با دید منفی و نا امیدانه پا به میدان نگذارید

مذاکره ی دو سر سود

همیشه اشخاصی وجود دارند که تمام وقت و سعی خود را در جهت ایجاد مشکل و یا بزرگ نمودن مشکل های موجود معطوف می گردانند.

همه کم و بیش با روش این افراد آشنا هستند: پشت یکدیگر حرف زدن در محیط کار، غرغر کردن راجع به مرخصی ها، شکایت از امکانات محیط کار، تعداد چنین مباحثی بی شمار است. شکایت از طرز رفتار مدیران، شکایت از نارسانی ها در تولید و خدمات، رقابت سخت و شدید، مسائل بی شمار شخصی و شکایت از ناعادلانه بودن پورسانت و غیره.

بازاریابی

اما اشتباه نکنید، منظورم این نیست که نباید از مسائل و مشکلات موجود حرفی به میان بیاوریم. همه ما کم و بیش مشکلاتی داریم و هر روزه نیز با این مشکلات مواجه هستیم.

اما بعضی افراد از همان ابتداء، شکست خورده وارد گود زندگی می شوند و بعضی دیگر به صورت برنده. یک بازاریاب موفق باید جزء افراد دسته دوم باشد؛ داشتن دیدی منفی و ایرادگیرانه سبب خواهد شد که نه همکاران و سرپرستان شما بتوانند به راحتی با شما کار کنند و نه برای مشتری خوشایند خواهد بود که شما را به عنوان همکار انتخاب کنند.

در کار بازرگانی گوش فرا دادن به شکایات و درد و دل بازاریاب ها امریست رایج و معمولی.

مشتری مداری

اگر شما در کار فروش هستید شکایات در مورد هر چه که می بینید هیچ نفعی برای شما در بر ندارد بلکه مشکلات شما را چند برابر می کند. با اینکار نه تنها به جای صرف وقت پردازش خود با مشتری آن را هدر می دهید، بلکه مشتریان جدیدی را از دست می دهید و به حل مشکلات خود هم نمی رسید.

فروش و بازاریابی کار مشکلی است و هیچکس هم غیر از این ادعا نکرده است. لیکن شما باید مسائل شخصی خود را از آن جدا کرده، آن ها را حل کنید و به کار خود بدون سستی ادامه دهید. به خاطر داشته باشید، محل کار شما جایی است که باید برای کسب سفارش و فروش کالا در آن کار کنید.

انجام کار های انحرافی و حاشیه ای _ به ویژه توجه بیش از حد به نکات منفی و منفی باف شدن، بدون شک از کارایی شما کم می کند. همیشه با دیدی مثبت به مسائل بنگرید. هیچگاه احساس شکست نکنید. بزرگترین امتیاز شما خودتان هستید؛ منفی بافی و توجه به مسائل منفی سبب می شود تا از کارایی و عملکرد بالای شما کاسته شود.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه برای %s