همه ما در یک تیم هستیم و می دانیم که تولید محتوا در فضای مجازی برای اهداف بازاریابی مهم است.

اما آیا شما به خاطر محتوا تولید محتوا می کنید؟

یا در واقع از محتوای خود برای جذب مشتری و بستن فروش استفاده می کنید؟

کلید دستیابی به بالاترین ROI یا نرخ بازدهی سرمایه ی ممکن از بازاریابی محتوا ناشی از استقرار مناسب آن در تمام کانال های جذب مشتری باشد.

در زیر، 26 روش استفاده موثر از محتوا برای جذب مشتریان را پوشش می دهیم.

تاکتیک هایی را انتخاب کنید که بیشترین اهمیت را برای تجارت شما دارد.

نحوه استفاده از محتوا برای جذب مشتری: 26 نکته که باید بدانید


ما این ها را بر اساس کانال تقسیم کردیم اما برخی می توانند با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

با رویکرد خود مبتکر باشید

و از این روش ها به عنوان پایه ای برای ایده های نوآورانه خود استفاده کنید.

سئو


شما می توانید محتوای شگفت انگیزی داشته باشید

اما اگر از نظر موتور جستجو بهینه سازی نشده باشد، ممکن است بازدیدها و مشارکت را از دست بدهید.

  1. محتوای جدید را به طور منظم برای جلب بازدیدکنندگان و بهبود “طراوت” – فاکتور رتبه بندی SEO – سایت خود منتشر کنید.
  2. محتوای قدیمی سایت خود را برای بهبود عملکرد جستجو به روز کنید. به علاوه این تصور را در بین مشتریان بالقوه ایجاد کنید که اطلاعات سایت شما به روز و دقیق است.
  3. محتوایی برای وب سایت خود ایجاد کنید که به سوالات متداول مشتریان پاسخ دهد. با انجام این کار، شما طبیعتاً انواع مختلف کلیدواژه ها و سرنخ های مختلف مورد استفاده برای بحث در مورد محصولات و خدمات برند خود را ترکیب می کنید.
  4. محتوای خود را به طور خاص به قصد خریدار برای بهبود جستجوی خود برای مشتریان احتمالی ترسیم کنید.

جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی


جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی اگر به صورت استراتژیک انجام شود می تواند مشتریان جدیدی را به همراه داشته باشد.

  1. محتوایی مثل آهنربای سربی ایجاد کنید که می تواند برای تشویق کلیک های تبلیغاتی پولی ارائه شود.
  2. صفحات فرود که کلیک های تبلیغاتی پولی شما به آنها منتهی می شود باید دارای محتوای با ارزش بالا برای افزایش امتیاز شما باشد.
  3. از داده های جمع آوری شده از تجزیه و تحلیل تبلیغات خود برای شناسایی شکاف های محتوایی در سایت خود استفاده کنید که می تواند مانع تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری شود.

بازاریابی ارگانیک شبکه های اجتماعی


شما می توانید با استفاده از پلتفرم خود برای جلب مشتریان به طرق مختلف،

با بازاریابی ارگانیک شبکه های اجتماعی واقعاً خلاق باشید.

  1. قطعات محتوای جدید ایجاد شده برای وب سایت خود را در کانال های اجتماعی خود بارگذاری کنید. شما می توانید از ابزاری مانند Meet Edgar استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها توسط مشتریان احتمالی که در زمان های مختلف فعال هستند دیده می شوند.
  2. بر اساس آنچه داده های تجزیه و تحلیل شما به شما می گوید محتوای اختصاصی برای فالوئرهای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.
  3. از محتوا برای افزایش مشارکت در گروه های خصوصی یا رایگان استفاده کنید. به عنوان مثال، گروه فیس بوک که برای مخاطبین شما ساخته شده است، یک گزینه رایگان برای شرکت شما است.
  4. اعضای گروه اجتماعی را تشویق کنید تا محتوای تولید شده توسط کاربر تولید کنند که می تواند در سایر کمپین های جذب مشتری مورد استفاده قرار گیرد.

وبلاگ نویسی مهمان(انتشار مطلب در سایت های دیگر)


نوشتن محتوا برای نمایش در وب سایت های دیگر راهی قوی برای گسترش دسترسی به نام تجاری شما است.

۱۲- یک صفحه فرود سفارشی برای سایت هایی که از آنها وبلاگ می خوانید بسازید تا مشارکت در آنها ترویج گردد و محتوای برتر خود را نشان دهد.

  1. یک کد کوپن منحصر به فرد به خوانندگان وبلاگ مهمان (با اجازه صاحب سایت) ارائه دهید تا مقالات فردی تان را به مراکز جذب مشتری تبدیل کند.

بازاریابی ایمیلی


مشترکین شما ممکن است به محتوایی که باید به اشتراک بگذارید علاقه مند شوند،

بنابراین باید آن را به دلخواه خود سفارشی کنید.

  1. برای ایجاد بخش های لیست ایمیل ازمحتوای مختلفی که ایجاد کرده اید استفاده کنید. سپس می توانید آنها را با تجدید نظرهایی برای اهداف خاص خود قرار دهید.
  2. از مشترکان برای مطالبی که ایجاد کرده اید درخواست کنید تا افکار و نگرانی های خود را بازگو کنند. این امر توانایی شما برای انتشار محتوای جذب مشتری در آینده را بیشتر می کند.

افیلیت مارکتینگ و بازاریابی حمایتگر


صدای کسانی را که قبلاً تجربه های مثبتی با نام تجاری شما داشته اند تقویت کنید

و آن را به بازاریابی سودمند متقابل تبدیل کنید.

۱۶- محتوای با ارزشی را که شرکت های وابسته و حامی می توانند در کمپین های جذب مشتری خود استفاده کنند، تهیه کنید.

  1. محتوای آموزشی برای وابستگان خود ایجاد کنید تا به آنها در مورد شرکت خود، اطلاعاتی که در مورد مشتریان خود می دانید و نحوه فروش به آنها بدهید.

تبلیغات و روابط عمومی


صدای ایجاد شده توسط برند شما می تواند به یک ابزار بازاریابی ارزشمند تبدیل شود.

این کار را به روشی انجام دهید که به نظر می رسد طبیعی است.

  1. تیم های رسانه ای نسبت به زمینه های فروشی که کمتر داستانش را از شما شنیده اند، مقاوم هستند.
  2. محتوایی بسازید که آنقدر استثنایی باشد که باعث جلب توجه شرکت شما – و در نتیجه – مشتریان جدید شود.

حراجی


بازاریابی و فروش هنگامی که در کنار هم کار کنند می توانند یک تیم قوی باشند.

با استفاده از نکات زیر با آنها هماهنگ شوید:

  1. در ازای انتخاب گزینه های صفحه فرود، محتوای هدفمندی را به مخاطب هدیه دهید. (شما باید قبلاً این کار را انجام دهید – بدون بهانه!)
  2. برای نوشتن محتوا بر اساس آن دسته از نارضایتی های خاصی که فروشندگان شما از مشتریان می شنوند، با تیم فروش کار کنید.
  3. محتوای اصلی را در کمپین های دائمی خود بگنجانید.
  4. از انتشار محتوای جدید به عنوان فرصتی برای فروشندگان استفاده کنید تا با اطلاعات با ارزش با مشتریان آینده تان تماس بگیرند.

تبلیغات آفلاین


در حالی که تبلیغات دیجیتال پادشاه است،

تبلیغات آفلاین می تواند به دست افرادی که از کنار آن رد می شوند برسد

و آگاهی از برند را افزایش دهد.

  1. قسمت هایی از محتوای متنی را که شرکت شما در تبلیغات چاپی شما تولید کرده است، با عملکرد بالا و پرطرفدار تبلیغ کنید. بینندگان را تشویق کنید که آنها را از شما تبلیغ کنند-کار بسیار ساده تر از تلاش برای فروش آگهی چاپی. این همچنین به شما امکان می دهد ROI یا نرخ بازدهی سرمایه هزینه های خود را بهتر آنالیز کنید.

نمایشگاه های تجاری

  1. برای بهترین مطالب خود هزینه چاپ بپردازید و در پک های هدیه ای که به شرکت کنندگان داده می شود بگذارید.
  2. محتوای استثنایی خودتان را به مشتریان بالقوه بدهید. هزینه های چاپ ارزان است – بهترین کتابهای الکترونیکی، مطالعات موردی، کاغذهای سفید یا سایر دارایی های خود را به صورت حرفه ای چاپ کنید تا شرکت کنندگان بتوانند برند شما را با خود به همراه داشته باشند.

آخرین نمایشگاه تجاری که شرکت کردم در رویداد Rise of the Rest برگزار شد

که توسط استیو کیس بنیانگذار AOL برگزار شد. هنگام خروج از نمایشگاه، یک نسخه رایگان کتابش را

یعنی موج سوم: چشم انداز کارآفرینان در آینده، به من هدیه دادند.

من لزوماً آن را یک بازی جذب مشتری نمی دانم

اما این یک ژست قدرتمند بود که هنوز می توانم آن را به یاد بیاورم.

از نکات پیدا کردن مشتری بالقوه تا استراتژی


نگران نباشید. مجبور نیستید از همه استراتژی های بالا برای تبدیل فالوئرها به مشتری استفاده کنید.

تعداد انگشت شماری را که بیشتر برای شرکت شما کاربردی به نظر می رسد انتخاب کنید

و بر اساس داده هایی که درباره عملکرد کمپین های خود دریافت می کنید تکرار کنید.

و به یاد داشته باشید که این لیست جامع نیست – چه از نظر کانال های تحت پوشش و چه از نظر تاکتیک های ارائه شده. ممکن است فرصت های دیگری برای جذب مشتری از طریق محتوا داشته باشید

که حتی از ایده های به اشتراک گذاشته شده در این لیست برای برند شما موثرتر باشد.

جهت انجام خدمات تبلیغاتی با ما در تماس باشید.

منبع: hubspot.com

ترجمه: حسام بهمن (کارشناس تولید محتوای کانون تبلیغاتی ایران زمین)

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s