نقش بیلبورد در تقویت بازاریابی B2B در کرونا

تکمیل تاکتیک‌های بازاریابی مبتنی بر بیلبورد می‌تواند به برندهای B2B کمک کند تا بالای قیف فروش خود را پر کنند.

سایر محتوای بصری برند محورِ خارج از خانه و محیطی روی دیوارها، اتوبوس ها، کیسه های خرید و تقریباً هرگونه سطوح فیزیکی دیگری که قابل تصور باشد حک شده است.

چیزی که به نظر می رسد بسیاری از برندها فراموش می کنند این است که تبلیغات محیطی و یا خارج از خانه برای بازاریابی هدفمند B2B برای سال ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین ما فکر کردیم که یک به روزرسانی مختصری در مورد اینکه چگونه برندهای B2B می‌توانند از تبلیغات محیطی و خارج از خانه به خصوص بیلبوردها، به عنوان بخشی آمیخته با بازاریابی خود، برای جذب مخاطبان و تبدیل شدن به برند برتر در میان مخاطب هدف خود استفاده کنند، ارائه دهیم.

با ما همراه باشید.

چهارراهی به نام تبلیغات محیطی و بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری(اکانت)

بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری یک استراتژی بازاریابی B2B است که اغلب از آن استفاده می شود.

در فضای تبلیغاتی محیطی و خارج از خانه، این بازاریابی می تواند به اشکال زیر باشد:

  • تبلیغات بیلبورد در نزدیکی دفاتر یا دفتر مرکزی مشتریان جدید و بالقوه.
  • تبلیغات بیلبوردی که در بزرگراه ها یا معابر اصلی پراکنده می شوند تا توجه مسافران را به خود جلب کنند.
  • تبلیغات “صدای فراگیر” در کنفرانس ها، نمایشگاه ها و رویدادهای مهم صنعت شما.

در حالی که این تاکتیک‌ها به عنوان تاکتیک‌های با کارایی بالا می‌توانند به تقویت استراتژی‌های گسترده‌ تر شما کمک کنند،

با این وجود، بازاریابان B2B نمی‌توانند پر کردن بالای قیف فروش خود را نیز فراموش کنند.

این فضایی است که در آن تبلیغات محیطی و یا خارج از خانه می‌تواند به‌ ویژه قدرتمند باشد

و به برندهای B2B کمک می‌کند تا در میان مخاطبان هدف خود برند برتر باشند

و در حالی که تبلیغات OOH ممکن است به اندازه سایر تاکتیک‌ها موثر نباشند،

مطمئناً می‌توانند نقش مهمی در ایجاد آگاهی بالای ذهنی برای مؤثرتر کردن استراتژی‌های ABM یا مبتنی بر حساب کاربری داشته باشند.

چالش های بازاریابی B2B برتر در دنیای پس از کووید19

همه گیری COVID-19 کار یک بازاریاب B2B را بسیار دشوارتر کرده است.

به خصوص زمانی که صحبت از پر کردن بالای قیف فروش آنها می شود.

در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد:

چالش 1: مردم هنوز به طور صد در صد به صورت حضوری به سر کار نمی روند

به طور کلی، برای اینکه بازاریابی B2B موفق باشد و ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد،

مستلزم این است که بتوانیم پیام های بسیار تخصصی یا مرتبط را در مقابل مخاطبان هدفمند قرار دهیم.

همانطور که در بالا ذکر شد، یک راه عالی برای انجام این کار، قرار دادن تبلیغات در نزدیکی مکان هایی است که این مخاطبان هدف، رفت و آمد دارند یا کار می کنند.

با این حال، همانطور که در بیش از 18 ماه گذشته دیده‌ایم، مردم با قدرت کامل به سر کار برنگشته اند. در واقع، واقعیت این است که کار از راه دور دائمی یا نوعی مدل کار ترکیبی، پس از فروکش کردن همه‌گیری، همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابراین، این بدان معناست که بازاریابان B2B باید خلاقیت بیشتری در جایی که تبلیغات می کنند، به کار گیرند

تا به این مخاطبان که ممکن است فقط یک بار در روز از آن محل رفت و آمد کنند، دست یابند.

چالش 2: رویدادها و کنفرانس های حضوری هنوز به طور کامل اجرا نمی شوند

در حالی که بارقه‌های امیدی وجود دارد که رویدادها و کنفرانس‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کنند، هنوز هم رویدادها همچنان لغو می‌شوند.

مشکل در اینجا ساده است:

در غیاب رویدادهای کلیدی صنعت، بازاریابان B2B فرصت های کمتری برای جلب توجه مخاطبان دارند.

این رویدادها معمولاً برای بازاریابان B2B یک راه حل هستند،

زیرا آنها نوع مناسب مشتریان را در یک فضای واحد برای یک دوره زمانی فشرده و کوتاه جمع می کنند.

شما همچنین می توانید آن را یک زمین بازی بازاریابی در نظر بگیرید

و به همان اندازه که همه ما برقراری مداوم رویدادهای مجازی را دوست داریم،

آنها فرصت های مشابهی را مثل رویدادهای زنده و حضوری ایجاد نمی کنند.

فقدان رویدادهای حضوری، گرفتن اطلاعات یک مشتری بالقوه از جمله آدرس پستی خانه یا محل کارش برای ارسال محتوای مرتبط را بسیار دشوارتر کرده است.

زمانی که یک رویداد به پایان رسید رابطه برقرار می شود.

به طور معمول، این یک تاکتیک آزادانه است که توسط بسیاری از تیم‌های فروش استفاده می‌شود

اما این تاکتیک تقریباً در طول همه‌گیری منسوخ شده است.

چالش 3: شکست سر و صدای برخواسته از دنیای دیجیتال سخت تر شده است

در طول همه‌گیری جهانی، مردم در سراسر دنیا بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کردند به دنیای دیجیتال تکیه کرده‌اند.

رویدادها نه تنها مجازی شدند، بلکه در زمان شروع همه‌گیری، زمانی که بسیاری از مردم در خانه قرنطینه بودند، تنها راه واقع بینانه‌ای که هر برندی می‌توانست به طور موثر به مشتریان خود دسترسی پیدا کند، از طریق ابزارهای دیجیتال بود.

با این حال، از آنجایی که بازاریابان به سرعت بودجه بازاریابی خود را به سمت بازاریابی دیجیتال تغییر دادند، مردم ناگهان غرق در سر و صدای بازاریابی شدند، تا حدی که بیش از حد اشباع شدند.

این عمل، کار را برای بازاریابان B2B، سخت‌تر می‌کرد تا از میان سر و صدای دنیای دیجیتال عبور کند

و در واقع توجه مشتری هدف را به خود جلب کند.

تبلیغات محیطی و OOH خوب چگونه به نظر می رسند؟

برای همه آنهایی که در لس آنجلس یا نیویورک یا اطراف آن زندگی می کنید، این اولین نمونه است.

به فصل جوایز امی، گلدن گلوب و اسکار فکر کنید.

احتمالاً بیلبوردهایی را دیده‌اند که بر روی فینالیست‌های جوایز به‌ ویژه برای دسته‌های جوایزی مانند «فیلم سال» در سراسر شهر ظاهر می‌شوند

و عبارت معروف «For Your Consideration» روی آن‌ها نوشته شده است.

در حالی که این بیلبوردها ممکن است جنبه استفاده برای مصرف‌کننده داشته باشند،

زیرا به هر حال، آنها فیلم‌ها و سریال‌هایی را تبلیغ می‌کنند که در طول سال به صفحه‌نمایش‌های ما در سینما و خانه زیبایی بخشیده‌اند، مخاطب واقعی مورد نظر این تبلیغات، افراد واقعی هستند، خواه اشخاص معمولی یا داوران حتی. (یعنی همان جامعه گسترده تر داوران، که در نهایت برندگان جایزه نهایی را انتخاب خواهند کرد.)

این یک مورد عالی برای استفاده B2B برای تبلیغات محیطی و یا بیرون از خانه است:

خلاقیت تبلیغ تقریباً برای همه است در حالی که پیام کلیدی برای تعدادی معدود هدف قرار می گیرد.

بیایید به مثال دیگری نگاهی بیندازیم که در فضای B2B بسیار قوی تر ظاهر شده است.

شرکت Brex که یک تازه وارد نسبتاً موفق در صنعت فین‌تک است،

نام تجاری خود را با خرید رسانه‌ای شش رقمی OOH در سانفرانسیسکو در سال 2018 راه‌اندازی کرد

و در طول همه‌گیری، بیلبوردها و تبلیغات OOH را دو برابر کردند

و واشنگتن دی سی، میامی و هیوستون را با خلاقیت جسورانه خود پر کردند.

تبلیغاتی خلاقانه، چشم نواز و غالباً با پیام های زبانی.

در مواجهه با این واقعیت که مردم به اندازه کافی بیرون نمی‌ روند، تیم بازاریابی برکس تصمیم گرفت

یک رویکرد تمام عیار را برای کمپین تبلیغاتی محیطی و خارج از خانه خود در پیش بگیرد.

آگهی بیلبورد برکس در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا (2020)

تبلیغات محیطی و یا خارج از خانه نه تنها یکی از مقرون به صرفه ترین رسانه های موجود برای بازاریابان امروزی است، بلکه یکی از بالاترین عملکردها را دارد.

3 نکته برای ایجاد آگاهی از برند B2B با تبلیغات محیطی و OOH

در این مرحله، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه خریدهای تبلیغاتی خارج از خانه خود را بهینه کنید

تا آگاهی بالاتری از قیف و ارزش بیشتری برای استراتژی‌های بازاریابی B2B خود داشته باشید.

در اینجا سه نکته وجود دارد که شما را در مسیر درست در این زمان های پس از همه گیری کرونا حرکت می دهد:

1) روی دسترسی ها تمرکز کنید.


قوانین تعامل گذشته، حداقل برای بازاریابی B2B، اکنون که کووید همه چیز را تکان داده است کمی متفاوت است. بنابراین به جای اینکه توجه خود را بر روی قرار دادن تبلیغات در نزدیکی محل کار مشتریان بالقوه و هدف خود متمرکز کنید، باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و آنها را در جایی که باقی زمان غیر کاری خود را سپری می کنند، بیابید.

2) هدف گیری مجدد


ما می توانیم با کمک به شما برای هدف‌گیری مجدد افرادی که در معرض تبلیغات محیطی شما قرار گرفته‌اند، تأثیر کمپین‌های تبلیغاتی خارج از خانه شما را افزایش داده و گسترش دهیم و به شما فرصت جدیدی می‌دهیم تا در قسمت‌های خاص تر نقشه جغرافیایی(مثلا در سفر) به آنها دسترسی پیدا کنید. مانند تبلیغات بیلبوردی ما در اتوبان تهران- قم که شاهراه حیاتی و مواصلاتی 17 استان کشور است و بی نهایت مهم است تا مخاطب هدف خود را در راه رفتن به سفر یا دیار خود ردیابی و جذب کنید.

3) نتایج خود را بررسی کنید.


در حالی که هیچ رویکرد یکسانی برای اندازه‌ گیری عملکرد و اثربخشی کمپین تبلیغاتی B2B محیطی یا خارج از خانه وجود ندارد اما مواردی مانند افزایش آگاهی از نام تجاری، افزایش ورودی تماس های تلفنی شرکت و… جای خوبی برای شروع این بررسی است.

اگر آماده اجرای یک کمپین تبلیغاتی محیطی B2B با تاثیر بالا هستید اما هنوز نمی دانید چگونه شروع کنید، تیم ما می تواند کمک کند. همین امروز با شماره های تماس ما در شعب تهران و قم تماس بگیرید.

منبع: سایت adquick.com

ترجمه و نگارش: حسام بهمن

(کارشناس تولید محتوا در کانون تبلیغاتی ایران زمین، “ایزاکو”)

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s