ارتباط خود را با مشتری پیگیری کنید

جذب-مشتری
جذب-مشتری

آخرین باری که پس از ملاقات با مشتری برای او پیام تشکر و قدردانی فرستادید کی بود؟

بسیاری از مدیران فروش و بازاریاب ها از این اقدام مهم غافلند. با صرف کمی وقت و نوشتن یک پیام ساده و خودمانی روی کاغذ آرم دار شرکت، بگذارید مشتری شما را به خاطر بسپارد _ و بدین صورت فعالیت های بازرگانی آتی خود را روی روابطی ضابطه دار استوار کنید.

یکی از دوستان نزدیک من ماهیگیر ماهری است، او درباره ی نحوه ی به قلاب انداختن ماهی ها روشی را به من یاد داد که فکر می کنم شبیه این روش را می توان در دنیای بازرگانی و جلب مشتری بکارد برد. او می گفت به محض اینکه ماهی طعمه سر قلاب را به دهان گرفت شما باید محکم نخ قلاب را بکشید و الا ماهی قلاب را رها می کند و می گریزد.

یک نامه ی پیگیری در بر گیرنده ی متنی متواضعانه و حرفه ای ارتباط شما را با مشتری محکم می کند؛ حتی اگر در ابتدا احتمال کسب صددرصد سفارش از جانب مشتری وجود نداشته باشد. ارسال پیامی کوتاه و تایپ شده در مورد ملاقاتتان با مشتری عملی است حرفه ای و مبادی آداب که نه تنها یادآور ملاقات شما با مشتری است بلکه نکات مثبت این ملاقات را تاکید می کند.

مشتری
مشتری

لزومی نیست که متن شما ادبی یا طویل باشد. متنی مختصر و مفید نظیر متن زیر کافیست ((جناب آقای X: بدین وسیله از لطف و عنایت جناب عالی که با من ملاقات کردید سپاس گزارم طبق قرار ملاقات مجددا روز چهارشنبه با پیشنهاد مورد توافق خدمت خواهم رسید، امید است که بتوانیم در پیشبرد اهداف عالی شرکت شما موثر باشیم. با تشکر فراوان مدیر فروش))

مشتری-ثابت-قدم-و-دائمی
مشتری-ثابت-قدم-و-دائمی

شاید از خود بپرسید چرا به خود زحمت بدهیم. مگر چه تاثیری دارد که نامه و پیامی بنویسیم؟ برای اینکه به حکمت اینکار پی ببرید از خود این سوال مهم را بپرسید که پس از اینکه جلسه به اتمام رسید و شما جلسه را ترک کردید مشتری راجع به شما چه فکری خواهد کرد؟ حتی اگر فرض کنیم که جلسه ملاقات شما با او کاملا موثر و چشمگیر بوده است.

آیا واقعا تصور می کنید که مشتری تمام کار خود را تعطیل کرده است و شبانه روز راجع به شما و جلسه با شما فکر می کند و اینکه چه قدر تبلیغ و بازار گرمی شما در جلسه ملاقاتتان جالب بوده است؟

مشتری-مداری
مشتری-مداری

برخورد حرفه ای با مشتری های خوب و اصلی مساوی است با انجام یک معامله ی موفق _ و حفظ ارتباط با آنها از طریق مکاتبه تنها ابزاری است که شما برای این کار نیاز دارید.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

2 پاسخ

ارسال دیدگاه برای %s