بازاریابی آفلاین چیست و چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

بازاریابی آفلاین چیست و چگونه می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند؟


بازاریابی آفلاین چیست؟


بازاریابی آفلاین دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد، یعنی هر بازاریابی که آنلاین نیست.

از بروشورها گرفته تا تبلیغات رادیویی و همه چیز در این بین.

بازاریابی آفلاین و آنلاین ممکن است از نظر رویکرد متفاوت باشد اما اگر به درستی استفاده شود، می تواند به یکدیگر کمک کند و یک استراتژی کامل و یکپارچه ایجاد کند.

بازاریابی آفلاین می تواند به ارتقا awareness سطح آگاهی از برند شما، توجه به جزئیات محصول یا خدمات به مشتریان و البته افزایش فروش کمک کند.

در هر استراتژی ممکن است اهداف شما متفاوت باشد. بنابراین هنگام انتخاب مسیر بازاریابی آفلاین، این موارد را در نظر بگیرید.

ردیابی داده های آفلاین


اگر به کمپین های بازاریابی آنلاین عادت کرده اید، اطلاعات ردیابی در دسترس شما است.

شما فکر می کنید که پیگیری آفلاین غیرممکن است.

ببخشید؟ اشتباه است!

روش های زیادی وجود دارد که می توانید اثربخشی کمپین خود را ردیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که از ROI یا نرخ بازدهی سرمایه خوبی برخوردار هستید.

صفحات فرود سفارشی

یک صفحه فرود سفارشی landing page ایجاد کنید و در کمپین بازاریابی خود آن صفحه را تبلیغ کنید و سپس با استفاده از آن صفحه تغییرات را ردیابی کنید.

نظرسنجی ها

یک نظرسنجی سریع ایجاد کنید (survey monkey یک ابزار رایگان عالی است)

از مشتری می پرسید که چگونه در مورد کار شما اطلاعات کسب کرده است.

کدهای تخفیف

اگر تخفیف ارائه می دهید از یک کد منحصر به فرد استفاده کنید. سپس می توانید فروش را با استفاده از آن کد ردیابی کنید و در آنجا تجزیه و تحلیل آن را دارید.

قبل و بعد

ساده ترین راه، اندازه گیری داده های قبل و بعد از اتمام کارزار شما است.

اگر این ترافیک وب سایتی است که مورد نظرتان است، یک چارچوب زمانی انتخاب کنید و ببینید آیا در آن مدت میزان بازدید شما افزایش یافته است یا خیر.

برای فروش نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

این دقیق ترین روش برای ردیابی اثربخشی کمپین نیست اما ایده خوبی به شما می دهد.

موارد بالا فقط چند نمونه از روشهای ردیابی اثربخشی یک کمپین بازاریابی آفلاین است اما روشهای زیادی وجود دارد.

ایده های بازاریابی آفلاین


انواع مختلفی از رسانه های آفلاین وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و بسته به اهداف و مخاطبان شما برخی از آنها ممکن است برای دیگران بهتر از بقیه باشد.

به عنوان مثال بگویید هدف شما این است که فقط آگاهی از برند را در حوزه محلی خود ارتقا دهید.

پس ممکن است فقط یک تبلیغات بیلبورد برای شما مناسب باشد.

یا بگویید شما در حال ساخت یک خمیر دندان جدید هستید؟

توزیع نمونه و بروشور می تواند راهگشا باشد.

این باعث می شود خمیر دندان جدید شما در اختیار افرادی باشد که می خواهید آنها را هدف قرار دهید.

سرانجام شاید شما در حال راه اندازی یک شعبه جدید آژانس املاک در شهری دیگر هستید.

ممکن است بخواهید در رادیو محلی تبلیغ کنید.

همه اینها انواع بازاریابی آفلاین است.

در زیر من جزئیات بیشتری در مورد چند گزینه بازاریابی آفلاین ارائه می دهم.

بروشور یا کاتالوگ


این احتمالاً همان چیزی است که وقتی شما برای اولین بار در فکر بازاریابی آفلاین بودید به ذهن تان رسیده است؟

این یک دلیل خوب دارد. سالهاست که وجود دارد و هنوز هم کار می کند.

این چه گفته قدیمی است “اگر نشکستیش، تعمیرش نکن”.

بروشور و کاتالوگ درست کردن یک روش نسبتاً ارزان برای تعامل با مشتریان است و می تواند هدفمندتر از آن باشد که فکر می کنید.

اگر می خواهید کیک جدید خود را تبلیغ کنید، می توانید آنها را در مجلات مربوطه،

به عنوان مثال یک مجله آشپزی قرار دهید.

یا با توزیع هدفمند، می توانید آنرا از نظر منطقه یا جمعیت و غیره محدود کنید.

جزوات یا بروشورها راهی عالی برای رساندن پیام شما به صورت فیزیکی به دست مشتریان بالقوه شما هستند.

برخلاف تبلیغات دیجیتالی که افراد می توانند بی هدف از آن استفاده کنند، یک بروشور به کار گرفته می شود و می تواند باعث توجه مشتری شود.

طول عمر متوسط یک بروشور 7 روز است در مقایسه با یک پست در شبکه های اجتماعی که فقط چند ثانیه است. نگاهی به برخی از کاتالوگ های ما در اینجا.

بروشور یا مجله


بروشورها یا مجلات راهی عالی برای تبلیغ کامل محصولات یا خدمات پیشنهادی شما هستند.

شما مجبور به تهیه یک بروشور کوچک نیستید.

این بدان معناست که شما در تبلیغ هر چیزی که می خواهید آزاد هستید.

مردم انتظار دارند که شرکت ها بروشور داشته باشند و می توانند صرفه جویی زیادی در وقت داشته باشند.

به جای اینکه یک فروشنده کلی اطلاعات را برای چندین نفر هرروز با جزئیات توضیح دهد.

یک بروشور طراحی شده زیبا را ارائه می دهد.

در صورت استفاده صحیح از بروشورها می تواند بسیار موثر باشد.

می توان آنها را هدف قرار داد و روش های خلاقانه ای برای اطمینان از همیشه در دست داشتن آنها وجود دارد.

به عنوان مثال یک آهنربا در پشت آن برای چسبیدن به در یخچال تعبیه کنید و دیگر اطمینان حاصل کنید که همیشه در دسترس است!

بروشورها همیشه نباید چیزی را بفروشند.

آنها می توانند کاتالوگ های تضمینی خیره کننده ای برای جواهرسازانی باشند که الهام بخش هستند.

یک رویداد برگزار کنید


رویدادها راهی عالی برای تعامل چهره به چهره با مشتریان شما هستند.

مشتریان می توانند افراد پشت آن برند را ببینند و چهره های آنها را به نام بشناسند.

رویداد می توانند کنفرانسی در مقیاس بزرگ باشد که در آن شما به افراد تکنیک پس انداز می آموزید.

سپس در نمایشگاه ها به آنها اعلام می کنید می توانند در غرفه های کوچک و بزرگ شما با دست اندر کاران از نزدیک ملاقات داشته باشند.

داشتن یک نشریه


اگر خبرهای بزرگی برای گفتن به دنیا دارید، مجله های هفتگی یا ماهانه و فصلی عالی هستند.

اندازه این موارد می تواند بزرگ یا کوچک باشد.

مقالات و مجلات محلی می توانند بسیار گسترده باشند.

البته این بدین معنا نیست که لزوماً به معنای مجله چاپ شدنی باشند. بلکه می توانند یک خبر در یک ایستگاه رادیویی باشند.

یک تیم یا یک رویداد را حمایت مالی کنید


اگر می خواهید شناخت برند را در منطقه خود ارتقا دهید، حمایت مالی از یک تیم یا رویداد ورزشی محلی راهی عالی برای معرفی نام شرکت شما است.

همه چیز در این بین


همانطور که گفتم این امکانات بی پایان است و من می توانم لیست های مختلفی را ذکر کنم که شما می توانید شرکت خود را به صورت های دیگر آفلاین مانند بیلبوردها، محل فروش، کارت های بازرگانی، فروش تیزر ادامه دهید و ادامه دهید. اگر پروژه ای در ذهن دارید و نمی دانید کجا باید مراجعه کنید، لطفاً اجازه دهید کانون تبلیغاتی ایران زمین (ایزاکو) به شما کمک کند. با بیش از 14 سال فعالیت در صنعت تبلیغات، ما کار خود را خوب بلد هستیم.

همین امروز با یکی از مشاوران ما در تماس باشید!

منبع: offlinemarketing.co.uk

ترجمه حسام بهمن

پست های مرتبط

1 پاسخ
  1. جواد ریاضی

    تبلیغات آفلاین خیلی جاها کاربردی تر از تبلیغات آنلاین میشه مخصوصا بیزینس هایی که در مناطق متوسط رو به پایین هستند

ارسال دیدگاه برای %s