انواع بازاریابی محتوا در سال 2021 چیست؟

انواع بازاریابی محتوا چیست ؟

دوباره همان موقع از سال است.(آغاز 2021)

استارباکس نوشیدنی های مناسب تعطیلات را منتشر می کند.

گلدان های سفالی به پشت میزها بازمی گردند.

دستکش های سال گذشته ناگهان در پایین جیب کت شما ظاهر می شوند.

بازاریابان محتوا تقویم های خود را برای شروع طوفان مغزی و آماده سازی برای سال آینده آماده می کنند.

بنابراین ما از تعدادی از متخصصانی که بیشترین هیجان را در مورد بازاریابی محتوا دارند پرسیدیم چه چیزی می خواهند امتحان کنند،

چه چیزی انتظار دارند ببینند و چرا،

تا بتوانید از این تاکتیک ها در برنامه ریزی 2021 خود استفاده کنید.

در اینجا هفت مورد بزرگترین روند بازاریابی محتوا وجود دارد که باید در مورد ورود به سال آینده بدانید:

1. ایجاد تیم های تولید محتوا
2. با ویدئو و وبینار لایو بروید.
3. بهبود تجربه محتوا
4. تمرکز بر روی محصولات و خدمات
5. آزمایش قدرت هوش مصنوعی در کپی رایتری
6. دو برابر شدن تاثیر سئو
7. استفاده از یک محتوا در چند فرمت متفاوت


بیا شروع کنیم!

1. ایجاد تیم های تولید محتوا


بزرگترین روند بازاریابی محتوا که باید در سال 2021 امتحان کرد، همین است.

جای تعجب ندارد.

با داشتن یک تیم ضعیف در سطح محتوا و فناوری ها و تمرکز بر شخصی سازی برند در بازاریابی در طی همه گیر شدن کرونا، ایجاد افرادی برای تیم های بازاریابی در تمام طول سال سخت خواهد بود.

اما ایجاد تیمی به طور خاص پیرامون به اشتراک گذاری و تولید محتوا به تیم های بازاریابی این امکان را می دهد تا حتی با منابع کمتری به گسترش برند خود بپردازند.

لورن پوپ، مدیر بازاریابی محتوا در G2، فکر می کند منابع محدود و تقاضای بالای تولید به این روند در سال آینده کمک خواهد کرد.

او می گوید: “بالاخره در برهه ای، هر تیم محتوا با حداکثر محتوایی که می تواند بدون کم شدن کیفیت تولید کند، به حداکثر سرعت تولید محتوا می رسد.”

او همچنین به مزایای گسترش نام تجاری شما در جامعه ای از همکاران اشاره می کند.

“شما مخاطبان گسترده آن نویسندگان را در پلتفرم هایی مانند Twitter ،LinkedIn و در بازاریابی دهان به دهان استفاده می کنید.

این روند متخصصان بیشتری را مشتاق دیدن محتوای منتشر شده شما می کند.”

گسترش سطح اطلاع رسانی و دسترسی شما برای آگاهی از برند و البته معیارهای شما بسیار مناسب است

اما این نوع تولید محتوا برای تقویت حس ارتباط با مخاطبان نیز مناسب است.

ماسوما ممون، بازاریاب محتوای SaaS، انتظار دارد که این احساس جامعه تأثیر مثبت بر میزان جذب مخاطب داشته باشد.

او می گوید:

“این چه برای محتوای عمومی، وبلاگ شما یا یک وبینار باشد، همچنان به ایجاد مخاطب خود مانند یک جامعه هدف ادامه خواهد داد.”

“مردم این احساس تعلق جامعه را دوست دارند. این باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند، بنابراین این روند باید به سرعت ادامه یابد. “

2. لایو رفتن با ویدئو و وبینار

با رویدادهای خارج از بازی در سال جاری، محتوای ویدئو و وبینار از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و از بین نمی رود.

ماسوما پیش بینی می کند:

“حدس من این است که بازاریابی ویدئویی از جمله وبینارها در سال 2021 ادامه خواهد یافت.”

اما این فقط به دلیل محدودیت های شخصی نیست.

یک دلیل وجود دارد که چرا ویدیوی زنده قبل از همه گیری روند خوبی داشته است.

“دلیل؟ ویدئو یک رسانه سریع و موثر برای برقراری ارتباط با پیام شما و آموزش مخاطبان است.

مصرف کنندگان می خواهند به سرعت اطلاعات کسب کنند و یاد بگیرند و هیچ راهی بهتر از بازاریابی ویدیویی نیست. “

این واقعیت که اکثر بازاریاب ها برای بازاریابی ویدئویی میزان بازگشت سرمایه مثبت را اعلام می کنند نیز لطمه ای به این کار نمی زند.

اما توجه بیشتر به لایوها و وبینارها می تواند چیز خوبی باشد.

پاتریک واتمن، رهبر بازاریابی محتوا در Spendesk، می گوید:

“به همین دلیل، ما احتمالاً برخی از رویکردهای ابتکاری جدید را در زمینه وبینارها خواهیم دید.”

“جلسات کوچک و اختصاصی AMA، کلاسهای مستر، حتی گپ های کنار آتش! و رویکردهای تعاملی بیشتر محبوبیت بیشتری دارند.

افراد روز به روز به نشستن پای 30 اسلاید تصویری و توضیحات خسته کننده کمتر علاقه مند هستند.

آنها می خواهند بتوانند سوالات خود را بپرسند و تعامل کنند.

من از این مورد نیز هیجان زده ام.

من تمام وقت درگیر وبینار هستم اما بسیاری از آنها را شرکت نمی کنم زیرا احساس می کنم اطلاعات در یک پست وبلاگ سریع تر در دسترس عموم هستند.

اما بهرحال فرصت حضور در یک گروه کوچک برای پرسیدن سوال از متخصصان هنوز هم بسیار جذاب است.

3. بهبود تجربه کاربر از خواندن محتوا

تا به حال شده روی مقاله ای که می خواهید بخوانید کلیک کنید و به صفحه ای پر از پنجره های بازشونده و پنل های تبلیغات بروید؟

افتضاح است و من بیشتر اوقات بدون اینکه چیزی بخوانم از صفحه خارج می شوم.

در همان زمان، روی ابزاری مانند I Miss the Office کلیک می کنم.

بسیار ابزار جالبی است. حتی اگر صدای غذا خوردن همکارم را به خاطر بیاورم!

نکته اصلی این است که گاهی اوقات نحوه تعامل شما با محتوا به همان اندازه که با آن تعامل دارید مهم است.

به همین دلیل تمرکز بر تجربه محتوا یک روند کلیدی در بازاریابی محتوا خواهد بود، خواه این محتوای جدید تعاملی باشد یا UX تجربه کاربری بهتری داشته باشد.

“برای اینکه بازدهی سرمایه را با محتوا هدایت کنید، باید بر تجربه محتوا تمرکز کنید.

این بدان معناست که شما به کاربرانی نیاز دارید تا در وب سایت شما بمانند، آنچه را که در مورد آن می نویسید را دوست داشته باشند، دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده و وارد یک قیف فروش شوند.

“آدام انفروی، کارشناس بازاریابی محتوا توضیح می دهد:

“یکی از نمونه های مورد علاقه من برای یک تجربه محتوای شگفت انگیز، صفحات یادگیری پت فلین است.

این سایت نه تنها شامل محتوای متنی، بلکه دوره ها، وبینارها، فیلم ها، پادکست های سریالی و سر تا سر آن شامل دعوت به انجام اقدامات فنی می باشد.

اگر برندها در حال حاضر صفحات محتوانویسی یا وبلاگ مانند را برای هدایت گروه های مخاطبان ایجاد نمی کنند، باید از همین حالا شروع به کار کنند. “

4. تمرکز بر روی محصولات و خدمات


کارشناسان دیگر بازاریابی محتوا انتظار دارند که این روند ادامه یابد.

تمرکز دقیق بر محتوای پایین قیف فروش که شامل محصولات یا خدمات اصلی است.

انگیزه بخشی از این کار منابع مالی محدود یا برنامه های بازاریابی محافظه کارانه گذشته خواهد بود.

پاتریک می گوید: “می بینم مشاغلی که سعی می کنند حداقل تا 6-9 ماه آینده کوچک بمانند.”

“و این در مورد بازاریابی محتوا نیز صدق می کند. بنابراین برای مبتدیان، من فکر می کنم بازاریابان محتوا سعی می کنند روی شخصیت اصلی خریدار و موضوعات اصلی خود تمرکز داشته باشند.

زمان آن نیست که به کاوش در افق های جدید بپردازیم. “

این تمرکز به معنای توجه بیشتر به محتوای پایین قیف است، مخصوص نیازهای خریدار و نزدیک به محصول یا خدماتی که داریم.

همچنین می تواند به درک بهتری از بازدهی سرمایه محتوا کمک کند.

به گفته لورن، این در حال حاضر در مکان هایی مانند G2 عملی است. او می گوید:

“اخیراً، ما تأکید بیشتری بر ایجاد محتوای مستقیماً مرتبط با راه اندازی محصولات، ادغام کاربر و موارد دیگر کرده ایم.”

“این امر نسبت دادن مستقیم بازاریابی محتوا به درآمد از آن را بسیار آسان تر می کند.

به علاوه از بسیاری از کارهای شگفت انگیز دیگر تیم های بازاریابی داخلی ما پشتیبانی می کند.”

5. تست محتوای مجهز به هوش مصنوعی


هنگامی که من برای اولین بار یک ابزار محتوای مجهز به هوش مصنوعی را در پاییز امسال آزمایش کردم، فکر کردم که این ابزار جالب و آینده نگرانه است و به طور بالقوه کمی ترسناک است.

بعد از بررسی آن، متوجه شدم که کارشناسان محتوا سالهاست که افزایش هوش مصنوعی در محتوا را پیش بینی می کنند.

اکنون استفاده از ابزارهایی مانند API GPT-3 و Contentedze، که از هوش مصنوعی برای گرفتن داده و ایجاد خلاصه و آنالیز، زیرنویس و حتی پست های کامل وبلاگ استفاده می کند، به طور گسترده تری در دسترس قرار دارد و به احتمال زیاد این روند در سال 2021 ادامه خواهد یافت.

راشل پیلچر، نویسنده تبلیغات B2B و SaaS، می گوید: “من در لیست انتظار برای GPT-3 بوده ام.”

“این چیزی است که من بیشتر برای بازاریابی محتوای خودم امتحان می کنم.

به تازگی جهش های عظیم در فناوری AI (هوش مصنوعی) صورت گرفته و چیزهای جالبی را برای ما به عنوان بازاریاب در نظر گرفته اند، بنابراین من واقعاً امیدوارم که بتوانم در سال 2021 به این امر دسترسی پیدا کنم.”

در مورد این که ممکن است این یک روند ترسناک برای بازاریابان محتوا باشد، فکر نمی کنم جای نگرانی باشد.

سالهاست که در مورد اتوماسیون هایی که در مشاغل استفاده می شود، در تبلیغات کلیکی بحث شده است و در صورت وجود، اتوماسیون به مدیران حساب های کاربری اجازه داده است که کارهای بیشتری را انجام دهند.

بعلاوه، مطمئنم که نسخه کپی شده با هوش مصنوعی نسبت به پست های استاندارد وبلاگ شما به ویرایش محتوا نیاز دارد.

6. دو برابر شدن جستجو در جستجوگرها


برخی از گرایش ها هرگز کاملاً از مد نمی افتند بلکه در کانون توجه قرار می گیرند و خارج می شوند.

برای مد، لباس های بی نظیری وجود دارد. برای زیبایی، خط چشم آبی است! برای محتوا هم سئو است.

بروکلین نش رئیس محتوای saleshacker می گوید:

“من انتظار دارم که SEO با کیفیت بالا همچنان عضو حیاتی برای بازاریابی محتوا باشد.”

“مویورهای جستجوی کوچک همچنان به درک چگونگی تمایز خود از جستجوگرهای غول پیکر ادامه خواهند داد.

بازیابی کلمات کلیدی و دم بلند و ایجاد محتوایی که از همه لیست های” راهنمای نهایی “و”ترین ها “جذاب تر باشد.”

ممکن است ما بیش از حد پیش رفته باشیم.

این بدان معناست که صرف زمان برای ایجاد یک استراتژی جامع سئو و تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای یافتن این فرصت ها، در استراتژی محتوای شما در سال آینده اهمیت بیشتری خواهد داشت.

7. استفاده مجدد از محتوا بین کانال ها و پلتفرم ها


اکنون این تقریبا روند بازاریابی محتوایی مورد علاقه من است.

با تأکید بر ایجاد محتوای جذاب با منابع کمتر، منطقی است که سال آینده تمرکز بیشتری بر تغییر هدف مجدد محتوای بین کانال ها ایجاد کند.

وقتی وقت و تلاش خود را برای ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت بالا صرف می کنید، می خواهید آن را با بیشترین تعداد ممکن به اشتراک بگذارید.

بهترین راه برای انجام این کار استفاده مجدد از آن است.

بروکلین می گوید:

“من بیشتر هیجان زده ام که می بینم تیم های محتوا به جای شروع کار از ابتدا، محتوای خود را دوباره استفاده می کنند.”

“برندها اتفاقات مجازی (کم و بیش) را در سال 2020 کشف کرده اند.

در سال 2021، تیم های محتوا شروع به کشف نحوه استفاده موثر از مطالب، از وبینارها، میز گردها، پادکست ها و کنفرانس ها برای به آتش کشیدن بازار با محتوای قدرت مندشان می کنند.

در هر میزگرد، حداقل پنج پست در شبکه های اجتماعی، یک پست وبلاگ، یک خبر برای اطلاع رسانی نهفته است.

ما مجبور نیستیم چرخ را دوباره اختراع کنیم. فقط سریع تر چرخش می دهیم.

اکنون با این روندهای نوظهور بازاریابی محتوایی خود را وفق دهید.
در حالی که شما در حال برنامه ریزی استراتژی بازاریابی محتوای خود برای سال هستید، این روندها را در ذهن داشته باشید.

تمرکز کلی در امسال (2021) ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که بیشتر برای کسب و کار شما مفید باشد.

بدون این که لزوما منابع بیشتری مصرف کنید.

این چیزی است که همه ما می توانیم برای ایجاد محتوای بهتر و درهم شکستن اهداف بازاریابی خود در سال 2021 استفاده کنیم.

جهت انجام تبلیغات و مشاوره با ما در تماس باشید.

منبع: wordstream.com

نویسنده: Céillie Clark-Keane

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها