرند نادیده بگیرند (به یاد داشته باشید، به صورت دیجیتالی، مصرف‌کننده می‌تواند انتخاب کند صفحه وب را ببندد یا کانالی را نبیند)، کنترل بسیار کمی بر روی آن دارند.

علاوه بر این، از آنجایی که اکثر مصرف کنندگان به طور روزانه بسیاری از بیلبوردهای مشابه محیطی را مشاهده می کنند (مثلاً در رفت و آمد، بردن بچه ها به مدرسه و غیره)،

آشنایی آنها با برند شما و یادآوری آن پایه و اساس محکمی ایجاد می کند.

این امر به ویژه در مورد رسانه های محیطی که از نظر زیبایی شناسی خوشایند هستند

و در مناطق بسیار پرفروش مخاطبان شما قرار می گیرند صادق است.

کار با شرکتی مانند کانون تبلیغاتی ایران زمین می تواند تضمین کند که نه تنها تبلیغات شما از نظر بصری محرک هستند، بلکه در مکان مناسب (تنها شاهراه 17 استان ایران یعنی اتوبان تهران قم)

و برای مدت زمان مناسب قرار می گیرند.

3. تبلیغات محیطی کاملاً قابل تنظیم هستند


یک تصور غلط رایج در مورد تبلیغات محیطی ممکن است این باشد که برای مخاطب هدف یک برند قابل تنظیم نیست

یا اینکه در قالب های کافی برای دستیابی به مشتریان هدف در دسترس نیست.

که اینطور نیست.

تبلیغات محیطی این قابلیت را دارد که با استفاده از ابزارهایی مانند مکان، پرگویی و طراحی برای بخش خاصی از جامعه سفارشی شود و هدایت شود.

در حالی که قرار دادن مکان ممکن است نکته ای واضح به نظر برسد (مثلاً مخاطبان هدف شما متخصصان پزشکی هستند، بنابراین تابلوهای تبلیغاتی خود را در نزدیکی بیمارستان‌ها قرار می‌دهید)،

کلام داخل تبلیغ و طراحی خاص آن می‌تواند بیشتر جمعیت‌شناختی باشد.

به عنوان مثال، تبلیغاتی که در نزدیکی پارک‌های تفریحی قرار می‌گیرند، اگر رنگارنگ باشند

و باعث آرامش و سرگرمی شوند، ممکن است با استقبال بیشتری روبرو شوند،

در حالی که بیلبوردهایی که در نزدیکی ساختمان‌های اداری قرار می‌گیرند،

در صورتی که دارای طراحی تمیز، ساختارمندتر و حرفه ای باشند، ممکن است بیشتر قابل توجه باشند.

4. پاسخ مصرف کنندگان به تبلیغات محیطی


مطالعات متعددی وجود دارد که ثابت می کند مصرف کنندگان به تبلیغات محیطی پاسخ می دهند.

بر اساس توجه متوسط ​​مصرف‌کننده به رسانه‌های محیطی، دفعات مشاهده آن‌ها و مفهوم مثبتی که با برند ایجاد می کنند،

جای تعجب نیست که مصرف‌کنندگان به این نوع استراتژی‌های بازاریابی واکنش نشان دهند.

پاسخ به یک افزونه تبلیغاتی می تواند شامل مواردی مانند بازدید از کسب و کار یا دفتر تبلیغاتی، بازدید از یک فروشگاه برای بررسی یک محصول یا پرس و جو در مورد یک فروش ویژه، بازدید از یک وب سایت نمایش داده شده در یک تبلیغات محیطی، گفتگو در مورد تبلیغات، توصیه برند به مصرف کننده دیگری، تماشای یک برنامه تلویزیونی پیشنهاد شده توسط تبلیغات محیطی یا تماس با شماره تلفن ارائه شده توسط یک آگهی باشد.

داشتن این اطلاعات می تواند به شما اطمینان دهد که بودجه بازاریابی شما بازده سرمایه گذاری خوبی را ایجاد می کند.

5. تبلیغات محیطی باعث استفاده موثر از بودجه بازاریابی شما می شود


در اقتصاد کنونی، تبلیغات محیطی مقرون به صرفه تر از همیشه است.

این تبلیغات که اغلب ارزان‌تر از بازاریابی چاپی یا دیجیتال است، نتایج تاثیرگذار بیشتری را با بودجه کمتر ایجاد می‌کند

و آن را به گزینه‌ای عالی برای شرکت‌ها یا متخصصانی تبدیل می‌کند که هزینه کمتری برای تبلیغات دارند.

علاوه بر این، برخلاف تبلیغات دیجیتال یا چاپی، تبلیغات محیطی طولانی مدت تر است.

وقتی فضای رسانه ای را برای یک تبلیغ محیطی مثلا بیلبورد خریداری می کنید،

در حال خرید مکان و مدت زمان هستید.

مدت زمانی که تبلیغات محیطی شما در دسترس مصرف کنندگان است، برای اطمینان از آشنایی آنها با برند کلیدی است.

بر خلاف چاپی یا دیجیتال، تبلیغات محیطی طول عمر بیشتری دارند

و اطمینان حاصل می کنند که مخاطب هدف شما محصول و برند شما را می بیند و آنها را به خاطر می آورد.

6. تبلیغات محیطی با ارائه حداکثر نمایش، فروش را افزایش می دهد


به عنوان مصرف کننده، مواجهه ما با محصولات به صورت تکراری معمولاً معادل دو چیز است:

آشنایی با برند و فروش بالقوه.

حداکثر قرار گرفتن در معرض دید با خرید رسانه در مناطقی که بیشتر توسط مخاطبان هدف شما پیموده می شود،

ایجاد می شود.

هنگامی که مخاطبان هدف شما به طور مکرر در معرض بازاریابی شما قرار می گیرند

(با رفت و آمد از کنار آن یا درگیر شدن با آن هر بار که در فضای باز هستند)،

احتمال بیشتری دارد که پاسخ دهند.

تبلیغات در فضای باز همچنین به عنوان یادآوری نام تجاری برای برندها

و محصولاتی که مصرف کنندگان از قبل با آنها آشنا هستند عمل می کند.

دیدن یک تبلیغ محیطی می‌تواند باعث شود مصرف‌کننده در دفعه بعد که به آن نیاز دارد،

محصول یا خدماتی را در نظر بگیرد یا می‌تواند او را به خرید محصول یا خدماتی سوق دهد که قبلاً فکر نمی‌کردند از آن استفاده کنند.

این تغییر در نگرش نسبت به یک محصول نتیجه مستقیمی است که محصول حداکثر در معرض دید مصرف کننده قرار می گیرد.

تبلیغات محیطی راهی عالی برای بازاریابی محصولات و خدمات شماست.

صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، اگر توسعه نام تجاری و به دست آوردن حداکثر نمایش محصول شما برای شما مهم است، تبلیغات محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.

تبلیغات محیطی با توانایی دسترسی به مصرف کنندگان در سطح قابل قبول و مثبت، این توانایی را دارد که بر تلاش های بازاریابی داخلی شما غلبه کند.

استفاده از فضای تبلیغات محیطی می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند

و نسبت به بسیاری از انواع تبلیغات داخلی یا دیجیتال، پاسخ مصرف کننده بالاتری ایجاد کند.

علاوه بر این، مصرف کنندگان تمایل دارند تبلیغات محیطی را به عنوان یک شکل مثبت و غیر مزاحم بازاریابی در مقایسه با نحوه دریافت بازاریابی دیجیتال بپذیرند.

تبلیغات محیطی خسته کننده نیست.

خصوصا در ترافیک ها و جاده های پر رفت و آمدی مثل اتوبان تهران- قم که همانطور که گفتیم و می دانید، شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است.

این تبلیغات به طور کامل برای برند خاص، مخاطبان هدف و هدف بازاریابی شما قابل تنظیم است.

حضور در رسانه های مختلف محیطی ما (مانند تبلیغات بیلبورد، پوستر، بنر، تبلیغات حمل و نقل و سیار و…) امکانات مناسبی برای پیشبرد برند شما و تبلیغ محصولات شما را به صورت بی پایان دارد.

مزایای تبلیغات محیطی بسیار زیاد است

و برای هر شرکت یا متخصصی در دسترس است تا از آن برای تقویت تصویر برند خود و افزایش فروش استفاده کند.

نگارش: حسام بهمن (کارشناس تولید محتوای کانون تبلیغاتی ایران زمین، “ایزاکو”)

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها