اپلیکیشن NewNew ، پرداخت پول برای کنترل زندگی شخص دیگر!

آیا تصمیم گیری در مورد چیزهای کوچک زندگی برای شخصی که او را تحسین می کنید و طرفدارش هستید با پرداخت هزینه ناچیزی احساس خوبی به شما نمی دهد؟!

مطمئناً برای بسیاری از شما جذاب خواهد بود!

NewNew زاییده فکر کورتن اسمیت کارآفرین ساکن لس آنجلس است.

این برنامه که هنوز در مرحله “بتا” یا مرحله قبل از انتشار کامل است،

خود را “یک بازار سرمایه انسانی توصیف می کند که در آن تصمیمات آنها را می خرند تا اینکه آن را کنترل کرده و خروجی اش را ببینند!

NewNew چیست و چرا اشخاص از آن استفاده می کند؟!

اخیراً، وقتی براندون وونگ نتوانست غذایی آماده برای سفارش شامش انتخاب کند،

از هواداران خود در برنامه شبکه اجتماعی NewNew خواست که برای او انتخاب کنند.

کسانی که می خواستند درگیر معمای شام او شوند، 5 دلار (3.50 پوند) برای رای دادن در یک نظرسنجی پرداخت کردند!

رای اکثریت این بود که او باید به دنبال غذای کره ای برود، بنابراین او نیز همان را سفارش داد.

آقای وونگ که در ادمونتون کانادا زندگی می کند، گفت:

“من نمی توانستم بین چینی یا کره ای تصمیم بگیرم، بنابراین راهنمایی شما بسیار مفید بود.

من همچنین از نظرسنجی های NewNew برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه لباسی باید آن روز بپوشم

و برای خرید سایر وسایل شخصی استفاده کرده ام.

من در ماه مارس به این اپلیکیشن پیوستم.

هفته ای سه یا چهار بار نظر سنجی می کنم. تا حالا بیش از 1700 رأی داشته ام. “

کاربران هدف چه کسانی هستند؟


این هدف “سازندگان” این اپلیکیشن است:

نویسندگان، نقاشان، موسیقیدانان، طراحان مد، وبلاگ نویسان و غیره.

این سایت به عنوان راهی برای ارتباط نزدیکتر با طرفداران خود نسبت به سایر سرویس های شبکه های اجتماعی است.

مهمتر از همه برای کسب درآمد طراحی شده است.

وقتی افراد مذکور یک حساب NewNew راه اندازی می کنند، فالوئرهای شان را جذب می کنند.

سپس از طریق کلیپ های ویدئویی، آنها از هواداران خود می خواهند

که در مورد جنبه های زندگی کاری و شخصی وی رای دهند.

آقای وونگ که داستان نویسی را در وب سایت و برنامه Wattpad دنبال می کند، همچنین از رای گیری در NewNew برای تصمیم گیری در مورد ژانر بعدی نوشتنش به علاوه نام شخصیت ها و شاخ و برگ دادن داستان استفاده کرده است!

سیستم پرداخت در NewNew چگونه کار می کند؟


هر زمان که کاربران رأی دادند، سازنده پولش را منهای کمیسیون (اعلام نشده) NewNew دریافت می کند.

سازنده سوال و انتخاب دو جواب را تنظیم می کند.

هواداران آنها رأی می دهند و می توانند برای انجام این کار هر چند بار که دوست دارند پول پرداخت کنند.

آنها صرف نظر از اینکه نتیجه به کدام سمت کشیده خواهد شد، پول خود را پس نمی گیرند.

علاوه بر رأی دادن ، گزینه سوم، گزینه ای است که از سازنده درخواست ویژه ای می کند تا کاری را به انتخاب هوادار انجام دهد.

مانند نام بردن از آن شخص در کتاب آنها.

این کار را می توان با پرداخت هزینه اضافی از 20 دلار به بالا انجام داد اما پذیرش یا رد آن پیشنهادات یا درخواست ها به عهده سازنده است.

در صورت رد شدن، پول به هوادار یا فالوئر بازپرداخت می شود.

عامل اصلی منحصر به فرد بودن برنامه و جذابیت آن چیست؟!

به دلیل نوجوانانی است که تمایل به تماشای برنامه های آنلاین دارند. نوجوانان نسل جدید.


برنامه های دیگری مانند Wishbone از عموم مردم می خواهند در مورد مواردی رای دهند.

با این حال، NewNew می گوید که فرصتی با پرداخت پول برای رای در مورد جنبه های زندگی شخصی فرد را فراهم می کند که منحصر به فرد است.

اما آیا NewNew که فقط دو ماه پیش راه اندازی شده و در حال حاضر کمتر از 100 سازنده در آن حضور دارد، جذابیت گسترده ای خواهد داشت؟

مت ناوارا، متخصص شبکه های اجتماعی می گوید که مطمئن نیست.

او می گوید:

“NewNew کمی شبیه این است که TikTok با برنامه تلویزیونی Big Brother دیدار کند و آنها صاحب نوزادی شوند!

آنها نیز هر دو به طور خارق العاده ای محبوب بودند.”

“با این حال، کمی فریبکارانه است و من متعجبم که آیا این برنامه کوتاه مدت خواهد بود؟

اما انتخاب برای اینکه یک غریبه از چه لباسی استفاده کند و باعث ایجاد سر و صدا در نسل جدید شود، این امر می تواند مورد پسند باشد؟!”

سرمایه گذاران و برنامه های بزرگ

خانم اسمیت طی دو سال گذشته در NewNew کار کرده است.

این ایده از طریق برنامه قبلی او به نام Surprize راه اندازی شد.

این اپلیکیشن از افراد عادی می خواست که در مورد جوایزی که به شرکت کنندگان در بازی اعطا می کند رای دهند.

خانم اسمیت، بنیانگذار و مدیر اجرایی کانادایی برنامه های بزرگی دارند. برخی از سرمایه گذاران بزرگ NewNew شامل پیتر تیل، میلیاردر و بنیانگذار PayPal و اولین شخص خارجی است که در فیس بوک سرمایه گذاری می کند.

دیگر افرادی که در این تجارت سهیم هستند شامل صندوق سرمایه گذاری فناوری پیشرو ایالات متحده آندرسن هوروویتس و ویل اسمیت بازیگر هالیوود.

(او هیچ ارتباطی با کورتن اسمیت ندارد و صرفا یک تشابه اسمی است.)

Snapchat نیز همچنین پشتیبانی فنی کرده است.

سود دو طرفه


خانم اسمیت می گوید: “NewNew ارتباط سودمند دو طرفه ای را ایجاد می کند.”

“به عنوان مثال ،

این می تواند یک معامله بزرگ باشد که یک طرفدار بداند که نویسنده مورد علاقه او از شخصیت های پیشنهادی طرفداران نام شخصیتی را در داستانش آورده است.

این به نویسنده کمک می کند تا جامعه و طرفداران خود را که می خواهد به آنها پیامی دهد، ایجاد کند. “

“بنابراین وقتی نویسنده آماده فروش آن کتاب است، قرار است در آنجا به او کمک کنند تا آن را تبلیغ کند.

زیرا از به لحاظ فنی، آنها به روش خود باعث فروش کتاب می شوند.”

خانم اسمیت می افزاید که این پیوند رابطه بین دو طرف را بیشتر تقویت می کند.

“تقریباً هرچه سوالات پیش پا افتاده تر باشد، به فرد علاقه بیشتری پیدا می کنید.

احساس دوباره پذیری ایجاد می کند.”

برای اطمینان از محتوای بی خطر و پیوند بین سازنده و طرفدارانش چه کاری انجام شده است؟


به گفته استوارت داف، روانشناس بیزنس ها، یکی از شرکای شرکت Pearn Kandola در انگلستان،

NewNew جالب به نظر می رسد

و باید “پیوندهای ویژه ای بین سازندگان اثر و طرفداران شان ایجاد کند

اما در موارد نادر، برخی از رای ها ممکن است ناسالم شوند.”

نیاز به گفتن ندارد که سازنده ممکن است برای بدست آوردن فالوئر و رای بیشتر به محدودیت های ناسالم برود! این امر می تواند منجر به آسیب به خود و تحقیر بالقوه خویش شود.

سخنگوی NewNew می گوید که این شرکت

“حق حذف و ممنوعیت کامل هر شخص و محتوای آنها را در صورت مغایرت با دستورالعمل ها برای خود محفوظ می دارد”.

علاوه بر این اضافه کرد که

“ایمنی همه افراد در این پلتفرم برای ما اولویت اصلی است.

این شرکت کلیه مطالب ارسال شده در داخل و از طریق هوش مصنوعی را مرور می کند تا هرگونه محتوای نامناسب را نشانه گذاری کند. “

آندره پاتریک، 34 ساله از تورنتو، فالوئر NewNew است.

او می گوید که در ابتدا به این اپلیکیشن پیوسته است تا بتواند با پخش کننده ویدیویی که دوست دارد تعامل داشته باشد.

او می گوید:

“NewNew یک روش جدید جالب برای احساس نزدیکتر بودن به یک شخص است و جنبه دیگری را برای مردم نشان می دهد که شما همیشه آنها را نمی بینید.”

بنابراین آیا NewNew می تواند به سوژه بزرگ بعدی در شبکه های اجتماعی تبدیل شود؟

فقط زمان می تواند بگوید.

بلاگ کانون تبلیغاتی ایران زمین را در برنامه جستجوی خود bookmark کنید تا از جدیدترین مقالات در دنیای دیجیتال و تبلیغات با خبر شوید.

ما به روزترین مقالات را برای شما ترجمه می کنیم.

منبع: سایت startupworld.tech

ترجمه حسام بهمن (کارشناس تولید محتوا در کانون تبلیغاتی ایران زمین)

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها