تیزر تبلیغاتی: راهنمای ساخت انواع تیزر با توجه به نیاز مشتری

به عنوان یک سازنده یا تولید کننده محتوا، وظیفه شما تولید ویدیو، پیام و سبک مناسبی است که به بهترین وجه با نیازهای مشتریان شما مطابقت دارد. وظیفه شما این است که به طور انتقادی درباره داستانی که می‌خواهید بسازید، مخاطبی که برای آن جذاب است و چگونه می‌خواهید حرف های خود را برای اجرای خاص در آن داستان بیان کنید، فکر کنید. نکته مهیج در مورد کار با مشتریان و مشاغل مختلف این است که شما آزادی خلاقانه ای برای کشف انواع مختلف راه ها برای رسیدن به این هدف دارید. برای این پست، ما در مورد انواع مختلف ویدیو صحبت می کنیم تا بدانید که چه نوع ویدئویی به بهترین وجه از مشتریان شما و دیدگاه های مربوط به آنها پشتیبانی می کند.

بنابراین، اگر در ایجاد ویدیوهای تبلیغاتی و بازاریابی تازه کار هستید یا در مراحل اولیه تولید آن هستید یا اصلا می خواهید تیزر یا ویدئویی بسازید، در اینجا انواع مختلف ویدیوهای تبلیغاتی آورده شده است.

1. ویدئوهای کوتاه یا با زمان مختصر


این احتمالا قدیمی ترین، آزمایش شده ترین و واقعی ترین نوع ویدیوی تبلیغاتی است. ویدیوی کوتاه یک تبلیغ کلاسیک ۱۵ یا ۳۰ ثانیه‌ای است که داستانی سریع اما جذاب را برای تبلیغ یک محصول، شرکت یا خدماتش بیان می‌کند. محتوای واقعی به طور قابل توجهی با ویدیوهای نقطه ای متفاوت است اما آنها یک نوع منحصر به فرد از تعامل فوری با مخاطب را امکان پذیر می کنند که به راحتی قابل هضم است و ویژگی های زیادی را برای پخش گسترده دارد.

ویدیوهای کوتاه می‌توانند با ارجاعات فیلم یا نمایش‌های کمدی سرگرم‌کننده پخش شوند.

برایان کرانستون را در تبلیغات The Shining Mtn Dew ببینید.

چرا و چه زمانی از یک ویدئوی کوتاه استفاده کنیم


بزرگترین وجه تمایز ویدیویی با زمان مختصر این است که می توان از آن در هر مکانی استفاده کرد. به طور سنتی، این نوع تبلیغاتی است که در طول پخش تلویزیونی می بینید. با گسترش پلتفرم‌ها، این ویدیوها را می‌توان در سایت‌های پخش، ویدیوهای یوتیوب، فیدهای اینستاگرام و موارد دیگر مشاهده کرد.

از بین انواع سبک های ویدئویی، این سبک انعطاف پذیرترین آنها است و می تواند در زمینه های مختلف استفاده شود. اگر به دنبال راهی کوتاه و جذاب برای اتصال مخاطبان هدف خود به محصولات یا خدمات تان هستید، ممکن است برای شما مناسب باشد.

2. ویدئوی نمایش محصول


ویدیوهای نمایش محصول دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. یک ویدیوی تبلیغاتی که ویژگی های یک محصول را نشان می دهد. کمی به نمایش محصول مشتری خود فکر کنید. این فرمت در واقع اجازه می دهد تا طیف شگفت انگیزی از بازی خلاقانه را در آن داشته باشید. ویدیوها می توانند به اندازه 15 تا 30 ثانیه یک ویدیوی با زمان مختصر یا چند دقیقه کوتاه باشند. بسته به لحن مشتری و مخاطب مورد نظر آنها، می توانید با طنز با محصول خود و نحوه نمایش آن بازی کنید.

برای مشتریانی که به دنبال نمایش ویژگی‌های جدید تلفن، رایانه یا سایر محصولات فناوری خود هستند، ویدیوهای نمایشی گزینه‌ای عالی هستند.

معرفی آیفون 13 پرو – اپل

فقط به این دلیل که محصولی را به نمایش می گذارید، به این معنا نیست که باید داخل تمثیل ها گیر کنید.

چرا و چه زمانی از نمایش محصول استفاده کنیم؟


ویدیوهای نمایش محصول به دلایل مختلفی استفاده می شود. اگر محصول یا خدمات مشتری در نگاه اول مشخص نباشد، می تواند راهی در دسترس و جذاب برای جذب بینندگان به مزایای یک محصول باشد.

یک مشتری همچنین ممکن است محصولی با چندین نسخه داشته باشد (به هر آیفون جدید یا سایر محصولات فنی فکر کنید). ویدیوهای نمایش محصول می تواند راهی عالی برای نشان دادن تغییر یک محصول آشنا باشد و ویژگی های جدید و بهبود یافته را برجسته کند.

3. ویدیوی توضیح دهنده


گاهی اوقات، محصول یا خدمات مشتری ممکن است برای بینندگان کمتر آشنا باشد و نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد. در حالی که نمایش محصول را هم نشان می‌دهد، بینندگان را در کاربردها و ویژگی های محصول یا خدمات خود راهنمایی می‌کنند.

انواع محتوای ویدیویی حتی می تواند در داخل ویدیوهای توضیحی متفاوت باشد. در حالی که برخی ممکن است فقط یک محصول یا خدمات را ارائه دهند، برخی دیگر ممکن است داستان شرکت خود را نیز در بر گیرند.

هنگام ایجاد ویدیوهای بازاریابی، همچنین در نظر بگیرید که آیا می خواهید از انیمیشن استفاده کنید یا خیر. در حالی که می‌توانید هر یک از این نوع ویدیوها را متحرک کنید، ویدیوهای توضیحی معمولاً بهترین عملکرد را دارند. ویدیوهای متحرک همراه با روایت اغلب به مخاطب این امکان را می دهد که فرآیند انتزاعی یا پیچیده تر را به روشی واضح تجسم کند.

کمپین عادت مردم – پی پال

ویدیوهای توضیح دهنده می توانند شخصیت داشته باشند در حالی که عملکرد و هدف محصول را نشان می دهند.

چرا و چه زمانی از یک ویدیوی توضیحی استفاده کنیم؟


ویدیوهای توضیح دهنده برای مشتریانی که به دنبال ارائه درک کامل تری از برند خود از طریق آموزش محصول یا خدماتند، عالی هستند. حتی ممکن است سازمان‌های غیرانتفاعی از آنها برای توضیح یک مشکل اجتماعی پیچیده استفاده کنند که سعی در کاهش آن با خدمات خود دارند.

به دلیل ماهیت اطلاعات بیشتر، ویدیوهای توضیحی طولانی تر از ویدیوهای کوتاه 15 تا 30 ثانیه ای هستند که ممکن است در رسانه های اجتماعی ببینید. بسته به میزان محتوا و آنچه که ویدیو باید منتقل کند، ممکن است تا چند دقیقه طول بکشد. این ویدیوها به‌عنوان محتوای اصلی در وب‌سایت مشتریان برای مخاطبان قرار می گیرند تا آنها نگاه عمیق‌تری به کسب‌وکارشان داشته باشند.

4. ویدیوی رضایت مشتری


ویدیوهای رضایت مشتری نمونه ای عالی از داستان سرایی هستند که می توانند به مشتریان کمک کنند تا نشان دهند خدمات یا محصول شان چگونه واقعاً به مشتریان شان کمک می کند. راه های مختلفی برای ساخت این ویدیوها وجود دارد.

ممکن است یک سفر مشتری را به نمایش بگذارید که در آن در مورد فرآیند کشف و خرید یک محصول و یا خدمات صحبت می کنند.
یا ممکن است یک سری توصیفات گروهی از مشتریان را امتحان کنید که در آن چندین مشتری در مورد رابطه خود با مشتری شما صحبت می کنند.
در قالب سفر مشتری، هدف این است که لحظه ای را که شخص از برند آگاه شد، چرایی استفاده از محصول، مزایا و دلیل وفاداری خود را نشان دهد.

تبلیغات تجاری Trulicity

مجموعه رضایت مشتری های گروهی هنوز هم می تواند منعکس کننده فرآیند سفر مشتری باشد اما تمرکز اصلی این است که چندین مشتری در مورد رابطه خود با یک محصول صحبت کنند. این به ایجاد وفاداری کمک می کند و انتخاب عالی برای برندهای جدیدتر است. وقتی مردم می بینند مشتریان مشتاق محصول یا خدمات مشتری شما هستند، آنها نیز هیجان زده می شوند.

چرا و چه زمانی از ویدیوی رضایت مشتری استفاده کنیم؟


ویدیوهای رضایت مشتری برای مشتریانی که ممکن است محصول شان از قبل شناخته شده باشد یا توضیح آن ساده باشد، عالی است اما آنها رویکردی انسانی تر برای تبلیغ محصول خود می خواهند. همانطور که در بالا ذکر شد، این نوع ویدیوها همچنین می‌توانند انتخاب مناسبی برای برندهای جدیدتر باشند. زیرا زمانی که مخاطبان می‌توانند چندین نفر را ببینند که یک محصول یا خدمات را تضمین می‌کنند، اعتبار ایجاد می‌شود.

یکی از مواردی که ممکن است این ویدیوها را ببینید مربوط به داروهای تجویزی و داستان فردی است که چگونه آنها می توانند به مصرف کننده بالقوه کمک کنند.

توصیفات مشتریان طیف وسیعی از خودروها تا محصولات بهداشتی و آرایشی را شامل می شود. طول آنها متفاوت است و می توانند در یک ویدیوی کوتاه 30 ثانیه ای کوتاه تر یا با طول مدت ویدیوی طولانی تر استفاده شوند.

5. ویدئویی از فرهنگ سازمانی شرکت


ویدیوهای نشان دهنده فرهنگ سازمانی به عنوان یک استراتژی بازاریابی برند عمل می‌کنند که اغلب مورد علاقه مشتریان است زیرا دو نقطه را نشان می‌دهد. مصرف کنندگان را به سمت کسب و کار خود می کشاند و در عین حال برای کارمندان بالقوه و متقتضیان کار در آن شرکت نیز جذاب است. ویدیوهای فرهنگ سازمانی خوب به مخاطبان نگاهی اجمالی به درون شرکت می‌دهد و می‌تواند در انسانی کردن کسب‌وکار و ایجاد احساس بین برند و مخاطب نقش بزرگی ایفا کند.

کمتر بخرید، بیشتر تقاضا کنید، پاتاگونیا

ویدیوهای فرهنگ سازمانی می توانند دو رویکرد متفاوت داشته باشند. گاهی اوقات آنها با به نمایش گذاشتن فرآیند، محل کار یا مشارکت مشتری، دید جامع تری از برند و مأموریت آن ارائه می دهند.

مواقع دیگر، این نوع ویدئو رویکرد پرتره طور از یک کارمند را به کار می گیرد و کارمند خاصی از شرکت را برجسته می کند. یک جورهایی مثل نماینده یا سفیری از برند در داخل شرکت.

چرا و چه زمانی از یک ویدیو فرهنگ سازمانی استفاده کنیم؟


ویدیوهای فرهنگ سازمانی زمانی عالی هستند که مشتری شما به دنبال بازاریابی برند خود به عنوان یک کل است. در حالی که ممکن است محصول یا خدمات آنها برای مصرف کنندگان بالقوه آشنا باشد، این نوع ویدیوها یک عنصر انسانی را نیز ارائه می دهند و به مشتری شما مزیت بیشتری می دهند.

همانطور که گفته شد، ویدیوهای فرهنگ شرکت برای مشاغلی که ممکن است به دنبال استعدادهای جدید باشند نیز عالی هستند. اگر مشتری شما در حال تلاش برای استخدام است، این یک گزینه عالی است.

6. ویدیوهای محتوای مارک دار


از بین انواع مختلف ویدیوهایی که در کار با مشتریان می‌توانید استفاده کنید، ویدیوهای محتوای مارک دار می‌توانند بیشترین پتانسیل خلاقانه و فرصت‌های داستان‌گویی را ارائه دهند.

ویدیوهای محتوای مارک دار می توانند به اشکال مختلف ارائه شوند اما همه آنها ویژگی مشترک ادغام برند مشتری شما در یک پروژه طولانی تر را دارند.

گاهی اوقات این ممکن است به شکل یک مستند باشد، که در آن شما داستان مشتری خود را به عنوان یک برند بررسی می کنید. در این ویدیوها، می‌توانید روایت بزرگ‌تری در پشت سر راه‌اندازی شرکت توسط مشتری، افرادی که هستند و چگونه به مشتریان خود خدمات می‌دهند را بررسی کنید. این یک پرتره فوق‌العاده صمیمی از یک شرکت ارائه می‌کند که عناصری را که در یک ویدیوی فرهنگ سازمانی می‌بینید گسترش می‌دهد.

همچنین فرصتی برای تولید یک فیلم کوتاه وجود دارد که در آن برند یا خدمات مشتری شما در آن فیلم کوتاه نمایش داده می شود. با این پروژه ها، آنها می توانند پیرامون محصول متمرکز شوند یا می توانند مستقل باشند و نام تجاری شما در آن گنجانده شود.

Spike Jonze برای Apple HomePod، به خانه خوش آمدید

ویدیوهای محتوای مارک دار فرصت های خلاقانه شگفت انگیزی را ارائه می دهند. این در واقع می تواند باعث شود مشتری شما محصول را به خاطر بسپارد و مشتاق تر شود.

طرح های زیبایی واقعی Dove، شما زیباتر از آنچه فکر می کنید هستید:

ویدیوهای محتوای مارک دار همچنین می‌توانند ویدیوهای کوتاه‌تر خود را (مانند گواهی مشتری) داشته باشند و آن را به یک فیلم کوتاه گسترش دهند.

چرا و چه زمانی از ویدیوهای محتوای مارک دار استفاده کنیم؟


ویدیوهای محتوای مارک دار می توانند برای شرکت های تولید کننده هیجان انگیز باشند. در حالی که ممکن است آنها ویدیوهای تبلیغاتی باشند، اغلب به طرز باورنکردنی خلاق هستند.

هنگامی که مشتری می خواهد یک تلاش تبلیغاتی بزرگ انجام دهد، ویدیوهای محتوای مارک دار می تواند گزینه خوبی باشد. از آنجایی که تمایل دارند پروژه‌های طولانی‌تری باشند، مشتریان می‌توانند تریلرها، ابتکارات بازاریابی آنلاین یا در صورت امکان، یک نمایش واقعی را استفاده کنند. این می تواند به معنای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبین بیشتر برای شما و شرکت تولیدی شما باشد و در عین حال فرصت منحصر به فردی را برای مشتری فراهم می کند تا داستان خود را به اشتراک بگذارد. اغلب با محتوای مارک دار، طرف های مختلف زیادی درگیر می شوند.

ویدیوهای محتوای مارک دار برای مشتریان ثابت و همیشگی یا کسانی که بودجه بیشتری دارند، عالی هستند.

نتیجه


این دسته بندی ها اغلب می توانند از هم عبور کرده و ادغام شوند. اکثر تولیدکنندگان سطح متوسط به سختی مجبورند در مورد نوع ویدیویی که می خواهند و در مورد چرایی اش فکر کنند.

اما در ابتدای هر پروژه، داشتن این نقاط شروع برای انتقال پیام مشتری ارزشمند است. این شش دسته بندی همچنین به عنوان مدل های توضیحی ارزشمندی در هنگام ارائه پیشنهاد به مشتری عمل می کنند.

برای هر مشتری که با آن کار می کنید، امکانات زیادی وجود دارد. اکنون که اصول اولیه را در اختیار دارید، جنبه حیاتی‌تر رابطه با مشتری، جلب نظر آنهاست. نحوه تماس خلاقانه و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان در مرحله بعدی است.

برای آشنایی با خدمات کانون تبلیغاتی ایران زمین در بخش سناریونویسی و تیزرسازی با کارشناسان ما در تماس باشید.

منبع: سایت wrapbook.com

ترجمه و نگارش: حسام بهمن

(کارشناس تولید محتوای کانون تبلیغاتی ایران زمین، ایزاکو)

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها